TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door rosje77 Als ik de audio out van de carkit met de autoradio verbind alleen maar links geluid. Niet stereo dus. Als ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
|
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Heb hetzelfdeprobleem
Citaat:
|
|
|||
|
|||
TomTom carkit + FM Transmitter?
Hallo allen,
zoals velen van jullie gebruik ik mijn IPhone 3gs regelmatig om mee te navigeren. Of liever gezegd: doe ik een dappere poging hiertoe, aangezien de GPS chip nogal eens te wensen overlaat. Op dit moment gebruik ik een 'carkit' van Belkin, tunebase FM (Belkin : TuneBase FM met handsfree belfunctie). Op zich werkt dit voor het opladen en muziek luisteren prima, maar erg bevorderlijk voor de GPS ontvangst is het niet. Na wat rondgelezen te hebben op internet en op deze forums lijkt de carkit van TomTom uitkomst te bieden, omdat deze betere GPS ontvangst heeft. In dat opzicht lijkt met deze carkit beter dan degene die ik nu heb, alleen wat ik een voordeel van de Belkin vind, is dat er een FM Transmitter op zit. Ik heb namelijk een leaseauto en daarop kan ik geen audio aansluiten. Waar ik nu dus eigenlijk naar op zoek ben, is het beste van beide werelden. Weet iemand of het mogelijk is om een FM transmitter op de TomTom carkit aan te sluiten, zodat je via de autoradio muziek kan luisteren en toch fatsoenlijk kan navigeren? Of wellicht heeft iemand hier al ervaring mee? Suggesties zijn meer dan welkom, want ik zou graag een werkende oplossing in mijn auto willen hebben! |
|
|||
|
|||
Een korte blik op de productpagina leert al dat je de iPhone niet én aan de carkit kunt aansluiten én aan de FM-transmitter, omdat beide de iPhone dock-connector nodig hebben.
Wat wel een mogelijkheid is om de FM-transmitter te behouden en een losse GPS-muis te kopen die ondersteunt wordt door RoqyBT, zodat je via Bluetooth je ontvangst kunt verbeteren. Maar daarvoor moet je wel je telefoon jailbreaken. |
|
|||
|
|||
Bedankt voor je snelle reactie firstred.
Ik had inderdaad al wel gezien dat rechtstreeks aansluiten niet zomaar kan, omdat de IPhone dan in de dock zit. Maar volgens de productpagina heeft de dock een AUX uitgang, die je normaal gesproken op je radio zou aansluiten. Dit is mijn geval lastig, maar ik vroeg me af of het niet mogelijk was om een FM Transmitter op de AUX uitgang aan te sluiten? |
|
|||
|
|||
Ja, ik zie onder de specificaties van de TomTom-carkit het volgende staan:
Audio out: 3,5-mm audio out. En je kunt een losse FM-transmitter kopen met een 3,5mm-aansluiting bij vrijwel elke elektronica zaak. Lees het volgende artikel maar eens: http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/auto/autoradios/extra/mp3-in-de-auto/ Volgens mij is voor jou de goedkoopste oplossing hetgeen wat ik al eerder gepost heb: jailbreaken en RoqyBT gebruiken. Laatst gewijzigd door firstred; 19-04-10 om 23:23. |
|
|||
|
|||
Bedankt voor je suggestie Firstred, hier ik zeker wat aan!
Ik zal me vanavond eens verdiepen in de mogelijkheden, mocht ik overgaan tot aanschaf dan zal ik hier wel even een update posten. In ieder geval bedankt tot zover. |
|
|||
|
|||
Ik denk er ook over om een tomtom carkit aan te schaffen, maar zit nog een beetje met een vraag. Ik heb zojuist deze hele thread doorgescand, maar kon geen concreet antwoord vinden op de volgende vraag: past mijn IPhone 3GS in de TomTom carkit mét Bodyguardz shield? En dan bedoel ik niet alleen de screenprotector, want ik heb ook zo'n folie-ding op de achterkant van mijn telefoon. Dat hij er niet met een dikke case in past begrijp ik, maar ik hoop stiekem dat ie er met zo'n dunne protector wel in past.
Deze vraag is vast al eerder ergens gesteld, maar ik kan het niet vinden Ik zou het ontzettend jammer vinden als ik de carkit koop en dat het dan vervolgens niet past.. dus als iemand uit de praktijk het verlossende antwoord zou kunnen geven, graag! |
|
|||
|
|||
hoe dun is dun?? ik heb zo,n tomtom carkit en je hebt wel iets spelling als je iphone er in zit dus.
mss even iemand vragen in de buurt die er een heeft kan je even testen gr mrfred |
|
|||
|
|||
Het probleem is dat niemand van mede-iphonebezitters een TomTom carkit bezit
En je kan ze geloof ik alleen online kopen, dus even in de winkel passen is ook lastig. Dus ik hoop eigenlijk dat er onder de lezers iemand is die het al geprobeerd heeft. En het is erg dun trouwens, maar een millimeter kan al teveel zijn natuurlijk.. |
|
||||
|
||||
die gaat er volgens mij makkelijk ingaan. Ik gebruik zo'n eBaycase rond mijn iPhone en die past nog in mijn TomTom carkit. Moet wel een beetje duwen, maar hoef eigenlijk niets te forceren. Hopelijk heeft dit voor een beetje een zicht over wat er precies inkan...
|
|
|||
|
|||
Citaat:
maar schitterend ding. duur ma doet zijn werk meer dan behoorlijk! aan te raden dus! |
|
|||
|
|||
Citaat:
Die heb ik zelf nog nooit in mijn handen gehad, maar ik denk dat mijn bodyguardz/invisible shield niet dikker zal zijn. Alvast bedankt voor je input! |
|
|||
|
|||
Ik heb me vandaag een TomTom carkit aangeschaft en heb een vraagje over de bluetooth functie van de kit.
Waarvoor dient de bluetooth connectie van de kit eigenlijk Is het om handsfree te kunnen bellen en het geluid van een telefoongesprek door de luidspreker van de kit te horen ofzo Kan er iemand dit bevestigen Indien dit het geval is dan heeft deze functie voor mij geen zin aangezien ik in mijn nieuwe Ford Fiesta reeds over bluetooth beschikt die alle functies handsfree van de iPhone overneemt. Ik heb ook gemerkt dat ik ofwel een connectie heb met de carkit, ofwel met mijn wagen ... tegelijk lukt blijkbaar niet. |
|
|||
|
|||
Ik heb het nu gejailbreaked, hoe zet ik cydia erop?
|
|
||||
|
||||
Hoe het horizontaal kantelen wat strakker zetten van de TT houder?
Trouwens wel een aanrader als je wil navigeren, houder bevalt goed. |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Ikzelf heb tom tom geïnstalleerd, ik gebruik deze wel af en toe.
Ik sluit mijn iphone aan op een fm transmitter, dit wil zeggen ik heb mijn muziek in de auto en als ik mijn tom tom aanzet en deze wil een aanwijzing geven dimt mijn muziek en hoor ik op de radio van de wagen de gps praten, dus het is perfect mogelijk deze 2 samen te gebruiken! |
|
|||
|
|||
Ik heb dit dingetje ooit gekocht:
FM Sound Transmitter für Apple iPhone 2G 3G iPod Nano - eBay, Other Apple iPod Accessories, Apple iPod Accessories, MP3 Player Accessories, Consumer Electronics. (Eindtijd 13-mei-10 15:28:37 CEST) Geen idee of dit is wat je zoekt, maar je kunt hem dus onder je iphone hangen, met daaraan weer de oplaad kabel in de auto. |
Er zijn 4 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 4 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Verzameltopic: iOS4.3 [Beta] Ervaringen | spysical | iPhone algemeen | 106 | 17-02-11 10:41 |
iPhone 4 | TomTom carkit | Verschijning | iPhone accessoires en onderdelen | 32 | 25-08-10 21:54 |
Tomtom carkit + FM transmitter | belgiumboy | iPhone accessoires en onderdelen | 1 | 28-06-10 00:49 |
carkit tomtom | Thundermies | iPhone Navigatie | 4 | 02-05-10 11:51 |
TomTom: ervaring tomtom i.c.m handsfree bellen via carkit van tomtom | ross | iPhone Navigatie | 3 | 09-10-08 23:33 |
|
|