//

Ervaringen met bluetooth?

Ervaringen met bluetooth? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Niet met een BT hoofdtelefoon, maar wel met een BT autoradio! Tot voor 3.0 ging het BT bellen via de radio wel, maar de Iphone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 18-06-09, 20:16
Darth_Stijn Darth_Stijn is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Heers (B)
Berichten: 16
Standaard

Niet met een BT hoofdtelefoon, maar wel met een BT autoradio!
Tot voor 3.0 ging het BT bellen via de radio wel, maar de Iphone werd niet altijd herkend. Nu daarintegen met 3.0!!!!
Alles werkt super! Ik start de auto, zet BT aan op de Iphone en direct wordt er een Headset en audio verbinding gemaakt zodat ik zowel kan bellen via de radio maar ook mijn muziek kan afspelen!
Zalig gewoon!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 18-06-09, 20:26
pncdejong pncdejong is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 15
Standaard

Bij mij werkt het nu ook beter met de parrot 3.03. Alleen op een of andere manier moet ik wel handmatig verbinding maken. Daarna gaat het prima. Iemand anders dezelfde ervaring?
  #83  
Oud 18-06-09, 21:24
DJGizbo DJGizbo is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 22
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wili6 Bekijk bericht
Heeft er ook iemand ervaringen met muziek via je Iphone afspelen op een bluetooth hoofdtelefoon?

Ik lees dat A2DP niet echt (of niet) ondersteund wordt door de Iphone en dat het daarom moeilijk is om een stereo hoofdtelefoon te gebruiken?
Ik heb mijn Nokia BH-604 stereo bluetooth hoofdtelefoon aangesloten en kreeg tranen in mijn ogen vanwege het mooie resultaat . Groot succes!!!
Helaas we een (groot) aantal miliseconden vertraging als je video kijkt (NOSJournaal App)
  #84  
Oud 19-06-09, 14:43
Danny Schuurman Danny Schuurman is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 2
Standaard

ik heb een alpine 103 bt autoradio die ook a2dp ondersteund, maar muziek bluetooth streamen werkt niet
bellen en telefoonboek synchroniseren werkte altijd al perfect en daar is gelukkig geen verandering ingekomen.

Ik keek erg uit naar de update zodat je nu ook eindelijk bluetooth muziek kan streamen naar de autoradio en ben daarom ook erg teleurgesteld dat dit nog steeds niet werkt.

zijn er mensen die dezelfde problemen hebben?
  #85  
Oud 19-06-09, 14:46
Danny Schuurman Danny Schuurman is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darth_Stijn Bekijk bericht
Niet met een BT hoofdtelefoon, maar wel met een BT autoradio!
Tot voor 3.0 ging het BT bellen via de radio wel, maar de Iphone werd niet altijd herkend. Nu daarintegen met 3.0!!!!
Alles werkt super! Ik start de auto, zet BT aan op de Iphone en direct wordt er een Headset en audio verbinding gemaakt zodat ik zowel kan bellen via de radio maar ook mijn muziek kan afspelen!
Zalig gewoon!

welke radio heb je, want ik heb een alpine 103 bt en deze werkt niet
  #86  
Oud 20-06-09, 14:05
wesleydegraaf wesleydegraaf is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 64
Standaard

Werkt a2dp ook voor de iPhone 2g? Heb namelijk een autoradio met Bluetooth en bellen gaat prima maar hoopte nu ik 3.0 heb dat ik ook muziek kon afspelen maar dat lukt niet, weet iemand hier meer vanaf?
  #87  
Oud 20-06-09, 19:22
Joost213 Joost213 is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 16
Standaard

Hier ben ik ook benieuwd naar: Is het iemand met een 2G iPhone al gelukt om via bluetooth muziek af te spelen?

Ik heb naar aanleiding van de 'A2DP Bluetooth: mogelijkheid om draadloos via een stereo Bluetooth-headset te luisteren' uitbreiding in FW 3.0 een Jabra BT3030 headset gekocht. Telefoneren via headset werkt prima, maar muziek afspelen ermee lukt (nog) niet helaas.
  #88  
Oud 20-06-09, 19:49
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

De 2G ondersteund geen A2DP en een aantal andere zaken die wel op een 3G kunnen. Zelfde geldt voor het verschil tussen 3G en 3G S, laatst genoemde heeft een aantal dingen die de 2G en 3G niet kunnen.

Als het niet werkt of niet goed werkt is het beste om te kijken of de firmware van alle apparaten up to date is en eventueel naar de nieuwste versie te updaten. Vele problemen zijn het simpele gevolg van een autoradio/carkit die nieuwere telefoons niet snappen. Fabrikanten brengen daarom een nieuwe firmware uit waardoor het juist wel weer correct werkt.

Overigens is die vertraging met NOS Journaal normaal. Dat is namelijk het grote nadeel aan draadloze technieken.
  #89  
Oud 20-06-09, 20:30
wesleydegraaf wesleydegraaf is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 64
Standaard

Wat een onzin weer..
  #90  
Oud 21-06-09, 16:19
Joost213 Joost213 is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ppl Bekijk bericht
De 2G ondersteund geen A2DP en een aantal andere zaken die wel op een 3G kunnen. Zelfde geldt voor het verschil tussen 3G en 3G S, laatst genoemde heeft een aantal dingen die de 2G en 3G niet kunnen.

Als het niet werkt of niet goed werkt is het beste om te kijken of de firmware van alle apparaten up to date is en eventueel naar de nieuwste versie te updaten. Vele problemen zijn het simpele gevolg van een autoradio/carkit die nieuwere telefoons niet snappen. Fabrikanten brengen daarom een nieuwe firmware uit waardoor het juist wel weer correct werkt.
Potentiele domme vraag maar stel em toch maar: Dit laatste is dus alleen van toepassing op BT accessoires in combinatie met een 3G iPhone?

Een 2G iPhone zal dus nooit in staat zijn om via A2DP muziek af te spelen, ongeacht of er nieuwe firmware uitkomt (voor zowel de iPhone als voor de BT headset/carkit etc)?
  #91  
Oud 21-06-09, 17:03
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Dat laatste is een algeheel probleem met bluetooth ongeacht welke devices je hebt. Zo was de Nokia N95 ook niet ondersteund door de Parrot CK3100 carkit. Parrot heeft toen een firmware update uitgebracht waarna de N95 volledig ondersteund was. Voor de iPhone hebben ze toen hetzelfde gedaan. Vandaar ook het antwoord: als je bluetooth ding niet werkt probeer dan eerst eens te zorgen dat alles de nieuwste firmware heeft en probeer het daarna nog eens (het maakt dus niet uit wat voor bluetooth apparaat het is: iPhone, carkit, andere telefoon, headset, etc.).

Dat van die iPhone 2G is iets wat Apple heeft verteld zonder erbij te vertellen waarom dit zo is. Er zijn vermoedens dat dit te maken heeft met de gebruikte bluetooth chip maar dat is niet geheel zeker. Er is dus ook geen zekerheid of Apple dit met een nieuwe firmware voor de iPhone 2G nog kan fixen of uberhaupt gaat fixen (ze konden het wel eens uitgeschakeld hebben om de 3G en de 3G S meer naar voren te brengen en die 2G uit te faseren maar ook dat zijn maar vermoedens). Conclusie: niemand die het zeker weet maar realiseer je wel dat de support van die 2G nu wel aardig stopt omdat het al aardig z'n economische levensduur heeft bereikt.
  #92  
Oud 27-06-09, 23:07
Wili6 Wili6 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 9
Standaard

Ik heb gisteren een Jabra BT8030 headset gekocht, ik kan muziek van mijn iphone afspelen. De controls op mijn headset kan ik niet gebruiken om te skippen (forward, back), wat best wel stom is.
Verder kan ik ook geen telefoons aanvaarden op mijn headset (opnieuw, de 'aanvaard-knop' geeft blijkbaar geen signaal aan mijn iphone). Verder kan ik ook niemand bellen via mijn headset, ik moet gewoon spreken in mijn iphone (de headset heeft een ingebouwde microfoon).

Heeft iemand hier soms tips voor, of is het gewoon Apple die ervoor 'zorgt' dat dit niet werkt?
  #93  
Oud 28-06-09, 01:05
Guest-20161107182859
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wili6 Bekijk bericht
Ik heb gisteren een Jabra BT8030 headset gekocht, ik kan muziek van mijn iphone afspelen. De controls op mijn headset kan ik niet gebruiken om te skippen (forward, back), wat best wel stom is.
Verder kan ik ook geen telefoons aanvaarden op mijn headset (opnieuw, de 'aanvaard-knop' geeft blijkbaar geen signaal aan mijn iphone). Verder kan ik ook niemand bellen via mijn headset, ik moet gewoon spreken in mijn iphone (de headset heeft een ingebouwde microfoon).

Heeft iemand hier soms tips voor, of is het gewoon Apple die ervoor 'zorgt' dat dit niet werkt?

om de skip functies te gebruiken moet er een bluetooth remote profiel aanwezig zijn, maar die is er dus niet (volgens mensen op het apple discussie forum,

Ik heb zelf problemen met het detecteren van andere telefoontjes. Hoe wel het mij gelukt is om mijn Xperia toe te voegen in het lijstje, wil het gewoon geen verbinding maken met mijn X1.
  #94  
Oud 28-06-09, 11:57
DJGizbo DJGizbo is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wili6 Bekijk bericht
De controls op mijn headset kan ik niet gebruiken om te skippen (forward, back), wat best wel stom is.
Verder kan ik ook geen telefoons aanvaarden op mijn headset (opnieuw, de 'aanvaard-knop' geeft blijkbaar geen signaal aan mijn iphone). Verder kan ik ook niemand bellen via mijn headset, ik moet gewoon spreken in mijn iphone (de headset heeft een ingebouwde microfoon).
Ik kan met mijn Nokia BH-604 de opneemknop / pauze-playknop / volumeknop / next-backknop alleen volledig gebruiken. In de Nokia zitten dan ook diverse profielen, die blijkbaar goed samengaan met de iPhone 3G 3.0.

Misschien moet je de Jabra opnieuw "pair'en"?
  #95  
Oud 29-06-09, 20:38
DVDGuy DVDGuy is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 11
Standaard

Ik heb een fabrieksmatig geunlockte 3G met FW 3.0 en een Mondeo met BT Autoradio/navigatie met BT met de meest recente software van Blaupunkt..

Ik krijg nu sinds een paar dagen "localhost" i.p.v. iPhone van Ruud wat ik voorheen kreeg en weet niet hoe dit te herstellen.

Bij mijn collega werkt de iPhone i.c.m. Audi feilloos, maar ik heb bijv. niet de functionaliteit om te zien wie mij het laatst gebeld heeft (uiteraard is dit wel zichtbaar op de iPhone zelf).
Daarnaast krijg ik met geen enkel ander BT-apparaat dan mijn radio, een verbinding tot stand.

Iemand enig idee, of tips?

Gr.
Ruud
  #96  
Oud 29-06-09, 21:48
tasarhans tasarhans is offline
• iOS 6.1.4
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: rosmalen
Berichten: 54
Standaard

Ik heb Pioneer BT 85. Die gebruik ik als carkit werkte redelijk mits de microfoon dicht genoeg bij je mond zit.
Nu met OS 3.0 werkt het beter (helderder, beter verstaandbaar is mijn indruk) en het mooiste.. De ipod functie klikt direct op de radio A2dp... Soms een hakkeltje (3G uitzetten en geen probleem..)
Wat bij mij wel geholpen heeft is het BT geheugen in de radio te wissen.. alle telefoons er uit en opnieuw connecten... Heerlijk,
ik ben helemaal blij...
{off topic} Nu nog navigon oid erop en dan kan mijn oude TT op Palm T3 van de voorruit...
Ik heb een IGPS360 externe gps voor iphone.. met serial gps kan dat de ontvangst ook sterk verbeteren (getest met XGPS)
  #97  
Oud 30-06-09, 09:03
stealth0001 stealth0001 is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tasarhans Bekijk bericht
Ik heb Pioneer BT 85. Die gebruik ik als carkit werkte redelijk mits de microfoon dicht genoeg bij je mond zit.
Nu met OS 3.0 werkt het beter (helderder, beter verstaandbaar is mijn indruk) en het mooiste.. De ipod functie klikt direct op de radio A2dp... Soms een hakkeltje (3G uitzetten en geen probleem..)
Wat bij mij wel geholpen heeft is het BT geheugen in de radio te wissen.. alle telefoons er uit en opnieuw connecten... Heerlijk,
ik ben helemaal blij...
{off topic} Nu nog navigon oid erop en dan kan mijn oude TT op Palm T3 van de voorruit...
Ik heb een IGPS360 externe gps voor iphone.. met serial gps kan dat de ontvangst ook sterk verbeteren (getest met XGPS)
Ik heb de iPhone met 3.0, een Pioneer navigatie XR-1 icm BT101 bluetooth. Ik heb inmiddels Navigon en heb ontdekt dat zodra je connect met de carkit het geluid van Navigon niet meer werkt. Heb deze bug bij support gemeld en tot heb heden geen antwoord gekregen.
  #98  
Oud 30-06-09, 16:08
tasarhans tasarhans is offline
• iOS 6.1.4
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: rosmalen
Berichten: 54
Standaard

Volgens mij is dat onvermijdelijk...
de TT's hebben dat volgens mij ook dat je de spraak niet hoort wanneer je in gesprek bent via de TT carkit functie....
Lijkt me overigens wel mee te leven...
  #99  
Oud 30-06-09, 21:35
glenner glenner is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 15
Standaard

Hoe ervaren jullie de Bluetooth audio streaming? Persoonlijk vind ik de geluidskwaliteit als ik bv via mijn autoradio afspeel maar matig. Je hoort het vooral in de hoge tonen. Net een mp3 met te lage bitrate ofzo. Mss ligt het aan de radio... Als ik rechtstreeks met een kabel op mijn aux in aansluit klinkt het veel zuiverder...
  #100  
Oud 12-09-09, 19:25
Brian Morgan Brian Morgan is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 3
Standaard

Heb 2 verschillende bleutoth carkits geprobeerd maar geen geluk ze weren dus gewoon niet!!
De Iphone zoekt wel maar vind geen van bijde bleutoothaparaten...
Reageren

Labels
bluetooth



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen met mobiel internet in met Duitse Simkaart foontje Internet in buitenland (roaming) 17 06-05-15 07:37
Ervaringen met de GEAR4 blustream RX bluetooth ontvanger wleijten iPhone accessoires en onderdelen 1 11-03-11 23:47
Bluetooth functie van iPhone met bluetooth radio partyfart iPhone algemeen 25 15-12-09 12:30
Ervaringen met Hi? RobertN Overige providers Nederland 15 16-11-07 00:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:03.