Signaalsterkte GPS discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door smittie-4 Daar hebben ze al een tijdje geleden de iGPS360 voor uit gevonden. Zoals elders al vermeld heb ik zo`n ding ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Citaat:
Nochthans met TT op de 3gs geen probleem,deze zegt wel eens van,zwak gps signaal maar ondanks dat dit er soms opkomt heb ik met TT nog nooit gps verlies gehad . |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Citaat:
jongens jongens wat zijn jullie traag van begrip ik ben echt een dummie wat betreft iphones maar ik ben ookwel overtuigd door een telefoonzaak die beweerde keihard dat ie wel dergelijk gps heeft??eeh dat ik mijn iphone zelf heb gejailbreakt hoeft niet te zeggen dat ik een prof ben in iphone heb er 7 dagen voor moeten studeren om hem te jailbreaken en heb pas 4 weken een iphonetje eerst dacht ik een 3g was maar blijkt een 2g te zijn via de krant gekocht zat steeds met de verkeerde firmware te koten was steeds bezig met de firmwares van 3g daardoor kwam ik niet verder dan redsnow0.8 maar bedankt voor de info jongens thanx thunx) Laatst gewijzigd door meno; 12-09-09 om 19:28. |
|
|||
|
|||
vraagje over gps
normaal had ik geen problemen met tomtom gps signal(na wat foutieve dingen in tomtom) gisteren een update gehad van itunes 8 naar 9 en ifone naar 3.1 vanmorgen nog gps sinds vanmiddag geen gps signal meer wie heeft er een oplossing of weet wat er speelt gr mrfred |
|
|||
|
|||
Zoals eerder aangegeven op het forum lijkt dit probleem erg grillig. De ene heeft met een firmwarewissel ineens slechter gps de ander heeft ineens een betere gps. Ook lijkt soms het ene programma (maps) prima te werken terwijl het andere programma geen gps signaal heeft. Bij mij doet een herstart dan wel eens wonderen. Zelfde positie gelijk gps terwijl het voor de herstart totaal niet lukte. Ook een restore helpt bij de ene wel en de andere niet. Ik heb overigens nooit een clean install geprobeerd. ( mij teveel werk) maar wieweet. Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat het in veel gevallen om software gaat en niet om hardware. Maarja... Wat heb je aan die wetenschap
|
|
|||
|
|||
Citaat:
ik denk waar ik was zijn nml hoogspannings kabels mss dat het daar aan lag gr mrfred Citaat:
aanvullend bericht gps signal was voor zeer korte duur ook na herstel ifone geen gps singal meer wie heeft hier ook last van??? ps:kleine noot--->>>zou dit express zijn vanwege aanschaf tomtom auto houder/lader??????????????????????????? Laatst gewijzigd door iMario; 15-10-09 om 22:09. Reden: Gebruik voortaan de Edit/MQuote-knop. |
|
|||
|
|||
Even kort: Ik had voorheen een erg inaccurate positiebepaling met gps in zowel tomtom als navigon. Ik heb mijn locatie cache.plist geleegd en nu heb ik snelle fix en accurate positie
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Dat is een bestand ergens op je iphone, je moet echter wel jailbreaken voor je je bestandssysteem in kunt. anyway, cache.plist staat in \var\root\library\caches\locationd\cache.plist, kopieër naar je pc (met iphonebrowser bv), maak nog een kopie als backup, maak het bestand leeg met notepad, daarna terugkopieren (overwrite).
edit: het non-jailbreak alternatief hiervoor is een restore als nieuwe phone... Laatst gewijzigd door Shake3000; 15-09-09 om 16:45. Reden: pad naar cache aangepast |
|
|||
|
|||
ben zover dat ik t heb gevonden met diskaid.. alleen je was na root, library vergeten..maar hoe maak ik die folder cache.plist dan leeg?? met notepad!!? kan je t misschien nader uitleggen>
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Als je de cache.plist file hebt gevonden moet je m eerst overhalen naar je pc/mac. Aldaar maak je eerst een backup (copy paste het bestand), daarna open je m met een tekst editor. Daar doe je select all > delete (gewoon alle tekst verwijderen dus). Save. Exit. Daarna kopieer je de zojuist geleegde cache.plist file terug naar je iphone en overschrijf het oude bestand. Daarna je iphone rebooten en uitproberen. Laatst gewijzigd door Shake3000; 15-09-09 om 16:52. |
|
|||
|
|||
ok thnx voor je uitleg... ga ik zo ff proberen
|
|
|||
|
|||
Graag zou ik Niek's vraag nog eens willen herhalen. Vanwege mijn werk bevind ik mij nogal eens aan de andere kant van de wereld en de boodschap 'Unable to determine position' begint wel vervelend te worden. Bestaat er zo'n App? Het zou wel heel handig zijn om te kunnen zien of, en zo ja, hoeveel satellieten er ontvangen worden.
|
|
|||
|
|||
shake ik moet je bedanken jouw oplossing met cache plist. heeft gewerkt ik heb opeens een gps signaal bij navigon na het deleten van de inhoud van die list.
maar tomtom kan nog steeds geen gps signaal vinden toch een beetje vreemd. |
|
|||
|
|||
maar tomtom kan nog steeds geen gps signaal vinden toch een beetje vreemd.[/quote]
na m,n update naar 3.1 is mijn gps erg (tomtom) na ik denk zo,n 3 a 5 minuten krijg ik pas gps door nog niet zo,n ramp,maar goed voor die update had ik binnen 3 tot 5 sec een gps(fix) helaas heb ik geen jb op m,n ifone dus die chache of iets dergelijks kan ik dus niks mee mij lijkt het erop dat apple en tomtom onder een hoedje spelen ---------->>>> die houder komt binnenkort uit(oktober) zouden ze het gs signaal kunnen beinvloeden lees apple met een update?????? gr mrfred |
|
|||
|
|||
je kan via het programma diskaid in je iphone komen dit gaat via usb
weet niet of het ook bbij jou werkt ivm de update naar versie 3.1 |
|
|||
|
|||
nou WAIPOINT leest dit forum ook en heeft schiegelijk de prijzen van de RA-45 Re-Radiating Antenne van 50 euro naar 75 omhoog gegooit
|
|
|||
|
|||
Mensen, er komt binnenkort een nieuwe oplossing voor dit probleem. Met de roqygps app die binnenkort in cydia komt kun je een bluetooth gps muis aan je iPhone koppelen.
Www.roqy-Bluetooth.net |
|
|||
|
|||
Citaat:
mijn gps ontvangst is nu zo belabberd dat ik het niet kan gebruiken voor navigatie iig.. |
|
|||
|
|||
3GS Navigon werkt goed
Ik snap er niks van.
Vorige week heen en weer geweest naar Duitsland GEEN enkel probleem met Navigon 1.2 iPhone 3GS tegen het raam, (in Duitsland geen roaming) 3G aan en schurren maar. Perfect gewoon. En dat je GPS in een tunnel wegvalt, ja dat is gewoon zo. Had mijn mooie VDO syseempje ook. Heeft TomTom One V3 (andere nooit geprobeert) ook gewoon. Vraag voor Navigon; - waarom geen gebruik maken van de GSM-masten - waarom geen gebruik maken van het kompas (in de 3GS) |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik denk dat Navigon wel degelijk gebruik maakt van de GSM-masten om een eerste snellere fix te krijgen. Voor het echte navigeren zijn GSM masten veel te onnauwkeurig (zie de grote blauwe onnauwkeurigheids cirkel in Maps bij geen GPS-signaal). Het kompas is betrekkelijk nieuw, dus dat zit er nog niet in. De iPhone versie van Navigon is namelijk een iets aangepaste versie van andere mobile phones versies zonder kompas. Wellicht dat het in een latere update er wel in zit, maar ik ben geen Navigon medewerker o.i.d. dus weet het niet zeker. |
Er zijn 5 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 5 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
indicatie signaalsterkte altijd 1 streepje | bmonninkhof | iPhone algemeen | 5 | 27-05-11 22:33 |
iPhone: Aanbieder signaalsterkte | ikkeg | Jailbreak | 6 | 24-05-11 13:19 |
GPS signaalsterkte weergeven | Timber01 | iPhone Navigatie | 0 | 04-03-11 10:10 |
3G signaalsterkte app? | Schroef | iPhone Apps | 1 | 12-12-09 15:31 |
signaalsterkte-icoon waardeloos / 3G-probleem ? | omikron777 | Odido (T-Mobile) | 13 | 19-11-08 21:13 |
|
|