//

TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic

TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Ook de pdashop heeft hem. En je betaald geen verzendkosten....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #161  
Oud 31-12-09, 11:19
rien67 rien67 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 3
Standaard

Ook de pdashop heeft hem. En je betaald geen verzendkosten.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #162  
Oud 31-12-09, 13:26
Colpaert's schermafbeelding
Colpaert Colpaert is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: België, Gavere
Berichten: 427
Standaard

@ck3 als je aux-kabel inplugged, dan moet je ook je radio op aux-functie zetten. Anders wordt het geluid niet naar jouw boxen gestuurd. Je kan perfect jouw iPod laten afspelen tijdens het navigeren om toch muziek te horen. Nu de TomTom carkit heeft ook een luidspreken, dus je kan de stem ook horen zonder hem aan te sluiten op je autoradio...

@rien67, ja maar bij pdashop betaal je wel 101€ terwijl dat toch wel zo'n goed 2€ duurder is dan ergens anders Ik heb mijne via iphoneclub shop gekocht en dat kwam op 99,90€ voor ofzo. das dus 1€ duurder. Die euro gaat het natuurlijk niet maken, maar er zijn er altijd die de goedkoopste prijs willen natuurlijk

Laatst gewijzigd door Colpaert; 31-12-09 om 13:30.
  #163  
Oud 05-01-10, 18:19
Ralphke Ralphke is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 17
Standaard

vraagje,

als je da carkit van tomtom gebruikt met de aux-draad naar je radio,
dan heb ik begrepen dat je de muziek via de boxe van je wagen kunt afspelen,
maar kan je dan ook bellen en de andere persoon via de boxen horen ? of komt dit geluid dan door het kleine luidsprekertje ? en.. als je gewoon radio aant luisteren bent, en je wordt gebeld, valt dan de radiogeluid uit en hoor je de persoon via de boxen (als je aux- draad gebruikt) ?
  #164  
Oud 05-01-10, 20:59
krabco krabco is offline
• iOS 8.3
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lacroix Bekijk bericht
Heeft iemand nog last van héél slechte gps ontvangst via de TomTom karkit, als hij niet tegen de ruit hangt?

Tegen de ruit kan hij direct satelieten vinden, en is er een fix na 10-20 seconden.
Als hem echter ter hoogte van mijn ventilatorrooster vastmaak (boven de radio), vind hij GEEN ENKELE satteliet.

De TomTom carkit tool vind dus geen enkele sateliet, maar als ik navigon opstart dan krijgt hij wel een fix na 20-30 seconden. Volgens mij krijgt navigon dan dus de fix via de ingebouwde GPS van de 3GS, en doet de karkit niets. Tijdens het navigeren verliest navigon dan ook af en toe het GPS signaal, al kan hij het wel terug krijgen.

Ik zou het raar vinden als op de plaats waar ik de iphone monteer, de tomtom carkit geen enkele gps kan ontvangen, en de ingebouwde gps wél.

Dus... iemand ervaringen met de TomTom Car Kit als die iets verder van de voorruit gemonteerd is?
Ja, dat heb ik dus ook! Via de TomTom App in het geheel geen GPS satellieten te zien. Heb van TomTom inmiddels een nieuwe carkit ontvangen maar ook daar heb ik hetzelfde gezeur mee. Overigens heeft het wel twee weken lang goed gewerkt, maar is het de laatste maand pet.
Ik ben nog steeds in conclaaf met TomTom om het opgelost te krijgen. De GPS ontvangst van mijn iPhone is op kniehoogte nog beter dan die via de GPS module van de carkit.
Het aan/uit schakelen van bluetooth heeft geen zin, wat ik wel gemerkt heb ik als ik eerst de iphone in de carkit doe en daarna het contact aanzet er een hogere kans op een fix is. Als ik daarna de auto start is het gedaan met de pret. Ra ra hoe kan dat...
Al met al in tweederde van alle pogingen geen fix!

Groet,
Krabco
  #165  
Oud 10-01-10, 13:56
HenkHupkes HenkHupkes is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zeist
Berichten: 2
Exclamation TomTom carkit

Na het voor de eerste keer plaatsen van mijn spiksplinternieuwe iPhone 3 gs 16 GB in mijn spiksplinternieuwe TomTom carkit houder leek mijn iPhone direct overleden te zijn...na enkele discussies op het forum gelezen te hebben kreeg ik 'm weer aan de praat door de home en aan/uit knop tegelijk 10 seconden vast te houden. Ik heb geen zin in een herhaling van deze actie....heeft iemand een dergelijk probleem gehad met de TT-carkit of een ander (laad)apparaat?? 't Probleem lijkt te zitten bij de carkit: teruggaan naar iCentre, laten testen cq. vervangen en god zegen de greep weer aansluiten?
  #166  
Oud 11-01-10, 14:48
Dading Dading is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 9
Standaard

Ik heb mijn TomTom carkit ook ter hoogte van m'n ventilatie roosters en heb altijd goed bereik. Behalve toen er een laag sneeuw op m'n dak lag....
  #167  
Oud 20-01-10, 11:54
dr_dree dr_dree is offline
• iOS 6.1.6
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 22
Thumbs down tomtom carkit teleurstelling

Hi,
Bij deze mijn ervaringen met de TomTom Carkit voor iPhone:
  • opladen werkt
    • echter bij multitasking op de iPhone blijft batt. niveau constant, meaning, laadt niet op maar loopt ook niet leeg
  • GPS signaal is beter
    • positie verspringt niet meer
  • Geluid via iPod naar autoradio
    • geluid is te hard en niet instelbaar op iPhone of carkit
    • geluid is vervormt, zelfs bij aangepast volume
      • alleen rechtstreeks in iPhone koptelefoon uitgang pluggen werkt
  • Handsfree bellen
    • had de inkomende beller op mn autoradiospeaker verwacht. is niet het geval
    • ingaand geluid is matig to slecht te horen
    • ontvanger hoort mij matig
  • Bluetooth verbinding met carkit
    • komt niet of zelden automatisch tot stand
Kortom, ik denk er aan om de carkit weer terug te brengen. Alleen het feit dat GPS nu werkt houdt me tegen.

Iemand dezelfde ervaringen?
Is het hardware of software probleem?
Tips of oplossingen?

Rgds,
dr_dree

  #168  
Oud 20-01-10, 13:34
ridsel ridsel is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 44
Standaard

Ik vind het idd ook jammer dat het geluid van een telefoon gesprek niet naar de radio wordt gestuurd. Maar voor de rest heb ik er eigenlijk geen klachten over hoor. Opladen gaat altijd bij mij, Bluetooth verbinding lukt ook altijd.
  #169  
Oud 20-01-10, 15:22
dr_dree dr_dree is offline
• iOS 6.1.6
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 22
Standaard

heb dit ook ondervonden met de TT carkit.
nog geen lange rit gemaakt. Bij ongeveer half uur rijden met ipod en TT aan het werk, bleef de batterij constant op 81%.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Gisteren 200 km gereden met de iPhone in de TomTom carkit. Eerst gereden met TomTom navigatie en wat mij opviel was dat de batterij wel werd opgeladen maar in percentage langzaam naar beneden ging i.p.v. omhoog (laden). Daarna Navigon navigatie geprobeerd en daarmee zie ik wel langzaam de batterij opladen (percentage gaat omhoog).

Is het dan zo dat TomTom navigatie meer vergt van de batterij op de iPhone en zodoende niet bij laad terwijl de carkit wel aan de stroom hangt? Navigon vergt ook veel van de batterij maar daarbij wordt de batterij wel (langzaam) opgeladen.

Ben benieuwd of dit bij meer mensen voorkomt die de beschikking hebben over zowel TomTom, Navigon en de TomTom carkit.
  #170  
Oud 21-01-10, 00:01
jefjef jefjef is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Achterhoek
Berichten: 48
Standaard

Wanneer ik gebeld word dan hoort de andere kant een hindelijke echo. Verder met geluid ben ik ook niet echt tevreden. Zelfde problemen als hierboven beschreven.
  #171  
Oud 21-01-10, 10:07
tracker's schermafbeelding
tracker tracker is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Zwitserland
Berichten: 118
Standaard

kheb net een nieuwe carkit gekocht. ben daar mega tevreden over. echt een super goeie. gewoon bij de appel stoor een Xtand Go gehaalt. echt vet. en er zijn diverse mogelijkheden om um te gebruiken. vind ik een aanrader.
__________________
Heb ik nu een appel of een apple.
富蘭久 伴 多 告, 伴 久 富
  #172  
Oud 21-01-10, 10:51
dr_dree dr_dree is offline
• iOS 6.1.6
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 22
Standaard

@tracker.
Hee, interesant!
Bezit die Xtand ook een GPS versterkert? Of had je zowiezo geen issue met navigatie op je iPhone? Welk Nav. systeem heb je?
Thanks,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tracker Bekijk bericht
kheb net een nieuwe carkit gekocht. ben daar mega tevreden over. echt een super goeie. gewoon bij de appel stoor een Xtand Go gehaalt. echt vet. en er zijn diverse mogelijkheden om um te gebruiken. vind ik een aanrader.
  #173  
Oud 21-01-10, 17:27
rvanhusen rvanhusen is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Even zelf zoeken en je kan vinden dat dit alleen een houder is.

Dan nog even verder kijken wat je nog meer mist en aan moet schaffen en je komt qua prijs dicht bij een TomTom houder.

Ik zou gaan voor een TomTom houder werkt prima
  #174  
Oud 21-01-10, 17:55
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Arrow

// Discussies samengevoegd.
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #175  
Oud 21-01-10, 19:02
c3k c3k is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 20
Standaard

Ik heb vandaag mijn tomtom carkit binnen gekregen en onmiddellijk getest en moet zeggen dik in orde hier. Directe gps fix ook in applicatie navigon, speaker aanwijzing zijn luid en duidelijk geen lag of hangende momenten tijdens het rijden. Nu nog even testen via aux ingang van autoradio maar zal morgen kijken voor kabeltje. Dus tot nu toe tevreden klant hier.
  #176  
Oud 22-01-10, 09:38
dr_dree dr_dree is offline
• iOS 6.1.6
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 22
Standaard

inderdaad, is alleen een houder....de tomtom carkit werkt als houder prima. maar....als je even verder leest.....ik heb problemen met die tomtom carkit, en lees me hier suf voor tips, iedeeen en oplossingen


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rvanhusen Bekijk bericht
Even zelf zoeken en je kan vinden dat dit alleen een houder is.

Dan nog even verder kijken wat je nog meer mist en aan moet schaffen en je komt qua prijs dicht bij een TomTom houder.

Ik zou gaan voor een TomTom houder werkt prima
  #177  
Oud 22-01-10, 09:43
dr_dree dr_dree is offline
• iOS 6.1.6
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 22
Standaard

Hi, heb mijn TT carkit ook bij mijn ventilatieroosters (op het vlakke, grote LCD scherm van mn autoroadio vastgezogen
Ik krijg gemiddeld pas na 15-20min. een fix (TomTom app.) Ook niet geweldig dus...

Via de ruit gaat het veel beter.

Ik heb als tussenvorm de TT carkit nu licht naar binnengekanteld (richting achterruit, van dashboard af). Resultaat; binnen 1 minuut GPS fix, en beter speakergeluid uit TT carkit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lacroix Bekijk bericht
Heeft iemand nog last van héél slechte gps ontvangst via de TomTom karkit, als hij niet tegen de ruit hangt?

Tegen de ruit kan hij direct satelieten vinden, en is er een fix na 10-20 seconden.
Als hem echter ter hoogte van mijn ventilatorrooster vastmaak (boven de radio), vind hij GEEN ENKELE satteliet.

De TomTom carkit tool vind dus geen enkele sateliet, maar als ik navigon opstart dan krijgt hij wel een fix na 20-30 seconden. Volgens mij krijgt navigon dan dus de fix via de ingebouwde GPS van de 3GS, en doet de karkit niets. Tijdens het navigeren verliest navigon dan ook af en toe het GPS signaal, al kan hij het wel terug krijgen.

Ik zou het raar vinden als op de plaats waar ik de iphone monteer, de tomtom carkit geen enkele gps kan ontvangen, en de ingebouwde gps wél.

Dus... iemand ervaringen met de TomTom Car Kit als die iets verder van de voorruit gemonteerd is?

Laatst gewijzigd door dr_dree; 25-01-10 om 14:59.
  #178  
Oud 22-01-10, 09:55
dr_dree dr_dree is offline
• iOS 6.1.6
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 22
Standaard

- ja, geluid van iPod gaat via TTcarkit naar de boxe van je wage
- nee, bellen gaat via de TT luidspreker of je iPhone luidspreker
- je ringtone van binnenkomend gesprek gaat wel via de autoboxen
- als je je aux-kabel in je koptelefoon uitgang van je iPhone plugt hoor je de beller wel over je boxen, alleen hoort hij jou niet (geen mic. actief)


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk bericht
vraagje,

als je da carkit van tomtom gebruikt met de aux-draad naar je radio,
dan heb ik begrepen dat je de muziek via de boxe van je wagen kunt afspelen,
maar kan je dan ook bellen en de andere persoon via de boxen horen ? of komt dit geluid dan door het kleine luidsprekertje ? en.. als je gewoon radio aant luisteren bent, en je wordt gebeld, valt dan de radiogeluid uit en hoor je de persoon via de boxen (als je aux- draad gebruikt) ?
  #179  
Oud 25-01-10, 11:27
tracker's schermafbeelding
tracker tracker is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Zwitserland
Berichten: 118
Standaard

@Dr Dree... er zit geen versterker op. het is een mega flexibele houder. je kan een zuignap gebruiken of gewoon een klever ergens op plakken. de navigatie die ik gebruik is NAVIGON. ik heb ervaringen met DOMDOM, JVC en Audi navi, maar Navigon is veruit de beste. ik heb geen enkel probleem met de ontvangst. hij zit op t dashboard van mijn super Smart en dat gaat helemaal prima. top gewoon.
  #180  
Oud 25-01-10, 11:29
tracker's schermafbeelding
tracker tracker is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Zwitserland
Berichten: 118
Standaard

oh en ik gebruik de ingang op m'n autoradio. daardoor heb ik direct handsfree bellen en alle andere geluiden ook op de boxen. eenvoudiger kan het bijna niet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verzameltopic: iOS4.3 [Beta] Ervaringen spysical iPhone algemeen 106 17-02-11 09:41
iPhone 4 | TomTom carkit Verschijning iPhone accessoires en onderdelen 32 25-08-10 20:54
Tomtom carkit + FM transmitter belgiumboy iPhone accessoires en onderdelen 1 27-06-10 23:49
carkit tomtom Thundermies iPhone Navigatie 4 02-05-10 10:51
TomTom: ervaring tomtom i.c.m handsfree bellen via carkit van tomtom ross iPhone Navigatie 3 09-10-08 22:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:17.