//

Eigen App in App Store

Eigen App in App Store discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door rderuiter Ik schop mijn post dan nog maar eens onder de aandacht aangezien dat eerder niet lukte Ik ken dus een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #221  
Oud 04-10-08, 11:38
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rderuiter Bekijk bericht
Ik schop mijn post dan nog maar eens onder de aandacht aangezien dat eerder niet lukte
Ik ken dus een geniaal spel dat origineel uitkwam voor de Gameboy Advance. Het was een beetje een budgettitel geloof ik, maar zou ik misschien problemen kunnen krijgen als ik het met een eigen naam en smaakje "port" naar de iPhone?
Ik ben geen man van de wet, maar gameplay is zover ik weet niet auteursrechtelijk beschermd. Graphics, teksten en geluid wel. Een titel kan een trademark hebben. Dus een Tetris-achtig spelletje kan, mits je het er anders uit laat zien en een andere naam geeft.

Hoewel je tegenwoordig maar nooit weet met die Amerikanen... Grote bedrijven als Hasbro (eigenaar van Monopoly) staan erom bekend dat ze erg scheutig zijn met lawsuits. Zo ook bedrijfjes als The Tetris Company, wat in principe een leeg bedrijfje is met een paar trademarks waar ze nog geld op proberen te vangen.

Als jij zo'n rechtszaak niet kunt betalen, kun je alleen maar schikken. Zelfs als je het voor de rechter zou laten komen en je wint, dan ben je een hoop geld kwijt. Dus in principe kunnen ze je gewoon dwingen te stoppen door een leger advocaten op je af te sturen, zelfs als het recht aan jouw kant staat.

In Nederland iets dat iets beter geregeld voor de kleine man, maar toch. Je hebt waarschijnlijk wel iets beters te doen met je tijd.

Als je slim bent, zoek je uit wie de eigenaar is van het spel dat je wilt klonen, of er al andere klonen bestaan, en of die eigenaar moeilijk doet over zulke zaken.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #222  
Oud 08-10-08, 18:14
rderuiter rderuiter is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 23
Standaard

Bedankt voor je uitleg gekkepietje, daar heb ik wat aan
Ik heb eens gezocht naar klonen en ze zijn er inderdaad oa. ook voor Windows Mobile. Binnenkort maar eens serieus werk van maken dus
  #223  
Oud 08-10-08, 21:24
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Het blijft altijd een gok natuurlijk Tetris Company Gets Shaker Removed | FingerGaming

P.S. Ik ben zelf ook met een clone van een spel bezig.
  #224  
Oud 12-10-08, 15:22
nkooiker's schermafbeelding
nkooiker nkooiker is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper Bekijk bericht
Alweer met een nieuwe app bezig?
Nog even een update hierover

Ik was al weer een tijdje bezig met een Risk-game. Had al aardig wat progress gemaakt, weergave van de map met scrollen, zoomen, etc. en de map word geladen uit een XML file dus kan er makkelijk andere kaarten aan hangen enzo. Selecteren van landjes enzo werkte al, al met al wel een stukje van de basis af Maar helaas, ben alweer verslagen... eergisteren: Lux: Risk voor de iPhone [App Store] > Nieuws > iPhoneclub.nl

Ik wou eigenlijk geen 1 op 1 risk game maken maar met wat extra's, wat aparte regels enzo... Maar tegen een gratis echte risk game concurreren gaat toch niet lukken, dus helaas...


RIP
  #225  
Oud 13-10-08, 09:43
mathijs666 mathijs666 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.3
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 190
Standaard

Je kunt het nog proberen, die andere is toch geen echte risk.
En volgensmij kan die ook geen multyplayer, kan je dat er ook nog in stoppen.
  #226  
Oud 13-10-08, 12:07
Frog Frog is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 379
Standaard

Klopt, ik zou het gewoon nog proberen. Misschien lukt het alsnog.
  #227  
Oud 13-10-08, 14:30
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Je hoeft ook niet de eerste te zijn met een bepaald idee om een markt te veroveren. Je moet alleen interessanter zijn voor de klant, dus als je denkt met Lux te kunnen concurreren, dan moet je dat zeker doen. Ik zou het niet doen, overigens, want Lux is al een hele tijd aan de weg aan het timmeren dus de maker daarvan heeft al een enorme voorsprong.
  #228  
Oud 13-10-08, 14:43
Pixxa Pixxa is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 104
Standaard

Ben ik niet mee eens. Gooi je game online en zie wat er gebeurd. Concurrentie is altijd goed voor beide. Zo moet Lux nog harder aan de weg timmeren om bij te blijven en zo krijgen wij een beter spel. Tevens is het een goede leerschool die je altijd kan staken als de tijd die je erin steekt niet meer rendabel is
  #229  
Oud 13-10-08, 17:09
Thaurin's schermafbeelding
Thaurin Thaurin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 141
Standaard

Bovendien ziet die van jou eruit alsof het potentieel een beter spel kan worden.
  #230  
Oud 13-10-08, 18:28
flipbosch flipbosch is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 14
Standaard

Hoi, Ik heb helaas hetzelfde probleem en ben er ook van overtuigd dat concurrentie alleen maar goed is voor prijs, en vaak ook voor de kwaliteit van een product.

Had echter ook een vraag hoe jullie hier over denken:

Ik heb een applicatie gemaakt die ik voor X euro wilde aanbieden. Niet te veel, maar wel iets aangezien er veel is geinvesteerd in dit programma. Nu heeft een ander bedrijf helaas een gratis alternatief uitgegeven.

Het verkopen van mijn app lijkt dus onmogelijk geworden. Toch wil ik het afmaken en dan maar gratis op de markt gooien. Weet iemand hoe je dan later toch je kosten kan terug verdienen. Mijn idee:

- Eerst gratis aanbieden, wanneer er veel vraag naar is betaald maken
- Toch betaald aanbieden
- Gratis aanbieden met Google adwords reclame (wel echt lelijk voor je App.)
- Lite versie aanbieden
- Gratis aanbieden, kosten voor lief nemen, en gebruiken voor naamsbekendheid
- ........

Ben benieuwd hoe jullie als mede developer hierover denken.
  #231  
Oud 13-10-08, 18:39
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Concurreren op prijs is zinloos in een markt waar alles maar een paar centen kost. Het is meestal slimmer om de prijs te verhogen dan de prijs te verlagen.

Zoek een manier op waarin je jouw app beter kan maken dan de concurrent, en gebruik dit kwaliteitsverschil om het prijsverschil te verdedigen.
  #232  
Oud 13-10-08, 18:43
flipbosch flipbosch is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje Bekijk bericht
Concurreren op prijs is zinloos in een markt waar alles maar een paar centen kost. Het is meestal slimmer om de prijs te verhogen dan de prijs te verlagen.

Zoek een manier op waarin je jouw app beter kan maken dan de concurrent, en gebruik dit kwaliteitsverschil om het prijsverschil te verdedigen.
Bedankt, Ben ik het zelf ook wel mee eens. betaal liever een klein bedrag voor een App. waar je echt iets aan hebt, dan 10 zinloze gratis applicaties te proberen. Weet alleen niet of de massa zo denkt.

Toch maar goed onderzoek doen, en zorgen dat mijn programma beter wordt.
Zal binnenkort wat screenshots posten om jullie mening te horen.
  #233  
Oud 13-10-08, 19:09
nkooiker's schermafbeelding
nkooiker nkooiker is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 105
Standaard

Bedankt voor de reacties op mijn Risk-game Lux is wel een hele grote speler op dat gebied, heb ook al jaren hun originele game op de mac en als ze van plan zijn alle functionaliteit daaruit te porten naar de iPhone dan kan ik het wel schudden. Ik denk dat ik er vanaf zie en de dingen die ik geleerd heb tijdens het ontwikkelen tot nu toe probeer in te zetten in een ander plan. Jammer maar helaas pindakaas.
  #234  
Oud 13-10-08, 19:31
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nkooiker Bekijk bericht
Bedankt voor de reacties op mijn Risk-game Lux is wel een hele grote speler op dat gebied, heb ook al jaren hun originele game op de mac en als ze van plan zijn alle functionaliteit daaruit te porten naar de iPhone dan kan ik het wel schudden. Ik denk dat ik er vanaf zie en de dingen die ik geleerd heb tijdens het ontwikkelen tot nu toe probeer in te zetten in een ander plan. Jammer maar helaas pindakaas.
Hoe hun Risk-spel op de Mac is weet ik niet, maar voor de iPhone is ie bagger, ook al is ie gratis. Als de jouwe beter is, dan maakt de prijs niet extreem veel uit (niet te duur natuurlijk), dan zijn mensen zeker bereid het te kopen. Maarja, helaas.
__________________
 iPhone 2G, 8GB  Intel MacBook (zwart), 2,2GHz, 160GB HD
  #235  
Oud 13-10-08, 19:33
nkooiker's schermafbeelding
nkooiker nkooiker is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BadSide Bekijk bericht
Hoe hun Risk-spel op de Mac is weet ik niet, maar voor de iPhone is ie bagger, ook al is ie gratis. Als de jouwe beter is, dan maakt de prijs niet extreem veel uit (niet te duur natuurlijk), dan zijn mensen zeker bereid het te kopen. Maarja, helaas.
Klopt ik vind hem ook niet heel mooi. Maar die op de Mac is geniaal vind ik, lekker uitgebreid met custom maps en AI en multiplayer etc etc. Op hun forums heeft die developer ook al een en ander aangekondigt. Dus nah... verspilde energie
  #236  
Oud 14-10-08, 12:11
sossienl's schermafbeelding
sossienl sossienl is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Blaricum
Berichten: 601
Standaard

Zonet officieel toegetreden tot het Developers Program voor de App van iHome
Stap 2 richting om de app in de Appstore te krijgen. Nu bezig met het bank en tax verhaal.
__________________
iPhone (web) developer. Kijk op http://www.appsstore.nl voor alle Nederlandse iPhone apps! Twitter? klik!
  #237  
Oud 14-10-08, 13:01
danielpunt's schermafbeelding
danielpunt danielpunt is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 87
Standaard

Ik ben voor mij zelf en voor mijn werk bezig met een iPhone app.

Het is mij alleen nog niet gelukt om de profielen op mijn eigen MacBook en werk iMac te krijgen. Het is echt een gedoe met al die profielen en alles.
  #238  
Oud 15-10-08, 07:47
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Ben o.a. bezig met een Snake variant. Hier zijn er al een stuk of 10 van in de App Store, maar toch denk ik een betere game te hebben dan de rest

Zal nog wel een paar weken duren voordat hij af is.
  #239  
Oud 15-10-08, 15:52
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sossienl Bekijk bericht
Zonet officieel toegetreden tot het Developers Program voor de App van iHomeStap 2 richting om de app in de Appstore te krijgen. Nu bezig met het bank en tax verhaal.
Proficiat met je toetreding, maar dat van het bank en tax verhaal begrijp ik niet. Heb dit zelf nooit moeten doen.
  #240  
Oud 15-10-08, 21:36
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker Bekijk bericht
Proficiat met je toetreding, maar dat van het bank en tax verhaal begrijp ik niet. Heb dit zelf nooit moeten doen.
Als je een betaalde App in de App Store wilt plaatsen zul je je bankrekeningnummer aan apple moeten geven. En om geen amerikaanse belasting te hoeven betalen, moet je ook nog wat formulieren invullen.
Als je alleen ontwikkeld of gratis apps plaatst, heeft apple deze gegevens inderdaad ook niet nodig.
Reageren

Labels
agenda, alarm, app, app ontwikkelen, appstore, asteroid, barcode, belasting, berekening, bijbel, blastoff bunnies, bomb factory, btw, buienradar, bus, camera, command, digitaal kinderboek, digits, economie, erfbelasting, evangelie, excel, fiscaliteit, foto, game, god’s, herinnering, htm, ifacts, ipad, iphone, iphonebook, istart, ivuvuzela, jezus, johannes, m2h, meteor, missile, ov9292, party, partyflock, phonebook, prentenboek, productiviteit, push, regen, reversed, scannen, scanner, software, space, sudoku, telefoonboek, telefoonnummers, testers, testflight, trams, vuvuzela, weer, wetboek, yowindow



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:20.