//

Internetten in het buitenland voor 99 cent per dag

Internetten in het buitenland voor 99 cent per dag discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door mitalp Maar hoeveel x is? Ik kan het op www.vodafone.ie nergens terug vinden. Het is in principe een gewone Ierse telefoon ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 13-07-10, 13:59
bhofland bhofland is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mitalp Bekijk bericht
Maar hoeveel x is? Ik kan het op www.vodafone.ie nergens terug vinden.
Het is in principe een gewone Ierse telefoon SIM kaart. Daar moet je tenminste 1 keer per 6 maanden 10 euro op storten. Zolang je dat doet blijft de kaart werken. ( tot het tegoed op is uiteraard ). Je tegoed gaat nooit verloren, dus als je m hebt voor 2 jaar, heb je er 40 euro op staan, ook al heb je 'm nooit gebruikt.

Ik heb eens vergeten op te laden. Je kaart wordt dan gelockt. Als je contact opneemt met de klantenservice en je hebt een opwaardeercode unlocken ze alles weer voor je.

Dat systeem met die 6 maanden is om te zorgen dat uiteindelijk ( na 1 of 2 jaar ) ongebruikte nummers weer kunnen worden hergebruikt.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 18-07-10, 18:15
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Als iemand dat houdbaarheids vraagstuk oplost / weet te achterhalen, koop ik er ook een via Ebay!
  #23  
Oud 18-07-10, 22:53
symen89 symen89 is offline
• iOS 8.0 beta
• 8.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Delft
Berichten: 146
Stuur een bericht via MSN naar symen89
Standaard

Moet je het kaartje ook opwaarderen in Ierland?
  #24  
Oud 19-07-10, 00:23
bhofland bhofland is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door symen89 Bekijk bericht
Moet je het kaartje ook opwaarderen in Ierland?
Er is geen houdbaarheids probleem, gewoon tenminste 1 keer per 6 maanden opwaarderen. Kan met Ierse maar ook met Nederlandse top-up kaartjes, via internet met creditcard en nog wel op een paar manieren,

En ben je perongeluk meer dan 6 maanden te laat, dan moet je een opwaardeerkaart kopen en de code doorgeven aan de helpdesk die je belt op het nummer wat bij het kaartje in het boekje staat.
  #25  
Oud 29-07-10, 00:15
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door symen89 Bekijk bericht
Moet je het kaartje ook opwaarderen in Ierland?
Nee, alleen 1-malig daar activeren. Je schijnt reedsch geactiveerde pre-paid kaartjes via ebay te kunnen vinden. Volgend voorjaar koop ik er 1, voor de vakantie. Dit is echt een goldnugget.
  #26  
Oud 30-07-10, 21:36
gerhard gerhard is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 23
Standaard

Ik heb inmiddels ook 2 weken een Ierse Vodafone sim in mijn bezit voor mijn Ipad en ik ben er erg enthousiast over. Werkt als een speer en gewoon in nederland op te waarderen. Let wel op de juiste APN settings anders is het wel erg duur. Gebruik live.vodafone.com en niet hs.vodafone.ie.
  #27  
Oud 04-08-10, 18:03
InspectorGadget InspectorGadget is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 10
Standaard

@Gerhard: waar stel je de APN in? Volgens vele verhalen gaat dat als volgt:

"Go to settings => General => Network => Cellular Data Network =>
APN: live.vodafone.com
username: vodafone
Password: vodafone"

Ik zit echter op 3.1.2 en kan alleen het volgende instellen:
- enable 3G on-off
- Data Romaming on-off
- Tethering on-off
- VPN
- Wi-Fi

Heb begrepen dat de roaming via het Live! APN moet anders betaal je alsnog de hoofdprijs...

Hoop dat jij weet waar ik dat kan instellen!

Grt Jeroen
  #28  
Oud 05-08-10, 17:22
g4ce g4ce is offline
• iOS 7.0.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Herentals, België
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InspectorGadget Bekijk bericht
@Gerhard: waar stel je de APN in? Volgens vele verhalen gaat dat als volgt:

"Go to settings => General => Network => Cellular Data Network =>
APN: live.vodafone.com
username: vodafone
Password: vodafone"

Ik zit echter op 3.1.2 en kan alleen het volgende instellen:
- enable 3G on-off
- Data Romaming on-off
- Tethering on-off
- VPN
- Wi-Fi

Heb begrepen dat de roaming via het Live! APN moet anders betaal je alsnog de hoofdprijs...

Hoop dat jij weet waar ik dat kan instellen!

Grt Jeroen

Tussen de enable 3G en Data Roaming on-off buttons zou de optie moeten staan om de instellingen te wijzigen.

Op dezelfde plaats als de mms-settings.
  #29  
Oud 08-08-10, 11:19
Mon-Roe Mon-Roe is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 4
Standaard

Even voor alle duidelijkheid, het gaat om maximaal 50mb per dag voor 99ct

Verder krijg je als je met een creditcard 30 euro tegoed op je kaart zet, 6 euro erbij. Na 1 maand krijg je nog eens 10 euro tegoed erbij vanwege het registreren.

Ik zit heel veel op het camperforum en daar is nu al een zeer uitgebreid draadje over alle mogelijkheden (meer info te lezen www.camperforum.nl :: Onderwerp bekijken - Mobiel internetten: mr doen met buitenlandse SIMkaarten en bij navigatie loopt een heel topic )

Maar waar ik nu eigenlijk naar op zoek ben, is een dual kaart, waar ik dus 2 kaartjes in kan stoppen zodat ik in het buitenland voor internet de ierse vodafone kaart kan gebruiken, maar wel bereikbaar ben met m'n nederlandse nummer. Iemand een idee?
  #30  
Oud 09-08-10, 16:54
tomtom100 tomtom100 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 209
Standaard

Werkt fantastisch. Net terug van vakantie en in Kroatie, Slovenie, Italie, Oostenrijk en Duitsland voor 99 cent per dag de hele dag internet aanstaan (vaak ook nog 3G). Kwam niet in de buurt van de 50 mb per dag en toch pushmail aan, getwitterd, nieuws gelezen, googlemaps gebruikt etc. etc. Alleen het journaal kijken was net iets meer dan 50 mb.....
Zo heb je dus ook volledig lol van je iPhone in het buitenland.

Had via Ebay voor 20 euro kaartje gekocht, geregistreerd op adres in Ierland en kreeg vervolgens 20 euro (!) tegoed! Kortom, voor twee tientjes bijna drie weken ge-internet (ca. 600 mb) in het buitenland. Had me via t-Mobile (2 euro per MB) dus zo'n €1200 gekost........
  #31  
Oud 25-08-10, 03:14
Misterhort Misterhort is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Brabant on the beach
Berichten: 7
Standaard niets meer terug vinden van deze aktie op de site van Vodafone.ie

Ik ben aan het zoeken gegaan naar een simcard.
Maar volgens mij is dit niet meer te koop bij Vodafone.ie
Ze liepen er waarschijnlijk op leeg.
Of kan ik niet zoeken...
  #32  
Oud 25-08-10, 09:26
tomtom100 tomtom100 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Misterhort Bekijk bericht
Ik ben aan het zoeken gegaan naar een simcard.
Maar volgens mij is dit niet meer te koop bij Vodafone.ie
Ze liepen er waarschijnlijk op leeg.
Of kan ik niet zoeken...
Ebay:
Vodafone ireland sim

Hier heb ik em ook vandaan. Snel, goed en prima service! Natuurlijk geen garantie voor de toekomst.....hahaha
  #33  
Oud 26-08-10, 08:47
joost1234 joost1234 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 255
Standaard

Ik heb ook een simkaartje van Vodafone Ireland, maar als ik deze gebruikt heb en vervolgens weer mijn Nederlandse simkaart erin doe, moet ik telkens de gegevens van APN / Gebruiker / Wachtwoord opnieuw invoeren. Dit moet bij iedere wissel van het Ierse naar Nederlandse kaartje.

Is hier een oplossing voor?
  #34  
Oud 27-08-10, 09:58
nadorst28 nadorst28 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 52
Standaard

Ik heb in de uk een pay as you go gekocht van 10pond, daarvan kun je 7.5 pond laten omzetten in een webpack van 250mb. Even de sim op maat knippen en klaar. Helaas kun je je eigen nummer er niet op doorschakelen. Althans dar is mij niet gelukt.
  #35  
Oud 30-08-10, 13:10
marcelg marcelg is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 7
Standaard

Heb ook zo'n Iers kaartje besteld via eBay, ben benieuwd...

Update 3/9:
Kaartje gisteren binnen gekregen. Registreren via de Vodafone.ie site was even een crime; site vliegt er steeds uit. Via servicenummer kun je saldo opvragen en updaten via je credit card. Dat werkt goed.
Even via m'n HTC Desire getest; werkt goed. Vervolgens Desire als Wi-Fi accespoint ingeregeld en zo ook via de iPad kunnen internetten.
Kijken of het straks in Spanje ook als een zonnetje werkt

Laatst gewijzigd door marcelg; 03-09-10 om 14:20.
  #36  
Oud 05-09-10, 01:53
jantwerpen jantwerpen is offline
• iOS 4.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 27
Standaard

Hoi

Als ik goe kan volgen, koop je da kaartje in ierland, maar alles gaat wel via vodafoon? Heeft het zin, ik ben bij Base in Belgie dat ik zon kaartje probeer te bemachtigen?

bedankt voor jullie reacties al.
  #37  
Oud 05-09-10, 11:24
Wook's schermafbeelding
Wook Wook is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jantwerpen Bekijk bericht
Hoi

Als ik goe kan volgen, koop je da kaartje in ierland, maar alles gaat wel via vodafoon? Heeft het zin, ik ben bij Base in Belgie dat ik zon kaartje probeer te bemachtigen?

bedankt voor jullie reacties al.
Wanneer je voor lagere tijd of geregeld in het buitenland (Europa) verblijft en je wil goedkoop mobiel internet hebben dan lijkt dit me wel aangewezen. Hier in België is en blijft Mobile Vikings de beste oplossing. Mobile Vikings in het buitenland gebruiken is niet zo interessant: €2.50/MB voor de Challenger Netwerken, €3.50/MB voor de Advantage Netwerken en €13/MB voor alle andere netwerken. Mocht je dat kaartje van Vodafone niet om de zes maand moeten opwaarderen dan nam ik ook direct eentje.
  #38  
Oud 07-09-10, 12:59
Kju Kju is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 20
Standaard

Heb het nu ook al anderhalve week in gebruik. Ongeacht in welk land je bent geldt die ene euro. Onderweg via Nederland, België naar Frankrijk gereden en voor 1 euro onderweg Facebook gecheckt, gemaild nieuws gelezen etc.
zo lang je geen kaarten of Google Maps gebruikt of videos gaat bekijken valt het verbruik reuze mee. de hele dag mail checken, een paar keer per dag Facebook, af en toe een fotootje uploaden, een paar korte Skype gesprekken en dan kom je met moeite aan 30 MB verbruik per dag, laat staan dat je die 50 haalt.
  #39  
Oud 07-09-10, 13:38
Mon-Roe Mon-Roe is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 4
Standaard

Even een vraagje, heb je het vodafone kaartje in je iphone gedaan en je andere kaartje eruit? of heb je een dual sim gebruikt?
Waar heb je de APN gegevens veranderd, want dat lukt mij dus niet, ook weet ik niet wat de APN gegevens zijn van Tmobile.

Ik heb zelf een Iphone 3GS sinds kort gejailbreakt (maar weet niet wat ik daar verder mee kan, behalve andere provider).
  #40  
Oud 08-09-10, 10:43
nadorst28 nadorst28 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kju Bekijk bericht
Heb het nu ook al anderhalve week in gebruik. Ongeacht in welk land je bent geldt die ene euro. Onderweg via Nederland, België naar Frankrijk gereden en voor 1 euro onderweg Facebook gecheckt, gemaild nieuws gelezen etc.
zo lang je geen kaarten of Google Maps gebruikt of videos gaat bekijken valt het verbruik reuze mee. de hele dag mail checken, een paar keer per dag Facebook, af en toe een fotootje uploaden, een paar korte Skype gesprekken en dan kom je met moeite aan 30 MB verbruik per dag, laat staan dat je die 50 haalt.
Is ook mijn ervaring met het 250Mb web pack van Vodafone. Ik moest na 10 dagen gerbuik mijn best doen om de laatste 50Mb op te maken. We blijven natuurlijk wel nederlanders hè.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
T-Mobile Internet Buitenland €2,- per dag pposthoorn Odido (T-Mobile) 6 19-05-11 07:11
Bellen en internetten buitenland. babyq Internet in buitenland (roaming) 10 13-10-09 20:21
Nederland is het buitenland voor mij :} rudeboy Internet in buitenland (roaming) 19 03-10-09 17:35
Internetten in het buitenland: Let op ($$$) peter draisma Internet in buitenland (roaming) 2 28-02-09 21:03
Internet voor 9,95 en dan in het buitenland Pako Odido (T-Mobile) 2 26-02-08 11:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:37.