//

iPhone 5s ervaringen

iPhone 5s ervaringen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door webjee Haha ja, ik wil natuurlijk altijd het nieuwste. Maar het kan ook aan mij liggen dan dit is mijn mening. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #301  
Oud 18-10-13, 16:27
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webjee Bekijk bericht
Haha ja, ik wil natuurlijk altijd het nieuwste. Maar het kan ook aan mij liggen dan dit is mijn mening. Als mensen er een andere mening over hebben is dat ook prima.
Dan denk ik dat je sowieso te impulsief bent geweest in de iPhone 5S terug te verkopen hoor. Ik denk dat je niet helemaal goed beseft dat de 64 bit processor en de camera improvements de 5S een veel meer future proof phone maken dan de 5 was vorig jaar hoor. Je moet alle devs ook de tijd geven om het onderste uit de kan te halen wat er nu mogelijk is met de 5S. En de M7 co-processor toevoeging is zeker wel de moeite waard op vele vlakken. Maar ok, je hebt er ongetwijfeld iemand anders blij meegemaakt; dat is ook een mooi gebaar!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #302  
Oud 18-10-13, 16:43
FireFly's schermafbeelding
FireFly FireFly is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Kerkrade
Berichten: 21
Stuur een bericht via MSN naar FireFly
Standaard

Hoe zit het eigenlijk met de power knop die ietsje los zit? Ik neem aan dat die er niet uit gaat vallen na een tijd? Want ik stoor me er zo niet echt aan...
  #303  
Oud 18-10-13, 16:52
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FireFly Bekijk bericht
Hoe zit het eigenlijk met de power knop die ietsje los zit? Ik neem aan dat die er niet uit gaat vallen na een tijd? Want ik stoor me er zo niet echt aan...
ja ben ik ook wel benieuwd naar.
Bij mijn 4S zit er heel iets speling op. De knop kan ca. een millimeter heen en weer bewegen. Zeker geen reden om geen 5S te kopen als dit hetzelfde geval is bij de 5S m.i.

Hoe is dit bij de 5S?
  #304  
Oud 18-10-13, 16:56
FireFly's schermafbeelding
FireFly FireFly is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Kerkrade
Berichten: 21
Stuur een bericht via MSN naar FireFly
Standaard

Ongeveer hetzelfde denk ik, minimale speling en als ik met mijn 5S schud hoor je hem heel licht rammelen. Verder niet storend.
  #305  
Oud 18-10-13, 17:15
frankvisser92 frankvisser92 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webjee Bekijk bericht
Haha ja, ik wil natuurlijk altijd het nieuwste. Maar het kan ook aan mij liggen dan dit is mijn mening. Als mensen er een andere mening over hebben is dat ook prima.
''altijd het nieuwste van het nieuwste''
En dan toch je 5S verkopen en je 5 houden?

Natuurlijk je eigen keuze!
Ik hoop dat ik een snelle bestelling kan plaatsen en snel na de 25e mijn 5S white/silver in ontvangst kan nemen voor de vervangen van mijn 4S! zin innnnn.
  #306  
Oud 18-10-13, 17:48
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FireFly Bekijk bericht
Ongeveer hetzelfde denk ik, minimale speling en als ik met mijn 5S schud hoor je hem heel licht rammelen. Verder niet storend.
ja dat rammelen heb ik ook bij mijn 4S
  #307  
Oud 18-10-13, 18:13
yannickvo yannickvo is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 4
Standaard

In OH leek veruit de grootste voorraad, in Keulen enkel zilver in 16gb en gouden
  #308  
Oud 18-10-13, 19:18
Coolstorybro Coolstorybro is offline
• iOS 8.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 47
Standaard

Hoe kan je eigenlijk merken dat je iPhone 5s dat sensoren probleem heeft of whatever waar iedereen het over heeft? Kan dat dmv een game ofzo? en welke?
  #309  
Oud 18-10-13, 23:21
tom1984 tom1984 is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 18
Standaard

de centjes liggen klaar nog een weekske geduld! Die kinderziektes gaan er wel uit. Van iPhone 5 was in het begin ook niemand te spreken. Het zal altijd iets zijn of je nu Samsung, Nokia of Apple koopt of je nu op android, w8 of ios werkt. Er zijn altijd pros en cons. Ik was vorige week aan het twijfelen om over te stappen naar S4 eens iets anders maar daar zijn ook een paar probs mee. Ik blijf dus maar bij de appeltjes zit hier goed en als muzikant heb ik niet liever dan dat Men pro Men ipad en Men iPhone naadloos samenwerken.
  #310  
Oud 18-10-13, 23:55
Krisken1 Krisken1 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 10
Standaard

Nog een weekje en men 3GS wordt vervangen door een 5S.
Ik vermoed dat ik het verschil ga merken
  #311  
Oud 19-10-13, 11:11
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coolstorybro Bekijk bericht
Hoe kan je eigenlijk merken dat je iPhone 5s dat sensoren probleem heeft of whatever waar iedereen het over heeft? Kan dat dmv een game ofzo? en welke?
iPhone 5S Motion Sensor Problem aka Gyrogate - YouTube
  #312  
Oud 19-10-13, 11:31
iRichie iRichie is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 18
Standaard

(had dit bericht per ongeluk op de verkeerde thread gezet, nu dus op de goeie)

Aan de eigenaren van de 5s, hoe is bij jullie de powerknop, enige speling of minimale speling als je erop tapped of rammelt met het toestel? Hoe is de "klik" van de home button bij jullie? En als laatste, wijkt bij jullie ook het kompas ongeveer 3 graden af ? Wat voor mij persoonlijk het meest belangrijke is, is of bij meer mensen de knoppen (home en power) wat fragieler aanvoelen. Als ik mijn 5s naast mijn oudere vertrouwde 5 leg, dan voelen de knoppen van de 5 veel strakker aan zoals je mag verwachten van kwaliteit. Bij mijn 5s moet ik helaas zeggen (ondanks dat alles wel gewoon werkt op de afwijking van het kompas na) dat deze wat krakkemikkiger aanvoelt bij het indrukken van de homeknop bijvoorbeeld.. het klikt gewoon niet lekker (niet zo solide als bij de normale 5) als je er precies in het midden op drukt, komt dit door de chip? En bij het rammelen een hele lichte speling in de powerknop (bij de 5 zit ie bijna vast zeg maar, nergens last van)
Alles werkt wel maar het voelt kwalitatief niet zo als dat ik verwacht had.
Terug gaan naar de store zodra het mogelijk is, is een optie. Maar omdat alles wel werkt en niet stuk is weet ik niet hoever ik ga komen.. of hoort dit issue bij de bouw van de 5s ?
  #313  
Oud 19-10-13, 18:53
Eindje Eindje is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 3
Standaard

Goedemiddag..

Nieuw hier, eigenlijk niet zo'n forumposter maar de ervaringen met de 5S toch wel de moeite waard om te delen. Mijn vorige toestel was een 4, dus dat is mijn referentiekader.

Paar puntjes:

- Kleuren van het scherm zijn niet je van het, wit is niet echt wit en vooral geel is een beetje groenig. Weet niet of meer mensen dit zo ervaren, maar als ik hem langs de 4 leg dan is het verschil duidelijk zichtbaar in het nadeel van de 5S. Voor mij reden genoeg om richting Amsterdam te gaan als de 5S in NL leverbaar is, beetje jammer.

- Opladen met niet gecertificeerde usb sigarettenstekker één GROOT drama!! Het werkt gewoon niet....van de week onverwachts een meerdaagse autorit moeten maken en onvoorbereid op pad gegaan. Onderweg 6 verschillende types geprobeerd met mijn eigen originele lightning-kabel maar opladen ho maar! Bij een enkele zelfs het oplaadtekentje in het scherm aanwezig maar toch werkte het niet....(gelukkig had ik mijn oude vertrouwde 4 nog bij me)

- Ook bij mij de inmiddels bekende rammel van de powerknop, en ook de homeknop voelt niet echt heel erg degelijk aan.

Verder werkt de 5S tot nu toe erg fijn en is hij heerlijk snel.
  #314  
Oud 20-10-13, 02:39
avinassh avinassh is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iRichie Bekijk bericht
(had dit bericht per ongeluk op de verkeerde thread gezet, nu dus op de goeie)

Aan de eigenaren van de 5s, hoe is bij jullie de powerknop, enige speling of minimale speling als je erop tapped of rammelt met het toestel? Hoe is de "klik" van de home button bij jullie? En als laatste, wijkt bij jullie ook het kompas ongeveer 3 graden af ? Wat voor mij persoonlijk het meest belangrijke is, is of bij meer mensen de knoppen (home en power) wat fragieler aanvoelen. Als ik mijn 5s naast mijn oudere vertrouwde 5 leg, dan voelen de knoppen van de 5 veel strakker aan zoals je mag verwachten van kwaliteit. Bij mijn 5s moet ik helaas zeggen (ondanks dat alles wel gewoon werkt op de afwijking van het kompas na) dat deze wat krakkemikkiger aanvoelt bij het indrukken van de homeknop bijvoorbeeld.. het klikt gewoon niet lekker (niet zo solide als bij de normale 5) als je er precies in het midden op drukt, komt dit door de chip? En bij het rammelen een hele lichte speling in de powerknop (bij de 5 zit ie bijna vast zeg maar, nergens last van)
Alles werkt wel maar het voelt kwalitatief niet zo als dat ik verwacht had.
Terug gaan naar de store zodra het mogelijk is, is een optie. Maar omdat alles wel werkt en niet stuk is weet ik niet hoever ik ga komen.. of hoort dit issue bij de bouw van de 5s ?
Alle problemen die jij opnoemt heb ik precies ook. Mijn homebutton klik is ook zo, maar dat komt denk ik door de touch id. functie waardoor de knop anders is.

Ik ga in ieder geval naar Amsterdam zodra de 5s in Nl uit is.
  #315  
Oud 20-10-13, 11:49
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Heb een verschil van 2 graden, maar maak me er niet druk om, powerknopje snap ik niet wat jullie bedoelen met speling want dat heb ik niet ? home button i dont know het is mn eerste iphone op mijn 3gs na dan maar das al weer een heeeeeeeeele poos terug
  #316  
Oud 20-10-13, 15:33
tom1984 tom1984 is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 18
Standaard

weet er iemand wanneer we gaan kunnen bestellen in België?
  #317  
Oud 20-10-13, 16:52
Fons66 Fons66 is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Locatie: Tessenderlo
Berichten: 1
Standaard

Hallo ik heb er 7.02 op mijn iPhone 4s op staan nu kan ik niet meer op safari watHeb ik niet goed gedaan
  #318  
Oud 20-10-13, 22:52
Coolstorybro Coolstorybro is offline
• iOS 8.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 47
Standaard

Ik snap niet wat iedereen hier zo zit te zeiken over van alles, het rammelt, het ziet er niet perfect wit uit, het is 2 graden verkeerd.. WTF? So what? Als iedereen het heeft, dan is het gewoon zo, leer erbij leven. Ipv om de minuut in de apple store staan... Er is niets zo erg dan een iPhone die dode pixels heeft of gewoon niet werkt. Maar toch ni beginnen zeiken over een beetje rammeling van powerbuttom of shit like that. DAMN
  #319  
Oud 20-10-13, 23:41
gunth gunth is offline
• iOS 8.0.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coolstorybro Bekijk bericht
Ik snap niet wat iedereen hier zo zit te zeiken over van alles, het rammelt, het ziet er niet perfect wit uit, het is 2 graden verkeerd.. WTF? So what? Als iedereen het heeft, dan is het gewoon zo, leer erbij leven. Ipv om de minuut in de apple store staan... Er is niets zo erg dan een iPhone die dode pixels heeft of gewoon niet werkt. Maar toch ni beginnen zeiken over een beetje rammeling van powerbuttom of shit like that. DAMN
Mss omdat de mensen 7 à 800€ betalen dat ze verwachten dat het perfect is
Voor dat geld moet het gewoon goed,anders kan je mss een phone kopen van 200 € die wel mag rammelen.
  #320  
Oud 21-10-13, 03:00
Apple89 Apple89 is offline
• iOS 10.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 28
Standaard

al vanaf vrijdag heb ik de 5S 32GB Gold, en wat is het een fijne toestel zeg veel sneller dan de 5. alleen ik had wel verwacht dat de goude kleur iets donkerder zou zijn, want nu lijkt het soms wel zilver. en idd de powerbutton heeft een klein beetje speling maar het is absoluut niet storend ofso
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen iPhone 4 i.c.m. Kpn Hi Tjeerds KPN 7 06-11-13 07:41
Ervaringen iPhone 5s Emper iPhone algemeen 8 22-09-13 14:51
Ervaringen iOS7 iphone 4 Ruben1996 Ontwikkelen voor iOS 2 16-09-13 10:16
Ervaringen iPhone 5 Juan kamperlekuuk iPhone algemeen 14 18-10-12 17:16
Iphone 4, ervaringen! passievrucht iPhone algemeen 5 25-10-10 16:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:34.