Eigen App in App Store discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door nkooiker Sinds vandaag kan ik de reports bekijken Gisteren 6 verkocht, 5 in de US en 1 in de UK. Was ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#201
|
||||
|
||||
|
Gesponsorde links | |
|
|
|
#202
|
||||
|
||||
Is het nu eigelijk echt HEEL moeilijk een app te maken voor de iphone,
want heb een ( denk ik ) redelijk idee voor een app/game dit spel zou het denk ik perfect kunnen combineren met een touchscreen dit is alleen een bestaand spel. dus zou niet weten of het mag enz. |
#203
|
|||
|
|||
Grappig, ik had helemaal niet door dat iPhoneClub ook een forum had.
Ik heb op dit moment twee apps in de App Store: - Fnurgletoe. Dit is een strategisch bordspel. Het is al een keer besproken op de iPhoneClub blog. Om de een of andere reden denkt iedereen altijd dat het tic-tac-toe is, maar dat is het dus niet. Fnurgletoe verkoopt mondjesmaat. Bij de release en steeds bij een update ging het om tientallen per dag, daarna zakt het af naar een handjevol. Ik weet de cijfers niet precies want deze app wordt verkocht op iemand anders zijn account, omdat ik toen zelf nog geen licentie had. Dit was voor mij een projectje om te kijken hoe het verkopen van apps op de App Store eigenlijk werkte. Er zit ongeveer een week werk in Fnurgletoe. Het is een port van een Java game die ik een paar jaar geleden al maakte, maar wel met nieuwe graphics. - Ultimate Countdown. Dit is een freeware spelletje dat sinds vorige week zaterdag in de App Store staat. Het kan bijna niet simpeler: twee spelers houden ieder een knop ingedrukt terwijl er een teller aftelt naar nul. Degene die het laatst loslaat is de winnaar, mits de teller nog boven de nul staat. De cijfers van Ultimate Countdown zijn indrukwekkender, waarschijnlijk omdat het gratis is. De eerste dag waren er 6100 downloads, de tweede dag 7200. Daarna zakte het af naar 5000, 4000, en gisteren 3000. Ook hier wordt het dus snel minder. Het spelletje heeft een tijdje in de top 50 van freeware apps gestaan (is per App Store anders, bijv. in de Nederlandse winkel stond hij sneller bovenaan dan in de Amerikaanse). Maar ik heb nog nooit zoveel downloads gehad in zo'n korte tijd van iets dat ik gemaakt heb, dus ik vind het nog steeds tof. Ook zijn de reacties in iTunes doorgaans positief, dus dat is ook altijd leuk om te horen. Ultimate Countdown kostte bij elkaar 13 uur om te maken. Dat was ook mijn bedoeling: een zo simpel mogelijk spelletje maken in zo kort mogelijke tijd om eens te kijken wat freeware doet op de App Store. Hopelijk vonden jullie deze gegevens interessant. |
#204
|
|||
|
|||
Jezus, intressante cijfers zeg, kan je nagaan als je hem verkocht had voor 0.79 EURO
Leuk verhaal! Bedankt voor het delen |
#205
|
||||
|
||||
Citaat:
Maar toch grappig. |
#206
|
|||
|
|||
Citaat:
Bij betaalde apps kun je door middel van een update uit te brengen kijken hoe populair je app is. In de statistieken van Apple zie je namelijk ook hoeveel mensen die update hebben geinstalleerd. Je kunt ervan uitgaan dat trouwe gebruikers ook updaten, dus dat cijfer is een redelijke indicate van je "installed base". Bij freeware zie je dat helaas niet; tenminste, je kunt daar geen onderscheid maken tussen nieuwe downloads en updates. Het is dus voor freeware onmogelijk te achterhalen hoeveel mensen je app ook actief gebruiken, tenzij je een "phone home" functie inbouwt. |
#207
|
||||
|
||||
|
#208
|
||||
|
||||
Altijd leuk om inzicht te krijgen in de realiteit van de App Store. Ik vraag me nog steeds af hoeveel ellende het is om in Apple's Development Program te komen. Allereerst, het wachten... en de papieren. Dan de configuratie van Xcode en je iPhone, en alles eromheen. Ik wordt er nu al misselijk van. Ik word in ieder geval niet aangemoedigd om het te doen en dat terwijl ik al twijfel aan het hele zaakje, omdat het toch een bepaalde toewijding vereist om verder te komen met iPhone development. Dit is zeker het geval omdat ik Xcode en Objective-C hiervoor nog nooit had aangeraakt (en ontzettend gewend ben aan Visual Studio en garbage collected talen).
|
#209
|
||||
|
||||
Wat vreemd: Dit weekend een zeer flinke stijging in sales, op zaterdag en zondag allebei ontzettend. Compleet onverklaarbaar voor mij, kan m'n app nergens op een of andere blog ontdekken ofzo (behalve hier, maar heb het vooral over US sales). Hoe kan dat?! Ik klaag niet, maar ik snap er niks van
|
#210
|
||||
|
||||
Oh, sorry dat was ik. Ik hem je applicatie van 't weekend 150 keer gekocht toen ik dronken was. Kan ik misschien een refund krijgen?
|
#211
|
||||
|
||||
Citaat:
Over hoeveel extra downloads praten we? |
#212
|
||||
|
||||
ik had hem dit weekend ook gekocht
|
#213
|
||||
|
||||
Hmm ik denk dat het toch aan m'n update ligt. Blijkbaar sta je dan weer bovenin het lijstje als je op releasedatum sorteert Wel raar, want die update was er al eerder, pas een dag later zijn de sales omhoog gegaan.
|
#214
|
||||
|
||||
In amerika is het natuurlijk een heel stuk later dan hier. Maar als het waar is, zal ik ook snel een update gaan uitbrengen. Je hoort of het effect heeft gehad.
|
#215
|
|||
|
|||
Ik heb hetzelfde gezien: na een update zijn de cijfers de eerste 2, 3 dagen meteen een stuk hoger.
|
#216
|
||||
|
||||
Sales/Trends reports hapert een beetje hiero.. nu 13:40, nog steeds geen update van gisteren. Meer mensen last van?
|
#217
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik ken dus een geniaal spel dat origineel uitkwam voor de Gameboy Advance. Het was een beetje een budgettitel geloof ik, maar zou ik misschien problemen kunnen krijgen als ik het met een eigen naam en smaakje "port" naar de iPhone? |
#218
|
||||
|
||||
Citaat:
|
#219
|
|||
|
|||
2 dagen geleden eerste versie van 'n app die ik ontwikkeld in opdracht van een klant, aangemeld in de appstore.
m'n eerste app. Ik ehb alleen de ontwikkeling gedaan, het hele idee van de app komt van de klant af. Nou maar even afwachten of ie er doorheen komt. wat het is laat ik nog even in het midden..
__________________
iPhone 2G 16GB @3.0 | t-Mobile iPhone 3G 8GB @3.0 |
#220
|
|||
|
|||
Citaat:
|
Labels |
agenda, alarm, app, app ontwikkelen, appstore, asteroid, barcode, belasting, berekening, bijbel, blastoff bunnies, bomb factory, btw, buienradar, bus, camera, command, digitaal kinderboek, digits, economie, erfbelasting, evangelie, excel, fiscaliteit, foto, game, god’s, herinnering, htm, ifacts, ipad, iphone, iphonebook, istart, ivuvuzela, jezus, johannes, m2h, meteor, missile, ov9292, party, partyflock, phonebook, prentenboek, productiviteit, push, regen, reversed, scannen, scanner, software, space, sudoku, telefoonboek, telefoonnummers, testers, testflight, trams, vuvuzela, weer, wetboek, yowindow |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
|
|