//

Eigen App in App Store

Eigen App in App Store discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper Wij gebruiken deze methode How to Thwart iPhone IPA Crackers: Detection werkt erg goed. De check van die website of ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #621  
Oud 01-07-09, 22:45
woef woef is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oudewater
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper Bekijk bericht
Wij gebruiken deze methode How to Thwart iPhone IPA Crackers: Detection werkt erg goed.
De check van die website of 'SignerIdentity' in de plist staat gebruik ik ook. Maar ik heb ook gelezen (volgensmij ook op die site) dat er inmiddels crackers zijn die die check uit je app kunnen halen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #622  
Oud 02-07-09, 12:31
SkyTrix's schermafbeelding
SkyTrix SkyTrix is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 63
Standaard

Iemand trouwens een idee hou BeejiveIM dit serverside heeft kunnen oplossen?
  #623  
Oud 02-07-09, 15:26
edward007 edward007 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: nabij Den Haag
Berichten: 190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VTX Bekijk bericht
Ja, ik heb eea ingebouwd om piracy te detecteren. Dat is echt een groot nadeel van een online game. Momenteel draaien er 6 servers die betaald moeten worden en het is dan balen als 50%+ illegale accounts zouden zijn.
Als jij 6 servers nodig hebt voor een soort criminals spelletje op de iPhone doe je toch iets structureel fout.. aan 1, hoogstens 2 heb je echt wel voldoende. Misschien nog een 3de als backup.
  #624  
Oud 02-07-09, 15:34
Myrdhin Myrdhin is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Omgeving Nijmegen
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edward007 Bekijk bericht
Als jij 6 servers nodig hebt voor een soort criminals spelletje op de iPhone doe je toch iets structureel fout.. aan 1, hoogstens 2 heb je echt wel voldoende. Misschien nog een 3de als backup.
En jij kan dat allemaal weten zonder een regel code of het ontwerp van het backend te zien??

Stel dat het een Java backend is geschaald op 10000 gelijktijdige gebruikers... Dan moet je een aardig dikke server hebben staan... Daarnaast wil je de database misschien wel gescheiden houden en dubbel uitgevoerd hebben. Heb je proxyservers die met een backend praten etc etc... Dan zit je zo aan een paar servers (die misschien best wel eens virtueel kunnen zijn he..)

En 1 server is helemaal al not done, zeker als je een betaalde app uitbrengt. Je server zal maar onderuit gaan en er kunnen ineens een paar honderd, misschiel wel duizenden mensen niet spelen.... Daar gaat je reputatie.

Laatst gewijzigd door Myrdhin; 02-07-09 om 15:39.
  #625  
Oud 02-07-09, 15:36
edward007 edward007 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: nabij Den Haag
Berichten: 190
Standaard

dan zou ik het altijd nog met stapjes uitbreiden.. Zonder code kan je makkelijk een inschatting maken.
  #626  
Oud 02-07-09, 15:43
Myrdhin Myrdhin is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Omgeving Nijmegen
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edward007 Bekijk bericht
dan zou ik het altijd nog met stapjes uitbreiden.. Zonder code kan je makkelijk een inschatting maken.
Misschien zijn die 6 servers wel zijn eerste inschatting... Zoals ik al zei: je wilt dit graag dubbel uitgevoerd hebben omdat je niet op je smoel wilt gaan als je app niet werkt omdat je server eruit ligt. Je wilt ook schaalbaar zijn. En die opzet vergt misschien wel 6 servers. En nogmaals: het kan ook virtueel zijn..
  #627  
Oud 03-07-09, 11:07
YoerRri YoerRri is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Gasselternijveen
Berichten: 21
Stuur een bericht via Instant Messenger naar YoerRri Stuur een bericht via MSN naar YoerRri
Standaard

Bij elke tutorial die ik volg krijg ik steeds dezelfde error:

Citaat:
Code Sign error: The identity 'iPhone Developer' doesn't match any valid certificate /private key pair in the default keychain
Kan iemand me uitleggen hoe ik deze error kwijt raak?
  #628  
Oud 03-07-09, 11:35
Thaurin's schermafbeelding
Thaurin Thaurin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Myrdhin Bekijk bericht
Misschien zijn die 6 servers wel zijn eerste inschatting... Zoals ik al zei: je wilt dit graag dubbel uitgevoerd hebben omdat je niet op je smoel wilt gaan als je app niet werkt omdat je server eruit ligt. Je wilt ook schaalbaar zijn. En die opzet vergt misschien wel 6 servers. En nogmaals: het kan ook virtueel zijn..
Denk het niet: hij had het erover dat die servers betaald moesten worden. Nou kan het natuurlijk gaan om licenties voor virtualisatie, maar dat klonk mij niet zo. Ik geef edward wel een beetje gelijk, zes lijkt een beetje overdreven. In ieder geval als het om "slechts" een iPhone app gaat en niet een multi-platform PC <-> iPhone <-> Mobile toepassing, of iets dergelijks.

Kijkende naar het aantal gebruikers dat verwacht kan worden en rekening houdend met redundantie, lijkt m.i. drie of vier servers zat. Twee voor DB met replication, een voor SAN en de application server. Je kan natuurlijk alles wel redundant uitvoeren, maar is dat echt nodig voor een iPhone app? Het is geen World of Warcraft...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YoerRri Bekijk bericht
Bij elke tutorial die ik volg krijg ik steeds dezelfde error:

Kan iemand me uitleggen hoe ik deze error kwijt raak?
1) Je hebt wel een paid developers account? Je kunt alleen naar device builden met een betaald account.
2) Volg alle stappen nauwkeurig. Het staat uitstekend gedocumenteerd op de Developers Portal. Als je die volgt, kan het bijna niet (meer) misgaan (dit was ooit wel anders).
3) Je iPhone Developer identity staat niet gelinkt met de juiste certificate in Keychain. Controlleer je project settings en/of je certificates in Keychain.
4) Verwijder alle certificates en profiles en voer alles nog een keer uit.
  #629  
Oud 03-07-09, 11:37
YoerRri YoerRri is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Gasselternijveen
Berichten: 21
Stuur een bericht via Instant Messenger naar YoerRri Stuur een bericht via MSN naar YoerRri
Standaard

Ik ben nog een grote leek dus begrijp niet precies wat Keychain is. Maar dit is de Free SDK. Daarmee kan je toch wel gaan bouwen en simuleren in de iPhone Simulator? Want dan krijg ik steeds deze foutmelding.
  #630  
Oud 03-07-09, 11:46
Thaurin's schermafbeelding
Thaurin Thaurin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YoerRri Bekijk bericht
Ik ben nog een grote leek dus begrijp niet precies wat Keychain is. Maar dit is de Free SDK. Daarmee kan je toch wel gaan bouwen en simuleren in de iPhone Simulator? Want dan krijg ik steeds deze foutmelding.
Keychain is een applicatie op de Mac. Maar ik denk dat je beter even een nieuw topic kunt openen hierover.
  #631  
Oud 03-07-09, 11:47
YoerRri YoerRri is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Gasselternijveen
Berichten: 21
Stuur een bericht via Instant Messenger naar YoerRri Stuur een bericht via MSN naar YoerRri
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thaurin Bekijk bericht
Keychain is een applicatie op de Mac. Maar ik denk dat je beter even een nieuw topic kunt openen hierover.
Dat heb ik al gedaan maar daar reageert niemand op, jij weet het antwoord niet?

Inmiddels gelukt!

Laatst gewijzigd door iScorpio; 08-07-09 om 10:04.
  #632  
Oud 03-07-09, 22:47
Myrdhin Myrdhin is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Omgeving Nijmegen
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thaurin Bekijk bericht
Denk het niet: hij had het erover dat die servers betaald moesten worden. Nou kan het natuurlijk gaan om licenties voor virtualisatie, maar dat klonk mij niet zo. Ik geef edward wel een beetje gelijk, zes lijkt een beetje overdreven. In ieder geval als het om "slechts" een iPhone app gaat en niet een multi-platform PC <-> iPhone <-> Mobile toepassing, of iets dergelijks.

Kijkende naar het aantal gebruikers dat verwacht kan worden en rekening houdend met redundantie, lijkt m.i. drie of vier servers zat. Twee voor DB met replication, een voor SAN en de application server. Je kan natuurlijk alles wel redundant uitvoeren, maar is dat echt nodig voor een iPhone app? Het is geen World of Warcraft...
Wat ik bedoelde met virtualisatie is niet dat hij daarvoor licentiekosten heeft, maar gewoon gebruik maakt van virtuele servers die op een fysieke server draaien en hij dus misschien niet de volle capaciteit van een fysieke server heeft.

Overdreven vind ik het zeker niet. 2 servers voor de database en minimaal 2 voor de applicatieserver want je wilt echt niet dat je spel faalt omdat je server niet bereikbaar is, dat is echt heel slecht voor de marketing.

Dan het aantal gebruikers wat gelijktijdig erop zit: minimaal 500 tot 1000 lijkt me toch best wel een haalbaar iets voor zo'n spelletje als je kijkt naar de berichten hier op het forum over dat soort spelletjes. Dat is voor een server best zwaar om te verwerken (even voor de duidelijkheid: ik praat dus over 500 tot 1000 gelijktijdige connecties en transacties). Dan kan ik me voorstellen dat je dat wilt verdelen over een aantal servers.

Daarnaast is het ook niet bekend waarin het backend is geschreven en ik ben bang dat jij en edward beide zijn uitgegaan van PHP. Pak je een Java applicatie die draait op een Tomcat of Jboss server krijg je toch ineens iets heel anders qua belasting op je server.

Er zijn gewoon teveel factoren die niet bekend zijn waardoor ik vind dat je eigenlijk geen oordeel kan vellen over of 6 servers overdreven is.

Misschien dat VTX wat info over de opzet van het backend kan geven. Dat zou ook interessante informatie zijn voor mededevelopers die met een soortgelijk idee rondlopen.
  #633  
Oud 03-07-09, 22:54
Thaurin's schermafbeelding
Thaurin Thaurin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 141
Standaard

Als ik aan een fatsoenlijke backend denk, denk ik meer aan iets wat geschreven is in C of C++, maar voor een iPhone app als dit denk ik toch overdreven. Serieus, ik denk dat 1000 gebruikers tegelijkertijd echt niet zo'n punt hoeft te wezen als je je netwerk verkeer een beetje hebt geoptimaliseerd. Nu ben ik al een tijd geen netwerkbeheerder meer en kan ik het mis hebben, maar serieuze servers hebben tegenwoordig toch minster meerdere cores en zat geheugen? Als die dedicated is aan puur het draaien van de applicatie, is dat volgens mij best okay.

Nogmaals, ik ben niet de meest gekwalificeerd hiervoor, maar ik vind het wel reteinteressant.
  #634  
Oud 05-07-09, 20:39
VTX's schermafbeelding
VTX VTX is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 37
Standaard

Wat een discussie over mn servertjes

Het zijn virtuele servers die ik huur!

Het handige is dat ik zelf werk voor het bedrijf waar ik het zaakje huur. Ik heb het gehele netwerk + servers dus in eigen beheer.

4X web
1X SQL/NFS
1X ha proxy server

Draait allemaal op meerdere dual quadcores met 64GB ram, aangesloten op een equallogic SAN.

In deze setup kan ik 2000 gebruikers, die precies op hetzelfde moment connecten, bedienen. Ik schat dat ik daarmee makkelijk 20000+ online gebruikers mee moet kunnen serveren. Er staat een reserve server klaar, zodat (mocht het nodig zijn) ik die kan klonen en online kan gooien. Zo zou ik elke +- 10 minuten een extra server de lucht in kunnen gooien.

Waarom zoveel servers om mee te beginnen?

Simpel: Veel concullega's hebben het verkeerd aangepakt. Ze launchen een MMO en gelijk is de hele boel overbelast. Dus ontevreden gebruiken -> slechte reviews in de appstore. Iets wat ik met man en macht wil voorkomen, immers beter voorkomen dan genezen!

Als blijkt dat 2 webservers genoeg zijn, dan schort ik die andere 2 tijdelijk op.

Het is iig allemaal lekker schaalbaar op deze manier

Over de anti-piracy: hier wil ik verder even niets over kwijt. Puur omdat ik niets openbaar wil hebben over de manier hoe het werkt. Misschien dat ik hier later opheldering over geef, maar op dit moment zwijg ik liever even

Anyway: Ik zit nog steeds te wachten op Apple, maar dat is normaal. Er is een 2e apple tester online gekomen de nacht nadat de 1e online was. Beide hebben ze minder dan 2 minuten gespeeld lol.

Wachten wachten wachten....
__________________
Push Panic: Nieuwe action puzzler
twitter.com/bkostjens

Laatst gewijzigd door VTX; 05-07-09 om 20:42.
  #635  
Oud 05-07-09, 21:44
edward007 edward007 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: nabij Den Haag
Berichten: 190
Standaard

@VTX

heel verhelderend! Ik denk alleen dat een VPS hier niet de beste oplossing is. Maar goed, succes ermee. Ik neem aan dat die app trouwens betaald wordt? Je hebt zo te zien wel grote verwachtingen..

Laatst gewijzigd door edward007; 05-07-09 om 21:48.
  #636  
Oud 06-07-09, 19:08
Matisse Matisse is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VTX Bekijk bericht
Over de anti-piracy: hier wil ik verder even niets over kwijt. Puur omdat ik niets openbaar wil hebben over de manier hoe het werkt. Misschien dat ik hier later opheldering over geef, maar op dit moment zwijg ik liever even
Security through obscurity...
  #637  
Oud 08-07-09, 00:19
VTX's schermafbeelding
VTX VTX is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edward007 Bekijk bericht
@VTX

heel verhelderend! Ik denk alleen dat een VPS hier niet de beste oplossing is. Maar goed, succes ermee. Ik neem aan dat die app trouwens betaald wordt? Je hebt zo te zien wel grote verwachtingen..
Ik denk juist dat VPS wel the way to go is. HA, Load Balancing, snel extra machines in de lucht brengen, eenvoudiger en sneller beheer: dat is juist super allemaal imo.

Daarnaast heeft XenServer (Citrix) zo goed als bare metal performance met linux guests.

Ik heb er zeer goede ervaringen mee

De app heeft een introductie prijs van $1,99 gekregen.

Alleen dat wachten...pfff....

Gaat nog even duren met apple volgens mij...
  #638  
Oud 08-07-09, 09:55
Myrdhin Myrdhin is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Omgeving Nijmegen
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VTX Bekijk bericht
Ik denk juist dat VPS wel the way to go is. HA, Load Balancing, snel extra machines in de lucht brengen, eenvoudiger en sneller beheer: dat is juist super allemaal imo.

Daarnaast heeft XenServer (Citrix) zo goed als bare metal performance met linux guests.
En het is ontzettend schaalbaar. Heb je te weinig geheugen of processorcapaciteit dan kan je dat heel gemakkelijk "virtueel" uitbreiden. VM herstarten en klaar. Wij hebben zelf +/- 70 VM's draaien met Xen (de OpenSource variant, niet XenServer op dit moment) op een aantal Dell 1950 servers met een MD3000i iSCSI SAN en dat draait als een tierelier.
  #639  
Oud 08-07-09, 10:02
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Zullen we wel on-topic blijven hier!
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #640  
Oud 08-07-09, 19:31
hcd hcd is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 1
Post

Na maanden en maanden submission en verschillende rejections is ier er eindelijk : Sex Quiz ... maar blijkbaar kunnen voor "rated 17+" apps geen promo codes gemaakt worden ??
Klopt dit, en is daar eventueel een workaround ofzo voor ? We hebben zeer lang gewerkt aan de content database en willen nu toch ook wat visibility genereren

Bestaat er een manier om pormo codes te maken voor 17+ rated apps ? Ik vind m'n app niet terug in de promo codes dropdown, en vermoed dat het is door de 17+ rating ..voor andere apps kan ik immers wel codes aanmaken.
Het betreft de app "Sex Quiz"

Laatst gewijzigd door iCulture; 08-07-09 om 20:03. Reden: //Samengevoegd na topicsamenvoeging
Reageren

Labels
agenda, alarm, app, app ontwikkelen, appstore, asteroid, barcode, belasting, berekening, bijbel, blastoff bunnies, bomb factory, btw, buienradar, bus, camera, command, digitaal kinderboek, digits, economie, erfbelasting, evangelie, excel, fiscaliteit, foto, game, god’s, herinnering, htm, ifacts, ipad, iphone, iphonebook, istart, ivuvuzela, jezus, johannes, m2h, meteor, missile, ov9292, party, partyflock, phonebook, prentenboek, productiviteit, push, regen, reversed, scannen, scanner, software, space, sudoku, telefoonboek, telefoonnummers, testers, testflight, trams, vuvuzela, weer, wetboek, yowindow



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:41.