Internetten in het buitenland voor 99 cent per dag discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door hjm1 Kijk op deze link...... Mobile Broadband Ireland - 3G Internet On Your Mobile From Irish Broadband Provider, Vodafone Ireland Verder ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik ga denk ik maar eens zo'n simmetje regelen, lijkt me erg handig. |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Citaat:
In het begin kon ik de APN niet instellen, dit was gefixt via de NZ unlock site, alles goed ingeslteld; live.vodafone.com en 2x vodafone. Als iemand nog een tip heeft? |
|
||||
|
||||
Net even gezocht op ebay naar zo'n prepaid sim van vodafone en bij een verkoper waren de laatste twee feedbacks negatief omdat de simkaarten blijkbaar geblokkeerd werden...
|
|
|||
|
|||
Ik lees net op www.camperforum.nl :: Index dat Vodafone Ierland de regels heeft aangepast en dat je nog steeds voor 0.99 cent per dag kunt internetten in Europa maar dat er een toeslag van € 2.- per dag bij komt voor roaming. Nu is het niet meer interessant meer denk ik. Ook zie ik op Ebay geen aanbieding van Ierland kaarten meer.
How much does Mobile Internet while abroad cost? |
|
||||
|
||||
De vraag is wat er dan wel interessanter is? Als ik even snel rondkijk op het net dan denk ik dat het prepaid aanbod van Vodafone toch nog steeds het interessantste is wat je kunt vinden.
|
|
|||
|
|||
5 november even mij Vodafone Ierland kaart getest. 40 mb binnengehaald en er werd inderdaag € 0,99 afgeschreven van mijn online beltegoed.
Werkt perfect. Bij de aanmelding heb ik een Vodafone winkel adres gebruikt. |
|
||||
|
||||
Ik heb ondertussen ook zo'n kaartje. Vorige week was ik op de Canarische eilanden en alles ging goed tot ik op een dag zonder dat ik het in de gaten had over de 50mb ging. Toen was mijn beltegoed in één keer volledig erdoor, er stond nog zo'n €17 op het kaartje... Er is blijkbaar geen enkele manier om online of via een tekstberichtje te controleren hoeveel je al hebt verbruikt... Wanneer je op een 3G netwerk surft dan kan je die 50mb er razendsnel doorjagen... Het is ook mijn eigen schuld want met een iPhone kan je zien hoeveel data je verbruikt en dat ben ik een dagje vergeten te checken. Qua kosten is het vreemd, toen ik het kaartje toegestuurd kreeg heb ik het hier in België eens getest hoeveel ik per dag zou moeten betalen. Hier ging er inderdaad 99 cent van de rekening maar op de Canarische eilanden was dat €1,99. Ik ben toch blij dat ik het kaartje gekocht heb want ik vertoef dikwijls in het buitenland en de goedkoopste oplossing voor mij was tot nu toe surfen aan €3,5 per mb.
|
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Op 24 November veranderen het tarief van € 0,99 naar € 2,99 (voor de APN live.vodafone.ie) met behoud van 50MB per dag in de volgende landen. Albania Austria Belgium Czech Rep. France Germany Greece Hungary Italy Malta Netherlands Portugal Romania Spain Switzerland UK In de volgende landen word de nieuwe prijs € 2,99 maar men krijgt maximum 10MB per dag. Bulgaria Croatia Cyprus Denmark Estonia Finland Guernsey Iceland Isle of Man Jersey Latvia Lithuania Luxembourg Macedonia Norway Poland Slovakia Slovenia Sweden Voor de rest van de wereld word het € 4,99 maximum 10MB per dag. Antigua Argentina Australia Bahrain Barbados Belarus Bermuda Brazil Canada Cayman Chile China Colombia Dominica Egypt Grenada Haiti Hong Kong India Indonesia Israel Jamaica Japan Kazakhstan Kenya Kuwait Malaysia Mexico New Zealand Pakistan Philippines Russia Saudi Arabia Serbia & Montenegro Serbia Singapore Sri Lanka St. Kitts & Nevis St. Lucia St. Vincent Sth. Africa Tanzania Thailand Turkey Turks & Caicos UAE Ukraine USA Prijzenen veranderingen werden vernomen in : http://www.vodafone.ie/content?id=LI...300&height=400 http://www.vodafone.ie/content?id=LI...350&height=400 http://www.vodafone.ie/content?id=LI...300&height=400 |
|
||||
|
||||
Nog iets wat ik nog ben vergeten te vermelden: in mijn iPhone kon ik de APN handmatig niet aanpassen met het vodafone kaartje erin. Met mijn Belgische Mobile Vikings kaartje kan ik dat wel. In principe is dit geen probleem want Vodafone is in veel Europese landen actief en dan verbind je automatisch met dat netwerk.
|
|
||||
|
||||
Jammer dat de prijzen omhoog zijn gegaan. Al kost het alsnog geen drol vergeleken met roaming op / vanaf je eigen mobiele provider.
Op een Nederlandse prepaid kaart van Vodafone kun je overigens gratis internetten (in NL uiteraard) Zou handig zijn als meer buitenlandse providers dat hadden... Laatst gewijzigd door ballegooier; 15-11-10 om 10:44. |
|
|||
|
|||
wij zijn net terug van een maand Australië: daar een prepaid simkaart van Telstra gekocht (2A$ = 1.4€), met 30A$ beltegoed, waarbij je gratis 150A$ beltegoed en 150mb dataverkeer krijgt...
was voor mij ruim voldoende om mails, facebook, weer en m.nieuwsblad.be te checken en sporadisch google maps... want in elke macdonalds (macca's), KFC, hungry jacks, ... is er gratis Wi-Fi... |
|
|||
|
|||
Ik lees net op nu.nl dat Vodafone Nederland ook met internet in het buitenland gaat stunten. Voor €2.- per dag 35mb en voor €5.- een maand met 1Gb!
http://www.nu.nl/internet/2389784/vo...-internet.html |
|
|||
|
|||
Heb ook een sim bestelt 3 euro voor 50mb is natuurlijk niks
|
|
|||
|
|||
Iemand een tip om goedkoop een weekend te kunnen internetten in moskou?
Heb al een Ierse SIM, maar dat vind ik eigenlijk nog wat te prijzig (voor te weinig MB's)... |
|
|||
|
|||
Wellicht dat een rusissche sim meer uitkomst bied? Maar ik denk anders dat vodafone ie het beste werkt.
|
|
|||
|
|||
Ik ga volgende maand voor een week naar Oostenrijk. Waar zou ik zo'n simkaart van vodafone.ie kunnen kopen om te gebruiken in oostenrijk?
Mvg |
|
|||
|
|||
Ben je dan niet beter af met een kaartje van yesss.de? 10€ voor 2Gb ....
https://www.yesss.at/diskont-shoppen...eeb06b89b062e4 |
|
|||
|
|||
Hoi,
Ik heb ook een Vodafone IE kaartje voor m'n iPad. Helaas werkt het niet met de APN live.vodafone.com. Hij zegt steeds "geen data verbinding". Wat doe ik verkeerd? Ik heb het kaartje geregistreed en kan wel sms-berichten ontvangen op de iPad (wist niet eens dat dat kon....) maar internet doet ie niet... gr, Jeroen |
|
|||
|
|||
Wat heb je bij username en password ingevuld? En heb je data-roaming aanstaan?
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
T-Mobile Internet Buitenland €2,- per dag | pposthoorn | Odido (T-Mobile) | 6 | 19-05-11 07:11 |
Bellen en internetten buitenland. | babyq | Internet in buitenland (roaming) | 10 | 13-10-09 20:21 |
Nederland is het buitenland voor mij :} | rudeboy | Internet in buitenland (roaming) | 19 | 03-10-09 17:35 |
Internetten in het buitenland: Let op ($$$) | peter draisma | Internet in buitenland (roaming) | 2 | 28-02-09 21:03 |
Internet voor 9,95 en dan in het buitenland | Pako | Odido (T-Mobile) | 2 | 26-02-08 11:38 |
|
|