iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   Beschikbaarheid 3GS in België - deel 1 (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/35213-beschikbaarheid-3gs-belgie-deel-1-a.html)

CVar 10-07-09 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman (Bericht 321485)
waarom dan wel je sim standaardcode "0000" gebruiken ?

Een telefoon kan je o.a. beveiligen met een sim pincode en met een pincode voor je telefoon zelf. Standaard pincode van je sim is meestal 0000, maar kan je ook zelf wijzigen. De iPhone vraagt gewoon om die code als hij opstart, zoals iedere telefoon dit zou doen als je deze beveiliging aan hebt gezet.

Hij zegt simlock actief en vraagt je om hem te ontgrendelen, dan voer je gewoon de sim pincode in en kan dan gaan bellen.
Heeft niets met een of andere provider en/of country lock te maken.

aapjepiet 10-07-09 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 321274)
Afgelopen Maandag

en bij welke winkel? mijn historiek is nog niet gewijzigd :(

premiummiss 10-07-09 10:13

Ben op 8-juli (afgelopen woensdag) in Lommel en Mol geweest. Geen voorraad en geen idee wanneer er weer geleverd zou worden.

In Lommel trouwens bij het Mobistar Center en een "gewone" Mobistar winkel geweest. In die laatste kostte hij 775 ipv 675. Toen ik vroeg waarom hij geen 675 kostte zei de verkoper: "dat dat hun recht was. Anders moest je hem maar bij Mobistar zelf gaan halen". Bij Mobistar Center in Mol zei de verkoper dat dat helemaal niet mag. Dus wees gewaarschuwd.

Kan ook zijn omdat wij geen belgen zijn mss ;-)

thewong 10-07-09 10:25

Hoe kun je trouwens opzoeken waar "gewone" Mobistar winkels liggen? Op de site vind je alleen de locaties van de "Centers".

FMJ 10-07-09 10:26

Nou, ik heb gisteren een stuk of 10 keer verschillende Mobistar winkels gebeld, maar denk maar niet dat er opgenomen wordt... :mad:
Gelukkig heb ik schoonfamilie in België en gelukkig konden zij wel een Mobistar winkel te pakken krijgen.
Toestel gereserveerd, levertijd werd geschat op ca. 4 a 5 weken.....
Nou verwacht ik niet dat het ook echt zo lang gaat duren, maar goed. Ben wel blij dat ik niet zelf 'als Hollander' het toestel hoef op te halen, als ik die verhalen zo lees...

premiummiss 10-07-09 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thewong (Bericht 321635)
Hoe kun je trouwens opzoeken waar "gewone" Mobistar winkels liggen? Op de site vind je alleen de locaties van de "Centers".

Niet opgezocht hoor. Toevallig tegenaan gelopen.
In Lommel zitten er dus 2 Mobistars in een straat.

thewong 10-07-09 10:47

De vraag was ook niet specifiek aan jouw gericht... Is er geen manier op de "gewone" winkels op te zoeken...?

Mr.Bluestar 10-07-09 11:20

thewong,
mobistar centers zijn de winkels die mobistar zelf uitbaat of die uitgebaat worden door een franchisenemer. Dit zijn ook de enige winkels die de iPhone in België mogen verkopen samen met nog een handvol andere partners zoals de switch winkels, Lab9, S&S.
Bij mobistarcenters ga je enkel services van mobistar vinden.
Er zijn nog hopen andere telefoonwinkels die mobistar abbonementen enzo verkopen maar deze zullen naast mobistar ook nog andere abonnementen verkopen en deze verkopen dus geen iPhones.

Twigg 10-07-09 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thewong (Bericht 321648)
De vraag was ook niet specifiek aan jouw gericht... Is er geen manier op de "gewone" winkels op te zoeken...?

Mobistar > Verkooppunten

mhoutman 10-07-09 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CVar (Bericht 321617)
Een telefoon kan je o.a. beveiligen met een sim pincode en met een pincode voor je telefoon zelf. Standaard pincode van je sim is meestal 0000, maar kan je ook zelf wijzigen. De iPhone vraagt gewoon om die code als hij opstart, zoals iedere telefoon dit zou doen als je deze beveiliging aan hebt gezet.

Hij zegt simlock actief en vraagt je om hem te ontgrendelen, dan voer je gewoon de sim pincode in en kan dan gaan bellen.
Heeft niets met een of andere provider en/of country lock te maken.

okay verkeerd begrepen, ik dacht dat je bedoelde dat je 0000 moest ingeven.:)

tulip18 10-07-09 11:26

Ik denk dat ik geluk heb gehad om mijn iphone 3GS op de releasedatum te kunnen kopen in Mobistar center Kapellestraat Oostende. Er was voorraad en niet echt een run op die toestellen. Ik weet niet of ze nog beschikbaar zijn op dit moment......
Ik ben er vriendelijk en correct geholpen en men heeft zelfs niet geprobeerd mij een mobistar abonnement aan te smeren.:cool:

thewong 10-07-09 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Bluestar (Bericht 321668)
thewong,
mobistar centers zijn de winkels die mobistar zelf uitbaat of die uitgebaat worden door een franchisenemer. Dit zijn ook de enige winkels die de iPhone in België mogen verkopen samen met nog een handvol andere partners zoals de switch winkels, Lab9, S&S.
Bij mobistarcenters ga je enkel services van mobistar vinden.
Er zijn nog hopen andere telefoonwinkels die mobistar abbonementen enzo verkopen maar deze zullen naast mobistar ook nog andere abonnementen verkopen en deze verkopen dus geen iPhones.

Duidelijk. Ik dacht dat er naast Centers (super filialen, zeg maar) ook gewone, kleinere Mobistar winkels waren. Maar das dus niet het geval.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Twigg (Bericht 321669)

Dit zijn dus de centers....

MaartenRaemakers 10-07-09 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tulip18 (Bericht 321672)
Ik denk dat ik geluk heb gehad om mijn iphone 3GS op de releasedatum te kunnen kopen in Mobistar center Kapellestraat Oostende. Er was voorraad en niet echt een run op die toestellen. Ik weet niet of ze nog beschikbaar zijn op dit moment......
Ik ben er vriendelijk en correct geholpen en men heeft zelfs niet geprobeerd mij een mobistar abonnement aan te smeren.:cool:

inderdaad, nu een witte vastkrijgen is niet simpel. kan er van meespreken. :mad:

blik 10-07-09 12:01

mobistar in brussel, antwerpen en kapellen helaas allemaal uitverkocht. Per keer krijgen ze maar 5 iphones binnen.....

Mr.Bluestar 10-07-09 12:04

Correctomundo!!

pversteeg 10-07-09 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaartenRaemakers (Bericht 321679)
inderdaad, nu een witte vastkrijgen is niet simpel. kan er van meespreken. :mad:

Een zwarte 16gb wel dan? Want daar ben ik juist weer naar op zoek ;)

Twigg 10-07-09 12:46

Heeft het zin om naar maasmechellen te rijden? of naar Lanaken?

BSniekers 10-07-09 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Twigg (Bericht 321706)
Heeft het zin om naar maasmechellen te rijden? of naar Lanaken?

Doe geen moeite. Ik was op 26 juni als 2e in een MobiStar center, ter plekke een reservering en aanbetaling gedaan en tot op heden nog NIET de trotse eigenaar van een witte 32gb 3Gs. Per week krijgen ze er (*drumrolllllll*) TWEE binnen; kleur en schijfruimte naar willekeur.

Er zijn dus genoeg wachtende voor je op een of andere lijst voordat je op goed geluk eentje kan bemachtigen.

MaartenRaemakers 10-07-09 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pversteeg (Bericht 321695)
Een zwarte 16gb wel dan? Want daar ben ik juist weer naar op zoek ;)

OK, het is gewoon niet simpel een iphone vast te krijgen. ik dacht dat het deze keer allemaal vlotter ging verlopen? niet dus....

morgenster 10-07-09 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BSniekers (Bericht 321780)
Doe geen moeite. Ik was op 26 juni als 2e in een MobiStar center, ter plekke een reservering en aanbetaling gedaan en tot op heden nog NIET de trotse eigenaar van een witte 32gb 3Gs. Per week krijgen ze er (*drumrolllllll*) TWEE binnen; kleur en schijfruimte naar willekeur.

Er zijn dus genoeg wachtende voor je op een of andere lijst voordat je op goed geluk eentje kan bemachtigen.

F**k me. Ik heb besteld in Mobistar Antwerpen op de Huydevetterstraat. Als da zo gaat lopen ga ik morgen m'n voorschot gewoon terughalen.

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:53.