//

Overstap Proximus naar Telenet...

Overstap Proximus naar Telenet... discussie in Telenet forum; ( verdwijnt na registratie ) Das idd een feit. Onverwacht goeie dekking in het kleine Gavere en Zingem tevreden klant hier...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Telenet
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 30-10-12, 10:54
Colpaert's schermafbeelding
Colpaert Colpaert is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: België, Gavere
Berichten: 427
Standaard

Das idd een feit. Onverwacht goeie dekking in het kleine Gavere en Zingem tevreden klant hier
__________________
iPhone 2G 16Gb, iPhone 3G 16Gb Wit, iPhone 4 16Gb Zwart, iPhone 4S 16Gb Zwart, iPhone 5 16Gb Wit, iPad 16Gb Wi-Fi, iPad 2 32Gb Wi-Fi, iPad Mini 16Gb zwart
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 30-10-12, 11:00
bisebaer bisebaer is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zingem (B)
Berichten: 101
Standaard

Jup, same here
  #23  
Oud 16-11-12, 09:23
psychoke225 psychoke225 is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Leuven
Berichten: 55
Stuur een bericht via MSN naar psychoke225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sniper78 Bekijk bericht
Base is dan ook een echt drama
Ik heb Mobile Vikings , geen problemen met het netwerk regio leuven en mechelen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 november 2012 om 08:26 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Urbanfoto Bekijk bericht
Kheb vandaag Telenet terug bye bye gezegd.
Ze mogen dan de goedkoopste zijn maar hun product werkt totaal niet en hun supportdienst lult maar wat uit hun nek.

Vanmorgen bij Telenet gezetten en waarom? Zogezegd konden ze er mij iphone testen op fouten. Kom je daar aan bij een medewerker na een half uur wachten en zeggen ze : Wat zouden wij eraan kunnen testen?

Dan was de maat voormij vol.




Dan zijde gij snel tevreden! Volgens hun website zou ik hier thuis een redelijke 3G verbinding moeten hebben en bij men werk een heel goed.
Klopt totaal niet. Op mijn werk heb ik niks van 3G en thuis als het zin heeft.
3G is afhankelijk van waar je zit , de ene gemeente is beter als de andere qua ontvangst van netwerk.
  #24  
Oud 05-12-12, 20:48
MrGangstaInc's schermafbeelding
MrGangstaInc MrGangstaInc is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Erembodegem-Aalst
Berichten: 38
Standaard

Zijn der nog ervaringen van mensen die in Brussel wonen/werken. Ik werk in Neder-Over-Heembeek(kort tegen militair hospitaal) en overweeg over te stappen na jaren bij Proximus naar telenet. Voor 15€ in de maand hetzelfde bij telenet(of zelfs meer), tegenover 40€ bij Proximus

Thnx in advance
  #25  
Oud 05-12-12, 22:06
Urbanfoto Urbanfoto is offline
Banned
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrGangstaInc Bekijk bericht
Zijn der nog ervaringen van mensen die in Brussel wonen/werken. Ik werk in Neder-Over-Heembeek(kort tegen militair hospitaal) en overweeg over te stappen na jaren bij Proximus naar telenet. Voor 15€ in de maand hetzelfde bij telenet(of zelfs meer), tegenover 40€ bij Proximus

Thnx in advance
Doen als ge een slecht 3G netwerk wilt hebben.
  #26  
Oud 06-12-12, 21:30
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrGangstaInc Bekijk bericht
Zijn der nog ervaringen van mensen die in Brussel wonen/werken. Ik werk in Neder-Over-Heembeek(kort tegen militair hospitaal) en overweeg over te stappen na jaren bij Proximus naar telenet. Voor 15€ in de maand hetzelfde bij telenet(of zelfs meer), tegenover 40€ bij Proximus

Thnx in advance
Telenet= mobistar= vodden.
Moet gij weten ze . Komt hier nimmer in huis, overlaatst nog eens getest, bah jongens, slecht.
Ik heb generation connect van proximus; 20 euro per maand 2GB data per maand, 80belmin, 2000smsen en 10MB per herlading tot een max van 100MB om in den buitenland mee te surfen.
  #27  
Oud 12-12-12, 19:29
hanske636 hanske636 is offline
• iOS 13.0 beta
• iPadOS 13.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Locatie: Geel (B)
Berichten: 519
Standaard

Na de vele (slechte) gebruikservaringen gelezen te hebben heb ik toch maar beslist om bij Proximus te blijven.
Heb nu Smart35: 120 minuten + 's avond en in het weekend onbeperkt bellen, onbeperkt sms'en en 1.5 GB data.
  #28  
Oud 12-12-12, 20:35
Urbanfoto Urbanfoto is offline
Banned
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hanske636 Bekijk bericht
Na de vele (slechte) gebruikservaringen gelezen te hebben heb ik toch maar beslist om bij Proximus te blijven.
Heb nu Smart35: 120 minuten + 's avond en in het weekend onbeperkt bellen, onbeperkt sms'en en 1.5 GB data.
Slimme beslissing. Ik heb van de week de speciale editie Smart 20 genomen.

Das momenteel 120 min bellen + onbeperkt sms'en en 1GB data.
  #29  
Oud 16-12-12, 00:30
Stevenleemans Stevenleemans is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 4
Standaard

En ik ben bij Telenet, komende van Proximus, en buiten soms ietsminder 3G dekking geen klachten, vrij tevreden dus...
  #30  
Oud 18-12-12, 15:46
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevenleemans Bekijk bericht
En ik ben bij Telenet, komende van Proximus, en buiten soms ietsminder 3G dekking geen klachten, vrij tevreden dus...
Ik heb thuis mobile vikings, mobistar en proximus en proximus heeft waar ik alvast kom meer 3G dan mobistar. Op bv 20 plaatsen heb ik 16-18 keer 3G met proximus, 8-10 keer 3G met mobistar en 8-10 keer met mobile vikings.
Het is niet ik het geteld heb maar het zal er niet ver van liggen .
Grootste minpunt met zowel mobistar als proximus is als je edge hebt= tergend traag. Daar is base het beste in, hun edge snelheden zijn de beste maar hun netwerkdekking is dan weer minder, hun 3G is voorlopig nog minder, sms te soms niet door komen of te laat door komen, ik heb het al al meegemaakt, proximus scoort het beste voor mij in zijn totaliteit bekeken.
  #31  
Oud 13-03-13, 04:14
Murdock24 Murdock24 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Zottegem
Berichten: 31
Standaard

Op onze caming molenzijdseheide in merksplas heb ik geen int verbinding met mijn 3G met proximus GC, maar voor de rest tevreden van mijn GC. Is ee, luxe 2GB internet te hebben. Ik dacht ook eerst over te stappzn naar telenet mdat ik dan weer 5 uur uitspaar maar ik twijfel en ben bang voor hun 3G int.
Men zou het eens moeten kunnen 1 maand mogen proberen.
  #32  
Oud 13-06-13, 11:33
psychoke225 psychoke225 is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Leuven
Berichten: 55
Stuur een bericht via MSN naar psychoke225
Standaard

ding is , je hebt geen contracten bij telenet , je kan het altijd proberen
maar let op met veel operator switchen , als je routering niet meer juist staat heb je problemen
  #33  
Oud 19-06-13, 14:29
Hidaru Hidaru is offline
• iOS 7.0 beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 2
Standaard

Van de week overgestapt van King naar smart 25.
Eens gebeld en flink wat korting gekregen, 7.5€ per maand eraf + deezer account is toch niet slecht .
Heb ze nu ondertussen allemaal gehad.
Gestart met proximus en nu 5j later terug proximus.
Vaste lijnen perfect bij telenet maar man man die mobile is toch wel serieus problematisch.
Eens je 3g hebt alles perfect redelijk snel internet en telefoneren no problem.
Maar eens je op edge zit gaan we 10-15j terug in de tijd.
Gesprekken haperen of vallen zelfs volledig weg.
Surfen werkt totaal niet. Traag ? Neen totaal niet zelfs met volle signaal.
Vorig weekend op een camping gezeten met ouders in lommel.
Vader en ik telenet moeder proximus. Resultaat moeder haar iphone 24/7 personal Hotspot wat dus perfect werkte.
Eens dit afstond was werken op het net ondoenbaar zelfs met 5 blokjes signaal(Edge).
Uit pure frustratie vanop de camping nog gebeld naar proximus om over te schakelen.

Die 3g dekking speelt voor mij in feite niet zo'n rol als die Edge maar goed werkt.
Wat bij Base wel perfect was.
Dus als internet belangrijk is en je bent veel onderweg zou ik telenet eerlijk links laten liggen.

Naar mijn menig zijn Proximus en Base toch wel de beste in belgie.
2j Base gehad en nooit problemen ondervonden. Ok niet zoveel 3G dekking maar diene Edge werkt gewoon goed bij Base. Overgestapt toen King op de markt kwam omdat de prijs voordelig was. Nu weet ik wel beter xD
  #34  
Oud 19-06-13, 15:00
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hidaru Bekijk bericht
... Die 3g dekking speelt voor mij in feite niet zo'n rol als die Edge maar goed werkt.
No offense, maar de EDGE bij Proximus is trager dan een slak .
Ik vloek elke keer weer als ik die E zie verschijnen.
Gelukkig op de meeste plaatsen wel 3G
  #35  
Oud 19-06-13, 16:34
Hidaru Hidaru is offline
• iOS 7.0 beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
No offense, maar de EDGE bij Proximus is trager dan een slak .
Ik vloek elke keer weer als ik die E zie verschijnen.
Gelukkig op de meeste plaatsen wel 3G
True maar er is een verschil in traag werken en niet werken
We hebben heel het weekend via m'n moeder haar iphone zitten surfen en dat werkte naar behoren. Een simple inlog request om te netbanken werkte zelfs niet over telenet-EDGE. Nu kan dit verschillen kwa regio maar in lommel is het toch niet al te best.

Redelijk wat collegas bij ons hebben een king of kong en allemaal ondervinden we hetzelfde probleem. Eens op edge niks dan problemen ook gesprekken haperen of vallen weg.

In de brugse binnen stad 3g disabled haal ik:
78Kbits Down
40Kbits Up
498ms
Vol signaal.
Zelfde over Base vroeger was 3 to 4x zo snel.
Met 3G:
9556Kbits Down
288Kbits Up
89ms

Over 3G hoor je me niet klagen.
  #36  
Oud 20-06-13, 20:35
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
No offense, maar de EDGE bij Proximus is trager dan een slak .
Ik vloek elke keer weer als ik die E zie verschijnen.
Gelukkig op de meeste plaatsen wel 3G
Hier hetzelfde ze.

Ik heb alle providers al meermaals opt zelfden moment gehad; proximus is nog steeds het beste vanwege de meer 3G bereik en de minste panne enz...

Base zat vroeger ferm achterop maar ze hebben nu al mobistar voorbij gestoken. Mobistar zuigt enorm nu.
  #37  
Oud 21-06-13, 11:29
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hidaru Bekijk bericht
True maar er is een verschil in traag werken en niet werken
...
Redelijk wat collegas bij ons hebben een king of kong ...
Daar heb je ook gelijk in. Mijn vriendin had zich een king15 laten aansmeren na aankoop van een (losse) iPhone 5.

Na een maand geklaag over het niet werken op EDGE (en een maand getreuzel, want zo zijn vrouwen nu eenmaal ) terug overgestapt op Proximus Generation Connect. Ik hoor ze niet meer klagen nu.
  #38  
Oud 09-07-13, 01:14
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Telenet is megaslecht: mijn broer zijn professor heeft voor zijn kid's Telenet King gekocht en wanneer ze het wouden opzeggen wou Telenet hun niet meer laten gaan (of toch niet gemakkelijk)... Hoe het is afgelopen weet ik niet precies...

En BASE is totaal geen drama (meer)... Ik heb een BASE Check 15 abo met web-deal €3,- korting/maand.
Dus betaal 12€/maand voor 120 belminuten, Onbeperkt sms'en en 1 GB mobiel internet.
Je kan het een beetje vergelijken met Telenet King: alleen mag je een half uur langer aan de lijn hangen bij Telenet, maar is BASE véél voordeliger (zeker als je 20€/maand moet betalen bij TN als je nog geen klant bent). Bovendien is het netwerk van BASE hetgeen dat het meeste groeit (dat hebben ze wel bewezen met hun tekort aan 3G-dekking), en ik heb vaak een DC-HSPA verbinding (theoretisch tot 42Mbps down).
Speedtestje van anderhalf maandje geleden: http://www.speedtest.net/iphone/555924651.png

Vroeger bij GC, toen het nog maar 2000 sms'en waren en roaming bij herlaadbeurt (nu lees ik iets dat het pas kan vanaf automatische herlaadbeurt --')
20€/maand was veel te veel voor wat je kreeg... Maar nu ben ik van plan om een tweede sim aan te vragen bij Proximus GC die ik in mijn iPhone steek voor als ik naar het buitenland ga of als ik eens wil 'spelen' met LTE ...

Bij mij is 1 GB snel op .. al 990MB verbruikt van de 1024 zegt Base, en moet er nog mee toekomen tot de 26e
  #39  
Oud 09-07-13, 20:54
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Ik ben al jaren bij Proximus. Nooit geen problemen gehad qua bereik of teveel betalen. Het is wel zo dat je goed van alles op de hoogte moet zijn om je niet met een kluitje in het riet te laten sturen.

Het is nu zelfs zo dat ze op mijn werk, waar iedereen Mobistar heeft behalve ik, ze overstappen naar Proximus vanwege serieuze connectiviteitsproblemen.
  #40  
Oud 09-07-13, 21:45
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Het is nu zelfs zo dat ze op mijn werk, waar iedereen Mobistar heeft behalve ik, ze overstappen naar Proximus vanwege serieuze connectiviteitsproblemen.
Mobistar is dan ook echt het drama!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: Proximus: nummerbehoud bij overstap van gewone simkaart naar micro-simkaart? Vincent82 Overige providers België 1 17-08-10 09:57
Email Proximus/telenet marcgarre Proximus 19 02-01-10 15:57
Overstap windows naar mac Jeff Archief 9 23-11-09 17:30
overstap orange naar t-mobile Chris03 Odido (T-Mobile) 6 23-09-08 22:09
Overstap naar Mac robijnv iPhone algemeen 1 26-08-08 21:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:12.