//

Ervaringen iPhone 6 (plus)

Ervaringen iPhone 6 (plus) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Nog mensen die ervaringen willen delen over de overstap van de 6 naar de 6+? Ik heb nu de 6 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #221  
Oud 10-02-15, 17:11
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
Nog mensen die ervaringen willen delen over de overstap van de 6 naar de 6+?

Ik heb nu de 6 en het kriebelt toch om naar de 6+ over te stappen. Maar ik lees hier dat je hem niet in de broekzak kunt houden als je zit. Is dit echt heel lastig?

En bij de 6+ vrees ik ook voor het verlies van privacy. Als je tijdens een (saaie) vergadering de 6+ boven haalt, kun je dat niet ongemerkt doen...
Hij past bij mij (als man) prima in mijn broekzakken, ook bij het zitten.
Tenzij je een vrouwenbroek aan hebt, want daar past echt niets in die zakken ;-)
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #222  
Oud 17-02-15, 20:23
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
Nog mensen die ervaringen willen delen over de overstap van de 6 naar de 6+?

Ik heb nu de 6 en het kriebelt toch om naar de 6+ over te stappen. Maar ik lees hier dat je hem niet in de broekzak kunt houden als je zit. Is dit echt heel lastig?

En bij de 6+ vrees ik ook voor het verlies van privacy. Als je tijdens een (saaie) vergadering de 6+ boven haalt, kun je dat niet ongemerkt doen...
In principe past ie nog wel in een broekzak. Ik draag vaak een spijkerbroek en zelfs daar past ie nog wel in. Maar echt comfortabel is het niet. Ik heb vorig jaar aan een Kickstarter project mee gedaan en, ondanks het feit dat het een hoog nerd-gehalte heeft, ben ik heel tevreden over de volgende oplossing:

https://www.kickstarter.com/projects...ocked-6-pocket

Vooral tijdens het autorijden is het een prima oplossing.
  #223  
Oud 17-02-15, 20:35
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Ben van de 6 naar de plus gegaan, en alhoewel het tof is om het grote scherm te gebruiken, heb ik hem toch weer ingewisseld voor de 6, de + is net iets te groot om in de hand te houden, en net iets te groot om comfortabel in de broekzak te steken.
ook een nadeel van de + is de laadtijd, eens ie leeg is, heb je serieus power nodig om hem op te laden (in de auto navigeer ik met TT, en een 2a lader krijgt hem maar langzaam opgeladen), in tegenstelling tot de 6, laad bijna dubbel zo snel.
  #224  
Oud 17-02-15, 20:40
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RudydG Bekijk bericht
Ben van de 6 naar de plus gegaan, en alhoewel het tof is om het grote scherm te gebruiken, heb ik hem toch weer ingewisseld voor de 6, de + is net iets te groot om in de hand te houden, en net iets te groot om comfortabel in de broekzak te steken.
ook een nadeel van de + is de laadtijd, eens ie leeg is, heb je serieus power nodig om hem op te laden (in de auto navigeer ik met TT, en een 2a lader krijgt hem maar langzaam opgeladen), in tegenstelling tot de 6, laad bijna dubbel zo snel.
Wow, daar heb ik überhaupt nog nooit aan gedacht maar dat zou best wel eens kunnen wat je daar zegt.

Met de 6-plus denk ik gewoon niet meer na over "verplicht opladen". Het ding heeft altijd nog over. Ik zet m elke dag wel op het dock maar haal m om 7.00 van de lader. Dan wanneer ik om 19.00 's-avonds thuis kom zit ik vaak op 75% en rond 0.00 staat ie op 65%. En dan gebruik ik m stevig (muziek, messaging, email, surfen, navigatie). Ding heeft zo'n ongelooflijk grote batterij dat ik het hele "oplaadprobleem" vergeten ben.
  #225  
Oud 17-02-15, 21:47
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Ja, hij gaat lang, de +, maar eens hij leeg is, heb je een handicap,(ik denk bvb aan lange reizen met het vliegtuig)
Maar alles heb zen + en alles heb zen - ;-)
  #226  
Oud 18-02-15, 00:06
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Een lege batterij is voor mij nooit een probleem ze.

Ben ik een hele dag weg?
Moet ik bv 9 uren zoals naar Amerika toen op de vlieger gaan zitten?

Allemaal geen probleem mee en dit met geen enkele (degelijke) smartphone.
Een goede externe batterij kopen, meer moet je niet doen (wel echt oplette je een goeie hebt die toch je 6 plus een 3 tal keer kan opladen).

De als je die uit de oplader trekt + 3 keer herladen = 4 keer je de phone kan opgebruiken; je mag zelfs nog aan slechts 5 uur gebruik rekenen = 20 uur in totaal. Nooit een probleem dus .

Er is nooit een probleem als je voor alles gewapend bent haha.

Dat van in de hand houden; voorbeeldje; ne maat van mij typt 9/10 keer altijd met 1 hand, ik doe het nu net 9/10 keer met 2 handen ik de phone vasthoud en zo typ en surf enz... Ik ben dan maar vd 6 naar de 6 plus gegaan en zeker geen spijt van, vooral het scherm was toch het belangrijkste voor me.

Over de broekzakken; 9/10 broeken die ik heb die zijn groot en ik heb zelfs nog speling .
Zowel in trainingsbroeken als jeans.
Bij de trainingsbroeken kan je de test makkelijk doen als je de 6 plus in bezit hebt om er de broeken uit te nemen die grotere zakken hebbe .

flappah; ik ben niet zozeer een voorstander van wat ik net in dat filmpje heb gezien; zeker niet als dat zo uitsteekt en zichtbaar is, het laatste datk wil is dat iedereen ziet datk nen iPhone 6/plus heb . Vind nogal gevaarlijk, dieven die van wanten wete en dit zien zijn der sowieso mee weg. .
  #227  
Oud 18-02-15, 06:50
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Naar Amerika is voor mij meer dan 20 uur onderweg hoor, 9 uur is een vluchtje naar NY ;-) maar dat is halverwege ;-)
En ik heb goede accu's, maar het blijft toch een hekel punt op lange afstanden, het laden van een 6+.
Het scherm daarentegen, mis ik wel weer.
Ach, het is allemaal wat je zelf wilt.
  #228  
Oud 18-02-15, 06:52
dkawa dkawa is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Een lege batterij is voor mij nooit een probleem ze.

Ben ik een hele dag weg?
Moet ik bv 9 uren zoals naar Amerika toen op de vlieger gaan zitten?

Allemaal geen probleem mee en dit met geen enkele (degelijke) smartphone.
Een goede externe batterij kopen, meer moet je niet doen (wel echt oplette je een goeie hebt die toch je 6 plus een 3 tal keer kan opladen).

De als je die uit de oplader trekt + 3 keer herladen = 4 keer je de phone kan opgebruiken; je mag zelfs nog aan slechts 5 uur gebruik rekenen = 20 uur in totaal. Nooit een probleem dus .

Er is nooit een probleem als je voor alles gewapend bent haha.

Dat van in de hand houden; voorbeeldje; ne maat van mij typt 9/10 keer altijd met 1 hand, ik doe het nu net 9/10 keer met 2 handen ik de phone vasthoud en zo typ en surf enz... Ik ben dan maar vd 6 naar de 6 plus gegaan en zeker geen spijt van, vooral het scherm was toch het belangrijkste voor me.

Over de broekzakken; 9/10 broeken die ik heb die zijn groot en ik heb zelfs nog speling .
Zowel in trainingsbroeken als jeans.
Bij de trainingsbroeken kan je de test makkelijk doen als je de 6 plus in bezit hebt om er de broeken uit te nemen die grotere zakken hebbe .

flappah; ik ben niet zozeer een voorstander van wat ik net in dat filmpje heb gezien; zeker niet als dat zo uitsteekt en zichtbaar is, het laatste datk wil is dat iedereen ziet datk nen iPhone 6/plus heb . Vind nogal gevaarlijk, dieven die van wanten wete en dit zien zijn der sowieso mee weg. .
Netjes verwoord zeg 😂
  #229  
Oud 18-02-15, 07:14
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Z Bekijk bericht
Een lege batterij is voor mij nooit een probleem ze.

Ben ik een hele dag weg?
Moet ik bv 9 uren zoals naar Amerika toen op de vlieger gaan zitten?

Allemaal geen probleem mee en dit met geen enkele (degelijke) smartphone.
Een goede externe batterij kopen, meer moet je niet doen (wel echt oplette je een goeie hebt die toch je 6 plus een 3 tal keer kan opladen).

De als je die uit de oplader trekt + 3 keer herladen = 4 keer je de phone kan opgebruiken; je mag zelfs nog aan slechts 5 uur gebruik rekenen = 20 uur in totaal. Nooit een probleem dus .

Er is nooit een probleem als je voor alles gewapend bent haha.

Dat van in de hand houden; voorbeeldje; ne maat van mij typt 9/10 keer altijd met 1 hand, ik doe het nu net 9/10 keer met 2 handen ik de phone vasthoud en zo typ en surf enz... Ik ben dan maar vd 6 naar de 6 plus gegaan en zeker geen spijt van, vooral het scherm was toch het belangrijkste voor me.

Over de broekzakken; 9/10 broeken die ik heb die zijn groot en ik heb zelfs nog speling .
Zowel in trainingsbroeken als jeans.
Bij de trainingsbroeken kan je de test makkelijk doen als je de 6 plus in bezit hebt om er de broeken uit te nemen die grotere zakken hebbe .

flappah; ik ben niet zozeer een voorstander van wat ik net in dat filmpje heb gezien; zeker niet als dat zo uitsteekt en zichtbaar is, het laatste datk wil is dat iedereen ziet datk nen iPhone 6/plus heb . Vind nogal gevaarlijk, dieven die van wanten wete en dit zien zijn der sowieso mee weg. .
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RudydG Bekijk bericht
Naar Amerika is voor mij meer dan 20 uur onderweg hoor, 9 uur is een vluchtje naar NY ;-) maar dat is halverwege ;-)
En ik heb goede accu's, maar het blijft toch een hekel punt op lange afstanden, het laden van een 6+.
Het scherm daarentegen, mis ik wel weer.
Ach, het is allemaal wat je zelf wilt.
Zoals apotheosis zeg een externe batterij bijkopen en het probleem van lege iphone is opgelost ik kan het jullie alleen maar aanraden
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
  #230  
Oud 18-02-15, 12:47
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Wij hebben inmiddels een routine opgebouwd met uiteenlopende externe accu's variërend van 6000 tot bijna 26.000 mAh. Het verschijnsel 'lege accu' is daarmee verleden tijd. Een vaste plek voor gebruikte en volle accu's maakt het allemaal overzichtelijk.
  #231  
Oud 18-02-15, 15:10
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Bedankt voor de tips, jongens. Ik ben intussen overgestapt naar de 6 plus.

En ik vind het formaat nog meevallen. Zelfs in de broekzak valt het al bij al nog mee.
Ik heb wel een heel dun hoesje genomen om hem niet groter te maken.

Wat betreft de externe batterij. Dat is goed voor op reis. Maar bij een dag waarbij je niet op reis bent (bv. een werkvergadering op locatie of een daguitstap met de kinderen), neem je toch geen externe batterij mee. In die gevallen komt de stevige batterij autonomie van de 6 plus goed van pas!

Laatst gewijzigd door belgiumiphone; 18-02-15 om 15:28.
  #232  
Oud 19-02-15, 07:53
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
Bedankt voor de tips, jongens. Ik ben intussen overgestapt naar de 6 plus.

En ik vind het formaat nog meevallen. Zelfs in de broekzak valt het al bij al nog mee.
Ik heb wel een heel dun hoesje genomen om hem niet groter te maken.

Wat betreft de externe batterij. Dat is goed voor op reis. Maar bij een dag waarbij je niet op reis bent (bv. een werkvergadering op locatie of een daguitstap met de kinderen), neem je toch geen externe batterij mee. In die gevallen komt de stevige batterij autonomie van de 6 plus goed van pas!
Inderdaad maar ik gebruik mijn iphone ook nogal veel als camera en dan durft de batterij nogal eens slurpen vandaar dat zo een externe batterij bij de hand hebben wel handig is
Dankzij een goede iphone camera heb ik geen fototoestel meer nodig
  #233  
Oud 19-02-15, 09:10
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Powerbank (10.000mAh) to the rescue. Nooit meer last van een lege batterij en nog steeds perfect tevreden van mijn iPhone.
  #234  
Oud 19-02-15, 12:02
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Maar hoe groot/zwaar zijn die externe batterijen? Probleem als de batterij van jouw iphone doorheen de dag leeg raakt en je moet hem aan zo een batterij hangen, dan kun je hem intussen niet gebruiken.

Ik heb een kleinere externe accu van slechts 2200mAh dat ik ook op het werk cadeau gekregen heb bij een opleiding. Goedkoop Chinees spul, maar het werkt wel. Voordeel is dat het een klein en licht toestelletje is. Je kunt de iphone blijven gebruiken terwijl hij aan dat bakje hangt.
  #235  
Oud 19-02-15, 12:57
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Waarom zou je die intussen niet kunnen gebruiken. Ik heb een kabel van 1.5m, dus die powerbank kan gerust in een tas/rugzak zitten terwijl je je iPhone gebruikt.

Ik gebruik deze.
  #236  
Oud 19-02-15, 13:00
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Ik gebruik deze.
Hoe lang duurt het om deze volledig op te laden? Opladen via de pc of kun je die met de iphone-stekker ook opladen via het stopcontact (sneller)?
  #237  
Oud 19-02-15, 13:02
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Ik laat het ding altijd 's nachts opladen via het stopcontact.

Ik kan hiermee 4x mijn iPhone herladen, dus ik kom eigenlijk nooit in de problemen.

Mijn iPhone kan ik hiermee (naar mijn gevoel) even snel opladen dan via het stopcontact.
  #238  
Oud 19-02-15, 14:57
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Google maar eens op Mophie en Anker. Fraaie producten. Opladen gaat even snel als bij de 12W voeding van Apple; de kleine voedingen van Apple gebruiken wij nergens meer voor. Die grote accu van Anker (25.500 mAh) laadt gelijktijdig 2 iPads op tot ruim 70%. De Mophie XL (12.000 mAh) laadt 4x een iPhone op of een iPad tot 70%.
  #239  
Oud 19-02-15, 16:10
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dkawa Bekijk bericht
Netjes verwoord zeg 😂
En wat een bijdrage van u, sterk.

Ik heb geen mooie zinsbouw, nooit gehad, toch denk ik dat het nog duidelijk leesbaar is, niet?

Ik doe tenminste een bijdrage, reacties als de uwe zijn pas
  #240  
Oud 20-02-15, 22:16
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Even terug ontopic

De iphone 6 plus is gewoon top. Ik heb geen enkel grammetje spijt van de overstap (had daarvoor een 6).

De 6 plus valt zeer goed mee qua afmetingen. In de broekzak past hij goed. Ik heb middelgrote zakken. Al zittend voel je hem redelijk, maar niet dermate dat het ondraaglijk is.

De grote voordelen van de plus zijn natuurlijk: het grotere scherm en de stevige batterij. Na een dag gebruik heb ik 45 tot 50% batterij autonomie over.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 5s ervaringen rsnhakan iPhone algemeen 804 16-09-16 22:41
Ervaringen iPhone 5s Emper iPhone algemeen 8 22-09-13 13:51
Ervaringen iPhone 5 Juan kamperlekuuk iPhone algemeen 14 18-10-12 16:16
Iphone 4, ervaringen! passievrucht iPhone algemeen 5 25-10-10 15:29
Eerste ervaringen Iphone 3G tescione iPhone algemeen 33 01-02-09 19:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:37.