//

iPhone 5s ervaringen

iPhone 5s ervaringen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Het is nooit goed, die mensen toch he... Van 8 uur usage naar 5uur, wat is dat nu die 3 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #561  
Oud 22-11-13, 11:08
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
Het is nooit goed, die mensen toch he... Van 8 uur usage naar 5uur, wat is dat nu die 3 uurtjes? Moet je daar al voor klagen.

Ik heb zelf nooit problemen dus de schuld ligt zoiezo bij die personen zelf.
[/Sarcasm]
Geloof het of niet maar de schuld zal toch eerder bij jou liggen hoor. Als het een algemeen probleem zou zijn dan zou je er al lang een massa-hysterie over zien op talloze grote tech sites. En neen, dat is nu niet het geval.

Persoonlijk ondervind ik ook geen batterijproblemen en dit met geen enkele update sinds iOS 7 uit is. En dit zowel op een 4S als een 5S. Als 7.0.4 de oorzaak zou zijn dan zou ik volgens jouw theorie ook last moeten hebben. En dat is niet het geval dus. Ik heb nog steeds rond de 9 a 10h usage time.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #562  
Oud 22-11-13, 11:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

3G/4G is de allergrootste energieverbruiker. Het energieverbruik van 3G/4G hangt van zoveel variabelen af dat het bijna niet te vergelijken is met het energieverbruik van anderen.

Die stelling is makkelijk te bewijzen. Mijn dagelijkse iPhone is nog steeds een iPhone 5 met iOS 6.1.2 (+ jailbreak). Ik heb de tweak akAuto3G geïnstalleerd. Die tweak zet 3G uit als er een Wi-Fi verbinding is of als de iPhone 5 in de slaapstand staat. In de slaapstand is dan GPRS actief. Pushberichten en mails komen dan binnen over GPRS. Dat gaat iets trager maar verbruikt significant veel minder energie omdat de bandbreedte veel lager is.

Oh ja. Die iPhone 5 moet ik maar om de vier (4) of (5) dagen opladen.
  #563  
Oud 22-11-13, 12:59
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
3G/4G is de allergrootste energieverbruiker. Het energieverbruik van 3G/4G hangt van zoveel variabelen af dat het bijna niet te vergelijken is met het energieverbruik van anderen.

Die stelling is makkelijk te bewijzen. Mijn dagelijkse iPhone is nog steeds een iPhone 5 met iOS 6.1.2 (+ jailbreak). Ik heb de tweak akAuto3G geïnstalleerd. Die tweak zet 3G uit als er een Wi-Fi verbinding is of als de iPhone 5 in de slaapstand staat. In de slaapstand is dan GPRS actief. Pushberichten en mails komen dan binnen over GPRS. Dat gaat iets trager maar verbruikt significant veel minder energie omdat de bandbreedte veel lager is.

Oh ja. Die iPhone 5 moet ik maar om de vier (4) of (5) dagen opladen.
Die app moet ik onthouden wanneer er een jailbreak uit komt
  #564  
Oud 22-11-13, 13:20
harmjan harmjan is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
3G/4G is de allergrootste energieverbruiker. Het energieverbruik van 3G/4G hangt van zoveel variabelen af dat het bijna niet te vergelijken is met het energieverbruik van anderen.

Die stelling is makkelijk te bewijzen. Mijn dagelijkse iPhone is nog steeds een iPhone 5 met iOS 6.1.2 (+ jailbreak). Ik heb de tweak akAuto3G geïnstalleerd. Die tweak zet 3G uit als er een Wi-Fi verbinding is of als de iPhone 5 in de slaapstand staat. In de slaapstand is dan GPRS actief. Pushberichten en mails komen dan binnen over GPRS. Dat gaat iets trager maar verbruikt significant veel minder energie omdat de bandbreedte veel lager is.

Oh ja. Die iPhone 5 moet ik maar om de vier (4) of (5) dagen opladen.
Wat bij mij ook veel scheelt is dat ik alle data/mail zelf binnen haal om het kwartier laten zoeken naar mail etc vreet energie op mijn werk kan ik ook op Wi-Fi dus heb 3G niet zoveel nodig dit spaart wel je accu
  #565  
Oud 22-11-13, 14:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harmjan Bekijk bericht
...op mijn werk kan ik ook op Wi-Fi dus heb 3G niet zoveel nodig dit spaart wel je accu
Als 3G aanstaat verbruikt het energie, ook al gebruik je Wi-Fi. Er worden steeds datapakketjes verstuurd om de 3G-verbinding in stand te houden of om naar een andere 3G base cell over te schakelen.
  #566  
Oud 22-11-13, 15:02
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
Het is nooit goed, die mensen toch he... Van 8 uur usage naar 5uur, wat is dat nu die 3 uurtjes? Moet je daar al voor klagen.

Ik heb zelf nooit problemen dus de schuld ligt zoiezo bij die personen zelf.

[/Sarcasm]
Uhuh...........

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 november 2013 om 15:07 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik81 Bekijk bericht
Geloof het of niet maar de schuld zal toch eerder bij jou liggen hoor. Als het een algemeen probleem zou zijn dan zou je er al lang een massa-hysterie over zien op talloze grote tech sites. En neen, dat is nu niet het geval.

Persoonlijk ondervind ik ook geen batterijproblemen en dit met geen enkele update sinds iOS 7 uit is. En dit zowel op een 4S als een 5S. Als 7.0.4 de oorzaak zou zijn dan zou ik volgens jouw theorie ook last moeten hebben. En dat is niet het geval dus. Ik heb nog steeds rond de 9 a 10h usage time.
Het is zowieso heel lastig om het energieverbruik tussen gebruikers onderling te vergelijken. De ene gebruikt z'n iPhone heel intensief de ander wat minder, maar dan kan de gebruikstijd wel gelijkwaardig zijn. Degene die z'n iPhone dan intensief gebruikt heeft uiteraard ook een veel hoger energieverbruik.

Als je bijvoorbeeld veel games speelt, zoals Infinity Blade. Dergelijke games vreten echt je batterij op na een half uurtje spelen. Als iemand in diezelfde tijdspanne alleen maar op Safari wat aan het surfen is, dan is de gebruiksduur van die 2 personen gelijk, maar 3x raden wie van de 2 personen een negatieve gebruiksduur ervaart.
  #567  
Oud 22-11-13, 15:17
harmjan harmjan is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als 3G aanstaat verbruikt het energie, ook al gebruik je Wi-Fi. Er worden steeds datapakketjes verstuurd om de 3G-verbinding in stand te houden of om naar een andere 3G base cell over te schakelen.
Dat snap ik maar dat kun je toch niet voorkomen want je wilt ook telefonisch bereikbaar blijven toch. Maar alle andere data via Wi-Fi of mis ik iets in de logica
  #568  
Oud 22-11-13, 15:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harmjan Bekijk bericht
Dat snap ik maar dat kun je toch niet voorkomen want je wilt ook telefonisch bereikbaar blijven toch.
Je bent telefonisch bereikbaar via het GSM netwerk (waar GPRS ook op draait).
  #569  
Oud 22-11-13, 15:41
harmjan harmjan is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Je bent telefonisch bereikbaar via het GSM netwerk (waar GPRS ook op draait).
Ja maar in Amsterdam nu 4g hoera en dan kun je alleen maar terug naar 3G toch?
  #570  
Oud 22-11-13, 15:45
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harmjan Bekijk bericht
....dan kun je alleen maar terug naar 3G toch?
Is dat zo in Amsterdam?
  #571  
Oud 22-11-13, 16:02
dannyro dannyro is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 182
Standaard

Hier heel tevreden met de 5S. Toch wel veel verschil met de 4S.
Ook geen batterijproblemen. Als je natuurlijk een hele dag bezig bent met de iPhone, ja, dan gaat het vooruit. Dat was bij de 3GS en de 4S ook zo. Maar bij normaal gebruik, elke avond aan de lader, en dan kom ik gerust een hele dag toe. Gisteren zelfs nog 65% over op het einde van de dag.
Wat mij wel opvalt, is de sterk verbeterde Wi-Fi en 3G ontvangst. Ik zit in Antwerpen, aan het Sportpaleis, en heb al 23Mbps zien passeren met 3G. (Speedtest) Proximus, zodus geen 4G.
Zeker tevreden van de aankoop!
  #572  
Oud 22-11-13, 16:26
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wollie1979 Bekijk bericht
Uhuh...........

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 november 2013 om 15:07 ----------


Het is zowieso heel lastig om het energieverbruik tussen gebruikers onderling te vergelijken. De ene gebruikt z'n iPhone heel intensief de ander wat minder, maar dan kan de gebruikstijd wel gelijkwaardig zijn. Degene die z'n iPhone dan intensief gebruikt heeft uiteraard ook een veel hoger energieverbruik.

Als je bijvoorbeeld veel games speelt, zoals Infinity Blade. Dergelijke games vreten echt je batterij op na een half uurtje spelen. Als iemand in diezelfde tijdspanne alleen maar op Safari wat aan het surfen is, dan is de gebruiksduur van die 2 personen gelijk, maar 3x raden wie van de 2 personen een negatieve gebruiksduur ervaart.
Volledig mee eens en ik heb dit ook al eens aangekaart in het "battery % topic".

Maar wat wel vergeleken kan worden is ieder voor zich die nagaat over bepaalde weken heen hoe de battery usage zich verhoudt. Vermoedelijk gebruikt iedereen zijn toestel wel op eenzelfde wijze doorheen de weken en dan kan je dus zelf wel in de gaten hebben dat er iets mis zou kunnen zijn. En dan is het natuurlijk zoeken naar wat er veranderd is tov eerdere weken.
  #573  
Oud 22-11-13, 16:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wollie1979 Bekijk bericht

De ene gebruikt z'n iPhone heel intensief de ander wat minder, maar dan kan de gebruikstijd wel gelijkwaardig zijn.
En de ene is x meter verwijderd van een 3G base cell en gebruikt een bandbreedte y. De andere is dan weer x+100 meter verwijderd van een 3G base cell en gebruikt een bandbreedte y+10. Om maar een voorbeeld te noemen.
  #574  
Oud 22-11-13, 18:40
harmjan harmjan is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Is dat zo in Amsterdam?
ja en internetten voelt net zo snel als Wi-Fi kantoor en thuis gebruik ipad air met persoonlijk hotspot via iphone5 als ik geen Wi-Fi beschikbaar heb gaat snel kost wel veel accu capaciteit maar dat weet je dan toch heb daar geen moeite mee
  #575  
Oud 23-11-13, 14:48
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
En de ene is x meter verwijderd van een 3G base cell en gebruikt een bandbreedte y. De andere is dan weer x+100 meter verwijderd van een 3G base cell en gebruikt een bandbreedte y+10. Om maar een voorbeeld te noemen.
Yep nog een variabele

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 november 2013 om 14:50 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik81 Bekijk bericht
Volledig mee eens en ik heb dit ook al eens aangekaart in het "battery % topic".

Maar wat wel vergeleken kan worden is ieder voor zich die nagaat over bepaalde weken heen hoe de battery usage zich verhoudt. Vermoedelijk gebruikt iedereen zijn toestel wel op eenzelfde wijze doorheen de weken en dan kan je dus zelf wel in de gaten hebben dat er iets mis zou kunnen zijn. En dan is het natuurlijk zoeken naar wat er veranderd is tov eerdere weken.
Ja dat is waar. Daarom zijn er ook zoveel batterijtopics ;-)
Je hebt vrij snel in de gaten als je batterij ineens sterk achteruitgaat om wat voor reden dan ook.
  #576  
Oud 26-11-13, 15:15
Iphonian Iphonian is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 19
Standaard

Erg fijn, snel, soepel toestel. Vooral de fingerprintscanner in de homebutton is ideaal. Alleen net na het opstarten moet je het wachtwoord handmatig invoeren. Daarna kan je het scherm inlocken met een vinger op de homebuttton en je bent in een flits op de beginpagina. Het OS draait heerlijk soepel met de nieuwe processor en games ook. Mooi groot scherm en lekker dun t.o.v. mijn oude iPhone 4. Het is maar een kleine upgrade ten opzichte van de iPhone 5 maar als je net zoals ik van een toestel voor de 5 wil upgraden dan is het een wereld van verschil. Ik heb zelf gekozen voor de space gray omdat ik een witte rand rond het scherm irritant vind en dan blijft alleen space gray over. Persoonlijk vind ik die mooier dan de black van de iPhone 5 vanwege de zilverkleurige rand (steek mooi af van het zwarte en ziet er elegant uit) en het grijze van de achterkant steekt mooi af van de zwarte randen onder en boven. Ik heb verder geen last van dat m'n accu snel leeg gaat, het bekende accu probleem. De accu gaat zeker een dag mee met 'normaal gebruik' (af en toe internetten, game spelen en muziek luisteren) Kortom ik ben helemaal tevreden met de 5s.
  #577  
Oud 26-11-13, 21:52
Daantsjie Daantsjie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 2
Standaard

Vorige week mijn zilver iPhone 5s binnen gekregen en ben er blij mee!

Toch zit er kleine kanttekeningen aan. Er zijn 3 hele kleine beschadigingen die je echt in het licht moet zien. De 1e is op de ronding (1 mm streepje), de 2e bij de simkaar sluiting en de ander aan de de zilveren rand. Een heel klein stipje die je ziet als je tegen het licht houdt.

Ik zit in twijfel om Apple daarvoor te bellen. Vind jullie dat terecht of zit ik een beetje te mierenneuken...?
  #578  
Oud 26-11-13, 23:06
pinokkia pinokkia is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daantsjie Bekijk bericht
Vorige week mijn zilver iPhone 5s binnen gekregen en ben er blij mee!

Toch zit er kleine kanttekeningen aan. Er zijn 3 hele kleine beschadigingen die je echt in het licht moet zien. De 1e is op de ronding (1 mm streepje), de 2e bij de simkaar sluiting en de ander aan de de zilveren rand. Een heel klein stipje die je ziet als je tegen het licht houdt.

Ik zit in twijfel om Apple daarvoor te bellen. Vind jullie dat terecht of zit ik een beetje te mierenneuken...?
Heb je soms met de loep je iPhone 5S bekeken? Persoonlijk vind ik het mieren*******. Maar uiteindelijk moet jij zelf beslissen. Ga je er aan storen. Dan moet je bellen naar Apple.
  #579  
Oud 27-11-13, 00:22
Encryptedbrain Encryptedbrain is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Ergens
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daantsjie Bekijk bericht
Vorige week mijn zilver iPhone 5s binnen gekregen en ben er blij mee!

Toch zit er kleine kanttekeningen aan. Er zijn 3 hele kleine beschadigingen die je echt in het licht moet zien. De 1e is op de ronding (1 mm streepje), de 2e bij de simkaar sluiting en de ander aan de de zilveren rand. Een heel klein stipje die je ziet als je tegen het licht houdt.

Ik zit in twijfel om Apple daarvoor te bellen. Vind jullie dat terecht of zit ik een beetje te mierenneuken...?
Klinkt raar maar waar: dit is gewoon normaal bij Apple. Pak tien iPhone's van het zelfde model en er zal er maar een zijn die helemaal gaaf is.
Wanneer je iPhone technisch goed werkt zou ik hem maar lekker houden want het is altijd een verrassing wat je er voor terug krijgt.
  #580  
Oud 27-11-13, 16:11
Daantsjie Daantsjie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinokkia Bekijk bericht
Heb je soms met de loep je iPhone 5S bekeken? Persoonlijk vind ik het mieren*******. Maar uiteindelijk moet jij zelf beslissen. Ga je er aan storen. Dan moet je bellen naar Apple.
Nee, ik heb eenmaal goede ogen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen iPhone 4 i.c.m. Kpn Hi Tjeerds KPN 7 06-11-13 06:41
Ervaringen iPhone 5s Emper iPhone algemeen 8 22-09-13 13:51
Ervaringen iOS7 iphone 4 Ruben1996 Ontwikkelen voor iOS 2 16-09-13 09:16
Ervaringen iPhone 5 Juan kamperlekuuk iPhone algemeen 14 18-10-12 16:16
Iphone 4, ervaringen! passievrucht iPhone algemeen 5 25-10-10 15:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:56.