Ervaringen iPhone 6 (plus) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Nog mensen die ervaringen willen delen over de overstap van de 6 naar de 6+? Ik heb nu de 6 ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Citaat:
Tenzij je een vrouwenbroek aan hebt, want daar past echt niets in die zakken ;-)
|
|
|
|||
|
|||
Citaat:
https://www.kickstarter.com/projects...ocked-6-pocket Vooral tijdens het autorijden is het een prima oplossing. |
|
|||
|
|||
Ben van de 6 naar de plus gegaan, en alhoewel het tof is om het grote scherm te gebruiken, heb ik hem toch weer ingewisseld voor de 6, de + is net iets te groot om in de hand te houden, en net iets te groot om comfortabel in de broekzak te steken.
ook een nadeel van de + is de laadtijd, eens ie leeg is, heb je serieus power nodig om hem op te laden (in de auto navigeer ik met TT, en een 2a lader krijgt hem maar langzaam opgeladen), in tegenstelling tot de 6, laad bijna dubbel zo snel. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Met de 6-plus denk ik gewoon niet meer na over "verplicht opladen". Het ding heeft altijd nog over. Ik zet m elke dag wel op het dock maar haal m om 7.00 van de lader. Dan wanneer ik om 19.00 's-avonds thuis kom zit ik vaak op 75% en rond 0.00 staat ie op 65%. En dan gebruik ik m stevig (muziek, messaging, email, surfen, navigatie). Ding heeft zo'n ongelooflijk grote batterij dat ik het hele "oplaadprobleem" vergeten ben. |
|
|||
|
|||
Ja, hij gaat lang, de +, maar eens hij leeg is, heb je een handicap,(ik denk bvb aan lange reizen met het vliegtuig)
Maar alles heb zen + en alles heb zen - ;-) |
|
|||
|
|||
Een lege batterij is voor mij nooit een probleem ze.
Ben ik een hele dag weg? Moet ik bv 9 uren zoals naar Amerika toen op de vlieger gaan zitten? Allemaal geen probleem mee en dit met geen enkele (degelijke) smartphone. Een goede externe batterij kopen, meer moet je niet doen (wel echt oplette je een goeie hebt die toch je 6 plus een 3 tal keer kan opladen). De als je die uit de oplader trekt + 3 keer herladen = 4 keer je de phone kan opgebruiken; je mag zelfs nog aan slechts 5 uur gebruik rekenen = 20 uur in totaal. Nooit een probleem dus . Er is nooit een probleem als je voor alles gewapend bent haha. Dat van in de hand houden; voorbeeldje; ne maat van mij typt 9/10 keer altijd met 1 hand, ik doe het nu net 9/10 keer met 2 handen ik de phone vasthoud en zo typ en surf enz... Ik ben dan maar vd 6 naar de 6 plus gegaan en zeker geen spijt van, vooral het scherm was toch het belangrijkste voor me. Over de broekzakken; 9/10 broeken die ik heb die zijn groot en ik heb zelfs nog speling . Zowel in trainingsbroeken als jeans. Bij de trainingsbroeken kan je de test makkelijk doen als je de 6 plus in bezit hebt om er de broeken uit te nemen die grotere zakken hebbe . flappah; ik ben niet zozeer een voorstander van wat ik net in dat filmpje heb gezien; zeker niet als dat zo uitsteekt en zichtbaar is, het laatste datk wil is dat iedereen ziet datk nen iPhone 6/plus heb . Vind nogal gevaarlijk, dieven die van wanten wete en dit zien zijn der sowieso mee weg. . |
|
|||
|
|||
Naar Amerika is voor mij meer dan 20 uur onderweg hoor, 9 uur is een vluchtje naar NY ;-) maar dat is halverwege ;-)
En ik heb goede accu's, maar het blijft toch een hekel punt op lange afstanden, het laden van een 6+. Het scherm daarentegen, mis ik wel weer. Ach, het is allemaal wat je zelf wilt. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|||
Wij hebben inmiddels een routine opgebouwd met uiteenlopende externe accu's variërend van 6000 tot bijna 26.000 mAh. Het verschijnsel 'lege accu' is daarmee verleden tijd. Een vaste plek voor gebruikte en volle accu's maakt het allemaal overzichtelijk.
|
|
|||
|
|||
Bedankt voor de tips, jongens. Ik ben intussen overgestapt naar de 6 plus.
En ik vind het formaat nog meevallen. Zelfs in de broekzak valt het al bij al nog mee. Ik heb wel een heel dun hoesje genomen om hem niet groter te maken. Wat betreft de externe batterij. Dat is goed voor op reis. Maar bij een dag waarbij je niet op reis bent (bv. een werkvergadering op locatie of een daguitstap met de kinderen), neem je toch geen externe batterij mee. In die gevallen komt de stevige batterij autonomie van de 6 plus goed van pas! Laatst gewijzigd door belgiumiphone; 18-02-15 om 16:28. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Dankzij een goede iphone camera heb ik geen fototoestel meer nodig |
|
||||
|
||||
Powerbank (10.000mAh) to the rescue. Nooit meer last van een lege batterij en nog steeds perfect tevreden van mijn iPhone.
|
|
|||
|
|||
Maar hoe groot/zwaar zijn die externe batterijen? Probleem als de batterij van jouw iphone doorheen de dag leeg raakt en je moet hem aan zo een batterij hangen, dan kun je hem intussen niet gebruiken.
Ik heb een kleinere externe accu van slechts 2200mAh dat ik ook op het werk cadeau gekregen heb bij een opleiding. Goedkoop Chinees spul, maar het werkt wel. Voordeel is dat het een klein en licht toestelletje is. Je kunt de iphone blijven gebruiken terwijl hij aan dat bakje hangt. |
|
||||
|
||||
Ik laat het ding altijd 's nachts opladen via het stopcontact.
Ik kan hiermee 4x mijn iPhone herladen, dus ik kom eigenlijk nooit in de problemen. Mijn iPhone kan ik hiermee (naar mijn gevoel) even snel opladen dan via het stopcontact. |
|
|||
|
|||
Google maar eens op Mophie en Anker. Fraaie producten. Opladen gaat even snel als bij de 12W voeding van Apple; de kleine voedingen van Apple gebruiken wij nergens meer voor. Die grote accu van Anker (25.500 mAh) laadt gelijktijdig 2 iPads op tot ruim 70%. De Mophie XL (12.000 mAh) laadt 4x een iPhone op of een iPad tot 70%.
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Even terug ontopic
De iphone 6 plus is gewoon top. Ik heb geen enkel grammetje spijt van de overstap (had daarvoor een 6). De 6 plus valt zeer goed mee qua afmetingen. In de broekzak past hij goed. Ik heb middelgrote zakken. Al zittend voel je hem redelijk, maar niet dermate dat het ondraaglijk is. De grote voordelen van de plus zijn natuurlijk: het grotere scherm en de stevige batterij. Na een dag gebruik heb ik 45 tot 50% batterij autonomie over. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone 5s ervaringen | rsnhakan | iPhone algemeen | 804 | 16-09-16 23:41 |
Ervaringen iPhone 5s | Emper | iPhone algemeen | 8 | 22-09-13 14:51 |
Ervaringen iPhone 5 | Juan kamperlekuuk | iPhone algemeen | 14 | 18-10-12 17:16 |
Iphone 4, ervaringen! | passievrucht | iPhone algemeen | 5 | 25-10-10 16:29 |
Eerste ervaringen Iphone 3G | tescione | iPhone algemeen | 33 | 01-02-09 20:38 |
|
|