//

Signaalsterkte GPS

Signaalsterkte GPS discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door fuqua ik denk dat iedereen nu wel kan vaststellen dat de gps van de iphone een nogal broos onderdeel is, of ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 19-08-09, 18:20
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fuqua Bekijk bericht
ik denk dat iedereen nu wel kan vaststellen dat de gps van de iphone een nogal broos onderdeel is, of het werkt al slecht bij of anders zal het slecht bij je gaan werken nadat het 1 keer is gestuiterd zoals bij mij.
Of zoals in mijn geval,eerst regelmatig gps uitval en nu al redelijke tijd sinds die laatste update opeens geen gps uitval meer,heel raar dus maarja,ik ben natuurlijk tevreden aangezien ik het niet meer voor heb.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 19-08-09, 18:27
chaser2600's schermafbeelding
chaser2600 chaser2600 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 306
Stuur een bericht via MSN naar chaser2600
Standaard

Grappige is dat ik juist bij de laatste 2 ritten last van wegvallend GPS signaal had op mijn TomTom 940.
Op mijn iPhone heb ik bij de +/- 10 ritten nog geen uitval gezien.
Hoewel ik dezelfde route rijd.

Maar ik zal dan wel de uitzondering op de regel zijn
  #43  
Oud 19-08-09, 19:22
Meindert Meindert is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 2
Standaard

Sinds de switch naar de 3GS is Navigon eigenlijk overbodig geworden, omdat tegen de tijd dat ik bij de bestemming gekomen ben, ik nog steeds geen GPS signaal heb ... ook mijn golfapp doet het voor geen meter, ronduit droevig zit nu thuis achter de compu met direct een fix, maar zodra ik op de baan loop (buiten!), ho maar ... blijft ergens in een straal van 500 meter hangen..

Laatst gewijzigd door Meindert; 19-08-09 om 19:25.
  #44  
Oud 21-08-09, 08:25
fuqua fuqua is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meindert Bekijk bericht
Sinds de switch naar de 3GS is Navigon eigenlijk overbodig geworden, omdat tegen de tijd dat ik bij de bestemming gekomen ben, ik nog steeds geen GPS signaal heb ... ook mijn golfapp doet het voor geen meter, ronduit droevig zit nu thuis achter de compu met direct een fix, maar zodra ik op de baan loop (buiten!), ho maar ... blijft ergens in een straal van 500 meter hangen..
wat ik dus ook had, als je stil blijft staan heb ik soms gps fix, maar zodra in beweging dan houd het op.
  #45  
Oud 21-08-09, 08:27
fuqua fuqua is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 199
Standaard

mijn iphone is inmiddels opgestuurd voor reparatie, hopelijk zie ik em weer gauw terug. volgens de verkoper krijg ik gewoon mn eigen iphone terug :S ik had toch van het forum hier begrepen dat ik een refurbished zou krijgen, hoop wel dat ik mn eigne terug krijg heb er namelijk een zagg invisible shield erop en een brando screenprotector, geen goedkoop grapje.
  #46  
Oud 22-08-09, 23:45
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Update: mijn probleem lijkt opgelost:
Een re-radiating antenne geplaatst (RA-45 leverancier Waypoint)
Handeltje weggewerkt, ontvanger antenne ligt in hoek van dashboard rechts vooraan, en de zenderantenne staat pal achter men iphone. vertikaal, 2 cm erachter.
Mijn iphone staat in een brodit houder, tegen men dashboard (Alfa GT, geen warmtewerende voorruit)
Programmaatje gpslight van motionx gebruikt, daar heb je een echte balk die de gps sterkte aangeeft. (ik ken geen enkel ander progje dat een echte aanduiding geeft van signaalsterkte) )
Re-radiating antenne uitgeschakeld en volle ontvangst in open lucht opgezocht. Alle blokjes groen.
Dan onder een parkeergarage van een warenhuis gereden, heel zachtjes, tot zo goed als alle balkjes weg waren (nog 2 of 3 rode waren er over) Ondertussen had men extra antenne ook geen zicht mee rop de hemel, ik stond zeker 20 meter onder dak.
Dan de stekker van de re-radiating antenne ingestoken, en tadaaa, VOLLE ontvangst. Paar keer herhaald, telkens hetzelfde, auto paar keer verplaatst, idem...
Tot nu toe kan ik dus enkel positief zijn over deze relatief goedkope (50€) oplossing.

Ik blijf dus zeggen, na 2 iphone 3GS toestellen, dat de iphone gewoon een brakke gps chip heeft, en als je er serieus mee wil navigeren, je toch een boost van het signaal zult moeten hebben.
  #47  
Oud 23-08-09, 01:14
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RudydG Bekijk bericht
Ik blijf dus zeggen, na 2 iphone 3GS toestellen, dat de iphone gewoon een brakke gps chip heeft, en als je er serieus mee wil navigeren, je toch een boost van het signaal zult moeten hebben.
ikzelf heb er net een rit van 150km opzitten met de TomTom app en ik moet zeggen: van begin tot het einde een volledige gps ontvangst.
De ingebouwde gps stond ook aan, en die deed net hetzelfde als de TomTom, dus aan mijn gps chip mankeert dan niets, ik denk gwn dat er een paar iPhones zijn met gps problemen, maar de overgrote meerderheid niet..
  #48  
Oud 24-08-09, 00:26
Michael_D Michael_D is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Wijchen
Berichten: 71
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kal_el Bekijk bericht
ikzelf heb er net een rit van 150km opzitten met de TomTom app en ik moet zeggen: van begin tot het einde een volledige gps ontvangst.
De ingebouwde gps stond ook aan, en die deed net hetzelfde als de TomTom, dus aan mijn gps chip mankeert dan niets, ik denk gwn dat er een paar iPhones zijn met gps problemen, maar de overgrote meerderheid niet..
Tijd voor een polletje ?

Hier dezelfde klachten !
  #49  
Oud 24-08-09, 00:31
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael_D Bekijk bericht
Tijd voor een polletje ?
Hier dezelfde klachten !
ja, ik zou eigenlijk ook wel eens poll willen zien omtrend de gps chip.
Vraag mij af hoeveel de verhouding slechte gps/goede gps is..
Maar 'k snap echt nie goe het kan dat die gps chip zo slecht werkt bij sommigen, is dat iets dat extra gevoelig is misschien?
  #50  
Oud 24-08-09, 00:33
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fuqua Bekijk bericht
mijn iphone is inmiddels opgestuurd voor reparatie, hopelijk zie ik em weer gauw terug. volgens de verkoper krijg ik gewoon mn eigen iphone terug :S ik had toch van het forum hier begrepen dat ik een refurbished zou krijgen, hoop wel dat ik mn eigne terug krijg heb er namelijk een zagg invisible shield erop en een brando screenprotector, geen goedkoop grapje.
oh nee hoor, je zult wel degelijk een refurbished terug krijgen.
Want herstellen doen ze niet.
  #51  
Oud 24-08-09, 00:41
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

Een collega van me had ook gps problemen maar na een restore en werkte de gps als een zonnetje. Gek genoeg haalt het uit of je veel troep installeert op je iphone.
  #52  
Oud 24-08-09, 01:17
Tommeh Tommeh is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 105
Standaard

Laatst een rit gedaan met MotionX GPS lite. iPhone (3gs) in houder ter hoogte van m'n radio in een brodit houder en heb eigenlijk continue goed ontvangst gehad. Heb alleen nog geen navi programma omdat er nog zaken zijn die ik niet zie zitten + twijfel nog over welke.
  #53  
Oud 24-08-09, 01:21
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joblamie Bekijk bericht
Een collega van me had ook gps problemen maar na een restore en werkte de gps als een zonnetje. Gek genoeg haalt het uit of je veel troep installeert op je iphone.
mja, mssn wel, op mijn iPhone staan heel misschien 10 apps ofzo (waaronder een navi app)
ik verander vaak van app, maar gooi dingen die ik niet regelmatig gebruik er ook weer af, indien nodig download je die toch via je iPhone zelf.
Misschien heeft het daar inderdaad iets mee te zien, wie zal het zeggen...
  #54  
Oud 24-08-09, 07:58
fuqua fuqua is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kal_el Bekijk bericht
oh nee hoor, je zult wel degelijk een refurbished terug krijgen.
Want herstellen doen ze niet.
zucht.. hoop het niet want die ***** heeft me gegarandeerd dat ik mijn eigen iphone terug krijg, heb hem vertelt dat ik bescherming om de iphone heen had zitten wat aardig prijzig was, nee nee zei hij ik kreeg gewoon mijn eigen iphone terug... :S

of ze doen toch een systeem herstel weer op mn iphone en sturen em terug (wat ik zelf al gedaan heb, via de iphone (alles wissen en herstellen) of via herstel modus en dfu modus) wat meer kunnen zij doen ?

Laatst gewijzigd door fuqua; 24-08-09 om 08:05.
  #55  
Oud 24-08-09, 19:20
nickdw nickdw is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Eibergen
Berichten: 74
Standaard

ligt er gewoon aan waar je rijd, bij mij in de buurt valt hij ook vaak weg, rij ik in hengelo heb ik nergens last van!
  #56  
Oud 27-08-09, 10:27
Zoetzuur Zoetzuur is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Delft
Berichten: 13
Standaard

Ik zag op de Sygic site : "Please make sure you don't use PIN lock on your SIM card. If the SIM card is locked, it might be very difficult to obtain GPS lock."
I get a message "Waiting for valid signal". How can I acquire GPS lock faster?
Ik heb aardig tips en tricks gelezen, maar deze zie ik de logica ff niet

  #57  
Oud 27-08-09, 11:13
fuqua fuqua is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoetzuur Bekijk bericht
Ik zag op de Sygic site : "Please make sure you don't use PIN lock on your SIM card. If the SIM card is locked, it might be very difficult to obtain GPS lock."
I get a message "Waiting for valid signal". How can I acquire GPS lock faster?
Ik heb aardig tips en tricks gelezen, maar deze zie ik de logica ff niet

schijnt dat iphone niet lekker overweg kan met simlocks, word ook geadviseerd als je je iphone jailbreakd om de simlock wegtehalen en een gewone phonelock van iphone zelf te gebruiken.

had ook even simlock aanstaan bij de iphone toen ik em had gejailbreaked, maar dan ging de iphone telkens om de pincode vragen bij elke app die ik opende of afsloot, zeer irritant en kan de jailbreak in de soep laten lopen.

ik denk dan ook dat de iphone vrije toegang nodig heeft naar je simkaart zonder blokkades zodat ie niet van slag raakt..
  #58  
Oud 28-08-09, 01:35
Zoetzuur Zoetzuur is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Delft
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niek_ Bekijk bericht
Is er een programma voor de iPhone wat de GPS signaal sterkte en het aantal satellieten weergeeft waarmee hij verbinding heeft? Zou dit toch graag eens willen zien voordat ik besluit navigatie aan te schaffen.

(kan me herinneren dat in een gewone TomTom je de sterkte en het aantal satellieten kan zien, misschien is dit in Navigon ook?)
idd, lijkt me handig, maar ook nergens kunnen vinden,
  #59  
Oud 28-08-09, 09:35
Meindert Meindert is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fuqua Bekijk bericht
schijnt dat iphone niet lekker overweg kan met simlocks, word ook geadviseerd als je je iphone jailbreakd om de simlock wegtehalen en een gewone phonelock van iphone zelf te gebruiken.

had ook even simlock aanstaan bij de iphone toen ik em had gejailbreaked, maar dan ging de iphone telkens om de pincode vragen bij elke app die ik opende of afsloot, zeer irritant en kan de jailbreak in de soep laten lopen.

ik denk dan ook dat de iphone vrije toegang nodig heeft naar je simkaart zonder blokkades zodat ie niet van slag raakt..
Moet zeggen dat Navigon zonder simlock-code al beter gaat ...... vraag me niet waarom, maar goed ... lichte glimlach
  #60  
Oud 28-08-09, 18:02
fuqua fuqua is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 199
Standaard

krijg het nu helemaal panisch benauwd, had mn iphone opgestuurd ter reparatie en krijg vandaag brief terug van t-mobile.

ze hebben "vochtschade" geconstateerd in het toestel en dit word niet gedekt door de garantie... :S als ik het wil laten repareren krijg ik of een nieuwe of een gerefurbished iphone terug maar moet ik wel 270 euro betalen.

ik geloof er niks van en hoe komen ze in hemelsnaam aan 270 euro welke onderdelen vervangen ze daar voor ?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
indicatie signaalsterkte altijd 1 streepje bmonninkhof iPhone algemeen 5 27-05-11 22:33
iPhone: Aanbieder signaalsterkte ikkeg Jailbreak 6 24-05-11 13:19
GPS signaalsterkte weergeven Timber01 iPhone Navigatie 0 04-03-11 10:10
3G signaalsterkte app? Schroef iPhone Apps 1 12-12-09 15:31
signaalsterkte-icoon waardeloos / 3G-probleem ? omikron777 Odido (T-Mobile) 13 19-11-08 21:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:29.