//

Problemen met Wi-Fi iOS6

Problemen met Wi-Fi iOS6 discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Hopelijk komt er snel een update van iOS 6. Jouw "probleem" wordt zeker niet met een iOS 6 update opgelost. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 26-09-12, 21:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Hopelijk komt er snel een update van iOS 6.
Jouw "probleem" wordt zeker niet met een iOS 6 update opgelost. Je geeft het antwoord zelf: Wi-Fi werkt overal alleen thuis niet, dus het is een "thuisprobleem".

In iOS 6 zijn verbeteringen aangebracht in multicast DNS (aka mDNSResponder aka Bonjour). Reeds tijdens het testen van iOS 6 Beta werd vastgesteld dat deze verbeteringen problemen veroorzaken met sommige routers (kijk eens in de voormalige iOS 6 Beta draad).

Bij sommige routers was het noodzakelijk om hem gewoon te herstarten. Bij andere routers was een firmware update noodzakelijk. En bij sommige routers helpt dat allemaal niet.

Ik ken niet alle routers die niet met het nieuwe multicast DNS overweg kunnen maar Huwaei heeft er zo'n paar.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 26-09-12, 22:26
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Jouw "probleem" wordt zeker niet met een iOS 6 update opgelost. Je geeft het antwoord zelf: Wi-Fi werkt overal alleen thuis niet, dus het is een "thuisprobleem".

In iOS 6 zijn verbeteringen aangebracht in multicast DNS (aka mDNSResponder aka Bonjour). Reeds tijdens het testen van iOS 6 Beta werd vastgesteld dat deze verbeteringen problemen veroorzaken met sommige routers (kijk eens in de voormalige iOS 6 Beta draad).

Bij sommige routers was het noodzakelijk om hem gewoon te herstarten. Bij andere routers was een firmware update noodzakelijk. En bij sommige routers helpt dat allemaal niet.

Ik ken niet alle routers die niet met het nieuwe multicast DNS overweg kunnen maar Huwaei heeft er zo'n paar.
Ik heb een D-Link router. Alles al geprobeerd wat ik kon vinden. Ik kan nu toch moeilijk een andere router gaan kopen?
  #43  
Oud 26-09-12, 22:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Ik kan nu toch moeilijk een andere router gaan kopen?
Of dat moeilijk is weet ik niet

Ik kan nog een ding bedenken en dat is interferentie. Verander het gebruikte "kanaal" eens naar 1 of 11 (13). Als dat geen soelas brengt houdt het op wat mij betreft.

Succes verder
  #44  
Oud 26-09-12, 22:46
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Of dat moeilijk is weet ik niet

Ik kan nog een ding bedenken en dat is interferentie. Verander het gebruikte "kanaal" eens naar 1 of 11 (13). Als dat geen soelas brengt houdt het op wat mij betreft.

Succes verder
Heb deze router nog maar een maand of 2 dus ga echt geen andere kopen. Helaas dus.

Het lost zichzelf misschien nog wel eens op. Ooit.
  #45  
Oud 27-09-12, 19:18
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Jouw "probleem" wordt zeker niet met een iOS 6 update opgelost. Je geeft het antwoord zelf: Wi-Fi werkt overal alleen thuis niet, dus het is een "thuisprobleem".

In iOS 6 zijn verbeteringen aangebracht in multicast DNS (aka mDNSResponder aka Bonjour). Reeds tijdens het testen van iOS 6 Beta werd vastgesteld dat deze verbeteringen problemen veroorzaken met sommige routers (kijk eens in de voormalige iOS 6 Beta draad).

Bij sommige routers was het noodzakelijk om hem gewoon te herstarten. Bij andere routers was een firmware update noodzakelijk. En bij sommige routers helpt dat allemaal niet.

Ik ken niet alle routers die niet met het nieuwe multicast DNS overweg kunnen maar Huwaei heeft er zo'n paar.
Om hier nog eens even op terug te komen , ik heb een artikel gelezen waarin stond dat de iPhone 5 ook met Wi-Fi problemen kampt en dat Apple zegt dat het probleem software matig is en dat het opgelost zal worden met een update.

Jammer genoeg vind ik het artikel niet meer direct, maar ben 100% zeker dat dat er in stond.
  #46  
Oud 27-09-12, 19:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Jammer genoeg vind ik het artikel niet meer direct, maar ben 100% zeker dat dat er in stond.
Dan zal het vroeg of laat wel opgelost worden
  #47  
Oud 28-09-12, 17:12
madelinde madelinde is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 8
Standaard

Is hier iemand die mij ook al helpen?

ik heb sinds maandag mijn Iphone 4 geupdate na ios6 en voorheen gewoon Wi-Fi niks aan de hand na de update staat er wel Wi-Fi maar kan hem niet aanklikken hij staat lichtgrijs.
dus ik kan helemaal niks..

heb ook apple support gebeld en die zeiden dat een herstel moet helpen maar helaas!!
volgend antwoord wachten op nieuwe update dan hopen dat die het doet!!!! ((

zijn hier mensen die het ook gehad hebben??
  #48  
Oud 28-09-12, 17:43
theske theske is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 2
Standaard

casual0320 je bent een kanjer, dankzij jou doet hij het weer, thanx
  #49  
Oud 01-10-12, 00:47
linde2808 linde2808 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 8
Standaard

Heb ook sinds de nieuwe update problemen ondervonden met Wi-Fi.
Als ik nu apps gebruik waarvoor internet nodig is blijft dat maar laden zonder er ook maar iets aan veranderd, ook niet na hééééél lang wachten. Ik word ook niet doorverwezen naar Apple zoals ik hier al vaak gelezen heb. Wanneer ik dan mijn mobiel datanetwerk activeer is er geen enkel probleem. Maar thuis is dat echt frustreren als je gewoon Wi-Fi hebt en niks kan doen eraan, dus hopelijk word dit snel opgelost en komt er snel een nieuwe update!
  #50  
Oud 01-10-12, 09:07
theske theske is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door casual0320 Bekijk bericht
Nou ook ik problemen met Wi-Fi icm ios6 gehad... na update naar ios 6 (vanaf 5.1.1) moest ik mn Wi-Fi (netwerk) wachtwoord opnieuw invoeren. Ok, geen probleem. Maar... zodra ik buiten bereik van m'n Wi-Fi was geweest (en de phone dus op 3G verder ging) stapte hij niet terug op Wi-Fi als ik weer in bereik van mn netwerk kwam. Elke keer moest ik opnieuw m'n netwerkwachtwoord invoeren om weer op Wi-Fi over te schakelen. Heel irritant. Forums afgelopen voor een oplossing maar niets gevonden dat werkte. Uiteindelijk heb ik t kunnen oplossen. Wat heb ik gedaan? Wel, advies opgevolgd om geschiedenis safari (instellingen) te wissen, netwerkinstellingen hersteld, aangekoppeld aan Mac (itunes) en firmware hersteld (opnieuw geinstalleerd) en toen dat alles geen oplossing bracht vervolgens, bij Wi-Finetwerken mijn eigen netwerk genegeerd en gekozen voor " anders" daar m'n eigen netwerk ingevuld, m'n beveiliging (wap2) en mn netwerkwachtwoord..... en voila! Wi-Fi verbinding! Helemaal vervolgens Wi-Fi uitgeschakeld dus over op 3G, Wi-Fi weer ingeschakeld en... ja hoor...keurig
verbinden met m'n netwerk! Uitgebreid verhaal maar
ik kan dus niet achterhalen of t een zonder t ander
tot de oplossing kan komen dus vandaar al mijn
stappen maar vermeld. Suc6
Helemaal geweldig! Voor mij werkte dit ook goed, thanx!!
  #51  
Oud 01-10-12, 11:03
Manitou Manitou is offline
• iOS 6.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 2
Standaard

Ander probleem,...... Mijn telefoon vind de Wi-Fi netwerken niet meer. thuis niet, op het werk niet, bij kennissen niet, niks meer. hij blijft zoeken.
Alles geprobeerd, Wi-Fi aan/uit gezet, telefoon gereset, en alle netwerkverbindingen herstelt naar fabrieksinstellingen. Maar toen,.....

Nu reageert de button in "instellingen" helemaal niet meer! ik kan Wi-Fi gewoon niet meer aan zetten????!!!!!!

IK WIL TERUG NAAR IOS 5.1.1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kan dat???
  #52  
Oud 01-10-12, 11:24
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door linde2808 Bekijk bericht
Heb ook sinds de nieuwe update problemen ondervonden met Wi-Fi.
Als ik nu apps gebruik waarvoor internet nodig is blijft dat maar laden zonder er ook maar iets aan veranderd, ook niet na hééééél lang wachten. Ik word ook niet doorverwezen naar Apple zoals ik hier al vaak gelezen heb. Wanneer ik dan mijn mobiel datanetwerk activeer is er geen enkel probleem. Maar thuis is dat echt frustreren als je gewoon Wi-Fi hebt en niks kan doen eraan, dus hopelijk word dit snel opgelost en komt er snel een nieuwe update!
Dit probleem heb ik dus ook gehad sinds het uitkomen van iOS 6. Gelukkig heb ik er nu geen last meer van.

Mag ik vragen welke provider je hebt?
  #53  
Oud 01-10-12, 22:08
linde2808 linde2808 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Dit probleem heb ik dus ook gehad sinds het uitkomen van iOS 6. Gelukkig heb ik er nu geen last meer van.

Mag ik vragen welke provider je hebt?
Ik heb proximus.
Heb vandaag er ook ineens geen last meer van gehad, hopelijk blijft dit zo!
  #54  
Oud 01-10-12, 23:38
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door linde2808 Bekijk bericht
Ik heb proximus.
Heb vandaag er ook ineens geen last meer van gehad, hopelijk blijft dit zo!

Ok, des te beter dan.
  #55  
Oud 02-10-12, 22:56
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door casual0320 Bekijk bericht
Nou ook ik problemen met Wi-Fi icm ios6 gehad... na update naar ios 6 (vanaf 5.1.1) moest ik mn Wi-Fi (netwerk) wachtwoord opnieuw invoeren. Ok, geen probleem. Maar... zodra ik buiten bereik van m'n Wi-Fi was geweest (en de phone dus op 3G verder ging) stapte hij niet terug op Wi-Fi als ik weer in bereik van mn netwerk kwam. Elke keer moest ik opnieuw m'n netwerkwachtwoord invoeren om weer op Wi-Fi over te schakelen. Heel irritant. Forums afgelopen voor een oplossing maar niets gevonden dat werkte. Uiteindelijk heb ik t kunnen oplossen. Wat heb ik gedaan? Wel, advies opgevolgd om geschiedenis safari (instellingen) te wissen, netwerkinstellingen hersteld, aangekoppeld aan Mac (itunes) en firmware hersteld (opnieuw geinstalleerd) en toen dat alles geen oplossing bracht vervolgens, bij Wi-Finetwerken mijn eigen netwerk genegeerd en gekozen voor " anders" daar m'n eigen netwerk ingevuld, m'n beveiliging (wap2) en mn netwerkwachtwoord..... en voila! Wi-Fi verbinding! vervolgens Wi-Fi uitgeschakeld dus over op 3G, Wi-Fi weer ingeschakeld en... ja hoor...keurig verbinden met m'n netwerk! Uitgebreid verhaal maar ik kan dus niet achterhalen of t een zonder t ander tot de oplossing kan komen dus vandaar al mijn stappen maar vermeld. Suc6
dit forum is geweldig, ik had vandaag hetzelfde probleem (na herinstellen router) en dankzij jouw reactie is het opgelost! HELD!!
  #56  
Oud 07-10-12, 15:58
suby555 suby555 is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Belgie, close to Antwerp...
Berichten: 91
Standaard

Thanks casual0320 !
Mijn nichtje had het probleem ook en is nu dankzij u opgelost ;-)
  #57  
Oud 13-10-12, 13:08
emcy emcy is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 1
Standaard

Ik heb dit probleem ook gehad, maar het bleek aan mijn nieuwe cover te liggen. Kheb hem er afgehaald, opnieuw opgestart en alles was weer als ervoor !
  #58  
Oud 14-10-12, 15:34
poldervrouw poldervrouw is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 50
Standaard

Ik had ook gedoe,, heb uiteindelijk de modem en routes opnieuw opgestart , toen was alles verholpen
  #59  
Oud 16-10-12, 02:16
BasvdBroek BasvdBroek is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 2
Standaard

Hallo jongens,


Ik heb ook zoals zovele een vervelend probleem.. Sinds ik een update heb gedaan op mijn Iphone 4 naar iOS6 heb ik amper een Wi-Fi verbinding. Hij doet het wel maar tot 4 meter, daarna is het einde verhaal..


Ik heb op internet al gezocht naar oorzaken en oplossingen en heb al behoorlijk wat geprobeerd met de instellingen en een reset van mijn reserve kopie etc.. maar vooralsnog heeft dat niets opgeleverd.


Kan iemand de gouden tip kunnen geven? je zou mij onwijs blij maken!


Vriendelijke groet,
Bas van den Broek
  #60  
Oud 16-10-12, 21:51
Edwindows Edwindows is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theske Bekijk bericht
Helemaal geweldig! Voor mij werkte dit ook goed, thanx!!
ik had het zelfde probleem. Steeds als ik thuis kom moer ik mijn ww opnieuw invoeren om op mijn eigen Wi-Fi aan te melden. Ik heb alleen jou laatste stap gedaan. Naar Wi-Fi instelling maar niet mijn routeer gekozen maar op " anders" gedrukt en mijn eigen Wi-Fi weer in gevoerd beveiliging gekozen WAP2 en opnieuw ww ingevoerd.
nu blijft het goed gaan.
Reageren

Labels
ios6, wi-fi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen iOS6 pieterwillems Ontwikkelen voor iOS 225 26-09-12 13:42
Sinds iOS6 problemen met G-Mail wilvon iPhone Apps 7 23-09-12 13:22
iPhone 4 (iOS6) problemen met iTunes jRn iPhone algemeen 8 22-09-12 15:38
iOs6 installatie problemen Gillinator iPhone algemeen 2 21-09-12 11:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:36.