//

iPhone 5s ervaringen

iPhone 5s ervaringen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Vraagje, Als ik met de iphone 5s film zijn de beelden erg donker B.V. woonkamer met daglicht (bewolkt weer) en foto's nemen zijn niet altijd ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #581  
Oud 27-11-13, 20:53
sebastian1976 sebastian1976 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 2
Standaard

Vraagje, Als ik met de iphone 5s film zijn de beelden erg donker B.V. woonkamer met daglicht (bewolkt weer) en foto's nemen zijn niet altijd scherp, iemand ook last of weet hoe ik dit kan verhelpen, heb de iphone al gereset.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #582  
Oud 28-11-13, 22:24
MightyWiggy MightyWiggy is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 27
Standaard

Vandaag de 5s 1 week in gebruik.
Voor 97% zeer tevreden met het toestel. (Had hiervoor een 4).

Toch drie dingen die mij direct opvielen bij het eerste gebruik.

1, Het beeldscherm heeft een gele gloed. (Wit is aan de gele kant).
Ik lees dat dit een "lijm verhaal" is en dat het door gebruik na een week of twee zal verdwijnen.
Vraag: Zijn er mensen met het zelfde "euvel" die kunnen bevestigen dat het weg gaat en na hoeveel tijd?

2, Bijgeluid (rammel) bij de trilfunctie of bij tikken aan de bovenzijde van de telefoon. Ik begrijp dat dit te maken heeft met de zoomlens?
Bij mij is het volgende het geval;
Trilfunctie bij verticale stand, geen bijgeluiden/"normaal" trillen.
Trilfunctie bij horizontale stand, gerammel. Ook bij het bellen is dit waarneembaar. (Zeker wanneer het volume voluit staat)
Vraag: is dit normaal (hebben andere gebruikers dit ook) of is dit erger dan zou moeten?

3, Aan/uit knop heeft speling, bij mijn oude 4 was dit totaal niet het geval.
Ik begrijp dat het rammelen er niks mee te maken heeft en ervaar dit zelf niet als hinderlijk.

Verder bevalt het toestel zeer goed, zeker in vergelijking met mijn oudere 4. De batterij gaat, bij zelfde gebruik als bij mijn 4 lang(er) mee. Op bovenstaande punten na een tevreden gebruiker.

Mochten de punten reden zijn voor omruil, dan twijfel ik wel sterk om dit te doen omdat het allemaal veel erger kan volgens de verhalen (o.a. hier).

Hoop dat ik hier wat verder kom.

Thanks in advance.
  #583  
Oud 28-11-13, 23:49
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MightyWiggy Bekijk bericht
Vandaag de 5s 1 week in gebruik.
Voor 97% zeer tevreden met het toestel. (Had hiervoor een 4).

Toch drie dingen die mij direct opvielen bij het eerste gebruik.

1, Het beeldscherm heeft een gele gloed. (Wit is aan de gele kant).
Ik lees dat dit een "lijm verhaal" is en dat het door gebruik na een week of twee zal verdwijnen.
Vraag: Zijn er mensen met het zelfde "euvel" die kunnen bevestigen dat het weg gaat en na hoeveel tijd?

2, Bijgeluid (rammel) bij de trilfunctie of bij tikken aan de bovenzijde van de telefoon. Ik begrijp dat dit te maken heeft met de zoomlens?
Bij mij is het volgende het geval;
Trilfunctie bij verticale stand, geen bijgeluiden/"normaal" trillen.
Trilfunctie bij horizontale stand, gerammel. Ook bij het bellen is dit waarneembaar. (Zeker wanneer het volume voluit staat)
Vraag: is dit normaal (hebben andere gebruikers dit ook) of is dit erger dan zou moeten?

3, Aan/uit knop heeft speling, bij mijn oude 4 was dit totaal niet het geval.
Ik begrijp dat het rammelen er niks mee te maken heeft en ervaar dit zelf niet als hinderlijk.

Verder bevalt het toestel zeer goed, zeker in vergelijking met mijn oudere 4. De batterij gaat, bij zelfde gebruik als bij mijn 4 lang(er) mee. Op bovenstaande punten na een tevreden gebruiker.

Mochten de punten reden zijn voor omruil, dan twijfel ik wel sterk om dit te doen omdat het allemaal veel erger kan volgens de verhalen (o.a. hier).

Hoop dat ik hier wat verder kom.

Thanks in advance.
Hier een 5S waar wit ook echt wit is. Als bij jou wit na een week nog steeds een beetje geel is, dan is dat een reden om hem om te ruilen. Het gaat om het lijm dat aan het drogen is. Dit probleem had ik niet toen ik hem voor het eerst aandeed, of de eerste weken.

Mijn 5S heeft geen last van een rammelende aan/uit knop. Eigenlijk vind ik de knop verbeterd ten opzichte van de 5, 4S, 4, maar dat is mijn mening. Als het stoort en als je denkt dat het niet kan, dan zou ik ook contact opnemen met support.

Wat betreft het trilgeluid, dat rammelen is naar mijn mening normaal omdat dit ook bij oudere toestellen voorkomt. Als ik op mijn 5S tik, dan hoor ik een rammel. Als mijn 5S trilt, dan trilt hij ook, soms met of zonder gerammel.

Verder vind ik, als het toestel perfect werkt, dan ben ik tevreden. Stel dat de trilmotor op een of ander manier defect is, of een ander component dan zou ik mijn toestel omruilen.

Dit is uiteraard mijn mening.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 november 2013 om 23:51 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebastian1976 Bekijk bericht
Vraagje, Als ik met de iphone 5s film zijn de beelden erg donker B.V. woonkamer met daglicht (bewolkt weer) en foto's nemen zijn niet altijd scherp, iemand ook last of weet hoe ik dit kan verhelpen, heb de iphone al gereset.
Je zou eens op het scherm moeten tikken zodat het beeld scherp gesteld wordt. Werkt dit niet, zou je dan wat foto's willen plaatsen?
__________________
  #584  
Oud 29-11-13, 18:19
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MightyWiggy Bekijk bericht
Vandaag de 5s 1 week in gebruik.
Voor 97% zeer tevreden met het toestel. (Had hiervoor een 4).

Toch drie dingen die mij direct opvielen bij het eerste gebruik.

1, Het beeldscherm heeft een gele gloed. (Wit is aan de gele kant).
Ik lees dat dit een "lijm verhaal" is en dat het door gebruik na een week of twee zal verdwijnen.
Vraag: Zijn er mensen met het zelfde "euvel" die kunnen bevestigen dat het weg gaat en na hoeveel tijd?

2, Bijgeluid (rammel) bij de trilfunctie of bij tikken aan de bovenzijde van de telefoon. Ik begrijp dat dit te maken heeft met de zoomlens?
Bij mij is het volgende het geval;
Trilfunctie bij verticale stand, geen bijgeluiden/"normaal" trillen.
Trilfunctie bij horizontale stand, gerammel. Ook bij het bellen is dit waarneembaar. (Zeker wanneer het volume voluit staat)
Vraag: is dit normaal (hebben andere gebruikers dit ook) of is dit erger dan zou moeten?

3, Aan/uit knop heeft speling, bij mijn oude 4 was dit totaal niet het geval.
Ik begrijp dat het rammelen er niks mee te maken heeft en ervaar dit zelf niet als hinderlijk.

Verder bevalt het toestel zeer goed, zeker in vergelijking met mijn oudere 4. De batterij gaat, bij zelfde gebruik als bij mijn 4 lang(er) mee. Op bovenstaande punten na een tevreden gebruiker.

Mochten de punten reden zijn voor omruil, dan twijfel ik wel sterk om dit te doen omdat het allemaal veel erger kan volgens de verhalen (o.a. hier).

Hoop dat ik hier wat verder kom.

Thanks in advance.
Vanwege punt 2 heb ik mijn iPhone al 2 keer omgeruild. Punt 3 heb ik ook "last" van, maar ik laat het hierbij. Er is geen garantie dat de volgende weer probleemloos is. In jouw geval zou ik hem wel omruilen, omdat het trilgeluid bijzonder irritant is.
  #585  
Oud 29-11-13, 20:48
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan Bekijk bericht
Vanwege punt 2 heb ik mijn iPhone al 2 keer omgeruild. Punt 3 heb ik ook "last" van, maar ik laat het hierbij. Er is geen garantie dat de volgende weer probleemloos is. In jouw geval zou ik hem wel omruilen, omdat het trilgeluid bijzonder irritant is.

Ik heb vanwege problemen 1-2-3. Vier keer een vervang iPhone gehad de trilling irriteerde me mateloos. Achteraf heb ik van Apple een gloednieuwe gehad.. De powerbutton zit nu vast maar als ik schud rammelt het nog steeds dat laat ik voor wat het is.. Ook de trilling is WEER keihard.. Ik denk dat je het gewoon altijd riskeerd te hebben..

Ik heb besloten er mee te leren leven.. Heb geen zin om na 2 dagen weer met een gereviseerd toestel te zitten .. Want een nieuw toestel is geen garantie dat die problemen verholpen worden...

Korte kantlijn : 3 vrienden
hebben deze week hun iPhone ontvangen
De vriend met de grijze 5s zoals my heeft identiek zelfde problemen.
De 2 dames met een gouden iPhone horen niets rammelen by het schudden en de trilling is ook lekker zacht ..
  #586  
Oud 29-11-13, 20:54
bertoes bertoes is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 154
Standaard

Conclusie: koop een gouden en al ge vorige problemen behoren tot het verleden!
__________________
Macbook Pro Retina 13 inch, 2.4 ghz, 8 gb ram, 256 ssd - iphone 2G 16 Gb - iphone 3GS 16 Gb - iphone 4 16 Gb zwart -Iphone 4S 16 Gb zwart - iphone 5 32 Gb zwart
  #587  
Oud 30-11-13, 00:36
MightyWiggy MightyWiggy is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 27
Standaard

Allemaal bedankt voor de reacties.
Nogmaals, het gerammel is wel echt een tegenvaller en ook de gele gloed bevalt mij aller minst. Twijfel nu nog meer om het toestel om te ruilen, ik moet ervoor 100 km reizen zonder nul zekerheid op een "perfect" toestel. (Nee ik wil geen gouden).
Ik kijk het nog even aan hoe de gele gloed zich ontwikkeld, mochten er ondertussen nog mensen zijn die hun ervaring willen delen lees ik het natuurlijk graag.
  #588  
Oud 30-11-13, 10:58
ivanhoeke ivanhoeke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
De 2 dames met een gouden iPhone horen niets rammelen by het schudden en de trilling is ook lekker zacht ..
Dan hebben zij "geluk" want ik heb een gouden en heb het wel het gerammel, de ietsje loszittende powerknop en het harde trillen.
En nee ik ga ervoor niet naar Apple of Mobistar gaan. Heb geen zin in gans dat gedoe!
  #589  
Oud 30-11-13, 10:58
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MightyWiggy Bekijk bericht
Allemaal bedankt voor de reacties.
Nogmaals, het gerammel is wel echt een tegenvaller en ook de gele gloed bevalt mij aller minst. Twijfel nu nog meer om het toestel om te ruilen, ik moet ervoor 100 km reizen zonder nul zekerheid op een "perfect" toestel. (Nee ik wil geen gouden).
Ik kijk het nog even aan hoe de gele gloed zich ontwikkeld, mochten er ondertussen nog mensen zijn die hun ervaring willen delen lees ik het natuurlijk graag.
Je hebt al een beetje een gouden met de gele gloed. .
Die kleur: de meeste steken hun phone in een hoes, vraag me af wat die kleur dan uitmaakt? .

Bij mijn4 had ik ok een gele gloed op de linker zijkant bovenaan, had geen zin om die binne te steken (want ik kreeg niet meteen eenandere mee), uiteindelijk ben ik het gewoon geworden.
  #590  
Oud 30-11-13, 12:26
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke Bekijk bericht
Dan hebben zij "geluk" want ik heb een gouden en heb het wel het gerammel, de ietsje loszittende powerknop en het harde trillen.
En nee ik ga ervoor niet naar Apple of Mobistar gaan. Heb geen zin in gans dat gedoe!
ik heb op ebay een ultra thin air (0.3mm dunne) cover gekocht. valt niet op en dankzij dit valt de harde trilling al veel minder op.. kben dus ook al bij al gelukkig
  #591  
Oud 01-12-13, 20:26
Nicorhns Nicorhns is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 17
Standaard

Ik heb sinds vrijdag mijn iPhone 5S 16GB Space Grey. Ik heb ook een "rammelende" sleep/wake knop maar dat stoort me niet enorm hard. Wat mij echter wel stoort is dat het scherm merkbaar "geler" (of warmer zoals sommigen het verwoorden) is dan het scherm van mijn iPhone 5, iPad Mini, MacBook Pro... Ik heb m'n nieuwe iPhone ook al naast 4 andere iPhones gelegd en steeds weer zie je dat mijn scherm merkbaar "geler" is dan de anderen.

Nu ben ik vrij zeker dat dit niet weggaat door gebruik, want ik had hetzelfde probleem ook met m'n vervang iPhone 4 en MacBook Pro.
Ik vraag me nu af of hier mensen zijn die met dit probleem al naar de Apple Store in Amsterdam zijn gegaan, en wat het resultaat was?
  #592  
Oud 01-12-13, 20:38
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicorhns Bekijk bericht
Ik heb sinds vrijdag mijn iPhone 5S 16GB Space Grey. Ik heb ook een "rammelende" sleep/wake knop maar dat stoort me niet enorm hard. Wat mij echter wel stoort is dat het scherm merkbaar "geler" (of warmer zoals sommigen het verwoorden) is dan het scherm van mijn iPhone 5, iPad Mini, MacBook Pro... Ik heb m'n nieuwe iPhone ook al naast 4 andere iPhones gelegd en steeds weer zie je dat mijn scherm merkbaar "geler" is dan de anderen.

Nu ben ik vrij zeker dat dit niet weggaat door gebruik, want ik had hetzelfde probleem ook met m'n vervang iPhone 4 en MacBook Pro.
Ik vraag me nu af of hier mensen zijn die met dit probleem al naar de Apple Store in Amsterdam zijn gegaan, en wat het resultaat was?


Geloof me binnen 4-5 dagen is het weg. Wat mij interesseert is hoe je trilling is
  #593  
Oud 01-12-13, 20:40
Nicorhns Nicorhns is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
Geloof me binnen 4-5 dagen is het weg. Wat mij interesseert is hoe je trilling is
Ik heb voor de zekerheid toch een afspraak gemaakt in de Apple Store voor zaterdag. Als het beter is kan ik die nog afzeggen natuurlijk...

Wat bedoel je met trilling? De vibratie? Wat zou daar raar mee moeten zijn?
  #594  
Oud 01-12-13, 20:54
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicorhns Bekijk bericht
Ik heb voor de zekerheid toch een afspraak gemaakt in de Apple Store voor zaterdag. Als het beter is kan ik die nog afzeggen natuurlijk...

Wat bedoel je met trilling? De vibratie? Wat zou daar raar mee moeten zijn?

Hoe hard die trilt
  #595  
Oud 01-12-13, 21:52
MightyWiggy MightyWiggy is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicorhns Bekijk bericht
Ik heb voor de zekerheid toch een afspraak gemaakt in de Apple Store voor zaterdag. Als het beter is kan ik die nog afzeggen natuurlijk...
Mocht je zaterdag wel gaan, wil je dan hier laten weten hoe het is verlopen?

Ik heb overigens vernomen dat "ze" ook bij je langs kunnen komen voor een omruil. (Evt tegen betaling van €29,-)
Hoe zit dat dan?

Thanks in advance.
  #596  
Oud 01-12-13, 22:33
Nicorhns Nicorhns is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MightyWiggy Bekijk bericht
Mocht je zaterdag wel gaan, wil je dan hier laten weten hoe het is verlopen?

Ik heb overigens vernomen dat "ze" ook bij je langs kunnen komen voor een omruil. (Evt tegen betaling van €29,-)
Hoe zit dat dan?

Thanks in advance.
I will
Langskomen is voor mij niet nodig. Ik wil niet nog eens €29 extra betalen omdat Apple geen goede schermen kan selecteren...
  #597  
Oud 01-12-13, 23:52
MightyWiggy MightyWiggy is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicorhns Bekijk bericht
I will
Langskomen is voor mij niet nodig. Ik wil niet nog eens €29 extra betalen omdat Apple geen goede schermen kan selecteren...
Oké top.

Snap ik, wil ik ook niet maar, maatje van me had problemen met zijn iPhone 5, kwamen ze voor €29,- een nieuwe brengen. Ook deze was niet goed en omdat hij binnen drie maanden weer een nieuwe kreeg was het die keer gratis brengen ivm garantie.

Die garantie hebben wij ook? (Ding is een dikke week oud)
  #598  
Oud 02-12-13, 20:05
aeh aeh is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 70
Standaard

Ben eigenlijk erg tevreden met mijn 5s, ik heb ook nog een gewone 5 en het is echt verbazend als je ze naast elkaar legt. Vanochtend beide tegelijk van de lader gehaald, na 6 u standby en beide half uur gebruik op de 5s gewoon nog 99% terwijl de 5 al op 88% stond.

Zo dit toch komen door die M7 co-processor ?

Vind die vinger-id scanner ook echt top, werkt lekker vlot
__________________
iPad Pro 32gb, iPhone 6s 64gb, iPhone 6 64gb, Macbook Retina 2016
  #599  
Oud 03-12-13, 08:59
Tunsi Tunsi is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 18
Standaard

Ik heb mijn iPhone 5S nu al een paar dagen en ik vroeg me af of iemand dit probleem ook heeft/had?

Mijn probleem is dat wanneer ik muziek afspeel en dan een spel speel op de iPhone, na een tiental seconden werken de knoppen niet meer. Hiermee bedoel ik dat de Vergrendel knop, home button, volume knoppen niet meer reageren.

Ik kan nog steeds mijn spel verder spelen, maar na zo 1 minuuutje valt de iPhone uit en start die vanzelf weer op.

Dit gebeurt alleen maar als ik muziek + spel gebruik op mijn iPhone.

Hopelijk kan iemand me helpen.
  #600  
Oud 04-12-13, 14:27
Marki3 Marki3 is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 39
Standaard

Ik heb net een nieuwe witte 5S 16 gyg. Mijn standby knop bovenop rammelt ook als ik ermee schudt. Niet zo'n probleem verder.
Wat mij wel positief opvalt is de veel betere standby tijd tov de 4s die ik hiervoor had. De 5s kan wel 3 dagen zonder lader als je hem niet al te veel gebruikt. De 4s moest bij hetzelfde gebruik elke dag aan de lader.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen iPhone 4 i.c.m. Kpn Hi Tjeerds KPN 7 06-11-13 06:41
Ervaringen iPhone 5s Emper iPhone algemeen 8 22-09-13 13:51
Ervaringen iOS7 iphone 4 Ruben1996 Ontwikkelen voor iOS 2 16-09-13 09:16
Ervaringen iPhone 5 Juan kamperlekuuk iPhone algemeen 14 18-10-12 16:16
Iphone 4, ervaringen! passievrucht iPhone algemeen 5 25-10-10 15:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:58.