//

Problemen met Wi-Fi iOS6

Problemen met Wi-Fi iOS6 discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Sorry, maar ik denk dat ik een leek ben in dit soort dingen Kan niet vinden met Airpot Utility Heb inmiddels contact opgenomen met Apple ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 19-10-12, 13:43
serviceme serviceme is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 40
Standaard

Sorry, maar ik denk dat ik een leek ben in dit soort dingen
Kan niet vinden met Airpot Utility

Heb inmiddels contact opgenomen met Apple omdat ik nu helemaal geen Wi-Fi meer kreeg, het balkje was helemaal grijs. Ze vertelde me dat dit niet goed was en nu komen ze hem ophalen. Krijg wel een vervangende telefoon gelukkig... Dus we wachten maar af, zien wel wat er gaat gebeuren.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 19-10-12, 14:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door serviceme Bekijk bericht
Heb inmiddels contact opgenomen met Apple omdat ik nu helemaal geen Wi-Fi meer kreeg, het balkje was helemaal grijs.
Dan zal het toch wel een intermitterende hardwarefout geweest zijn die nu permanent is.

Dat was het wat mij betreft. Succes verder
  #83  
Oud 20-10-12, 20:32
ijzerjan ijzerjan is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Woerden
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door serviceme Bekijk bericht
Mooi informatie maar geen oplossing
Ja sorry hoor, maar als je geen Wi-Fi hebt is dat best balen... Zeker nu het al zo lang duurt en veel mensen er last van hebben. Snap niet dat apple daar niet iets aan doet.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb een iPhone 3GS en 4sen sinds ios6 heb ik dezelfde problemen. Apple heeft me niet verteld dat mijn router mogelijk niet (meer)geschikt zou zijn. Voor mij ligt het probleem bij Apple. Ik had dit niet verwacht van Apple!
  #84  
Oud 20-10-12, 20:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ijzerjan Bekijk bericht
Apple heeft me niet verteld dat mijn router mogelijk niet (meer)geschikt zou zijn.
Heb je dan tegen Apple verteld welke router je gebruikt
  #85  
Oud 20-10-12, 20:38
ijzerjan ijzerjan is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Woerden
Berichten: 8
Standaard

Nee, dat heb ik ergens op een forum gelezen!(ok: lekker vaag)
Sorry voor de wat vage info. Ik had/heb er stevig de pest in. Ik ben in het bezit van een iPhone 3GS, 4S en een iPad3 (naast een MacBook Pro. Al mijn apparaten werkten goed op m'n thuisnetwerk tot de update met ios6. Sinds die tijd zien de iPhones m'n thuisnetwerk wel, maar gaan er niet meer autom. op. Ik moet de mail starten, waarna een scherm verschijnt van apple.com. Of ik dat scherm negeer of op 'gereed' klik maakt niet uit: ik ben met het thuisnetwerk verbonden. Na ong. 10 min. niet gebruik, is de verbinding meestal weer weg!

Laatst gewijzigd door ijzerjan; 20-10-12 om 22:37. Reden: Meer info
  #86  
Oud 21-10-12, 08:54
serviceme serviceme is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 40
Standaard

Best lastig allemaal en ben het met iedereen eens die er last van heeft. Ik heb nu weer vernomen dat het door de chip komt van Wi-Fi/Bluetooth. Er zijn een aantal iPhone 4S van de band gekomen met een andere chip erin en deze zou nu, van wat ik nu weer heb vernomen, niet werken met de nieuwe software. Maar om nu al deze toestellen terug te roepen zou een blunder zijn voor Apple en daarom komt er maar geen antwoord tot je zelf een reactie geeft.

En het is zo dat bij de een de software wel aanslaat met deze chip en bij de ander weer niet, dat zou een zeer technisch verhaal zijn. Ik denk dat dit best eens een geloofwaardig verhaal zou kunnen zijn, want ik ken ook mensen met een 4S die dit probleem niet hebben en ook genoeg die het wel hebben. Volgens de persoon, waarvan ik dit verhaal heb, zou zelfs Apple de oplossing nog niet hebben en zou het daarom stil houden met de hoop dat het over gaat en ze het met een update kunnen oplossen.

Of zoals ik zeg... bellen met Apple en zorgen dat ze hem toch maar gaan repareren. Ik had hem online gekocht dus ze komen het maandag ophalen en krijg dan een nieuwe in bruikleen. Natuurlijk hoop ik dat die nieuwe het wel doet LOL

Hou jullie op de hoogte
  #87  
Oud 21-10-12, 09:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door serviceme Bekijk bericht
Ik heb nu weer vernomen dat het door de chip komt van Wi-Fi/Bluetooth. Er zijn een aantal iPhone 4S van de band gekomen met een andere chip erin en deze zou nu, van wat ik nu weer heb vernomen, niet werken met de nieuwe software. Maar om nu al deze toestellen terug te roepen zou een blunder zijn voor Apple en daarom komt er maar geen antwoord tot je zelf een reactie geeft.
In de iPhone 4S (en de iPad 3) wordt de Broadcom BCM4330 Wi-Fi/Bluetooth chip gebruikt.

Citaat:
Volgens de persoon, waarvan ik dit verhaal heb, zou zelfs Apple de oplossing nog niet hebben en zou het daarom stil houden met de hoop dat het over gaat en ze het met een update kunnen oplossen.
Die persoon spreekt zichzelf tegen. Als er écht een verkeerde/foutieve chip in sommige iPhone 4S zit dan gaat het probleem zeker niet over.

En als het allemaal klopt wat die persoon ventileert dan heeft Apple de oplossing natuurlijk wel, namelijk de vorige modem firmware. Met de vorige modem firmware werkte Wi-Fi/Bluetooth toch perfect, of ook niet?

Heb je ook een bron want dit is natuurlijk een heel interessant verhaal om te verifiëren of te falsifiëren.
  #88  
Oud 22-10-12, 13:01
serviceme serviceme is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 40
Standaard

Ik heb zojuist een nieuwe iPhone gekregen... Deze mag ik houden en heeft nu nog iOS5.1.1. erop staan. Nu zegt Apple dat ik hem gewoon kan updaten, daar mag niets aan de hand zijn. Maar nu staat de oude er nog op...

Wat is wijsheid? Slim om toch een update te doen?
Of gewoon lekker blijven bij 5.1.1.
  #89  
Oud 22-10-12, 13:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door serviceme Bekijk bericht
Wat is wijsheid? Slim om toch een update te doen?
Of gewoon lekker blijven bij 5.1.1.
Tja, nu heb je een dilemma

Als je de functies van iOS 6 niet nodig hebt dan kan je op iOS 5.1.1 blijven.

Wil je weten of jouw theorieën over iOS 6 en IPv6 kloppen dan ga je moeten updaten naar iOS 6
  #90  
Oud 22-10-12, 13:17
serviceme serviceme is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 40
Standaard

Ja... daar zit wat in
Volgens mij gebruik ik nu alleen het niet storen verhaal in de nieuwe iOS6.
Maar ja, volgens Apple zou het dus helemaal NIET liggen aan de update en kan ik hem gewoon installeren. Ik kan nu mijn backup niet terug zetten (wel die van 1 jaar geleden, en dat is wel een hele oude update).

Best lastig... En mijn partner zegt, als het dan weer niet werkt bel je gewoon Apple weer en moeten ze maar weer een nieuwe toe sturen

En bij jullie werkt de iOS6 met iPhone 4S wel prima?!
  #91  
Oud 22-10-12, 13:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door serviceme Bekijk bericht
En bij jullie werkt de iOS6 met iPhone 4S wel prima?!
Ik heb al een aantal keren in deze draad geschreven dat een iPhone 4S met iOS 6 hier perfect werkt met dezelfde Wi-Fi apparatuur als jij hebt. Ook op andere plaatsen werkt die 4S zonder de minste problemen.

Ook de 4S van bezoekers werken hier perfect.

Ik schrijf dat niet om jou een plezier te doen maar omdat het effectief zo is.
  #92  
Oud 22-10-12, 13:26
serviceme serviceme is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 40
Standaard

Ik zit me net te bedenken...
Als ik nu mijn oude bestanden erop zet en een backup maak met iOS 5.1.1.
Ik ga dan iOS6 erop zetten en haal mijn backup terug die ik vanmorgen heb gemaakt

Als het nu dan niet werkt, kan ik toch weer terug naar de back-up van iOS 5.1.1. (als ik er nog eentje maak voor ik iOS6 installeer?)

Want ik lees overal, als je nog een oude backup versie hebt, voor je een nieuwe backup versie maakt, dan kan je terug?!
  #93  
Oud 23-10-12, 10:10
serviceme serviceme is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 40
Standaard

En ja hoor... er is nu toch iets mis volgens apple met de Wi-Fi
Er komt een update... EINDELIJK! Het ligt dus niet aan mij... LOL

‘Apple bereidt iOS 6.0.1 voor, iOS 6.1 verschijnt na feestdagen’ - iPhoneclub.nl

Dus misschien toch een aantal toestellen die een Wi-Fi probleem hebben. Ik wacht toch maar even op deze update en de reacties van verschillende mensen en dan pas ga ik de mijne een update geven.
  #94  
Oud 23-10-12, 10:18
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je in die link op "Wi-Fi problemen" klikt dan krijg je onderstaand artikel:

iPhone 5-bezitters klagen over Wi-Fi-problemen - iPhoneclub.nl
  #95  
Oud 23-10-12, 10:59
serviceme serviceme is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 40
Standaard

Yep... maar als je al op de forum van Apple ziet hoeveel mensen er problemen hebben met een iPhone 4S en Wi-Fi, dan kan ik me niet voorstellen dat daar ook niet iets mee is en dat ze dit kunnen verhelpen met de iOS versie 6.0.1

Maar we zullen het zien, ik hoop dat het en dat straks iedereen er voordeel aan heeft
  #96  
Oud 23-10-12, 11:10
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als je in die link op "Wi-Fi problemen" klikt dan krijg je onderstaand artikel:

iPhone 5-bezitters klagen over Wi-Fi-problemen - iPhoneclub.nl
Ja ik had precies ook begrepen dat het enkel over de Wi-Fi problemen bij iPhone 5 ging. Niets van de 4 of 4S.
  #97  
Oud 23-10-12, 11:15
serviceme serviceme is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 40
Standaard

Ja, wie weet... we zullen het wel zien... want misschien hebben sommige 4S het zelfde probleem als de 5 (want ook niet alle 5 bezitters kennen het Wi-Fi probleem )
  #98  
Oud 23-10-12, 19:00
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Na een maand zoeken en proberen is het eindelijk uitgekomen! In deze draad heb ik een maand geleden al gemeld dat ik thuis Wi-Fi problemen had.

Wel, deze zijn nu eindelijk van de baan!

Ik weer niet hoe het komt. Maar blijkbaar zorgde mijn 3G voor een storing waardoor men Wi-Fi thuis niet of zeer traag werkt.

Uitzetten die handel en gaat nu keer op keer probleemloos. Ben hier maar toevallig achter gekomen.
  #99  
Oud 26-10-12, 13:18
armut_ye armut_ye is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 52
Standaard

Ik heb ook een probleem met de Wi-Fi verbinding van mijn iphone5.
Op het werk hebben alle toestellen draadloos internet. Als ik er op wil, verschijnt elke keer dezelfde boodschap (geen verbinding mogelijk met netwerk). Terwijl alles hier zonder problemen blijft werken.
Een gelijkaardig probleem met de Wi-Fi heb ik ook bij mijn zus. Ik moet elke keer terug de wachtwoord invoeren om draadloos te surfen. Hij heeft verbinding. Een tijdje later na het niet meer gebruiken van de iphone valt de verbinding weg en moet ik hem handmatig terug koppelen en elke keer weer terug de wachtwoord invoeren.
  #100  
Oud 26-10-12, 14:55
serviceme serviceme is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 40
Standaard

Er komt een nieuwe update aan, misschien kan dit je probleem verhelpen?! Wanneer deze komt is nog niet zeker, lees even op iPhone Club of even hier een paar regels naar boven voor de link.

Ik heb inmiddels mijn nieuwe iPhone 5 binnen en deze werkt perfect, niets aan het handje. Ben er blij mee en nu nog een hoesje gaan zoeken, wil geen beschadigingen erop.
Reageren

Labels
ios6, wi-fi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen iOS6 pieterwillems Ontwikkelen voor iOS 225 26-09-12 12:42
Sinds iOS6 problemen met G-Mail wilvon iPhone Apps 7 23-09-12 12:22
iPhone 4 (iOS6) problemen met iTunes jRn iPhone algemeen 8 22-09-12 14:38
iOs6 installatie problemen Gillinator iPhone algemeen 2 21-09-12 10:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:58.