//

Signaalsterkte GPS

Signaalsterkte GPS discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Zo, na upgrade van de 3G naar de 3G S kan ik met zekerheid zeggen, dat de GPS ontvangst er niet op vooruit gegaan is, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-06-09, 08:40
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard Signaalsterkte GPS

Zo, na upgrade van de 3G naar de 3G S kan ik met zekerheid zeggen, dat de GPS ontvangst er niet op vooruit gegaan is, en dus in moeilijke omstandigheden problematisch blijft. Signaal valt gewoon weg in applicaties zoals Navigon. (persoonlijk denk ik zelfs slechtere gps te hebben dan met men vorige 3G, maar dit kan exemplarisch zijn, of zelf gevoelsmatig maar niet juist)
Waarschijnlijk is dit de reden dat tomtom er nog niet is, en niet zal komen voordat hun houder met een gps versterking (antenne?) zal beschikbaar zijn.
Vroeger bestonden er re-radiating antenne's, antenne's die je op een goede plaats moest monteren, en waarbij er een nieuw antennetje zat, dat je dan in de buurt van de je device moest plaatsen, zodat het signaal beter bleef in slechte omstandigheden.
Waar vind je die dingen nog, heeft er iemand ervaring mee (iphone related uiteraard)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-06-09, 10:45
Richard.v.Naam Richard.v.Naam is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 56
Standaard

Zover ik weet, heeft de Iphone geen externe antenne aansluitingen. Hierdoor zal TomTom of welke andere fabrikant dus ook niets kunnen verzinnen om het signaal te verbeteren.
Enige wat zou kunnen is een geheel nieuwe externe GPS-ontvanger met daarbij behorende antenne die je ergens kan positioneren dat GPS-ontvangst wel continu goed blijft.
  #3  
Oud 27-06-09, 17:33
V70ORD5 V70ORD5 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: NW Friesland
Berichten: 90
Standaard

Dus toch mijn oude vertrouwde GPS BT muisje behouden?
Dat was dan ff net weer niet mijn bedoeling.
  #4  
Oud 28-06-09, 09:30
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Zoals het nu werkt is het gewoon waardeloos om een betrouwbaar navigatiesyteem mee op te zetten. In de stad werkt het niet goed.
Dus, ofwel moet er softwarematig iets verbeterd worden (door Navigon / Sygic / Tomtom...) of er moet een hardwareoplossing komen . Dit zal wel in de vorm van de Tomtom houder kopen. Maar ik hoop ondertussen ook op ondersteuning van een BT gps muisje...
  #5  
Oud 28-06-09, 16:22
Lezz Lezz is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 38
Standaard

Heb net ook een hele rit gemaakt met Navigon. iPhone tegen de vooruit aan, maar telkens het signaal kwijt, waardoor het niet bruikbaar is als navigatie oplossing.
  #6  
Oud 28-06-09, 18:04
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Ik heb met mijn iPhone 3GS een misrekening van +500 meter in Google maps.

Wanneer ik thuis op terras sta (7de verdieping) met vrij zicht dan toont Google maps dat ik 500 meter verder sta.

Dus denk dat de GPS in de iPhone zo goed als onbruikbaar is
__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
  #7  
Oud 28-06-09, 19:09
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lezz Bekijk bericht
Heb net ook een hele rit gemaakt met Navigon. iPhone tegen de vooruit aan, maar telkens het signaal kwijt, waardoor het niet bruikbaar is als navigatie oplossing.
Amaai jongens en daar dan 75 euro en meer voor betalen en ik zie hier bijzonder veel mensen toch klagen over die navigatie.
Das veel geld int water gegooid want wat ben je met een gps die lang moet zoeken naar een fix en/of die regelamtig eens uitvalt tijdens je aan het rijden bent??
  #8  
Oud 28-06-09, 19:12
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Dat is ook de reden waarom ik op TomTom wacht.

Ik had gehoopt dat mijn iPhone mijn Garmin GPS zou kunnen vervangen maar begin sterk te twijfelen.

Ik wacht dus eventjes af alvorens extra geld te gaan uitgeven want mijn nieuwe iPhone heeft een flinke beet uit mijn budget gehaald
  #9  
Oud 28-06-09, 19:14
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

Ik vind dit een erg interessant topic. Want als gps echt steeds wegvalt dan is dat natuurlijk een gigantisch probleem voor ons én Apple. Want 75 euro betalen voor navigatie waar je niet op kunt vertrouwen is een dure grap. Zelf heb ik geen ervaring met navigatie op de iPhone 3GS, maar bij mij heeft ie in maps wel binnen 5 seconden een fix op de goede locatie.
  #10  
Oud 28-06-09, 19:23
Lezz Lezz is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Amaai jongens en daar dan 75 euro en meer voor betalen en ik zie hier bijzonder veel mensen toch klagen over die navigatie.
Das veel geld int water gegooid want wat ben je met een gps die lang moet zoeken naar een fix en/of die regelamtig eens uitvalt tijdens je aan het rijden bent??
Ik zou er ook pas voor betalen wanneer ik er tevreden over was geweest . Die 75 euro hou ik ook nog wel even in mijn zak.

Apple moet gewoon met een 24 uurs testperiode gaan werken. Indien je hem binnen 24 uur er af gooit of kenbaar maakt 'wil mijn geld terug!' dan zou dat moeten kunnen.

Hoef ik geen omwegen meer te nemen met een jailbreak en een ipa file .

Wanneer ik er wel tevreden over was geweest had ik de app vervolgens in de appstore gekocht.
  #11  
Oud 29-06-09, 18:01
bartman bartman is offline
• iOS 4.0
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Tienen
Berichten: 12
Standaard

is er een verschil in gebruikte hardware voor de gps ontvangst tussen de iphone 3g en de 3g s? Gebruikt Apple ook de sirfstar chip die je in de meeste gps'en vindt?

Als ik hier lees, krijg je niet altijd (of nooit?) een exacte positie op de kaart, wat bij een bezoek aan een onbekende stad wel niet zo praktisch is. Ik dacht zo'n iphone als hulpmiddel bij het bezoek aan onbekende steden te gebruiken.
  #12  
Oud 29-06-09, 21:24
V70ORD5 V70ORD5 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: NW Friesland
Berichten: 90
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartman Bekijk bericht
is er een verschil in gebruikte hardware voor de gps ontvangst tussen de iphone 3g en de 3g s? Gebruikt Apple ook de sirfstar chip die je in de meeste gps'en vindt?

Als ik hier lees, krijg je niet altijd (of nooit?) een exacte positie op de kaart, wat bij een bezoek aan een onbekende stad wel niet zo praktisch is. Ik dacht zo'n iphone als hulpmiddel bij het bezoek aan onbekende steden te gebruiken.
Lijkt er niet op dat Sirfstar chip gebruikt wordt, daarmee krijg je zomaar een fix en "on the spot" nauwkeurig.

Ik heb/had hetzelfde idee v.w.b. navigatie in onbekende steden, maar dit verhaal tezamen met de slechte batterij prestaties doet me heel erg twijfelen of ik er nog wel ééntje aan ga schaffen.... Beetje jammer eigenlijk
  #13  
Oud 29-06-09, 21:37
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Hoe kan het toch dat er ook heel veel mensen, zoals ik, totaal geen problemen met GPS hebben?
Ik heb Navigon nu in de auto en heb tot nu toe steeds bijna gelijk GPS ontvangst, volgens mij nog geen 1 keer weggevallen en ben gewoon zeer tevreden.
Lees in de app store en hier op de site dat heel veel mensen zeer tevreden zijn, waarom wordt er door sommigen dan over gepraat alsof er alleen maar problemen zijn en dat het gewoon niet goed is???
  #14  
Oud 29-06-09, 22:15
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dejive Bekijk bericht
Hoe kan het toch dat er ook heel veel mensen, zoals ik, totaal geen problemen met GPS hebben?
Ik heb Navigon nu in de auto en heb tot nu toe steeds bijna gelijk GPS ontvangst, volgens mij nog geen 1 keer weggevallen en ben gewoon zeer tevreden.
Lees in de app store en hier op de site dat heel veel mensen zeer tevreden zijn, waarom wordt er door sommigen dan over gepraat alsof er alleen maar problemen zijn en dat het gewoon niet goed is???
Omdat bij sommigen het signaal wel wegvalt, (in de stad) Zoals bij mij;
Ik heb geen problemen op de open weg, kan honderden km's rijden zonder problemen, maar eens de stad in, word ie zeer onnauwkeurig.
EN voor de rest blijft mijn kritiek: Geen alternatieve route knopje, en te weinig info op het hoofdscherm.
Bugje, dat het scherm zwart word heb ik soms ook, als ik het automatisch slot opzet, en dan men ipod funktie gebruik via men autoradio. Maar dat lossen ze wel op.
Hopelijk komt er een vorm van filekontrole.
Maar dat signaal in de stad, ik begin te denken, dat tomtom bewust wacht, tot er genoeg kommer en kwel is, dat iedereen de totaaloplossing (software + houder met verbeterde gps) koopt. Ik ben in ieder geval al zover ....
  #15  
Oud 29-06-09, 22:26
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Net al weesten testen se;Op een bepaald moment nam ik kortste route;oke,de naam en de afstand kloppen en em zegt van;binnen 300meters rechts afslaan maar alsk er bijna ben en dan ben dan zegt em helemaal nikske meer en flipt het ding.

En dan had ik ook geen gps signaal meer,das nu wel het laatste dat niet zou mogen gebeuren vind ik.Ik dan herbegonnen en terug mijn thuis adres genomen en dan wel weer signaal meteen en stuurde mij perfect naar huis zoals het moet.Morgen ga ik nog meer tests doen.
Ook als er iemand belt zie je niks meer en hoor je uiteraard ook niks meer,dit is een ramp als je bijna ergens moet afslaan ofzo,geen goede zaak vind ik.

Ik ga morgen een redelijk verre baan afleggen(naar blankenberge normaal gezien) en ga eens zien wat dat allemaal gaat geven.

1ding is al zeker;korte route neem ik niet meer,deze zou mij meteen het kleinste vervelendste straatje hebben ingestuurd,bij otimaal en snel was het al beter.

En je moet ook een autolader hebben want de batterij zuipt enorm als je navigatie gebruikt.

Ik was nog vergeten bijzeggen het geluid weldegelijk oke is en dit komt uit zo'n klein luisprekerke?Ik had het echt zeer stil verwacht maar het is zeker en vast luid genoeg.
Tis natuurlijk niet de bedoeling als je gps gebruikt je muziek niet volle kot staat,das nogal logisch toch?

Laatst gewijzigd door apotheosis; 30-06-09 om 00:47.
  #16  
Oud 29-06-09, 23:29
Rsport20 Rsport20 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 47
Standaard

Mijn vorig toestel was de HP Ipaq 6515 en die had ook A-GPS.
Die haalt via het internet (data) een txt bestandje binnen die 3 dagen geldig is, waarbij de positie van de satalieten opgeslagen staat. (dus zonder file download ongeveer 10 min voor een Fix en met download binnen enkele seconde.) Wel was deze A-GPS gewoon exact nauwkeurig.
  #17  
Oud 30-06-09, 01:07
bartman bartman is offline
• iOS 4.0
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Tienen
Berichten: 12
Standaard

nog even de kat uit de boom kijken dan en afwachten hoe dat gps verhaal evolueert. Lijkt het er dan op dat Apple nog een 1ste generatie gps chip gebruikt? Misschien brengt een firmware upgrade beterschap bij diegene die problemen ondervinden
  #18  
Oud 30-06-09, 09:06
Hunter's schermafbeelding
Hunter Hunter is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Zandvoort
Berichten: 208
Stuur een bericht via MSN naar Hunter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dejive Bekijk bericht
Hoe kan het toch dat er ook heel veel mensen, zoals ik, totaal geen problemen met GPS hebben?
Ik heb Navigon nu in de auto en heb tot nu toe steeds bijna gelijk GPS ontvangst, volgens mij nog geen 1 keer weggevallen en ben gewoon zeer tevreden.
+1




Het ingevoerde bericht is te kort. Verleng het bericht tot minimaal 10 tekens.
  #19  
Oud 30-06-09, 10:12
elbarre elbarre is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 36
Standaard

ik denk dat we de iphone nooit als echte gps gaan kunnen gebruiken

heb er navigon opstaan, signaal valt constant weg

ik zou er echt niet op betrouwen ...

hopelijk is tomtom wel in orde, kan m eniet voorstellen dat ze een niet goed werkend programma gaan verkopen...
  #20  
Oud 30-06-09, 10:47
mdecocq mdecocq is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 63
Standaard navigon werkt prima bij mij

Vreemd dat er zulke verschillen zijn in de werking van Navigon.

Ook bij mij werkt het prima op mijn I-phone. Signaal valt niet weg, geluid is duidelijk te verstaan ook bij hogere snelheid, zeer nauwkeurig. Geen problemen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
indicatie signaalsterkte altijd 1 streepje bmonninkhof iPhone algemeen 5 27-05-11 22:33
iPhone: Aanbieder signaalsterkte ikkeg Jailbreak 6 24-05-11 13:19
GPS signaalsterkte weergeven Timber01 iPhone Navigatie 0 04-03-11 10:10
3G signaalsterkte app? Schroef iPhone Apps 1 12-12-09 15:31
signaalsterkte-icoon waardeloos / 3G-probleem ? omikron777 Odido (T-Mobile) 13 19-11-08 21:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:09.