//

iPhone 5s ervaringen

iPhone 5s ervaringen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hij is sneller, kleiner en goedkoper dan mijn vriendin! Dus toppie! (mijn vriendin is groter als mij..)...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #361  
Oud 25-10-13, 10:12
frankvisser92 frankvisser92 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 61
Standaard

Hij is sneller, kleiner en goedkoper dan mijn vriendin! Dus toppie! (mijn vriendin is groter als mij..)
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #362  
Oud 25-10-13, 11:37
Mert1234 Mert1234 is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 63
Standaard

Vanaf vandaag ook een trotse eigenaar van de iPhone 5s. Toestel werkt heerlijk! Ook het scherm is behoorlijk een vooruitgang t.o.v. de 4s. Al met al helemaal tevreden.
  #363  
Oud 25-10-13, 11:39
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mert1234 Bekijk bericht
Vanaf vandaag ook een trotse eigenaar van de iPhone 5s. Toestel werkt heerlijk! Ook het scherm is behoorlijk een vooruitgang t.o.v. de 4s. Al met al helemaal tevreden.
Hoe voelen jouw volume-knoppen aan? Geen rammelende powerknop? Goed klikbare home button? Mijn toestel ligt klaar om afgehaald te worden straks. Had voorheen ook een 4S.
  #364  
Oud 25-10-13, 11:43
Mert1234 Mert1234 is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik81 Bekijk bericht
Hoe voelen jouw volume-knoppen aan? Geen rammelende powerknop? Goed klikbare home button? Mijn toestel ligt klaar om afgehaald te worden straks. Had voorheen ook een 4S.
Homebutton is prima maar de powerknop zit inderdaad een klein beetje losjes. Het valt allemaal reuze mee en het is voor mij niet storend haha. Als ik het toestel schud hoor je wel kleine deeltjes maar dat is de camera heb ik eerder gelezen. Kon je niet bij de Apple Store zelf langs? Dan krijg je volgens mij wel gelijk een nieuwe mee.
  #365  
Oud 25-10-13, 12:09
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mert1234 Bekijk bericht
Homebutton is prima maar de powerknop zit inderdaad een klein beetje losjes. Het valt allemaal reuze mee en het is voor mij niet storend haha. Als ik het toestel schud hoor je wel kleine deeltjes maar dat is de camera heb ik eerder gelezen. Kon je niet bij de Apple Store zelf langs? Dan krijg je volgens mij wel gelijk een nieuwe mee.
Mijn toestel ga ik vanavond pas ophalen bij een Apple Premium Reseller in Leuven (BE). Ik weet dus nog niet of mijn toestel 100% ok zal zijn of niet. In BE hebben we nog altijd geen échte Apple Store helaas.

Als de powerknop hard rammelt dan hoor je dat effect ook als je video opneemt en dat zou wel eens storend kunnen zijn, had ik gezien op YouTube.

Zie: rattling power button iphone 5S - YouTube
  #366  
Oud 25-10-13, 15:01
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Willen jullie usage time eens posten als jullie van 100 naar 1% gaan?

Ik ga binnekort moeten omruilen vrees ik, 4u usage heb ik maximum
  #367  
Oud 25-10-13, 16:27
BobF1031 BobF1031 is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
Willen jullie usage time eens posten als jullie van 100 naar 1% gaan?

Ik ga binnekort moeten omruilen vrees ik, 4u usage heb ik maximum
http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...ercentage.html
  #368  
Oud 25-10-13, 18:32
NLjorn NLjorn is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Twente
Berichten: 206
Standaard

Zal hem ook eens posten.
Maar het hoeft niet te betekenen dat als je 6 uur gebruik hebt je batterij heel slecht is, kan bepaalde factoren hebben. Bijvoorbeeld dat je hem heel intensief gebruikt of dat je er 2 dagen mee rondloopt zonder te gebruiken en af en toe whatsappt.
  #369  
Oud 25-10-13, 19:50
frankvisser92 frankvisser92 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 61
Standaard

Hij is super snel! Heerlijk toestel.
Alleen inderdaad last van het beetje losse powerbutton maar is niet irritant verder. Alleen jammer. Verder de homeknop indrukken is echt een 'klik' geworden tegenover de 4s die kon je zachtjes indrukken en hoorde je niet. Ook je oortjes in de telefoon doen gaat vrij stroef. alle 3 maar kleine puntjes. Verder ben ik verliefd en gaat mijn vriendin minder aandacht krijgen. Just kidding
  #370  
Oud 25-10-13, 21:42
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frankvisser92 Bekijk bericht
Hij is super snel! Heerlijk toestel.
Alleen inderdaad last van het beetje losse powerbutton maar is niet irritant verder. Alleen jammer. Verder de homeknop indrukken is echt een 'klik' geworden tegenover de 4s die kon je zachtjes indrukken en hoorde je niet. Ook je oortjes in de telefoon doen gaat vrij stroef. alle 3 maar kleine puntjes. Verder ben ik verliefd en gaat mijn vriendin minder aandacht krijgen. Just kidding
Ik heb precies dezelfde opmerkingen inderdaad.
* losse/ratelende power button
* erg klikkende homebutton

Allebei puntjes die zeker wel beter zijn op mijn 4S. Maar geen overmaat van ramp alvast. De power button van mijn case (Spigen Neo Hybrid) rammelt zelf ook sowieso, dus het had ook geen verschil gemaakt. ;-)
  #371  
Oud 25-10-13, 21:44
Jordyboy1992 Jordyboy1992 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 9
Standaard

Wat een topdag vandaag!

Loop de vodafone winkel binnen om mijn abonnement te verlengen met een kleine hoop dat de 5s op voorraad is. Heb ik net het geluk dat er 2 Iphone 5sen beschikbaar zijn. 1 x 64GB Gold en 1 x 32GB Silver. Eigenlijk was ik opzoek naar een 16B maar toch snel de 32GB Silver mee genomen. De verkoper vertelde me dat ik de eerste was waar aan hij de 5s verkocht en dat ik echt heel veel geluk had. Hij had namelijk de informatie gekregen van Apple dat er aankomende 3 weken geen of minimaal Iphone 5sen geleverd zouden worden. De man kwam erg eerlijk over dus het zou zomaar kunnen dat dit waar is.

Terug op de ervaring van de Iphone 5s.
Ik ben super tevreden over dit toestel. Ben er nu enkele uren mee aan het spelen en tot nu toe nog geen min punt gevonden. Het valt me op dat de 5s echt ontzettend snel is. In amper een minuut stond me reserve kopie van me iphone 4 erop. Zo snel heb ik nog nooit mee gemaakt. Ook apps downloaden en openen gaat echt 10 x sneller als bij de Iphone 4. Het valt me ook erg op dat de vingerafdrukscanner super goed werkt. Voor dat je de home button in duwt en los laat is hij al ontgrendelt.

Tot nu toe ben ik super tevreden over de 5s! Wat een top toestel!
  #372  
Oud 25-10-13, 21:49
wilfredkarel wilfredkarel is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 1
Standaard

De video camera is bij mij een keer vastgelopen, moest het toestel uit zetten en daarna was het verholpen. verder alleen nig hel egoede ervaringen met vooral de snelheid. Het leek net of mijn 4 met elke IOS update langzamer werd. De foto camera is subliem!

Betalen in de appstore met je vingerafdruk is echt geweldig! Wat een gemak.

Ik heb die van mij in de VS gekocht, dat sceelt al snel 250 euro met de huidige euro-dollarkoers. De telefoon is in de VS gesimlockt voor "Sprint" maar doet het vervolgens met elke provider buiten de VS.

De duotone flitser i.c.m de lage F waarde maken foto's die binnen zijn genomen met kunstlicht of minder goed licht zeer acceptabel.

In de VS ook voor het eerst Passbook gebruikt, dat beviel ook zeer goed maar zat al langer in IOS.
  #373  
Oud 25-10-13, 23:32
Krisken1 Krisken1 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jordyboy1992 Bekijk bericht
Wat een topdag vandaag!

Loop de vodafone winkel binnen om mijn abonnement te verlengen met een kleine hoop dat de 5s op voorraad is. Heb ik net het geluk dat er 2 Iphone 5sen beschikbaar zijn. 1 x 64GB Gold en 1 x 32GB Silver. Eigenlijk was ik opzoek naar een 16B maar toch snel de 32GB Silver mee genomen. De verkoper vertelde me dat ik de eerste was waar aan hij de 5s verkocht en dat ik echt heel veel geluk had. Hij had namelijk de informatie gekregen van Apple dat er aankomende 3 weken geen of minimaal Iphone 5sen geleverd zouden worden. De man kwam erg eerlijk over dus het zou zomaar kunnen dat dit waar is.

Terug op de ervaring van de Iphone 5s.
Ik ben super tevreden over dit toestel. Ben er nu enkele uren mee aan het spelen en tot nu toe nog geen min punt gevonden. Het valt me op dat de 5s echt ontzettend snel is. In amper een minuut stond me reserve kopie van me iphone 4 erop. Zo snel heb ik nog nooit mee gemaakt. Ook apps downloaden en openen gaat echt 10 x sneller als bij de Iphone 4. Het valt me ook erg op dat de vingerafdrukscanner super goed werkt. Voor dat je de home button in duwt en los laat is hij al ontgrendelt.

Tot nu toe ben ik super tevreden over de 5s! Wat een top toestel!
Ik deel je mening, super toestel !
  #374  
Oud 26-10-13, 00:19
Wimus's schermafbeelding
Wimus Wimus is offline
• iOS 10.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Vlijtingen - Riemst (Belgie)
Berichten: 149
Thumbs up

Ik heb ook niks te klagen
Merk het verschil in snelheid al direct, het terugzetten van de reservekopie ging veel sneller.
De vingerafdruk scanner is ook echt een genot. Apps starten sneller op (zoals Tomtom)
Na een dag "spelen" super tevreden.
  #375  
Oud 26-10-13, 12:30
tom1984 tom1984 is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 18
Standaard

Super tevreden en nergens last mee. Heb hem sinds gisterenmiddag en kan niet stoppen mee spelen
  #376  
Oud 26-10-13, 16:48
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Mijn 2de dag; appstore loopt ook bij de 5S vast, zucht.
Batterijduur minstens even slecht ook.
Phone word bij vlagen goed warm tot zelfs heet.

Voor de rest: super toestel.
Heb goud: is prachtig.
Vingerafdrukscanner is heel wijs.
Slow motion en camera ook goed.
  #377  
Oud 26-10-13, 23:12
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Ik heb de settingen en inhoud via een backup terug gezet op de 5S.

Alles lijkt het goed te doen en werkt ook mooi.
Hier geen slechte batterij ervaring tot nu toe al een aantal uur bezig geweest en hij staat nog op 79%.

Het enige wat niet goed is overgekomen is de layout bij Video's.
Kijk ik bij Muziekvideo's laat hij de video's keurig onder elkaar zien en rechts van het plaatje staat de tekst. Kijk ik bij films, dan laat hij 3 films naast elkaar zien zonder enige tekst. Tik je een film aan, dan kom je in het volgende scherm met alle info over die film.
Jullie begrijpen de vraag natuurlijk al, hoe krijg ik een layout bij films, met tekst er bij?
  #378  
Oud 27-10-13, 09:40
rubbererobbie's schermafbeelding
rubbererobbie rubbererobbie is offline
• iOS 9.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: /private/nl/..
Berichten: 324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik81 Bekijk bericht
Ik heb precies dezelfde opmerkingen inderdaad.
* losse/ratelende power button
* erg klikkende homebutton
ligt er ook een beetje hou de home button in drukt, met bv de vinger hoe een licht klik, met de duim geen klik.

ach tot nu toe , goed te vrede....
__________________
Iphone4>4s>5>5s>6 (check) ** Ipad2>3>4>Ipad Mini (check)
Windows plug & Plee > OS X Mavericks (check)
  #379  
Oud 27-10-13, 09:42
ambunurs ambunurs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Ede
Berichten: 2
Stuur een bericht via MSN naar ambunurs
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan Bekijk bericht
Op de dag van release heb ik een iPhone 5S gekocht. (na 14 uur gewacht te hebben in de rij ) Allereerst wil ik het volgende kwijt: wat was het koud! Het was mijn eerste (en voorlopig laatste) keer, omdat ik de nacht met moeite heb doorgebracht.

Gisteren heb ik mijn iPhone omgewisseld omdat die van mij een kras op het scherm had. (heel klein, boven de home-knop)

Over de iPhone:

- super snel
- space-gray is echt een mooie kleur
- mooi scherm
- de nieuwe home-knop werkt goed
- de camera is echt voortreffelijk
- slow-mo is leuk om mee te spelen
- de gratis apps die Apple weg geeft (Pages e.d.) is echt een pluspunt
- een hele! vooruitgang op de iPhone 4S

Wat mij tot nu toe opvalt is het volgende:

- als ik mijn iPhone horizontaal houd, dan hoor je de trilmotor overduidelijk trillen. Als ik hem verticaal houd, dan hoor je hem trillen zoals je gewend bent. Hebben meer mensen dit?

- het lijkt erop dat de Wi-Fi ontvangst in landscape modus slechter is.. Als ik hem weer rechtop houd, dan krijg ik opeens vol bereik ipv (2 tot 1 streepjes)

Hebben meer mensen hier last van?

iOS 7 bevalt goed en ik heb geen last van battery drains. Ik herstel de iPhone wel altijd na een nieuwe software-update, wellicht moeten meer mensen dat doen.

Wat zijn jullie bevindingen?
Ik ben om 12:30 uur naar de winkel gegaan ,er was niemand dus direct aan de beurt ,heb de 5S gekocht prima zo
  #380  
Oud 27-10-13, 09:51
diebote's schermafbeelding
diebote diebote is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ambunurs Bekijk bericht
Ik ben om 12:30 uur naar de winkel gegaan ,er was niemand dus direct aan de beurt ,heb de 5S gekocht prima zo
hoi een vraagje, wat voor type iphone heb je opgehaald bij de apple store ik had van mensen begrijpen dat ze sinds vrijdag eind van de dag er geen iphone's 5s meer te koop waren?? weet je toevallig of dit klopt??
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen iPhone 4 i.c.m. Kpn Hi Tjeerds KPN 7 06-11-13 06:41
Ervaringen iPhone 5s Emper iPhone algemeen 8 22-09-13 13:51
Ervaringen iOS7 iphone 4 Ruben1996 Ontwikkelen voor iOS 2 16-09-13 09:16
Ervaringen iPhone 5 Juan kamperlekuuk iPhone algemeen 14 18-10-12 16:16
Iphone 4, ervaringen! passievrucht iPhone algemeen 5 25-10-10 15:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:10.