//

Problemen met Wi-Fi iOS6

Problemen met Wi-Fi iOS6 discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Stijnley Hoe bedoel je igor? Is dit van toepassing op de 4S? Kan je dit uitleggen want mijn Wi-Fi thuis werkt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #121  
Oud 21-11-12, 10:08
igor020 igor020 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijnley Bekijk bericht
Hoe bedoel je igor? Is dit van toepassing op de 4S? Kan je dit uitleggen want mijn Wi-Fi thuis werkt meer niet dan wel.......
Ik had eerst WPA2 beveiliging op mijn router (Sitecom),
het heeft dus na updaten IOS6 niet meer goed gewerkt moest steeds
IPhone restarten of Wi-Fi verbinding viel weg.
Nu heb ik WPA2 in mijn router verandert naar WEP-sleutel,
( inloggen in je router, ga naar beveiliging en verander WPA2 naar WEP)
en het werkt bij mij veel beter de verbinding valt tot nu toe niet meer weg.
Ik denk dat het ook van toepassing op de 4s.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #122  
Oud 21-11-12, 11:33
Stijnley Stijnley is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 66
Standaard

ok bedankt Igor, dat moet ik eens bekijken in mijn router dan! Wat is het verschil tussen WPA2 en WEP dan, of merk ik hier eigenlijk niets van verder?

edit: blijkt toch dat WEP best te kraken valt, aangezien ik in een drukke stad woon, schrikt me dit toch af!

Waar blijft apple eigenlijk met een oplossing...dit is puur sotwarematig!
  #123  
Oud 21-11-12, 11:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijnley Bekijk bericht
Wat is het verschil tussen WPA2 en WEP dan, of merk ik hier eigenlijk niets van verder?
De beveiliging van WEP is verouderd en nogal slapjes in vergelijking met WPA2.
  #124  
Oud 21-11-12, 12:02
igor020 igor020 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 5
Standaard

ja inderdaad WEP is verouderd,
wat mij betreft het is tijdelijke oplossing die bij me werkt,
WPA-PSK werkt ook prima maar die heeft volgens mij niet elke router.
  #125  
Oud 23-11-12, 19:02
Stijnley Stijnley is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 66
Standaard

Ik had de problemen binnen WPA / WPA2-PSK, ik probeer het nu even met WEP!
  #126  
Oud 25-11-12, 12:19
Stijnley Stijnley is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 66
Standaard

Probleem blijft bij WEP! Ik word er gek van, ik heb zin om hem tegen de straatstenen te gooien!

Netwerkinstellingen resetten helpt niet, volledig herstel zonder backup helpt niet, met backup ook niet. Soms heb ik 10min Wi-Fi, soms vindt hij geen netwerk. Als ik een harde reset doe, krijg ik zo'n 10-tal reboots na elkaar een grijze Wi-Fi-knop...

help!

Laatst gewijzigd door Stijnley; 25-11-12 om 12:30.
  #127  
Oud 25-11-12, 12:41
ijzerjan ijzerjan is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Woerden
Berichten: 8
Standaard

Schrale troost Stijnley: ik heb de problemen ook nog steeds, na alle aangegeven tips (waarvoor dank aan iedereen). Maar: **** Apple wat mij betreft.
  #128  
Oud 25-11-12, 13:08
Stijnley Stijnley is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 66
Standaard

Ben je al bij Apple geweest Ijzerjan? In België is er geen Genius-bar...en 600km rijden voor een refurbished iphone te krijgen in Amsterdam (die trouwens geen garantie is op succes) zie ik eigenlijk ook niet zitten...
  #129  
Oud 25-11-12, 13:13
ijzerjan ijzerjan is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Woerden
Berichten: 8
Standaard

Ben niet bij Apple geweest! M'n iPhone 3GS en 4S werkten goed tot de update naar ios6. Daar zit het probleem.
  #130  
Oud 25-11-12, 14:48
Stijnley Stijnley is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 66
Standaard

Ik ben volledig met je akkoord, maar toch lees ik op apple fora dat zij hun iPhone binnenbrengen voor een "nieuw" toestel... Lijkt mij toch een ***** oplossing als het puur softwarematig is?!
  #131  
Oud 25-11-12, 15:14
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijnley Bekijk bericht
Ik ben volledig met je akkoord, maar toch lees ik op apple fora dat zij hun iPhone binnenbrengen voor een "nieuw" toestel... Lijkt mij toch een ***** oplossing als het puur softwarematig is?!

Probleem kan bij IOS 6 liggen, maar stel nou dat het probleem toch meer zit in verouderde hardware wat betreft je thuis netwerk. Als deze niet alle nieuwere protocollen ondersteunt. dan kan het op een gegeven moment tot problemen leiden. Dat zal mogelijk in dit geval geen punt zijn. Maar neemt niet weg dat mensen het probleem altijd bij de apple apparatuur leggen. Terwijl je router firmware al 8 jaar oud is, en nooit meer is geupdate.
  #132  
Oud 25-11-12, 15:37
ijzerjan ijzerjan is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Woerden
Berichten: 8
Standaard

Mijn Draytekrouter is vorige week door een expert geüpdatet.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 november 2012 om 15:39 ----------

En dan nog: heeft Apple gezegd bij ios6 dat oudere apparatuur niet meer kan?
  #133  
Oud 25-11-12, 15:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ijzerjan Bekijk bericht

En dan nog: heeft Apple gezegd bij ios6 dat oudere apparatuur niet meer kan?
Dat heeft Apple nooit gezegd. Maar Apple volgt wel strikt de IEEE 802.11n standaard en sommige oudere routers niet want die gebruiken 802.11n DRAFT, wat niet hetzelfde is.

Als men zo'n oude router zo configureert dat alleen IEEE 802.11a/b/g gebruikt wordt dan werkt het meestal wel. Tenminste, dat is mijn bescheiden ervaring.
  #134  
Oud 25-11-12, 21:04
Stijnley Stijnley is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 66
Standaard

Normaal zou mijn router up to date moeten zijn. Ik heb m'n router amper 10 maand en ik huur deze van telenet (België). Normaal updaten zij automatisch...

Maar wat dan best doen? Toch de iPhone binnenbrengen voor een refurbished? Of wachten op een update? Mijn garantie vervalt binnen 1 maand :s
  #135  
Oud 25-11-12, 21:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijnley Bekijk bericht
Maar wat dan best doen?
Je moet de oorzaak van dat probleem isoleren. Ga naar een McDonalds, naar vrienden, familie of aangetrouwde familie en probeer het daar op een Wi-Fi netwerk.

Werkt het daar dan ligt het niet aan de iPhone of het besturingssysteem. Werkt het daar ook niet dan kan je naar de winkel gaan waar je de iPhone gekocht hebt en hopen dat het daar ook niet werkt. Indien dat het geval is kan je garantie claimen.
  #136  
Oud 26-11-12, 09:39
Stijnley Stijnley is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 66
Standaard

Bedankt voor je bericht Timosha. Als ik op een andere locatie zoek naar Wi-Fi-spots, dan blijft mijn iPhone ook zoeken naar netwerken (terwijl er wel zeker een netwerk was). Pas na 10 minuten en meermaals proberen vond ik toch het netwerk.

Dit is hetzelfde probleem als bij mij thuis. Geen netwerk vinden, na enige tijd toch kunnen verbinden en de verbinding na korte tijd weer verliezen...

M'n iPhone missen voor 4 weken zie ik helemaal niet zitten (mijn oude gsm heeft zelfs geen micro sim :/). Dus dan maar wisselen in Amsterdam?

Hoe zit het met de 2 jaar garantie in België, die is dan niet geldig als ik naar Amsterdam rij?
  #137  
Oud 26-11-12, 09:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijnley Bekijk bericht
Hoe zit het met de 2 jaar garantie in België, die is dan niet geldig als ik naar Amsterdam rij?
Het eerste jaar "fabrieksgarantie". Dus garantie van Apple, Inc. Het tweede jaar "verkopersgarantie". Dus garantie van de winkel waar je het toestel gekocht hebt. Dat is in de EU overal ongeveer hetzelfde.

Bel eerst maar eerst maar met de Apple Store in Amsterdam. Leg het probleem uit en maak dan een afspraak met de Genius Bar.
  #138  
Oud 26-11-12, 11:08
Maverick49 Maverick49 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 18
Standaard

Bij mij heeft het volgende geholpen..
Bij Wi-Finetwerken mijn eigen netwerk genegeerd en gekozen voor " anders" daar m'n eigen netwerk ingevuld (naam), m'n beveiliging (wap2) en mn netwerkwachtwoord..... en voila!
Bedankt.. Casual0320
  #139  
Oud 26-11-12, 11:32
Stijnley Stijnley is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 66
Standaard

Bedankt voor de tip Maverick49. Momenteel vindt mijn iPhone helemaal geen netwerken (cirkeltje zoeken blijft draaien) dus dit lukt mij niet. Van zodra het toch weer werkt, zal ik dat proberen, maar ik vrees dat dit het zal oplossen aangezien hij nu helemaal al geen netwerken vindt (er zijn er hier 3 permanent en werkend).

Ik belde deze morgen naar Apple België. Ze herkenden het probleem en ze gaven mij het emailadres van iTunes Support in Amerika om daar mijn probleem door te mailen. Ik wacht nu hun antwoord af en hou jullie op de hoogte!
  #140  
Oud 27-11-12, 10:01
Stijnley Stijnley is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 66
Standaard

mja Apple USA heeft al geantwoord dat ik moet contact opnemen met Apple Care (betalend dus). Uiteraard, het zou te gemakkelijk zijn om dienstverlening gratis te krijgen na de aankoop van een duur product!

Ik was zelfs zo wanhopig dat ik de diepvriezertruuk heb geprobeerd gisteren: iPhone uit, in plastiek zakje en 15min in de vriezer. Geloof het of niet, maar mijn Wi-Fi is weer 95% stabiel. De grijze Wi-Fi-knop, die ik na 8 reboots niet meer werkend kreeg, was direct bruikbaar en nu heb ik reeds 24u Wi-Fi. Ik merk wel dat hij nog steeds iets langer nodig heeft dan normaal voordat het Wi-Fi-logo verschijnt...

Dit betekent vermoedelijk wel dat mijn probleem hardwarematig is. Het is afwachten tot wanneer het probleem terug opduikt (volgende opwarming van de iPhone mss?). Hopelijk is het binnen mijn laatste maand garantie, of anders mag het probleem wegblijven!
Reageren

Labels
ios6, wi-fi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen iOS6 pieterwillems Ontwikkelen voor iOS 225 26-09-12 12:42
Sinds iOS6 problemen met G-Mail wilvon iPhone Apps 7 23-09-12 12:22
iPhone 4 (iOS6) problemen met iTunes jRn iPhone algemeen 8 22-09-12 14:38
iOs6 installatie problemen Gillinator iPhone algemeen 2 21-09-12 10:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:57.