Eigen App in App Store discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door rderuiter Ik schop mijn post dan nog maar eens onder de aandacht aangezien dat eerder niet lukte Ik ken dus een ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Citaat:
Hoewel je tegenwoordig maar nooit weet met die Amerikanen... Grote bedrijven als Hasbro (eigenaar van Monopoly) staan erom bekend dat ze erg scheutig zijn met lawsuits. Zo ook bedrijfjes als The Tetris Company, wat in principe een leeg bedrijfje is met een paar trademarks waar ze nog geld op proberen te vangen. Als jij zo'n rechtszaak niet kunt betalen, kun je alleen maar schikken. Zelfs als je het voor de rechter zou laten komen en je wint, dan ben je een hoop geld kwijt. Dus in principe kunnen ze je gewoon dwingen te stoppen door een leger advocaten op je af te sturen, zelfs als het recht aan jouw kant staat. In Nederland iets dat iets beter geregeld voor de kleine man, maar toch. Je hebt waarschijnlijk wel iets beters te doen met je tijd. Als je slim bent, zoek je uit wie de eigenaar is van het spel dat je wilt klonen, of er al andere klonen bestaan, en of die eigenaar moeilijk doet over zulke zaken. |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Bedankt voor je uitleg gekkepietje, daar heb ik wat aan
Ik heb eens gezocht naar klonen en ze zijn er inderdaad oa. ook voor Windows Mobile. Binnenkort maar eens serieus werk van maken dus |
|
||||
|
||||
Het blijft altijd een gok natuurlijk Tetris Company Gets Shaker Removed | FingerGaming
P.S. Ik ben zelf ook met een clone van een spel bezig. |
|
||||
|
||||
Nog even een update hierover
Ik was al weer een tijdje bezig met een Risk-game. Had al aardig wat progress gemaakt, weergave van de map met scrollen, zoomen, etc. en de map word geladen uit een XML file dus kan er makkelijk andere kaarten aan hangen enzo. Selecteren van landjes enzo werkte al, al met al wel een stukje van de basis af Maar helaas, ben alweer verslagen... eergisteren: Lux: Risk voor de iPhone [App Store] > Nieuws > iPhoneclub.nl Ik wou eigenlijk geen 1 op 1 risk game maken maar met wat extra's, wat aparte regels enzo... Maar tegen een gratis echte risk game concurreren gaat toch niet lukken, dus helaas... RIP |
|
|||
|
|||
Je kunt het nog proberen, die andere is toch geen echte risk.
En volgensmij kan die ook geen multyplayer, kan je dat er ook nog in stoppen. |
|
|||
|
|||
Klopt, ik zou het gewoon nog proberen. Misschien lukt het alsnog.
|
|
|||
|
|||
Je hoeft ook niet de eerste te zijn met een bepaald idee om een markt te veroveren. Je moet alleen interessanter zijn voor de klant, dus als je denkt met Lux te kunnen concurreren, dan moet je dat zeker doen. Ik zou het niet doen, overigens, want Lux is al een hele tijd aan de weg aan het timmeren dus de maker daarvan heeft al een enorme voorsprong.
|
|
|||
|
|||
Ben ik niet mee eens. Gooi je game online en zie wat er gebeurd. Concurrentie is altijd goed voor beide. Zo moet Lux nog harder aan de weg timmeren om bij te blijven en zo krijgen wij een beter spel. Tevens is het een goede leerschool die je altijd kan staken als de tijd die je erin steekt niet meer rendabel is
|
|
||||
|
||||
Bovendien ziet die van jou eruit alsof het potentieel een beter spel kan worden.
|
|
|||
|
|||
Hoi, Ik heb helaas hetzelfde probleem en ben er ook van overtuigd dat concurrentie alleen maar goed is voor prijs, en vaak ook voor de kwaliteit van een product.
Had echter ook een vraag hoe jullie hier over denken: Ik heb een applicatie gemaakt die ik voor X euro wilde aanbieden. Niet te veel, maar wel iets aangezien er veel is geinvesteerd in dit programma. Nu heeft een ander bedrijf helaas een gratis alternatief uitgegeven. Het verkopen van mijn app lijkt dus onmogelijk geworden. Toch wil ik het afmaken en dan maar gratis op de markt gooien. Weet iemand hoe je dan later toch je kosten kan terug verdienen. Mijn idee: - Eerst gratis aanbieden, wanneer er veel vraag naar is betaald maken - Toch betaald aanbieden - Gratis aanbieden met Google adwords reclame (wel echt lelijk voor je App.) - Lite versie aanbieden - Gratis aanbieden, kosten voor lief nemen, en gebruiken voor naamsbekendheid - ........ Ben benieuwd hoe jullie als mede developer hierover denken. |
|
|||
|
|||
Concurreren op prijs is zinloos in een markt waar alles maar een paar centen kost. Het is meestal slimmer om de prijs te verhogen dan de prijs te verlagen.
Zoek een manier op waarin je jouw app beter kan maken dan de concurrent, en gebruik dit kwaliteitsverschil om het prijsverschil te verdedigen. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Toch maar goed onderzoek doen, en zorgen dat mijn programma beter wordt. Zal binnenkort wat screenshots posten om jullie mening te horen. |
|
||||
|
||||
Bedankt voor de reacties op mijn Risk-game Lux is wel een hele grote speler op dat gebied, heb ook al jaren hun originele game op de mac en als ze van plan zijn alle functionaliteit daaruit te porten naar de iPhone dan kan ik het wel schudden. Ik denk dat ik er vanaf zie en de dingen die ik geleerd heb tijdens het ontwikkelen tot nu toe probeer in te zetten in een ander plan. Jammer maar helaas pindakaas.
|
|
||||
|
||||
Citaat:
|
||||
|
||||
Klopt ik vind hem ook niet heel mooi. Maar die op de Mac is geniaal vind ik, lekker uitgebreid met custom maps en AI en multiplayer etc etc. Op hun forums heeft die developer ook al een en ander aangekondigt. Dus nah... verspilde energie
|
|
||||
|
||||
Zonet officieel toegetreden tot het Developers Program voor de App van iHome
Stap 2 richting om de app in de Appstore te krijgen. Nu bezig met het bank en tax verhaal.
|
||||
|
||||
Ik ben voor mij zelf en voor mijn werk bezig met een iPhone app.
Het is mij alleen nog niet gelukt om de profielen op mijn eigen MacBook en werk iMac te krijgen. Het is echt een gedoe met al die profielen en alles. |
|
||||
|
||||
Ben o.a. bezig met een Snake variant. Hier zijn er al een stuk of 10 van in de App Store, maar toch denk ik een betere game te hebben dan de rest
Zal nog wel een paar weken duren voordat hij af is. |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Als je alleen ontwikkeld of gratis apps plaatst, heeft apple deze gegevens inderdaad ook niet nodig. |
Labels |
agenda, alarm, app, app ontwikkelen, appstore, asteroid, barcode, belasting, berekening, bijbel, blastoff bunnies, bomb factory, btw, buienradar, bus, camera, command, digitaal kinderboek, digits, economie, erfbelasting, evangelie, excel, fiscaliteit, foto, game, god’s, herinnering, htm, ifacts, ipad, iphone, iphonebook, istart, ivuvuzela, jezus, johannes, m2h, meteor, missile, ov9292, party, partyflock, phonebook, prentenboek, productiviteit, push, regen, reversed, scannen, scanner, software, space, sudoku, telefoonboek, telefoonnummers, testers, testflight, trams, vuvuzela, weer, wetboek, yowindow |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
|
|