//

Signaalsterkte GPS

Signaalsterkte GPS discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Vanochtend voor het eerst Navigon gebruikt. Ik had redelijk snel een GPS fix en stapte vol goede moed op de motor (navigatie via stem en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 30-06-09, 13:56
issemie issemie is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

Vanochtend voor het eerst Navigon gebruikt. Ik had redelijk snel een GPS fix en stapte vol goede moed op de motor (navigatie via stem en Ipod in binnenzak); begon hoopvol met een vriendelijke aanwijzing maar daarna bleef het stil, totdat ik stilstond (stoplichten), dan hoorde ik weer een vriendelijke stem: enfin tijdens stilstaan gaat het goed, tijdens rijden is het pet; omdat ik geen scherm zag wist ik niet wat er aan de hand was.
Tweede test is een middagwandeling; wederom redelijk snel een GPS-fix, maar Navigon had geen idee welke kant ik op liep en hoe snel (snelheid bleef 0 en pijltje op kaart wees alle kanten op behalve de goede), maar vertraagd gaf ie wel de goede positie weer.
Derde test was een stukje met OV: tot mijn verassing kwam er eindelijk Tracking op gang met snelheden, maar redelijk vertraagd en een stukje aansluitend lopen was weer bedroevend.
Mijn voorlopige analyse is dat de GPS-antenne best wel werkt (geen probleem met google maps), maar dat de refresh-rate van Navigon te laag is, waardoor hij wandelend geen snelheid en richting kan bepalen en er een grotere onbetrouwbaarheid bij lage snelheden is: kortom een Navigon probleem. Dit samen met een trage afhandeling.
Volgens mij is dit oplosbaar en zal Tomtom dit beter voor elkaar hebben.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 30-06-09, 14:09
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ze mogen er bij navigon wat aan doen vind ik,mensen betalen 50-75 euro voor.
  #23  
Oud 30-06-09, 16:45
Rsport20 Rsport20 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 47
Standaard

Lopend kon mijn TOMTOM ook nooit een goede richting geven aangezien het te traag ging. En voor een goede richting tot wel enige snelheid geeist is.
  #24  
Oud 30-06-09, 17:47
bartman bartman is offline
• iOS 4.0
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Tienen
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mdecocq Bekijk bericht
Vreemd dat er zulke verschillen zijn in de werking van Navigon.

Ook bij mij werkt het prima op mijn I-phone. Signaal valt niet weg, geluid is duidelijk te verstaan ook bij hogere snelheid, zeer nauwkeurig. Geen problemen.

en ook zo wanneer je in een stad bent met kleine straatjes (weinig zichtbare hemel) ?
  #25  
Oud 20-07-09, 17:43
Buino's schermafbeelding
Buino Buino is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 4
Standaard

Hier ook geen problemen met Navigon de GPS werkt goed maar heb wel altijd G3 uitstaan misschien dat dat wat is.
__________________
Iphone 3G italiaanse import origineel simlockvrij met Voda abbo HTC advantage X7510
  #26  
Oud 23-07-09, 12:49
TriMeX TriMeX is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

Ik zit momenteel ook met een dilemma... eerst duurde het vaak een halve minuut maar daarna perfecte verbinding.. meestal ff in de auto houder plaatsen en Gordel om doen auto starten en lichten aan en dan kan ik wel wegrijden...

Maar sinds een dag of 14 geleden niet meer gebruikt en nu ineens GEEN signaal meer.. binnen de bebouwde kom .. erbuiten.. maakt niet uit waar totaal geen signaal.. heb alleen navigon eraf gegooid en weer opnieuw geinstalleerd.. en nu met een paar tips al wat geprobeerd.. .3g maakt niet uit.. hij wilt geen gps signaal oppakken..

ik denk dat ik ook maar even de telefoon compleet opnieuw installeer en jailbreak met de nodige programmatjes.
  #27  
Oud 23-07-09, 14:12
junero junero is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 184
Standaard

ik snap reacties hier totaal niet, ik heb 3 keer uitgetest en vond het prima werken
ik ben eerste week toen navigon uit was naar diessen geweest 70 km van me woonplaats ontvangst was constant prima geen seconde zzonder fix gezeten
vorige week ben ik naar strasbourgh gereden (520 km) zelfs in tunnels van antwerpen had ik nog wel fix
van str naar europa park gereden met iphone en had ook constant fix zonder een keer uitgevallen te zijn
  #28  
Oud 23-07-09, 16:20
Rudy H's schermafbeelding
Rudy H Rudy H is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar Rudy H
Standaard

Kan het niet zo zijn dat er met sommige chips iets aan de hand is? Ik heb Navigon ook gekocht, een keer gebruikt in de auto, in de hand (als medepassagier uiteraard) en het signaal is een paar keer heel even weggevallen. Aan de andere kant in een tunnel gewoon "doorgegaan", na uitrijden vrijwel meteen weer fix.
In huis geen signaal, mijn TT Rider wel..dus denk ik dat die gps chip sowieso niet geweldig is...
  #29  
Oud 23-07-09, 16:50
bartman bartman is offline
• iOS 4.0
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Tienen
Berichten: 12
Standaard

ik heb ondertussen een iphone 3gs en naast de standaard google maps app, ook de gratis probeerversie van navigon benelux geinstalleerd. In tegenstelling tot de google maps app draait de wegenkaart van navigon niet mee met het kompas. Ik zie daar niet meteen het 'kompas' icoontje of zie ik iets over het hoofd?
  #30  
Oud 23-07-09, 22:14
Niek_ Niek_ is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 48
Standaard

Is er een programma voor de iPhone wat de GPS signaal sterkte en het aantal satellieten weergeeft waarmee hij verbinding heeft? Zou dit toch graag eens willen zien voordat ik besluit navigatie aan te schaffen.

(kan me herinneren dat in een gewone TomTom je de sterkte en het aantal satellieten kan zien, misschien is dit in Navigon ook?)
  #31  
Oud 02-08-09, 16:45
enophi's schermafbeelding
enophi enophi is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RudydG Bekijk bericht
Zo, na upgrade van de 3G naar de 3G S kan ik met zekerheid zeggen, dat de GPS ontvangst er niet op vooruit gegaan is, en dus in moeilijke omstandigheden problematisch blijft. Signaal valt gewoon weg in applicaties zoals Navigon. (persoonlijk denk ik zelfs slechtere gps te hebben dan met men vorige 3G, maar dit kan exemplarisch zijn, of zelf gevoelsmatig maar niet juist)
Waarschijnlijk is dit de reden dat tomtom er nog niet is, en niet zal komen voordat hun houder met een gps versterking (antenne?) zal beschikbaar zijn.
Vroeger bestonden er re-radiating antenne's, antenne's die je op een goede plaats moest monteren, en waarbij er een nieuw antennetje zat, dat je dan in de buurt van de je device moest plaatsen, zodat het signaal beter bleef in slechte omstandigheden.
Waar vind je die dingen nog, heeft er iemand ervaring mee (iphone related uiteraard)
Deze misschien? Re Radiating GPS antenne RA50 is de opvolger van de bekende RA-45 Readiating re - radiating gps antenne is speciaal gemaakt voor de HANDHELD GPS ontvanger, of PDA zonder GPS antenne aansluiting
  #32  
Oud 08-08-09, 15:36
wbi wbi is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 2
Standaard

Heb onlangs RunKeeper geinstalleerd voor het tracken van mijn fietstochten en wandelingen. Een vriend van me heeft de 3G, ikke de 3GS. Hij heeft bij GPS Strength 'Good' en soms zelfs 'Excellent' staan, ikke 'Poor' en soms 'Fair'. We hebben beiden Wi-Fi en 3G uitstaan. Is die 3GS GPS chip nu echt minder dan de 3G variant of is er iets anders aan de hand? Anders ga ik hem gewoon omruilen bij T-Mobile.
  #33  
Oud 15-08-09, 17:02
fuqua fuqua is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TriMeX Bekijk bericht
Ik zit momenteel ook met een dilemma... eerst duurde het vaak een halve minuut maar daarna perfecte verbinding.. meestal ff in de auto houder plaatsen en Gordel om doen auto starten en lichten aan en dan kan ik wel wegrijden...

Maar sinds een dag of 14 geleden niet meer gebruikt en nu ineens GEEN signaal meer.. binnen de bebouwde kom .. erbuiten.. maakt niet uit waar totaal geen signaal.. heb alleen navigon eraf gegooid en weer opnieuw geinstalleerd.. en nu met een paar tips al wat geprobeerd.. .3g maakt niet uit.. hij wilt geen gps signaal oppakken..

ik denk dat ik ook maar even de telefoon compleet opnieuw installeer en jailbreak met de nodige programmatjes.

ik heb sinds kort exact hetzelfde probleem, werkte weken lang uitstekend maar sinds een paar dagen totaal geen gps signaal meer waar dan ook en hoe dan ook.

heb je dit nog weten op te lossen ?
  #34  
Oud 18-08-09, 17:26
mdrongelen mdrongelen is offline
• iOS 7.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Terneuzen
Berichten: 62
Standaard

Er bestaat bij tomtom toch zo'n ong wekelijkse update waar je sattelieten zich precies bevinden?
Dit zou ideaal werken op de iphone, kleine update elke paar dagen en veel beter ontvangst.
  #35  
Oud 18-08-09, 18:07
Buino's schermafbeelding
Buino Buino is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 4
Standaard

Zon update maakt de eerste fix wat sneller maar verder doet het niks want diezelfde info ontvangt hij ook van de satelieten . Een navigatie device onthoudt (normaal) de laatste settings dus start je hem daar weer op dan zal de fix snel zijn start je hem elders op dan moet hij die info eerst van de sats ontvangen waardoor de eerste fix wat langer duurt . Een normaal standalone GPS device zonder Data en Wi-Fi werkt ook goed dus waarom moet een Iphone en dergelijke terug grijpen op assisted GPS quickfix en meer van dat soort onzin zaken . Tja we willen van alles maar lopen nog steeds tegen de beperkingen op van een smartphone kleine antenne power etc etc .
  #36  
Oud 19-08-09, 04:02
light light is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wbi Bekijk bericht
Heb onlangs RunKeeper geinstalleerd voor het tracken van mijn fietstochten en wandelingen. Een vriend van me heeft de 3G, ikke de 3GS. Hij heeft bij GPS Strength 'Good' en soms zelfs 'Excellent' staan, ikke 'Poor' en soms 'Fair'. We hebben beiden Wi-Fi en 3G uitstaan. Is die 3GS GPS chip nu echt minder dan de 3G variant of is er iets anders aan de hand? Anders ga ik hem gewoon omruilen bij T-Mobile.
Heb hier exact hetzelfde. Navigon op me vriendins iPhone 3G en op mijn 3GS. 3GS signaal valt constant weg of kan soms helemaal geen signaal krijgen en de 3G heeft gewoon een perfect signaal. Lijkt mij dat ze bij 3GS een ander chip hebben gebruikt? (een slechter?)
  #37  
Oud 19-08-09, 07:58
fuqua fuqua is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 199
Standaard

nee volgens mij zijn de gps chips in de iphone zo brak als het maar kan, voorheen deed het perfect bij mij, totdat afgelopen weekend mn dochtertje de iphone uit mn
handen sloeg en dus de iphone van een hoogte van max 30 cm boven de grond ging
stuiteren.

dusss, 1x stuiteren en hoeft niet eens hard te zijn = je gps is dood.
  #38  
Oud 19-08-09, 08:49
wbi wbi is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door light Bekijk bericht
Heb hier exact hetzelfde. Navigon op me vriendins iPhone 3G en op mijn 3GS. 3GS signaal valt constant weg of kan soms helemaal geen signaal krijgen en de 3G heeft gewoon een perfect signaal. Lijkt mij dat ze bij 3GS een ander chip hebben gebruikt? (een slechter?)
Heb gisteravond m'n iPhone opnieuw gerestored. Vanavond ga ik even fietsen om te zien of RunKeeper nu wel beter werkt. TomTom deed het vanmorgen wel, maar interfereerde met mijn ingebouwde navigatie. Links op het dashboard kreeg ik op een gegeven moment wel GPS-signaal. Ik had 3G, Edge/Gprs en Wi-Fi uitgezet.
  #39  
Oud 19-08-09, 11:46
Buino's schermafbeelding
Buino Buino is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 4
Standaard

Oke ik heb geen recht van spreken meer toen ik als kapitein weer opstapte stond de gehele bemanning in de rij om mijn Iphone over te nemen dus die heb ik per opbod verkocht. Ga lekker verder met mijn HTC advantage daar heb ik een illegale versie van Tom Tom op staan en dat werkt toch stukken beter dan op de iphone . Hoewel de 3G niet echt slecht was qua navigatie kon je toch goed zien dat als je ze naast elkaar hield de Iphone er enigzins achteraan liep zeker goed zichtbaar op rotondes . En wat eerste fix betreft wel daar is de advantage een stuk sneller en hoewel op land het nog wel gaat pakt ie toch wat extra info via de gsm masten denk ik maar op zee waar niks is een complete ramp de advantage 1 min de iphone 5 min dat zegt toch wel wat .
Nope mijn volgende wordt de Hero denk ik lekker vrij geen Apple juk meer.
En zo blijft het leuk dat gadget gebeuren.
  #40  
Oud 19-08-09, 18:10
fuqua fuqua is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 199
Standaard

ik denk dat iedereen nu wel kan vaststellen dat de gps van de iphone een nogal broos onderdeel is, of het werkt al slecht bij je of anders zal het slecht bij je gaan werken nadat het 1 keer is gestuiterd zoals bij mij.

Laatst gewijzigd door fuqua; 19-08-09 om 18:24.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
indicatie signaalsterkte altijd 1 streepje bmonninkhof iPhone algemeen 5 27-05-11 22:33
iPhone: Aanbieder signaalsterkte ikkeg Jailbreak 6 24-05-11 13:19
GPS signaalsterkte weergeven Timber01 iPhone Navigatie 0 04-03-11 10:10
3G signaalsterkte app? Schroef iPhone Apps 1 12-12-09 15:31
signaalsterkte-icoon waardeloos / 3G-probleem ? omikron777 Odido (T-Mobile) 13 19-11-08 21:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:53.