//

TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic

TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) thanks, ik heb de inkomende beller nu ook op mn boxen, door de koptelefoon uitgang van de iPhone te verbinden met de aux-in van de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #181  
Oud 25-01-10, 13:07
dr_dree dr_dree is offline
• iOS 6.1.6
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 22
Standaard

thanks, ik heb de inkomende beller nu ook op mn boxen, door de koptelefoon uitgang van de iPhone te verbinden met de aux-in van de autoradio (ipv via de TT carkit als bedoeld). Wel extra pluggen nu helaas. Misschien komt er nog een SW update van TT die dit euvel verhelpt.

Zuignappen en verstellen gaat prima met de TT carkit.

dr_dree

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tracker Bekijk bericht
oh en ik gebruik de ingang op m'n autoradio. daardoor heb ik direct handsfree bellen en alle andere geluiden ook op de boxen. eenvoudiger kan het bijna niet.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #182  
Oud 25-01-10, 14:42
c3k c3k is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 20
Standaard

en is het geluidsqualtiteit optimaal via de koptelefoon uitgang naar de aux? Of merk je geen verschil?
  #183  
Oud 25-01-10, 14:57
dr_dree dr_dree is offline
• iOS 6.1.6
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 22
Standaard

geluidskwaliteit via iPhone koptelefoonuitgang naar aux-in is in ALLE opzichten beter dan via TT carkit; dus beter qua iPod en inkomende beller.
Om jezelf verstaanbaar te maken moet je iets harder praten (afhankelijk van je het geluidsniveau in je auto. Ik heb een lekkende uitlaat )

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door c3k Bekijk bericht
en is het geluidsqualtiteit optimaal via de koptelefoon uitgang naar de aux? Of merk je geen verschil?
  #184  
Oud 26-01-10, 10:32
tracker's schermafbeelding
tracker tracker is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Zwitserland
Berichten: 118
Standaard

telefoneren via de aux in mijn Smart42 gaat prima. kwaliteit gewoon goed. en die xtand steun bovenop. errug smart... mega vet...
__________________
Heb ik nu een appel of een apple.
富蘭久 伴 多 告, 伴 久 富
  #185  
Oud 04-02-10, 02:58
memyself71 memyself71 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 17
Standaard Geluid van de auto op de AUX kanaal

Hallo,

Ben nu een maandje in het bezit van de TT carkit en ben super tevreden. heb zelf een 2G en het was dus even de vraag of deze zou werken, maar na 5 minuten installeren werkt deze supersnel. Na minder dan 1 min een Fix en de TT app werkt perfect.

Wat ik wel vevelend vind is dat ik het geluid van de auto hoor op het AUX kanaal van de autoradio. Dit heeft waarschijnlijk iets te maken met de aarding van het sigarettenaansteker aansluiting. Indien de AUX kabel in de Iphone zelf zit heb ik hier geen last van, echter moet ik dan wel ieder maal de kabel handmatig verwijderen. Dit heeft dus geen voorkeur.
Heeft iemand hier een oplossing voor om het verhaal helemaal perfect te maken.
  #186  
Oud 10-02-10, 22:29
Dominicus Dominicus is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 4
Standaard

Vraagje:

Na een 3tal weken de Iphone 3Gs te bezitten is het tijd voor een navigator ! Nu wil ik een beetje info over de TomTom carkit!

1) Verplicht TomTom te gebruiken?
2) Overal word verteld dat je Iphone veel batterij verbruikt tijdens het navigeren, laadt de Iphone op met de carkit of gebruikt hij energie van de auto?
3) Verplichte internet connectie om te navigeren met Tomtomt/Navigon/Sygic?

Grtz
  #187  
Oud 10-02-10, 22:36
mrfred mrfred is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: leiden
Berichten: 235
Standaard

1)nee
2)laad op met kabel via sigareten plug
3)nee
  #188  
Oud 11-02-10, 23:15
P.I.M.B. P.I.M.B. is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 5
Standaard TomTom carkit op motor

Beste mensen,

Ik wil mijn iPhone samen met een tomtom carkit op mijn motor bevestigen, dit ivm de betere gps-chip etc.

Een 12V aansluiting is al geregeld, evenals een bluetooth headset.

Wat zou de beste waterdichte oplossing zijn?

De afmetingen van de iphone i.c.m. de carkit zijn 14 b/h x 6 b/h x 5 diep

Laatst gewijzigd door P.I.M.B.; 11-02-10 om 23:17.
  #189  
Oud 11-02-10, 23:56
mrfred mrfred is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: leiden
Berichten: 235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door P.I.M.B. Bekijk bericht
Beste mensen,

Ik wil mijn iPhone samen met een tomtom carkit op mijn motor bevestigen, dit ivm de betere gps-chip etc.

Een 12V aansluiting is al geregeld, evenals een bluetooth headset.

Wat zou de beste waterdichte oplossing zijn?

De afmetingen van de iphone i.c.m. de carkit zijn 14 b/h x 6 b/h x 5 diep
Aquapac brengt 100% waterdichte case voor iPhone uit - iPhone - iPhoneclub.nl

Sanwa maakt waterdichte iPhone-case met fotofunctie - iPhone - iPhoneclub.nl

Waterdichte case voor je telefoon of navigatie | Motorzine

mss vind je hier de of een oplossing

veel suc6
  #190  
Oud 12-02-10, 12:32
P.I.M.B. P.I.M.B. is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 5
Standaard

Bedankt voor de links, maar die hoesjes gaan allemaal niet passen, wel breedte x hoogte, maar niet qua diepte (5cm)...
  #191  
Oud 15-02-10, 22:47
mrfred mrfred is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: leiden
Berichten: 235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door P.I.M.B. Bekijk bericht
Bedankt voor de links, maar die hoesjes gaan allemaal niet passen, wel breedte x hoogte, maar niet qua diepte (5cm)...
mss stom
zat net op halfords.nl te kijken
ze hebben daar ook van die hoesjes voor op de motor
mss moet je daar eens kijken
  #192  
Oud 15-02-10, 23:00
_rob_ _rob_ is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 2
Standaard

De dikte van de combinatie lijkt mij inderdaad het lastigste punt.
RAM heeft stevige oplossingen RAM Aquabox 6 Medium/Wide size box

Heb je trouwens de zuignap aan de achterkant van de houder verwijderd? Deze is te verwijderen, scheelt je wel een behoorlijk stuk in de dikte.

kopie van een berichtje op het forum over hoe dat zou moeten:
als je aan de onderkant kijkt van de houder zie je naast de kogel 2 zwarte rubber dopjes
die kan je omhoog halen door er een kleine schroevendraaier of pincet te gebruiken; dan zitten onder de 2 dopjes 2 kruisschroeven
deze ook verwijderen en dan voorzichtig de kogel met halve kogelhouder lostrekken .
letop er zit een veertje in die zorgt voor de klik en draai verbinding van de speaker.

De dikte van het totaal in de box mag max 4,5 cm zijn, denk dat je dit zonder zuignap zou kunnen halen. Deze box kun je met een RAM-mount stevig monteren op je motor.

Succes en laat je even weten wat je uiteindelijke oplossing is geworden en hoe het bevalt?

groeten,

Rob

Laatst gewijzigd door _rob_; 15-02-10 om 23:13.
  #193  
Oud 22-02-10, 13:42
iKobus's schermafbeelding
iKobus iKobus is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Huizen
Berichten: 133
Standaard

Heeft iemand ervaring of de TT Carkit ook te gebruiken is i.c.m. een dunne case (Power Support Air Jacket) om de iPhone? Of past 'ie alleen in z'n naakte toestand?
__________________
 iPhone 2G 8GB USA  iPhone 5S 16GB White  ATV 3
 iPad 3 16GB Wi-Fi  iMac (21,5" late 2012)
  #194  
Oud 22-02-10, 19:40
ridsel ridsel is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 44
Standaard

Volgens mij past ie nooit met een case.
  #195  
Oud 23-02-10, 11:42
Lotuzz Lotuzz is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 26
Standaard

De Magelann Carkit, die voorlopig enkel in de us de verkrijgen is, kan wel een iPhone met case dragen.
  #196  
Oud 25-02-10, 16:35
jaapdeknaap jaapdeknaap is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 9
Standaard

Ik ben wel tevreden over de tomtom houder, maar ik gebruik de carkit functie niet omdat ik blue&me heb ingebouwd in me auto heb zitten.
Dus echt helemaal eerlijk is het misschien niet.

Maar ik heb echt alles geprobeerd om mijn TT zinder de carkit aan de praat te krijgen en is helaas niet gelukt. (kreeg geen fix)
Nu binnen 10 seconder een goede fix, 1 kanttekening is dat ik hem af en toe eruit moet halen en terug moet zetten om de fix te krijgen, maar dit gebeurd maar zelden.
  #197  
Oud 25-02-10, 22:55
paul2417 paul2417 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 4
Standaard

Ik heb de oude tomtom van mijn vrouw. Condoom eromheen en klaar,
  #198  
Oud 27-02-10, 12:30
jvs jvs is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door memyself71 Bekijk bericht
Hallo,
Wat ik wel vevelend vind is dat ik het geluid van de auto hoor op het AUX kanaal van de autoradio. Dit heeft waarschijnlijk iets te maken met de aarding van het sigarettenaansteker aansluiting. Indien de AUX kabel in de Iphone zelf zit heb ik hier geen last van, echter moet ik dan wel ieder maal de kabel handmatig verwijderen. Dit heeft dus geen voorkeur.
Heeft iemand hier een oplossing voor om het verhaal helemaal perfect te maken.
Ik heb hetzelfde probleem, ik heb het internet al afgestruind voor informatie, het is een veel voorkomend probleem dat hoogstwaarschijnlijk met aarding/aardlussen heeft te maken. Als het beter weer wordt ga ik verder kijken of het probleem op te lossen is...
  #199  
Oud 27-02-10, 15:54
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Ben in bezit van de TT carkit en ben wat betreft het navigatiegedeelte wel tevreden.
Wat ik absoluut een misser vind is dat het geluid bij telefoongesprekken niet gewoon door de autospeakers komt maar uit de speaker van de tomtom houder. En deze is gewoon veel te zacht als je 120 rijdt.

Nu is mijn vraag of je de draadjes die aan de TTspeaker zitten niet los kunt halen en vast solderen op de TT-aux uitgang. Dat zou toch mogelijk moeten zijn? Heeft iemand hier misschien ervaring mee of kan iemand mij vertellen of dit wel/niet zo werkt?
  #200  
Oud 27-02-10, 16:24
jvs jvs is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omehar Bekijk bericht
Ben in bezit van de TT carkit en ben wat betreft het navigatiegedeelte wel tevreden.
Wat ik absoluut een misser vind is dat het geluid bij telefoongesprekken niet gewoon door de autospeakers komt maar uit de speaker van de tomtom houder. En deze is gewoon veel te zacht als je 120 rijdt.

Nu is mijn vraag of je de draadjes die aan de TTspeaker zitten niet los kunt halen en vast solderen op de TT-aux uitgang. Dat zou toch mogelijk moeten zijn? Heeft iemand hier misschien ervaring mee of kan iemand mij vertellen of dit wel/niet zo werkt?
Ik heb mijn TT carkit uit elkaar gehaald en alleen de houder op een brodit swivel gezet. De draad van het speakertje zit met een klein stekkerje op de print aan de achterzijde vast. Ik heb de stekker er afgeknipt en deze op andere speaker gezet, de geluidskwaliteit is hierdoor sterk verbeterd. Je kan de line-out ook m.b.v. een 3,5 mm jack op de aux van je radio aansluiten...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verzameltopic: iOS4.3 [Beta] Ervaringen spysical iPhone algemeen 106 17-02-11 09:41
iPhone 4 | TomTom carkit Verschijning iPhone accessoires en onderdelen 32 25-08-10 20:54
Tomtom carkit + FM transmitter belgiumboy iPhone accessoires en onderdelen 1 27-06-10 23:49
carkit tomtom Thundermies iPhone Navigatie 4 02-05-10 10:51
TomTom: ervaring tomtom i.c.m handsfree bellen via carkit van tomtom ross iPhone Navigatie 3 09-10-08 22:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:10.