//

Mobilevikings.com

Mobilevikings.com discussie in Mobile Vikings forum; ( verdwijnt na registratie ) ik heb mv nu drie maanden en heel te vreden en goede servies groetjes...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Mobile Vikings
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #561  
Oud 05-08-11, 19:21
Jcarmans Jcarmans is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 1
Standaard mv

ik heb mv nu drie maanden en heel te vreden en goede servies groetjes
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #562  
Oud 06-08-11, 09:00
Wook's schermafbeelding
Wook Wook is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beketom Bekijk bericht
Eerlijk gezegd nog nooit last van gehad. Ook als je op 3G zit?
Wanneer ik op 3G zit heb ik er geen last van, enkel op Edge. Waar ik meestal zit zitten er meerdere klanten van MV en ze klagen er allemaal van. Wanneer ik nog eens lastheb dan bel ik wel eens naar de klantendienst.

Ik ben verder nog altijd heel tevreden van MV, het zijn en blijven de besten in wat ze doen.
  #563  
Oud 06-08-11, 16:52
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wook Bekijk bericht
Ben ik de enige die ondervind dat het MV netwerk heel dikwijls tekenen van overbelasting vertoont? Soms duurt het echt eeuwen tot een pagina geladen is of je mails gecheckt zijn... Ik veronderstel dat wanneer pakweg 50 mensen op dezelfde antenne aan het surfen zijn de snelheid dan drastisch naar beneden gaat.

Hun snelheden liggen gewoon bijzonder laag zelfs hunne 3G, mijne maat haalt meestal niet eens 1mbps download terwijl ik bij proximus dikwijls meer dan 3Mbps behaal.
  #564  
Oud 06-08-11, 18:46
5youXpuppet5 5youXpuppet5 is offline
• iOS 10.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: België
Berichten: 209
Standaard

Ik ben ook MV. En ik vind het goed. Ok, ik heb niet overal 3G en ook de snelheden zijn niet extreem hoog. Maar ik vind de snelheden van EDGE & 3G juist goed. Je betaalt ook veel minder he
  #565  
Oud 11-08-11, 05:16
dannyro dannyro is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 5youXpuppet5 Bekijk bericht
Ik ben ook MV. En ik vind het goed. Ok, ik heb niet overal 3G en ook de snelheden zijn niet extreem hoog. Maar ik vind de snelheden van EDGE & 3G juist goed. Je betaalt ook veel minder he
+100
Hier hetzelfde, ben blij dat ik van dat dure proximus gedoe af ben.
  #566  
Oud 11-08-11, 18:45
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyro Bekijk bericht
+100
Hier hetzelfde, ben blij dat ik van dat dure proximus gedoe af ben.
Roffl zeg ik daar tegen.


je hebt over 1 ding gelijk als het over proximus gaat; ze zijn te duur maar anderzijds, voor kwaliteit betaal je nu éénmaal ook meer en ik weet heel goed waar ik over spreek aangezien ik ook een kaartje heb van MV.
  #567  
Oud 11-08-11, 21:10
dannyro dannyro is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 182
Standaard

@apotheosis

Ik weet ook waarover ik praat hoor, jaren klant geweest bij proximus, kwaliteit is één, maar het is toch maar voor mobile internet, downloaden doe ik niet met men iPhone, daar heb ik een mac computer voor, en voor e-mail en krantjes lezen en wat faceboeken is MV voor mij ruim voldoende. Ieder zen meug.....
  #568  
Oud 11-08-11, 21:21
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyro Bekijk bericht
@apotheosis

Ik weet ook waarover ik praat hoor, jaren klant geweest bij proximus, kwaliteit is één, maar het is toch maar voor mobile internet, downloaden doe ik niet met men iPhone, daar heb ik een mac computer voor, en voor e-mail en krantjes lezen en wat faceboeken is MV voor mij ruim voldoende. Ieder zen meug.....
Tuurlijk tuurlijk , zoals ik zeg, ik heb beiden.
  #569  
Oud 12-08-11, 23:38
ErsinB ErsinB is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 85
Standaard

Ik had een vraagje. Ik woon zelf in Nederland, maar mijn vriendin is uit Belgie. Nu gaat zij een iPhone aanschaffen zodat we wat makkelijker en goedkoper kunnen communiceren. Althans, daar ga ik vanuit. Dat is dan ook direct mijn vraag. Nu zal Whatsapp geen probleem zijn. Maar hoe zit het met Viber of Tango-achtige VoIP apps? Is dit gewoon mogelijk? Of Facetime? Zijn hier beperkingen voor in Belgie? In Nederland is dat namelijk binnenkort helemaal wettelijk vrijgesteld (in de zin van, dat ze het niet mogen beperken en blokkeren). Hoe is dat in Belgie geregeld en met name bij Mobile Vikings (aangezien zij van plan is om MV te nemen)?

Zou iemand mij hierover kunnen informeren. Dus of Facetime mogelijk is? En of Viber/Tango mogelijk is (zonder beperkingen)? Het gaat trouwens voornamelijk om gebruik via Wi-Fi thuis.
  #570  
Oud 13-08-11, 00:38
Lancia Lancia is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 142
Standaard

Met MV heb je data inbegrepen en kan je in Belgie zonder probleem surfen, viberen, Voipen, facetimen enz ..... De data in inbegrepen in je krediet. Verlaat je Belgie dan betaal je roamingskosten op je data. Dan neemt ze best ook een Nederlandse simkaart mer data. MV werkt prima. Succes
  #571  
Oud 18-10-11, 14:51
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ErsinB Bekijk bericht
Ik had een vraagje. Ik woon zelf in Nederland, maar mijn vriendin is uit Belgie. Nu gaat zij een iPhone aanschaffen zodat we wat makkelijker en goedkoper kunnen communiceren. Althans, daar ga ik vanuit. Dat is dan ook direct mijn vraag. Nu zal Whatsapp geen probleem zijn. Maar hoe zit het met Viber of Tango-achtige VoIP apps? Is dit gewoon mogelijk? Of Facetime? Zijn hier beperkingen voor in Belgie? In Nederland is dat namelijk binnenkort helemaal wettelijk vrijgesteld (in de zin van, dat ze het niet mogen beperken en blokkeren). Hoe is dat in Belgie geregeld en met name bij Mobile Vikings (aangezien zij van plan is om MV te nemen)?

Zou iemand mij hierover kunnen informeren. Dus of Facetime mogelijk is? En of Viber/Tango mogelijk is (zonder beperkingen)? Het gaat trouwens voornamelijk om gebruik via Wi-Fi thuis.
Dan wil zeker ook VikingTalk van MobileVikings eens bekijken, like skype but cheaper and better
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben...
  #572  
Oud 19-10-11, 11:48
tradie tradie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Belgie
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 Bekijk bericht
Dan wil zeker ook VikingTalk van MobileVikings eens bekijken, like skype but cheaper and better
Bekijk dan skydo eens, nog cheaper, of het beter is of slechter geen idee, je moet dicht bij je Wi-Fi router gaan staan.
  #573  
Oud 19-10-11, 12:18
dannyro dannyro is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 182
Standaard

Ik ben als Vlaming ook klant bij MV. Heb ook Viking Talk erbij genomen. Werkt zalig, zeker met 3G en Wi-Fi. Edge is minder, maar dan gebruik ik gewoon de Gsm verbinding.
Ik zou geen ander of beter alternatief kunnen bedenken.
Je bent ook niet verplicht om elke maand te herladen. Ik herlaad men Viking Talk alleen als men GSM belminuten bijna op zijn.
  #574  
Oud 19-10-11, 14:22
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyro Bekijk bericht
Ik ben als Vlaming ook klant bij MV. Heb ook Viking Talk erbij genomen. Werkt zalig, zeker met 3G en Wi-Fi. Edge is minder, maar dan gebruik ik gewoon de Gsm verbinding.
Ik zou geen ander of beter alternatief kunnen bedenken.
Je bent ook niet verplicht om elke maand te herladen. Ik herlaad men Viking Talk alleen als men GSM belminuten bijna op zijn.
Ik heb een account, is geactiveerd, kan inloggen, alleen bij de app zelf staat er altijd op ik geen account heb, werkt helaas niet bij mij, moet ergens foutje zijn dan, heb de app al eens gewist enzo maar da helpt niet.
  #575  
Oud 19-10-11, 14:47
Lancia Lancia is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 142
Standaard

Begrijp echt niet dat iemand wil betalen om over VOIP te bellen.
Er zijn toch gratis (vaste nummers gans Europa) of spotgoedkope (mobiel).
Onder VOIP heb je 2 belangrijke protocollen :
1) SKYPE met als enige provider Skype met als gevolg dat bellen naar vaste en mobiele nummers nog veel te duur is
2) SIP met tientallen providers met als gevolg dat bellen naar vaste nummers gratis is en mobiel spotgoedkoop.
- Elke provider heeft zijn eigen tarieven en doelgroep
- Ik gebruik al jaren probleemloos 12voip (12voip| cheap calls all over the world!) als provider : gratis bellen naar vaste nummers, spotgoedkoop mobiel bellen
- Werkt perfect over Wi-Fi en 3 G
- Andere providers ? Google maar eens onder "sip providers"
- Er zijn voldoende apps om te "voipen" over SIP, zowel voor PC, MAC, iPhone, iPod ..... maar ook internet telefoon. Ik gebruik Siemens C470IP internet telefoon en MobileVoip app op iPhone en iPad
- Geen integratie met persoonlijke gegevens uit je telefoonboek
- Viber en Whatsapp werken met zelfde principe maar met integratie telefoonboek
- VikingTalk ook zelfde principe, met integratie telefoonboek en TE BETALEN ( prepayd)

Conclusie ... Het kan veeeeeeel goedkoper en zelfs volledig gratis voor vaste nummers.
Opgelet, gratis ja .... maar vergeet niet de kost van je Wi-Fi internet abonnement ( vb bij Telenet) of je 3G data abonnement ( bij vb Mobile Vikings).

PS Ben nu in Turkije aan het genieten van de zon. Heb al uren gratis over VOIP naar mijn dochter thuis gebeld op vast nummer over Wi-Fi
-
  #576  
Oud 19-10-11, 19:13
dannyro dannyro is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 182
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lancia Bekijk bericht
Begrijp echt niet dat iemand wil betalen om over VOIP te bellen.
Er zijn toch gratis (vaste nummers gans Europa) of spotgoedkope (mobiel).
Onder VOIP heb je 2 belangrijke protocollen :
1) SKYPE met als enige provider Skype met als gevolg dat bellen naar vaste en mobiele nummers nog veel te duur is
2) SIP met tientallen providers met als gevolg dat bellen naar vaste nummers gratis is en mobiel spotgoedkoop.
- Elke provider heeft zijn eigen tarieven en doelgroep
- Ik gebruik al jaren probleemloos 12voip (12voip| cheap calls all over the world!) als provider : gratis bellen naar vaste nummers, spotgoedkoop mobiel bellen
- Werkt perfect over Wi-Fi en 3 G
- Andere providers ? Google maar eens onder "sip providers"
- Er zijn voldoende apps om te "voipen" over SIP, zowel voor PC, MAC, iPhone, iPod ..... maar ook internet telefoon. Ik gebruik Siemens C470IP internet telefoon en MobileVoip app op iPhone en iPad
- Geen integratie met persoonlijke gegevens uit je telefoonboek
- Viber en Whatsapp werken met zelfde principe maar met integratie telefoonboek
- VikingTalk ook zelfde principe, met integratie telefoonboek en TE BETALEN ( prepayd)

Conclusie ... Het kan veeeeeeel goedkoper en zelfs volledig gratis voor vaste nummers.
Opgelet, gratis ja .... maar vergeet niet de kost van je Wi-Fi internet abonnement ( vb bij Telenet) of je 3G data abonnement ( bij vb Mobile Vikings).

PS Ben nu in Turkije aan het genieten van de zon. Heb al uren gratis over VOIP naar mijn dochter thuis gebeld op vast nummer over Wi-Fi
-
Ik heb het ook getest, bel naar iemand die 10 km van hier woont, en we verstaan elkaar niet, en dan nog over Wi-Fi!!
Zodus, zo denderend is het ook allemaal niet.
Geef me maar MV
  #577  
Oud 19-10-11, 20:29
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

@Lancia

Ik wil graag proberen met VikingTalk omdat ik niet zo heel veel bel. Laat ons zeggen voor ong. 6-7 euro per maand.
Maar als ik mijn huidige MV oplaadt met 15 euro en daarnaast het gewone €10 euro pakket bij VikingTalk werkt dat dan? Ik zou het dan gewoon opgebruiken, maar ik weet niet over in hoeveel tijd.


Jij zegt van gratis bellen?
Kan ik dan iemand op een vaste telefoon opbellen waarbij mijn telefoonnummer wordt weergegeven?
  #578  
Oud 19-10-11, 21:46
Lancia Lancia is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 142
Standaard

Ja, de callerID stel je zelf in en kan je vrij veranderen.
Wat de kwaliteit betreft .... zo perfect als je dataverbinding (Wi-Fi of 3g) ...
Zopas nog geruisloos en zeer stabiel naar Belgie gebeld vanuit Turkije over 3g ... en gratis !
  #579  
Oud 20-10-11, 00:08
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Dus mijn telefoonnummer komt aan bij de contactpersoon.

Maar ik denk dat ik toch eerder VT neem. Maar ik weet niet hoe het zit met die 10 euro en mijn reguliere herlading van 15 euro. Kunnen die naast elkaar werken?
  #580  
Oud 20-10-11, 22:23
Lancia Lancia is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 142
Standaard

Ja, je nummer wordt meegestuurd.

Je maandelijkse bijdrage voor VT komt inderdaad bovenop je maandelijkse bijdrage van je databundel.
Dus 2 x maandelijks !
Je hebt immers een data connectie nodig om VT te kunnen doen.

Ik ben ook een tevreden klant van MobileVikings voor mijn databundel (classic prepayd) maar vind het kras dat je maandelijks prepayd moet betalen om een soort "MobileViking-out" te hebben.
Vandaar bericht dat er andere veel goedkopere / gratis alternatieven zijn.

Succes ...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: Mobilevikings: naar het buitenland Tolarian Overige providers België 2 12-08-10 15:21
iViking: MobileVikings-saldo applicatie vincentjanv iPhone Apps 34 07-08-09 16:08
Belstatus app voor Mobilevikings ? Iphone_belgium Archief 3 10-06-09 12:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:50.