//

Ervaringen met bluetooth?

Ervaringen met bluetooth? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) ik ben van plan a.s. vrijdag de iphone te gaan halen, alleen voor mij is een punt cruciaal: heeft er iemand ervaringen met de bluetooth ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-07-08, 17:42
Globalist Globalist is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 24
Standaard Ervaringen met bluetooth?

ik ben van plan a.s. vrijdag de iphone te gaan halen, alleen voor mij is een punt cruciaal: heeft er iemand ervaringen met de bluetooth icm autoradio? Ik heb de Sony MEX-BT2600, deze biedt (in theorie) de mogelijkheid om via bluetooth een telefoon te gebruiken. Tevens zou, als de 'telefoon' de mogelijkheid biedt via bluetooth muziek kunnen worden gestreamd. Volgens mij is dit laatste al niet mogelijk bij de iphone, maar zijn er ervaringen met de eerste?

Ik heb flink gegoogled, maar kom deze combinatie nog niet tegen... ben benieuwd of iemand er eraring mee heeft?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-07-08, 17:46
Doblie's schermafbeelding
Doblie Doblie is offline
• iOS 9.3.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 580
Standaard

Teneerste: Welkom op het iPhoneclub.nl forum.

Ik heb zelf weinig verstand van dit onderwerp, ik heb zo wel mijn meningen over het bluetooth-systeem van de iPhone. Vervelend dat u niets gevonden hebt op Google, dat kan soms gebeuren.

Er zijn heel veel gebruikers in de late uren van de dag online, waar u gegarandeerd antwoord op uw vraag krijgt.

Succes,
Doblie.
__________________
iPhone 3G firmware 4.1 (jailbreak)
  #3  
Oud 07-07-08, 17:49
Globalist Globalist is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doblie Bekijk bericht
Teneerste: Welkom op het iPhoneclub.nl forum.

Ik heb zelf weinig verstand van dit onderwerp, ik heb zo wel mijn meningen over het bluetooth-systeem van de iPhone. Vervelend dat u niets gevonden hebt op Google, dat kan soms gebeuren.

Er zijn heel veel gebruikers in de late uren van de dag online, waar u gegarandeerd antwoord op uw vraag krijgt.

Succes,
Doblie.
Dank voor je reactie, het schijnt dat het bluetooth gebeuren nogal beperkt is he?

Ben benieuwd naar de ervaringen van andere gebruikers, en dank voor het welkom heten. Ik heb al weken veelvuldig van het forum gebruik gemaakt, en besloot me nu ook maar eens te registeren
  #4  
Oud 07-07-08, 17:53
Doblie's schermafbeelding
Doblie Doblie is offline
• iOS 9.3.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 580
Cool

Oke dan. De bluetooth is nogal beperkt inderdaad in een iPhone, je kan er alleen maar een headset op aansluiten. Je kan dus geen andere media-apparaten er mee vinden, en dus ook niet mee verbinden. Het is puur voor een headset, wat ik natuurlijk slecht vind. Alle rotmobieltjes hebben de functie Bluetooth met elkaar op kunnen zoeken, waarom heeft de iPhone dat dan niet?

Ik snap het niet!

Groeten,
Doblie.
  #5  
Oud 07-07-08, 18:34
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Ik heb de iPhone al een tijdje, en deze werkt tot nu toe PERFECT met alle carkits die ik heb kunnen proberen.

Ik heb momenteel een mazda 6 en de iphone werkt prima op de geintegreerde bluetooth carkit.
Ik heb de iphone ook aangesloten op de parrot van mijn vriendin en de geintegreerde bluetoothcarkit van Seat, en op de pioneer autoradio van een vriend van me. Werkt overal perfect. Stukken beter zelfs dan mijn vorige Samsung!

Qua andere functionaliteit, tsja, jammer dan, maar goed, hoe vaak stuur je nu een bestand via Bluetooth. het enige wat ik mis is dat ik visitekaartjes niet via bluetooth kan versturen of ontvangen
  #6  
Oud 07-07-08, 18:37
Globalist Globalist is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 Bekijk bericht
Ik heb de iPhone al een tijdje, en deze werkt tot nu toe PERFECT met alle carkits die ik heb kunnen proberen.

Ik heb momenteel een mazda 6 en de iphone werkt prima op de geintegreerde bluetooth carkit.
Ik heb de iphone ook aangesloten op de parrot van mijn vriendin en de geintegreerde bluetoothcarkit van Seat, en op de pioneer autoradio van een vriend van me. Werkt overal perfect. Stukken beter zelfs dan mijn vorige Samsung!
thx! ik denk dat ik de gok maar ga nemen, ik heb inmiddels gelezen dat via een omweg de bluetooth audio streaming alsnog zou kunnen werken (via audio selectie bij voicemail of iets dergelijks) maar ik heb ook dit product ontdekt:
Welcome to wiREVO USA
en dan de bluetooth stereo dongle, misschien dat dat zou kunnen werken?
"Parrot" is dat 'n merk trouwens? Als ik 'n radio heb die via bluetooth als 'carkit' functioneert, moet dat toch ook gaan werken, tenminste, er is een kans dat het werkt bedoel ik?

Ik overweeg steeds meer om donderdagnacht alsnog in de rij te gaan staan..
  #7  
Oud 07-07-08, 18:41
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Parrot is een merk ja (een van de bekendste zelfs als het gaat om bluetooth carkits )

IK zou er van uit gaan dat de iPhone prima werkt op je carkit. Ik heb tot dusver nog geen problemen gehoord (of gelezen ) i.c.m. bluetooth carkits
  #8  
Oud 13-07-08, 14:06
Ronn Ronn is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 17
Standaard

Ik heb de carkit van nokia, de ck-7w, en daarmee gaat het perfect !
  #9  
Oud 13-07-08, 14:23
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Ronn, ik heb daar iets minder goede (geluids) ervaring mee. Bij een af fabriek set en parrot werkt ie comleter, meer functies worfen ondersteund, zoals een volledige snelkeuze, die uit je phone favorieten kan worden gebruikt. Bij mijn set is het enige dat niet werkt is een geluid (over de install) als er een sms is. Maar in de auto vind ik dat eigenlijk wel prettig
  #10  
Oud 14-07-08, 01:54
mamutskywalker's schermafbeelding
mamutskywalker mamutskywalker is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 84
Standaard

mijn iphone 3g blijft nog steeds zoeken na koppelen met een ander toestel of na niks kunnen vinden, deze probleem had ik ook op de 1e gen dus niet echt verholpen
heeft iemand ervering ermee of de batterij er hierdoor veel uimaakt

thanks
  #11  
Oud 14-07-08, 12:03
thijsvgelder thijsvgelder is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Haarlem
Berichten: 81
Standaard

zolang je bluetooth aan hebt staan gaat het wel tenkoste van je batterij

Laatst gewijzigd door thijsvgelder; 14-07-08 om 12:05.
  #12  
Oud 14-07-08, 12:30
jeroenkommer jeroenkommer is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Deventer
Berichten: 7
Standaard

Het is toch wel een minpunt dat de Bluetooth geen verbinding kan leggen met andere mobieltjes. Ik gebruikte deze mogelijkheid (met een Sony Erickson) redelijk vaak. Effe een leuke beltoon van een neefje kopieren of foto's overzetten naar een mobieltje van een collega. Best handig. Helaas..... maar het blijft een tof toestel! En inderdaad de blauwetand 'vreet' stroom, maar dat is ook het geval met toestellen van andere fabrikanten.
  #13  
Oud 14-07-08, 13:21
mamutskywalker's schermafbeelding
mamutskywalker mamutskywalker is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 84
Standaard

ik snap ook wel dat bluetooth stroom kost maar wat ik bedoelen wil is ik heb nu een sony ericsson waar de bluetooth altijd aan is en hierdoor doe ik er wel iets korter met de batterij maar het is niet zo dat ik elke dag mijn telefoon moet laden

Laatst gewijzigd door mamutskywalker; 15-07-08 om 21:07.
  #14  
Oud 15-07-08, 18:20
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mamutskywalker Bekijk bericht
ik snap ook wel dat bluetooth stroom kost maar wat ik bedoelen wil is ik heb nu een sony ericsson waar de bluetooth altijd aan is en hierdoor doe ik er wel iets korter met de batterij maar het is niet zo dat ik elke dag mijn telefoon moet laden
Er zullen hier nog weinig ervaringen bekend zijn op dit gebied met de 3G, domweg omdat ie er nog te kort is.
Daarnaast is gebruik persoonlijk en zal het resultaat bij iedereen anders zijn -in meer of mindere mate.
Het beste is dat je zélf een test doet door je iPhone bijv. een dag met - en een dag zonder bluetooth te gebruiken. Je zult dan zelf het verschil in jouw omstandigheden en met jouw telefoon ervaren. Op basis daarvan kun je dan besluiten wat je doet.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #15  
Oud 05-09-08, 16:53
Swiftly Swiftly is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 72
Standaard

Apple is misleidend geweest. Ze zeggen dat er bluetooth op zit, maar dan vergeten ze erbij te zeggen dat het een uitgekleede functionaliteit heeft. Ik hoopte via bleutooth mijn internet op mijn PDA te kunnen delen (en wellicht zelfs tv te kunnen kijken op mijn pda via mijn iphone internet abonnement)

Maar Apple is uitgegroeit tot Windows in kwadraad kwa betutelen... jammer...
__________________
iFuEUck = Apple laat europeanen 1€ voor 1$ betalen, terwijl de euro inmiddels $1,50 waard is.
  #16  
Oud 05-09-08, 17:29
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

swiftly, dan had je de specs beter moeten lezen, want hierin zijn ze gewoon eerlijk geweest hoor
  #17  
Oud 05-09-08, 17:47
McNessie McNessie is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 150
Standaard

heb 1 keer bt geprobeerd met een sony ericsson, kreeg geen verbinding.
  #18  
Oud 05-09-08, 18:18
Vassili's schermafbeelding
Vassili Vassili is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 193
Standaard

ik gebruikbt alleen i.c.m net mijn bt headset werkt goed
  #19  
Oud 17-09-08, 10:24
BASVANDERHEIDEN's schermafbeelding
BASVANDERHEIDEN BASVANDERHEIDEN is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Mookhoek
Berichten: 33
Standaard bleutooth over autoradio

hallo...

er wordt al heel veel verteld over bleutooth.
ik heb een LG lan9700r gekocht en die vind mijn iphone wel
alleen het adresboek neemt hij niet over... enig idee hoe dat op te lossen is?
  #20  
Oud 17-09-08, 10:36
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Dat is niet op te lossen Bas.
Die telefoon wordt gewoon niet ondersteund voor de telefoonboekfunctie
Reageren

Labels
bluetooth



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen met mobiel internet in met Duitse Simkaart foontje Internet in buitenland (roaming) 17 06-05-15 07:37
Ervaringen met de GEAR4 blustream RX bluetooth ontvanger wleijten iPhone accessoires en onderdelen 1 11-03-11 23:47
Bluetooth functie van iPhone met bluetooth radio partyfart iPhone algemeen 25 15-12-09 12:30
Ervaringen met Hi? RobertN Overige providers Nederland 15 16-11-07 00:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:29.