LTE schakelaar Proximus(BE)/Vodafone(NL) iPhone 5 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door jordy a te c Is nep. Waar nu 4G staat, staat normaal 3G..... duidelijk stukje huisvlijt in photoshop etc... Is niet ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
|
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Haha dit is vet nep.
Er komt namelijk LTE te staan en niet 4G. Het is puur en alleen wachten op de Carrier update die Vodafone volgende week woensdag stuurt. 4G gaat óók werken onder de bèta's en de GM. In iOS 6 durf ik nog steeds niet te zeggen. De Carrier update zal wel iets van vf nl 15.1 heten. |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
^^ Hoe heb jij de LTE schakelaar dan gekregen?
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Waar ik heb over zitten denken juist. Proximus is een partner met Vodafone, voor bellen in het buitenland bij Proximus klanten.
Zouden ze bij Proximus niet via Vodafone eventueel LTE niet kunnen aanbieden voor mensen met de iPhone 5? |
|
|||
|
|||
Citaat:
Met mijn Nederlandse Vodafone Simcard lukt het nog niet om 4G in beeld te krijgen. Zodra die sim erin zit switcht het toestel weer terug naar de 3G schakelaar. We moeten dus echt wachten op de 18e totdat de Carrier update komt. PS: Die carrier update kreeg ik op mijn Spaanse iPhone 5 (iOS6x) toen ik mijn Red abonnement aansloot. Direct daarna kon ik mijn toestel in Bilbao op het LTE netwerk gebruiken. |
|
|||
|
|||
zie boven...
|
|
|||
|
|||
Voor de ongelovigen hier dan maar een screenshot met de LTE-schakelaar in iOS7 GM:
|
|
|||
|
|||
Het schijnt dus zo te zijn dat de Carrier in iOS 7 zelf kan bepalen of er 4G of LTE komt te staan, als ik verschillende fora mag geloven. Bijvoorbeeld in de de V.S. Is het bij AT&T en Verizon nog LTE, maar bij Sprint 4G.
@urbanfoto: Zoiets zou niet echt mogelijk zijn, aangezien Proximus in België toch echt partner moet zijn met Apple. De reden dat dit niet zo is (en BASE ook niet) zou wel eens door Mobistar kunnen komen. Het is in België namelijk zo dat Apple daar überhaupt zelf geen supply chain of kantoor heeft. Alles gaat daar via Mobistar, die distribueert de iPhone's bij zichzelf en alle andere verkoopkanalen. Mobistar is daar ook het aanspreekpunt voor reparaties e.d. Het zou dus zo maar kunnen dat dit een van de redenen kunnen zijn. Desalniettemin hoop ik wel voor onze zuiderburen dat mensen daar bij Proximus op den duur gebruik kunnen maken van LTE |
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Heb de vraag is gesteld op het forum van Proximus wanneer LTE eindelijk zou beschikbaar gesteld worden voor iPhone 5 gebruikers. Ben benieuwd welk standaard uitlegske ze er aan gaan geven.
|
|
|||
|
|||
Het is alleen maar een van de mogelijke verklaringen die ik heb gehoord op verschillende fora.
Of het echt de reden is, zou ik niet weten. Dat Apple in België minder zelf regelt dan dat het in Nederland doet is wel zo. Mobistar in België is verantwoordelijk voor de distributie en reparatie, Apple niet. Ze hebben uiteraard wel een kantoor in België en zullen heus ook wel daar een Carrier relations persoon, die dus het contact houdt met de carriers en de contracten regelt etc. Maar je kan wel zeggen dat Mobistar daar een flinke vinger in de pap heeft, dus het zou best kunnen dat Mobistar de andere tegenwerkt |
|
|||
|
|||
Net met Apple gechat en zei zeggen dat LTE voor iedereen vroeg of laat beschikbaar wordt gested en dat het er ook van afhangt hoeveel een provider in 4G investeert.
Als ik dan zeg dat 4G (LTE) voor Mobistar hier nog niet aktief is dan kunnen ze daar niets over zeggen. Het zou ook niets ermee te maken hebben beweren ze bij Apple dat Mobistar een partner is van hen en Proximus niet. Volgens hen is 4G de toekomst. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Misschien hebben ze dat ook gedaan. Er is wel een Europees onderzoek bezig naar het gedrag van apple bij providers. Apple zet door hun groot marktaandeel sommige providers onder druk om een contract te af te sluiten. Ik weet niet of apple nu een fout maakt. Maar als Mobistar lte krijgt en proximus niet dan is dit een illegale praktijk. Want in Europa is er netneutraliteit.
|
|
|||
|
|||
Netneutraliteit gaat over de content, niet over de transmissie-technologie:
Netneutraliteit - Wikipedia |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
België: Proximus - Vodafone live | stibi | Overige providers België | 2 | 22-05-10 21:56 |
|
|