//

Overstap Proximus naar Telenet...

Overstap Proximus naar Telenet... discussie in Telenet forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door stino90 amai, ik haal Wi-Fi met telenet, tot 47 mbps... en valt goed mee = nauwelijks verschil merkbaar met Proximus.... De ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Telenet
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 17-07-13, 13:57
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stino90 Bekijk bericht
amai, ik haal Wi-Fi met telenet, tot 47 mbps...

en valt goed mee = nauwelijks verschil merkbaar met Proximus....
De dekking waar jij bent is misschien beter dan op andere plaatsen?
Enfin, des te beter voor u! Nog veel plezier dan bij Telenet!

Groets,
Arne!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 17-07-13, 13:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Hoeveel mensen hebben nu internet aan 150Mbps?
Nu spring je weer eens van den os op den ezel. Voorheen had je het over Wi-Fi en nu ineens over Internet. Dat zijn twee totaal verschillende dingen.

Jij bent al langer bezig met een kruistocht tegen Mobistar (met niet substantiële argumenten). Dat is jouw zaak. Ik doe niet mee aan godsdienstoorlogen. Maar ik gebruik wel Mobistar en ben daar absoluut tevreden over.
  #63  
Oud 17-07-13, 14:03
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Nu spring je weer eens van den os op den ezel. Voorheen had je het over Wi-Fi en nu ineens over Internet. Dat zijn twee totaal verschillende dingen.

Jij bent al langer bezig met een kruistocht tegen Mobistar (met niet substantiële argumenten). Dat is jouw zaak. Ik doe niet mee aan godsdienstoorlogen. Maar ik gebruik wel Mobistar en ben daar absoluut tevreden over.
Ik heb u als is gezegt dat ik daar niet zo enorm slim over ben enz. en ik snap dat jij Mobistar verdedigt omdat jij hun goed vind enzooo... En wat ik dan ook gezegd heb: ik bedoel: ik haal met 3G veel hogere snelheden dan met Wi-Fi of met een ethernetdraad, maakt mij niet uit. 3G = pakken sneller dan mijn gewoon internet of hoe ik het dan ook moet zeggen zodat jij mij begrijpt...
Dus ik weet niet wat jou snelheden zijn via Wi-Fi of ethernet (die zijn bij mij exact hetzelfde), maar ik kan mij met 3G dus echt wel aan "Wi-Fi-snelheden" verwachten. En met "Wi-Fi-snelheden" bedoel ik hetgeen wat ik ook effectief op mijn scherm zie als ik een SpeedTest doe.
Zo kan ik ook zeggen dat mijn router 65Mbps is of kweeni wa

Wi-Fi thuis: 4Mbps down (met geluk) , 3G Proximus (in de tuin): 8Mbps down , 3G BASE: 10Mbps down, zelf ooit is 20Mbps down.

#offtopic
  #64  
Oud 17-07-13, 14:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Ik heb u als is gezegt dat ik daar niet zo enorm slim over ben enz. en ik snap dat jij Mobistar verdedigt omdat jij hun goed vind enzooo...

Ik verdedig geen enkele provider en voer ook geen kruistochten tegen providers die ik niet gebruik. Nogmaals, ik gebruik Mobistar en ben daar tevreden mee. Dat is alles.

Citaat:
Dus ik weet niet wat jou snelheden zijn via Wi-Fi of ethernet (die zijn bij mij exact hetzelfde),
Bij mij zijn die niet hetzelfde. Met een MacBook Pro haal ik 450 Mb/s over Wi-Fi en met bedraad Ethernet 1.000 Mb/s. En dat zal bij jou ook wel zo zijn.

  #65  
Oud 17-07-13, 14:14
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik verdedig geen enkele provider en voer ook geen kruistochten tegen providers die ik niet gebruik. Nogmaals, ik gebruik Mobistar en ben daar tevreden mee. Dat is alles.

Bij mij zijn die niet hetzelfde. Met een MacBook Pro haal ik 450 Mb/s over Wi-Fi en met bedraad Ethernet 1.000 Mb/s. En dat zal bij jou ook wel zo zijn.

Ik bedoel de echte snelheden die je merkt als je surft en die je kan testen op Speedtest.net - The Global Broadband Speed Test en Telenet NV Speed Test...
  #66  
Oud 17-07-13, 14:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Ik bedoel de echte snelheden die je merkt als je surft en die je kan testen op Speedtest.net - The Global Broadband Speed Test en Telenet NV Speed Test...
De snelheden die je haalt met speedtest.net zijn volledig afhankelijk van de server die men gebruikt. Kies eens een paar andere servers en je zal zien dat de snelheden drastisch kunnen verschillen.

Ik ga het hier bij laten. Succes verder.
  #67  
Oud 17-07-13, 14:24
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
De snelheden die je haalt met speedtest.net zijn volledig afhankelijk van de server die men gebruikt. Kies eens een paar andere servers en je zal zien dat de snelheden drastisch kunnen verschillen.

Ik ga het hier bij laten. Succes verder.
Drastisch?
0.03Mbps.... (server: Lodzki ofzo , ..)

Voor mij haalt het niks uit maar ja dat zal dan weer aan mij liggen, zeker?

Right.. Ik ga het hier ook bij laten! De TS is blij over zijn keuze dus dat is een meevaller

wachten op slotje
  #68  
Oud 17-07-13, 14:45
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
De dekking waar jij bent is misschien beter dan op andere plaatsen?
Enfin, des te beter voor u! Nog veel plezier dan bij Telenet!

Groets,
Arne!
zo heb je natuurlijk altijd gelijk... mijn kat springt net op mijn schoot, gelukkig is ze een kat, want zo een olifant op mijne schoot is toch niet praktisch.... om maar te zeggen wat voor zever is dat... ik heb wi-fi uitgeschakeld (gisteren met Proximus, vandaag Telenet) en bij het laden van hln app gaat het beter met Telenet, in het zelfde huis, in dezelfde zetel... ik kan dan toch moeilijk zeggen dat ik niet tevreden ben....
  #69  
Oud 17-07-13, 15:05
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stino90 Bekijk bericht
zo heb je natuurlijk altijd gelijk... mijn kat springt net op mijn schoot, gelukkig is ze een kat, want zo een olifant op mijne schoot is toch niet praktisch.... om maar te zeggen wat voor zever is dat... ik heb wi-fi uitgeschakeld (gisteren met Proximus, vandaag Telenet) en bij het laden van hln app gaat het beter met Telenet, in het zelfde huis, in dezelfde zetel... ik kan dan toch moeilijk zeggen dat ik niet tevreden ben....
Dat is geen zever? De dekking is niet overal hetzelfde en mijn ervaringen met Mobistar zijn duidelijk véél minder positief dan de jouwe. Dat is leuk voor jou.
Op andere plaatsen gaat Proximus misschien beter zijn en op nog andere Telenet, echt onbegrijpelijk?
Zij gaan er hopelijk ook op vooruit en misschien werkt Mobistar de dekking overal bij, behalve in mijn buurt.
Bovendien kan je een netwerk niet op één plaats alleen testen, hè!
Ik heb op verschillende plaatsen Mobistar met BASE vergeleken (ook in Wallonië) en ben ook in tussen 2007-2009 bij Mobistar geweest.
Ze hebben gewoon een kleine achterstand en hopelijk halen ze die in.
Mag dat niet gezegd worden? Of is het dan meteen zever?

Dat jij tevreden bent, dat is enorm tof voor u! En dat ik niet tevreden ben is jammer voor mij. En jij mag zeggen hoe goed zij zijn, en ik hoe slecht.

Nog veel plezier.
Mag er een slotje op?
  #70  
Oud 19-07-13, 16:21
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stino90 Bekijk bericht
als het goed is moet het ook gezegd worden! eerste ervaringen met Telenet: super! deftige snelheid van Edge (niet trager dan Proximus) en de 3G valt ook goed mee! net tethering geprobeerd: werkt allemaal perfect! ik snap niet wat jullie allemaal liggen te zagen... als je wi-fi snelheden verwacht: neem cola, een pak chips, zet u in uw zetel en ga daar surfen!
O maar je hebt het blijkbaar niet goed begrepen; wait and see, afwachten, je zal wel zien . Ik heb geduld.

En Edge is net zoals bij proximus een ramp, probeer eens een youtube filmpje af te spelen .

Je zal snel merken als je op x tal tijd op 100 verschillende plaatsen bent geweest je snel zal merken Mobistar veel minder 3G heeft, o, ik moet telenet zeggen natuurlijk . Bij Telenet hebben ze regelmatig panne, bij mobile vikings is het ook nog altijd van datte merk ik,ppfff.

Tis gewoon een kwestie van tijd ze .

Maar ieder zijn ding maar kom binnen x tal maanden of mss zelfs weken niet klagen .

Ik heb jarenlang al meermaals alle providers opt zelfde moment gehad en op dezelfde vele plaatsen getest, je moet mij alvast niet komen zeggen wie er bovenuit schoot als nr 1 . En ik ben eerlijk gezegd niet bepaald een proximus fan ze, altijd al neutraal geweest, vaak veranderd ook enz....
  #71  
Oud 10-09-13, 22:20
vadimvt vadimvt is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 9
Standaard

Ik gebruik al sinds november Iking van Telenet, dat is 45€ per maand, maar je betaalt de iphone maar 200 euro, ik weet dat het niet goed klinkt, maar door dat beter te bekijken zal je zien dat je echt goed zit.
10 000 sms'en
1gb
45€ aan bellen, dus erg veel.
MAAR, ik heb bijna nooit 3g, zelf niet altijd in Gent.
Daarom denk ik eraan om naar die proximus generation over te gaan, 3g is voor mijn echt nodig omdat ik in gent zal studeren en soms wel eens iets moet opzoeken ouzo.
  #72  
Oud 10-09-13, 22:23
Urbanfoto Urbanfoto is offline
Banned
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 282
Standaard

45€ bellen zie je verkeerd vadimvt. Je betaald 30€ per maand af aan de iPhone en die 15€ dat overschiet is je belwaarde waar ik sms en mobiel internet inzit.
  #73  
Oud 10-09-13, 22:54
vadimvt vadimvt is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Urbanfoto Bekijk bericht
45€ bellen zie je verkeerd vadimvt. Je betaald 30€ per maand af aan de iPhone en die 15€ dat overschiet is je belwaarde waar ik sms en mobiel internet inzit.
Hmm raar, want als ik op mijn Telenet app kijk, waar je kan zien hoeveel je gebruikt hebt in een maand staat er bij bellen: 4,56€ van de 45€..
  #74  
Oud 10-09-13, 23:06
Urbanfoto Urbanfoto is offline
Banned
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vadimvt Bekijk bericht
Hmm raar, want als ik op mijn Telenet app kijk, waar je kan zien hoeveel je gebruikt hebt in een maand staat er bij bellen: 4,56€ van de 45€..
Bel maar 45€ op he. Je denkt echt een iPhone voor 200€ te hebben?
Ja de meeste dromen zijn geen bedrog he .
  #75  
Oud 11-09-13, 08:11
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Ik ben nu bij Proximus GC en heb LTE op mijn iPhone gezet en ik ben zeer tevreden. Ik betaal 15€/maand voor 2 GB internet en 10.000 sms'en. Ik heb wel maar 40 belminuten, maar als je ze niet gebruikt gaan ze mee naar de volgende maand. Voor 20€ heb je hetzelfde, maar dan wel 80 belminuten i.p.v. 40.
  #76  
Oud 11-09-13, 09:00
Sniper78's schermafbeelding
Sniper78 Sniper78 is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: België
Berichten: 103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Ik ben nu bij Proximus GC en heb LTE op mijn iPhone gezet en ik ben zeer tevreden. Ik betaal 15€/maand voor 2 GB internet en 10.000 sms'en. Ik heb wel maar 40 belminuten, maar als je ze niet gebruikt gaan ze mee naar de volgende maand. Voor 20€ heb je hetzelfde, maar dan wel 80 belminuten i.p.v. 40.
Hoe heb je LTE er opgekregen?
  #77  
Oud 11-09-13, 11:22
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sniper78 Bekijk bericht
Hoe heb je LTE er opgekregen?
3 mogelijkheden:
• Wie een developer account heeft kan je het blijkbaar gewoon weghalen. Je moet wel jaarlijks heel veel geld dokken voor een dev account... Ontwikkelaars van app's enzo hebben zo een account, zij krijgen bvb. iOS 7 Bèta (om hun app's er compatibel mee te maken), ookal je iOS 7 Bèta nu overal zonder dev account kan installeren...
• Via een jailbreak kan je de blokkade tussen Apple en Proximus' LTE ook weghalen (maar ik wil geen jailbreaks)
• De iPad 4 en Mini zijn wel ondersteund, als je het carrier bestand van de iPad 4/Mini installeert, kan je ook op LTE met je iPhone. Dit heb ik toegepast. De mogelijkheden voor MMS, Facetime en iMessage via je telefoonnummer vallen weg. Maar ik MMS nooit en ik gebruik een e-mailadres voor Facetime en iMessage...
  #78  
Oud 11-09-13, 18:05
vadimvt vadimvt is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Urbanfoto Bekijk bericht
Bel maar 45€ op he. Je denkt echt een iPhone voor 200€ te hebben?
Ja de meeste dromen zijn geen bedrog he .
Nee natuurlijk dat de iphone geen 200€ was, maar ik vind het gewoon raar dat er op mijn app staat dat ik aan 45€ mag bellen..
  #79  
Oud 11-09-13, 19:20
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Ik denk wel dat de iPhone €200 was ... Telenet.be + 45€/maand? Nee?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: Proximus: nummerbehoud bij overstap van gewone simkaart naar micro-simkaart? Vincent82 Overige providers België 1 17-08-10 09:57
Email Proximus/telenet marcgarre Proximus 19 02-01-10 15:57
Overstap windows naar mac Jeff Archief 9 23-11-09 17:30
overstap orange naar t-mobile Chris03 Odido (T-Mobile) 6 23-09-08 22:09
Overstap naar Mac robijnv iPhone algemeen 1 26-08-08 21:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:38.