//

Mobilevikings.com

Mobilevikings.com discussie in Mobile Vikings forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo allemaal, omdat ik nog nooit internet op smartphone gewerkt hebt had hier een vraagje over. Ben dus van plan een iphone to kopen en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Mobile Vikings
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #161  
Oud 21-09-09, 19:01
soundwave12 soundwave12 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 1
Standaard

hallo allemaal,

omdat ik nog nooit internet op smartphone gewerkt hebt had hier een vraagje over. Ben dus van plan een iphone to kopen en zit nu bij telenet. Als ik overga op mobile vikings moet ik dan elke maand 15€ betalen? of Kan ik eerst rustig mijn 1 gig opgebruiken en dan 15€ betalen voor een nieuwe gig? of hoe zit dit juist in elkaar?

Bellen doe ik toch maar zelden het is veel meer te doen om sms en internet.

bedankt voor het antwoord
daag
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #162  
Oud 21-09-09, 19:06
iktjilp's schermafbeelding
iktjilp iktjilp is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Brugge
Berichten: 59
Standaard

Je gig is telkens 30 dagen geldig. Herlaad je niet dan begin je te betalen per MB. Maar geloof dat ze nu een overgangsperiode hebben waar ze niet echt kijken op die termijn.

Maar beste is gewoon om de 30 dagen te herladen. Ongebruikt krediet neem je lekker mee naar de volgende maand.
__________________
Mobile Viking die nu eindelijk eens zijn iPhone ten volle kan benutten zonder daar veel te veel voor te betalen.
  #163  
Oud 21-09-09, 19:24
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door soundwave12 Bekijk bericht
hallo allemaal,

omdat ik nog nooit internet op smartphone gewerkt hebt had hier een vraagje over. Ben dus van plan een iphone to kopen en zit nu bij telenet. Als ik overga op mobile vikings moet ik dan elke maand 15€ betalen? of Kan ik eerst rustig mijn 1 gig opgebruiken en dan 15€ betalen voor een nieuwe gig? of hoe zit dit juist in elkaar?

Bellen doe ik toch maar zelden het is veel meer te doen om sms en internet.

bedankt voor het antwoord
daag
Zoals co0lman zegt: je gigabyte is telkens 1 maand geldig. Het is geen abonnement, dus je bent niet verplicht om na die maand opnieuw €15 te betalen. Je kan dus eerst je krediet opdoen vooraleer je opnieuw herlaad of sneller herladen. Het gaat volledig op je eigen tempo.

Trouwens: wanneer komt Base nu met 3G?

Off-topic
Ik zie toevallig dat je vandaag jarig bent co0lman: proficiat dus


Laatst gewijzigd door WDS001; 21-09-09 om 19:38. Reden: Vraag toegevoegd!
  #164  
Oud 21-09-09, 20:22
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Zoals co0lman zegt: je gigabyte is telkens 1 maand geldig. Het is geen abonnement, dus je bent niet verplicht om na die maand opnieuw €15 te betalen. Je kan dus eerst je krediet opdoen vooraleer je opnieuw herlaad of sneller herladen. Het gaat volledig op je eigen tempo.

Trouwens: wanneer komt Base nu met 3G?

Off-topic
Ik zie toevallig dat je vandaag jarig bent co0lman: proficiat dus

Eind dit jaar maar alleen voorlopig in de grootsteden en MV kan nog geen antwoord geven nu of ze er ook meteen mee zouden mogen beginnen.
Ik moet eerlijk zeggen ik niet bij MV blijf als ze na enkele weken geen 3g aanbieden.
  #165  
Oud 21-09-09, 20:28
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Eind dit jaar maar alleen voorlopig in de grootsteden en MV kan nog geen antwoord geven nu of ze er ook meteen mee zouden mogen beginnen.
Ik moet eerlijk zeggen ik niet bij MV blijf als ze na enkele weken geen 3g aanbieden.
Bwaa.. ik ben er eigenlijk nogal gerust in: ik woon op 20 km van Gent en op 40 van Brussel in de driehoek Brussel-Gent-Antwerpen, ik heb hier altijd goede EDGE-ontvangst dus ik denk/hoop dat die 3G-ontvangst ook wel geen probleem zal zijn

En waarom zou je niet bij Mobile Vikings blijven? Dat is toch de beste operator van België En er komt echt wel 3G!
  #166  
Oud 22-09-09, 09:15
mutsop mutsop is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 57
Standaard

Ik ben er eerlijk gezegd verschoten van hoe snel edge eigenlijk nog is. Het streamen van youtube is vlotjes (zelfs in de auto) en het downloaden van apps gaat ook redelijk snel (8 mb in amper een minuut incl installatie).

Ik weet niet of 3G zo een groot voordeel gaat hebben tegenover edge, aangezien je niet overal bereik hebt.
  #167  
Oud 22-09-09, 09:18
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mutsop Bekijk bericht
... Ik weet niet of 3G zo een groot voordeel gaat hebben tegenover edge, aangezien je niet overal bereik hebt.
Als er geen 3G beschikbaar is valt hij automatisch terug op EDGE.
  #168  
Oud 22-09-09, 10:31
mutsop mutsop is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Als er geen 3G beschikbaar is valt hij automatisch terug op EDGE.
Tot daar aantoe maar indien ze overstappen naar bv 1Gb 3G... Wordt de Edge dan niet betalend? Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze zonder enig prijsverhoging/datalimiet verlaging, beide snelheden zullen aanbieden.
  #169  
Oud 22-09-09, 11:28
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mutsop Bekijk bericht
Tot daar aantoe maar indien ze overstappen naar bv 1Gb 3G... Wordt de Edge dan niet betalend? Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze zonder enig prijsverhoging/datalimiet verlaging, beide snelheden zullen aanbieden.
Dat zou geen verschil mogen maken. je betaald voor het datapack, ongeacht dat GPRS, EDGE of 3G gaat. Is ook zo bij Proximus en Mobistar.
  #170  
Oud 22-09-09, 11:35
mutsop mutsop is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Dat zou geen verschil mogen maken. je betaald voor het datapack, ongeacht dat GPRS, EDGE of 3G gaat. Is ook zo bij Proximus en Mobistar.
Dit vergt dan toch extra kosten voor MV, niet?
Nou jah... Nog even geduld en dan weten we wat meer
  #171  
Oud 23-09-09, 08:46
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Eind dit jaar maar alleen voorlopig in de grootsteden en MV kan nog geen antwoord geven nu of ze er ook meteen mee zouden mogen beginnen.
Ik moet eerlijk zeggen ik niet bij MV blijf als ze na enkele weken geen 3g aanbieden.
En dan ga je wat doen? Op een ander veel meer betalen voor een crappy 3G dekking?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mutsop Bekijk bericht
Tot daar aantoe maar indien ze overstappen naar bv 1Gb 3G... Wordt de Edge dan niet betalend? Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze zonder enig prijsverhoging/datalimiet verlaging, beide snelheden zullen aanbieden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mutsop Bekijk bericht
Dit vergt dan toch extra kosten voor MV, niet?
Nou jah... Nog even geduld en dan weten we wat meer
Voor de MV klanten gaat er niets veranderen aan de prijszetting.

Het feit dat jullie die vragen stellen toont gewoon aan dat jullie weinig inzicht hebben in de markt. Ik heb het een tijdje terug opgegeven daar uitleg over te geven (geef de facebook pagina van MV daar maar mooi de schuld van)

Het komt er gewoon op neer dat het voor de MV klanten nix verschil gaat maken op vlak van prijs / voorwaarden, enigste verschil gaat zijn dat als het Base netwerk 3G ondersteunt je als MV ook 3G functionaliteit gaat hebben.
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben...
  #172  
Oud 23-09-09, 09:17
mutsop mutsop is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 Bekijk bericht
Het komt er gewoon op neer dat het voor de MV klanten nix verschil gaat maken op vlak van prijs / voorwaarden, enigste verschil gaat zijn dat als het Base netwerk 3G ondersteunt je als MV ook 3G functionaliteit gaat hebben.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat Base zelf geen extra kosten heeft wegens 3G ondersteuning. Niets is gratis op de markt, toch?

Je moet niet denken dat dit me stoort. Ik ben zeer tevreden met MV, nogmaals... Maar het gaat hier om het feit dat er beperkingen zullen aan verbonden zijn. Of het nu ligt aan MV of de klanten, maakt niet uit.
  #173  
Oud 23-09-09, 23:23
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mutsop Bekijk bericht
Ik kan me moeilijk voorstellen dat Base zelf geen extra kosten heeft wegens 3G ondersteuning. Niets is gratis op de markt, toch?
Base heeft extra kosten ja, maar ze gaan er geen winst opmaken als ze die doorrekenen naar de eindconsument. Ze gaan wel winst maken door hun prijzen te blijven handhaven maar wel 3G aan te bieden aan de prijzen van EDGE destijds en aldoende marktaandeel te winnnen.

Je moet niet denken dat dit kosten zijn die BASE gaat terugwinnen op korte termijn en op lange termijn gaan ze het sneller terugwinnen door lagere prijzen (met als gevoelig een vergrotend marktaandeel)

In Oostenrijk (of Zwitserland weet het niet van buiten) heeft een low cost operator op die manier op korte termijn het grootste marktaandeel op de markt voor mobiel internet verworven. (Dit is ook de redenering waarom MV zijn prijzen niet zal aanpassen bij het doorvoeren van de 3G functionaliteit)
  #174  
Oud 24-09-09, 00:08
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 Bekijk bericht
En dan ga je wat doen? Op een ander veel meer betalen voor een crappy 3G dekking?





Voor de MV klanten gaat er niets veranderen aan de prijszetting.

Het feit dat jullie die vragen stellen toont gewoon aan dat jullie weinig inzicht hebben in de markt. Ik heb het een tijdje terug opgegeven daar uitleg over te geven (geef de facebook pagina van MV daar maar mooi de schuld van)

Het komt er gewoon op neer dat het voor de MV klanten nix verschil gaat maken op vlak van prijs / voorwaarden, enigste verschil gaat zijn dat als het Base netwerk 3G ondersteunt je als MV ook 3G functionaliteit gaat hebben.

Ik heb tot meermaals toe al alle providers gehad.

Op mijn werk heb ik bij base/MV slecht bereik en val ik al te dikwijls op gprs en daar kan je werkelijk niks mee doen.
Ik steek een mobistar kaartje in en 2tal jaar geleden was mobistar daar ook niet zo optimaal,welnu,nu volle bereik en blijft op edge,geen gprs.

Base mag nog met 3G beginnen,wat ben je ermee als op vele plaatsen het signaal te zwak is.Jaja,buiten allemaal geen problemen maar dan zie je wie de besten zijn als je ergens binnengaat en zeker zoals bij mij op het werk waar ik aan een betonnen muur sta,base en proximus scoren het minste,mobistar duidelijk het beste.
En hoeveel keer mv de laatste weken al plat ligt of tergend traag soms gaat,tis soms om het vliegend sh..t van te krijgen .

Vannacht alweer problemen met het internet,ppffff.
Tzal morgen mobistar terug worden.

Laatst gewijzigd door King1987; 26-09-09 om 09:59. Reden: Edit knop gebruiken aub.
  #175  
Oud 25-09-09, 16:25
mutsop mutsop is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Vannacht alweer problemen met het internet,ppffff.
Tzal morgen mobistar terug worden.
Veel plezier ermee.
Ik blijf alleszinds bij MV, ze zijn tenminste eerlijk
betere service en goedkoper
  #176  
Oud 25-09-09, 17:28
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mutsop Bekijk bericht
Veel plezier ermee.
Ik blijf alleszinds bij MV, ze zijn tenminste eerlijk
betere service en goedkoper
Allemaal waar alleen ben ik er niks mee hun internet iedere dag soms meermaals plat ligt.

Ik betaal dan liever wat meer voor betere kwaliteit en bereik.
Bij mobistar kan je ook tv kijken nu zoals één,ketnet/canvas,vtm enz...
  #177  
Oud 25-09-09, 17:31
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Allemaal waar alleen ben ik er niks mee hun internet iedere dag soms meermaals plat ligt.

Ik betaal dan liever wat meer voor betere kwaliteit en bereik.
Bij mobistar kan je ook tv kijken nu zoals één,ketnet/canvas,vtm enz...
Zit jij te surfen in een bunker misschien?
Ik heb bij Mobile Vikings nog geen enkele keer een panne meegemaakt, ik geraak altijd op het internet en ik vind dat het nog zeer snel gaat ook!

Bij Mobistar of Proximus ga je je echt niet verbeteren hoor Je gaat wel 10x meer betalen en dan ben je nog niet zeker dat je wél een goed bereik gaat hebben.
  #178  
Oud 25-09-09, 17:53
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Zit jij te surfen in een bunker misschien?
Ik heb bij Mobile Vikings nog geen enkele keer een panne meegemaakt, ik geraak altijd op het internet en ik vind dat het nog zeer snel gaat ook!

Bij Mobistar of Proximus ga je je echt niet verbeteren hoor Je gaat wel 10x meer betalen en dan ben je nog niet zeker dat je wél een goed bereik gaat hebben.
Das een teken je niet al teveel surft op de iphone.
De laatste 3 weken bijna iedere dag al plat gelegen,gister nacht alweer van datte.Vorige dag ook van datte etc...Het houd niet op,ben het beu.
ps;mobistar ligt zelden plat wat internet betreft.
  #179  
Oud 25-09-09, 17:56
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Das een teken je niet al teveel surft op de iphone.
De laatste 3 weken bijna iedere dag al plat gelegen,gister nacht alweer van datte.Vorige dag ook van datte etc...Het houd niet op,ben het beu.
ps;mobistar ligt zelden plat wat internet betreft.
Niet veel surfen?
De Wi-Fi functie op m'n iPhone is kapot, dus ik zit constant op het EDGE netwerk en ik heb nog nooit problemen ondervonden.
Natuurlijk, jij zegt gisternacht, en ik zit 's nachts nooit op m'n iPhone. Bovendien weet ik niet waar jij woont? Misschien is het per regio verschillend?

Ik ben in ieder geval een tevreden Mobile Vikings klant, zeker als ze eind dit jaar ook met 3G komen
  #180  
Oud 25-09-09, 18:02
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Niet veel surfen?
De Wi-Fi functie op m'n iPhone is kapot, dus ik zit constant op het EDGE netwerk en ik heb nog nooit problemen ondervonden.
Natuurlijk, jij zegt gisternacht, en ik zit 's nachts nooit op m'n iPhone. Bovendien weet ik niet waar jij woont? Misschien is het per regio verschillend?

Ik ben in ieder geval een tevreden Mobile Vikings klant, zeker als ze eind dit jaar ook met 3G komen
Overlaatst stond ik in de mediamarkt en moest dringend wat zien en hopla,aan mijn dingens,tlag alweer een uur plat.
Oftewel koop ik mij een ipod touch en houd ik MV en steek in die ipod touch een mobistar kaartje mee data ook op.

Moet wel zeggen mobistar betere signaal geeft dan base/mv.Ik steek af en toe eens mijn mobi kaartje in en overal waar ik met base minder bereik heb mobistar vollen bak.
Op mijn werk heeft base+mv veel moeite en schakelt dikwijls over naar gprs en mobistar niet,vol bereik mee mobistar en blijft op edge staan.
Base wisselt nogal enorm qua bereik,de ene moment op dezelfde plaats 2 blokjes en dan soms niks en dan opeens soms eens 4-5 blokjes,onvoorstelbaar,is altijd al zo geweest bij base.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: Mobilevikings: naar het buitenland Tolarian Overige providers België 2 12-08-10 14:21
iViking: MobileVikings-saldo applicatie vincentjanv iPhone Apps 34 07-08-09 15:08
Belstatus app voor Mobilevikings ? Iphone_belgium Archief 3 10-06-09 11:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:59.