//

iPhone 5s ervaringen

iPhone 5s ervaringen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) MIjn Iphone 5s doet zins een week een beetje vreemd. soms krijg ik uit het niets krijg ik een zwartscherm met het Iphone logo na ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #401  
Oud 31-10-13, 16:10
zimmie zimmie is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 30
Standaard

MIjn Iphone 5s doet zins een week een beetje vreemd.

soms krijg ik uit het niets krijg ik een zwartscherm met het Iphone logo na 30 seconde ofzo doet hij het weer.

Heeft iemand de zelfde klachten?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #402  
Oud 31-10-13, 16:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zimmie Bekijk bericht
soms krijg ik uit het niets krijg ik een zwartscherm met het Iphone logo na 30 seconde ofzo doet hij het weer.
Dat kan een Springboard crash zijn veroorzaakt door een app die niet compatibel is met iOS 7. Dat is niets om je zorgen over te maken.

Het kan ook een Kernel Panic zijn veroorzaakt door de hardware. Dat is wel ernstig (als er geen backup met jailbreak restanten werd teruggezet op die iPhone).
  #403  
Oud 31-10-13, 18:03
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Na het zien van deze video iPhone 5S Not Recognizing Touch ID After Scratch Test - YouTube is het wel oppassen voor sommige mensen, dat de vingerafdrukscanner niet beschadigd raakt. Er zijn mensen die met nagels op hun scherm e.d. drukken.
  #404  
Oud 31-10-13, 20:14
Cliffiphone4's schermafbeelding
Cliffiphone4 Cliffiphone4 is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan Bekijk bericht
Na het zien van deze video iPhone 5S Not Recognizing Touch ID After Scratch Test - YouTube is het wel oppassen voor sommige mensen, dat de vingerafdrukscanner niet beschadigd raakt. Er zijn mensen die met nagels op hun scherm e.d. drukken.
Die gast heeft echt geld te veel man. Wat een idioot, wij wringen ons in elke bocht om er ene t krijgen en hij vernielt m ff
  #405  
Oud 31-10-13, 20:16
Patrique Patrique is offline
• iOS 14.0 beta
• 12.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 204
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zimmie Bekijk bericht
MIjn Iphone 5s doet zins een week een beetje vreemd.

soms krijg ik uit het niets krijg ik een zwartscherm met het Iphone logo na 30 seconde ofzo doet hij het weer.

Heeft iemand de zelfde klachten?
Ik denk niet dat dat iets specifieks is voor een 5s, ik heb momenteel nog een 4s (5s is onderweg ) en ik heb het ook al een paar keer meegemaakt sinds ios7
  #406  
Oud 31-10-13, 22:50
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Vanmiddag m'n 5s gekregen. Hele avond mooi een beetje uitgeprobeerd. Wat een heerlijk toestel is dit. Super snel en iOS7 werkt gewoon vlekkeloos. Waar mijn oude 4s nogal eens haperde is het met de 5s als sneeuw voor de zon verdwenen.
Batterijverbruik kan ik nog niets van zeggen. Dat moet ik de komende dagen maar ervaren. Ik heb 'm wel de hele avond gebruikt en het percentage loopt heel gestaag naar beneden. Niet met van die rare sprongen van 10% ineens zoals bij m'n 4s gebeurde. Voor m'n gevoel zit het met het batterijverbruik wel goed met dit toestel.

Het touchID werkt fantastisch en heel snel. Ik heb alleen nog maar m'n duim laten scannen, maar daar reageert de touchID perfect op. Nog geen enkele keer gehad dat het niet lukte.

Dus kortom: zeer tevreden!
  #407  
Oud 31-10-13, 23:38
benBEN's schermafbeelding
benBEN benBEN is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Vleuten
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cliffiphone4 Bekijk bericht
Ik heb ook zeer duidelijk foto's kunnen maken hoor, mooie kleuren vooral. Zeker als je soms de magic-touch gebruikt als je je je foto doet bewerken.
ook zonder bewerking maakt de 5s prachtige foto's ! zeker ivm de 4s en zelfs merkbaar ivm de 5

Ben er zeer happy mee
__________________
[B]iPhone 6+ 128 goud, iPad 3 64 wit
  #408  
Oud 01-11-13, 09:11
willy666 willy666 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: helmond
Berichten: 81
Standaard

Ook ben ik zeer tevreden over het batterijverbruik !
Verder is het een super toestel !

IMG_0108.jpg
  #409  
Oud 01-11-13, 10:25
FiefS FiefS is offline
• iOS 6.1.4
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 2
Standaard

Met welke vorige iPhone vergelijk je het verbruik? Tov de 5 of 4?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willy666 Bekijk bericht
Ook ben ik zeer tevreden over het batterijverbruik !
Verder is het een super toestel !

Bijlage 14707
  #410  
Oud 01-11-13, 10:27
Jean72 Jean72 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 145
Standaard

Hoe kun je met de slowmotion functie meerdere slowmotion momenten creëren binnen hetzelfde filpmje ? Of kun je maar 1 moment kiezen ?
  #411  
Oud 01-11-13, 10:37
notitieboek notitieboek is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 7
Standaard

Nu bijna een week mijn Iphone 5S in huis, ben over het algemeen tevreden! Flink verschil in snelheid met mijn Iphone 4. Bij het doorlezen van dit topic zie ik wel wat herkenbare dingen. Het lock knopje lijkt inderdaad wat los te zitten en er maakt iets geluid, in het gebruik heb ik hier verder totaal geen last van. Ik vind ook dat de homeknop er iets goedkoper uitziet, hij 'klikt' wat harder, maar ook hier in het gebruik weinig last van. De touch id werkt prima en snel. Ik heb alleen het probleempje dat mijn batterij na een nacht aan de lader eerst op 100% staat en het moment dat ik hem van de stroom haal springt hij gelijk op 97%, zoek hier nog een oplossing voor.

Het verbaast me altijd wel dat er zoveel verschilt lijkt te zitten in het batterijverbruik. Ik heb heel veel batterij slurpende functies uitgezet maar nog vind ik hem soms wel snel gaan.. Ik doe er gelukkig wel een hele dag mee!

Maar Willy666 als ik jou verbruik zie, dat is echt uitzonderlijk lijkt me! Ook omdat je gebruik redelijk hoog ''normaal'' is en dan nog steeds 9% over. Dat haal ik echt niet! Op wat voor manier heb jij de telefoon dan in gebruik?
  #412  
Oud 01-11-13, 10:39
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

notitieboek, dat ligt niet aan je telefoon, maar aan de gebruiker. Herstart je telefoon vóór het opladen en je zult zien dat je batterijpercentage veranderd.
  #413  
Oud 01-11-13, 10:51
willy666 willy666 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: helmond
Berichten: 81
Standaard

Hiervoor had ik een iphone 5. 64gb en die moest ik altid een keer extra opladen. Ik gebruik gewoon normale apps zoals Twitter, facebook Canducrush, muziek enz. Ik heb geen idee waarom deze zolang meegaat. Als ik hem 100% heb opgeladen en ik leg hem voor de nacht weg is er 1 % uit. Wi-Fi,bluetooth,zoek iphone, en locatiebepaling staan ook gewoon aan. Misschien een keertje geluk met mijn batterij. Nog nooit gehad, en ik heb alle series doorlopen. Wel een update gedaan naar 7.03 en de 5s geconfigureerd als nieuwe iphone en daarna alles handmatig ingevoerd ( dus niet hersteld vanaf reserve copie.
Gr Willy
  #414  
Oud 01-11-13, 11:02
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door notitieboek Bekijk bericht
Maar Willy666 als ik jou verbruik zie, dat is echt uitzonderlijk lijkt me! Ook omdat je gebruik redelijk hoog ''normaal'' is en dan nog steeds 9% over. Dat haal ik echt niet! Op wat voor manier heb jij de telefoon dan in gebruik?


46% nog over.
Gebruik 4 uren en 30 minuten
Stand-by 1 dag en 9 uren.

Ik heb niet gebeld, spelletjes gedaan. Mail verwerkt, Whats app, bestanden bewerkt die opgehaald en verzonden naar de cloud. Dit over Wi-Fi en over 3G.
  #415  
Oud 01-11-13, 11:15
notitieboek notitieboek is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 7
Standaard

Bedankt voor de tip Rsnhakan, ik ga het vanavond gelijk proberen.

Willy666, erg fijn zeg. Vind ik een van de belangrijkste dingen, een goede batterij. Ik heb vaker gelezen dat het goed zou zijn om je Iphone eerst als nieuw in te stellen maar ik wil toch wel graag mijn gegevens erop terug. Kun je dit dan later alsnog doen of komen de problemen dan ook weer mee?
  #416  
Oud 01-11-13, 11:22
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door notitieboek Bekijk bericht
Bedankt voor de tip Rsnhakan, ik ga het vanavond gelijk proberen.

Willy666, erg fijn zeg. Vind ik een van de belangrijkste dingen, een goede batterij. Ik heb vaker gelezen dat het goed zou zijn om je Iphone eerst als nieuw in te stellen maar ik wil toch wel graag mijn gegevens erop terug. Kun je dit dan later alsnog doen of komen de problemen dan ook weer mee?
Je kunt altijd je iPhone herstellen. Instellingen --> Algemeen --> Stel opnieuw in --> Wis inhoud en instellingen

Dan is je iPhone weer als nieuw, zoals die uit de doos kwam.
  #417  
Oud 01-11-13, 13:07
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan Bekijk bericht
Je kunt altijd je iPhone herstellen. Instellingen --> Algemeen --> Stel opnieuw in --> Wis inhoud en instellingen

Dan is je iPhone weer als nieuw, zoals die uit de doos kwam.
dit klopt inderdaad om de telefoon zo als nieuw in te stellen, maar dan moet je echt alles weer opnieuw installeren en instellen en dat kost heel veel tijd. Ik heb ook direct een reservekopie via iTunes geïnstalleerd. Dan nog staan veel apps door elkaar en niet zoals ik gewend was, maar dat komt wellicht doordat mijn vorige een 4s was en je dus 4 apps minder op een pagina kwijt kunt

Mij valt trouwens ook op dat de aan/uit knop heel iets los zit. Niet echt bezwaarlijk, maar bij m'n 4s zat deze echt wel wat vaster. Dat vind ik toch wel wat kwalijk van Apple, zeker gezien de hoge prijs die er voor de 5s moet worden betaald.
  #418  
Oud 01-11-13, 13:31
notitieboek notitieboek is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 7
Standaard

Maar kan ik dan als ik mijn telefoon leeggemaakt heb daarna wel weer de backup terugzetten? Anders gaan al mijn gegevens toch verloren, lijkt me ook niet de bedoeling. Ik doe mijn backups via Icloud.
  #419  
Oud 01-11-13, 13:59
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wollie1979 Bekijk bericht
dit klopt inderdaad om de telefoon zo als nieuw in te stellen, maar dan moet je echt alles weer opnieuw installeren en instellen en dat kost heel veel tijd. Ik heb ook direct een reservekopie via iTunes geïnstalleerd. Dan nog staan veel apps door elkaar en niet zoals ik gewend was, maar dat komt wellicht doordat mijn vorige een 4s was en je dus 4 apps minder op een pagina kwijt kunt

Mij valt trouwens ook op dat de aan/uit knop heel iets los zit. Niet echt bezwaarlijk, maar bij m'n 4s zat deze echt wel wat vaster. Dat vind ik toch wel wat kwalijk van Apple, zeker gezien de hoge prijs die er voor de 5s moet worden betaald.
Ik had gereageerd op je reactie. Je kunt je iPhone herstellen en daarna een back-up terugzetten of je kunt hem ook als nieuw instellen en dat je dan alleen je contacten, notities en agendapunten meeneemt. (dus dan zet je geen reservekopie c.q. back-up terug, en je moet hier een iCloud account voor hebben)

Mijn sleep/wake button rammelt ook. Maar of ik mij er aan stoor? Niet echt. Laatst een nieuwe iPhone 5 gekregen via Apple, deze had ook een rammelende sleep/wake button.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door notitieboek Bekijk bericht
Maar kan ik dan als ik mijn telefoon leeggemaakt heb daarna wel weer de backup terugzetten? Anders gaan al mijn gegevens toch verloren, lijkt me ook niet de bedoeling. Ik doe mijn backups via Icloud.
Ja dat kan natuurlijk. Na het herstellen krijg je de optie om te kiezen of je een back-up wilt terugzetten via iCloud of dat je de telefoon als nieuw wilt configureren.
  #420  
Oud 01-11-13, 14:10
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 146
Standaard

Hoi,

Ik heb net ook een iphone 5s ontvangen. Ik heb een iphone 5. Het eerste wat mij opviel was de Wi-Fi dekking; terwijl ik met mijn iphone 5 op zolder nog 30 Mbps haalde was de 5s veel slomer 6 Mbps en had meer problemen met de dekking. Herkent iemand dit verschil?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen iPhone 4 i.c.m. Kpn Hi Tjeerds KPN 7 06-11-13 06:41
Ervaringen iPhone 5s Emper iPhone algemeen 8 22-09-13 13:51
Ervaringen iOS7 iphone 4 Ruben1996 Ontwikkelen voor iOS 2 16-09-13 09:16
Ervaringen iPhone 5 Juan kamperlekuuk iPhone algemeen 14 18-10-12 16:16
Iphone 4, ervaringen! passievrucht iPhone algemeen 5 25-10-10 15:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:06.