//

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) ik heb ook haarscheurtjes ontdekt in mijn iphone 3gs. helaas.... de meesten zitten bij de dock connector, en eentje is zo groot dat m'n nagel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Ga je de iPhone omruilen?

Ja. 273 32,35%
Nee. 141 16,71%
Ik heb geen scheurtjes. 430 50,95%
Aantal stemmers: 844. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #801  
Oud 30-10-09, 17:03
Orpheo Orpheo is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 26
Standaard

ik heb ook haarscheurtjes ontdekt in mijn iphone 3gs. helaas.... de meesten zitten bij de dock connector, en eentje is zo groot dat m'n nagel erin blijft hangen zeg maar, de rest is niet voelbaar. Ik twijfel of ik er wel mee terug moet gaan, ik ben, als ik dat doe, namelijk mijn jailbreak en unlock kwijt... ach, zodra de sony ericson x10 op de markt is, neem ik die gewoon. never ever meer een apple product. eerst een ontplofte ipod, toen loslatend scherm van ipod touch, niet reagerend scherm bij ipod touch #2 (die ik als vervanger kreeg) en nu dit, om maar te zwijgen van m'n afbrokkelende macbook...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #802  
Oud 31-10-09, 18:07
mishendr mishendr is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 1
Angry

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theiz Bekijk bericht
....
Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar Apple, niet omdat ik nog iets van garantie oid verwacht, maar vooral omdat ik benieuwd ben naar hun reactie.
....
Heb jij misschien dat emailadres van Apple voor mij? Want ik heb mij suf gezocht maar kon nergens iets vinden! Ik wil Apple ook graag een email sturen, Solid Vision krijgt van Apple de opdracht om te kijken hoe het toestel is bij binnenkomst voor reparatie, en de regel is dat als je een nagel tussen de chromen rand en de achtercase kan krijgen, er geen reparatie gedaan mag worden. TOTALE KUL!

Mijn toestel heeft problemen met de mute-knop, en ik heb haarscheurtjes. Maar omdat je een nagel er tussen kan duwen, is "hij al te ver af" (washet verhaal van Solid Vision). Ik ben des duivels, en wil Apple hier zeker ook direct op aanspreken. Zij maken de regels (en het toestel btw).

Graag hoor ik wat dat emailadres is.
  #803  
Oud 31-10-09, 19:59
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mishendr Bekijk bericht
Heb jij misschien dat emailadres van Apple voor mij? Want ik heb mij suf gezocht maar kon nergens iets vinden! Ik wil Apple ook graag een email sturen, Solid Vision krijgt van Apple de opdracht om te kijken hoe het toestel is bij binnenkomst voor reparatie, en de regel is dat als je een nagel tussen de chromen rand en de achtercase kan krijgen, er geen reparatie gedaan mag worden. TOTALE KUL!

Mijn toestel heeft problemen met de mute-knop, en ik heb haarscheurtjes. Maar omdat je een nagel er tussen kan duwen, is "hij al te ver af" (washet verhaal van Solid Vision). Ik ben des duivels, en wil Apple hier zeker ook direct op aanspreken. Zij maken de regels (en het toestel btw).

Graag hoor ik wat dat emailadres is.
gij mij kon je er een hele dikke nagel tussenstoppen (ook aan de muteknop) en die is wel vervangen binnen garantie (en maar best of ik ging weer eens een lastige klant worden )
  #804  
Oud 01-11-09, 17:56
Niek_ Niek_ is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niek_ Bekijk bericht
Vandaag m'n 3e iPhone binnen, hieronder een korte samenvatting:
Iphone gekocht in augustus 2008

Oktober 2008
Iphone viel regelmatig uit, opgestuurd via Tmobile ter reparatie
conclusie: vochtschade (gelul). 400+ euro verder kreeg ik een nieuwe/refurbished

Oktober 2009
Iphone begon te kieren tussen chrome rand en witte behuizing
Iphone opgestuurd via Tmobile ter reparatie
conclusie: val/stoot/drukschade 250+ euro verder kreeg ik vandaag een nieuwe/refurbished

Bij binnenkomst gecontroleerd, serienummer met 5K en met haarscheurtjes.
Tmobile direct gebeld en nu komt er morgen een koerier met een nieuwe, hopelijk is deze wel goed.

Heb m'n telefoon gelukkig verzekerd, maar wordt hier gewoon niet vrolijk van.
Weten jullie trouwens hoe het zit met het simlock-vrij zijn? Had m'n vorige/ingeleverde iPhone legaal unlocked via Tmobile, moet ik deze die ik nu ga krijgen weer opnieuw laten unlocken?
En de iPhone die de koerier bracht (5K serienummer) had ook haarscheuren...'t blijft moeilijk blijkbaar. Tmobile weer gebeld en maandag komt er weer een nieuwe met de koerier, deze zouden ze eerst zelf controleren voordat hij mijn kant op komt. Ben benieuwd.
  #805  
Oud 02-11-09, 12:12
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Mijn I-Phone heeft ook een scheuren
1 bij de mute en 1 onderhuidse bij de aan/uit knop.
En een dikke scheur (kan nagel tussen doen) waar ik maar een plakbandje op heb gedaan bij de USB aansluiting.
Bij de witte was het erkend toen ik de reperateur opbelde die zij als het een witte is dat ik die kon omruilen voor een zwarte NIEUWE
Als het goed is ruil ik hem donderdag om.
  #806  
Oud 03-11-09, 15:19
Niek_ Niek_ is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niek_ Bekijk bericht
En de iPhone die de koerier bracht (5K serienummer) had ook haarscheuren...'t blijft moeilijk blijkbaar. Tmobile weer gebeld en maandag komt er weer een nieuwe met de koerier, deze zouden ze eerst zelf controleren voordat hij mijn kant op komt. Ben benieuwd.
Echt hoor...
Gisteren weer een iPhone ontvangen, welke door Tmobile voor verzending naar mij gecontroleerd zou worden op haarscheurtjes. 1 x raden. De haarscheuren waren bij de nieuwe iPhone nog beter zichtbaar dan degene die ik al had.

Weer gebeld en toch een beetje boos geworden. Dit is al de 3e dag op een rij dat ik thuis moet blijven om een telefoon te ontvangen. Welke de laatste keer ook nog eens gecontroleerd zou worden. Iets wat duidelijk niet gedaan was. Wederom een omruilafspraak geaccepteerd en weer de toezegging gehad dat het toestel voor verzending naar mij gecontroleerd zou worden.

Het is vandaag dinsdag en je mag wederom 1 x raden. Koerier net aan de deur gehad en weer haarscheuren... Echt, ik weet het nu ook even niet meer. Weer met Tmobile gebeld maar had geen eens zin om nog boos te worden op die lui. Verhaal weer uitgelegd (nu overigens voor mijn gevoel een serieuzer persoon aan de lijn) en ze zou me terug bellen.

Paar minuten later al een telefoontje, ik mag een nieuwe iPhone op gaan halen in de shop. Hopen dat die wel goed is. Kan ongeveer 2 weken duren, maar dat is niet anders. Ben wel blij dat ze nu eindelijk een (waarschijnlijk) goede oplossing voor me hebben.

Wordt vervolgd.
  #807  
Oud 03-11-09, 15:26
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

@Niek

Het is inderdaad ongelooflijk! Hoop dat je nu inderdaad een nieuwe uit (of nog beter in) een doosje krijgt. Ben erg benieuwd.
We zijn nu een jaar en 4 maand verder sinds het bekend is dat de haarscheurtjes ontstaan. Ik had verwacht dat het wel zou worden opgelost... Helaas is dit nog steeds niet het geval...
  #808  
Oud 05-11-09, 17:57
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Vandaag opgehaald.
Een gerefurberd maar tja zo goed als nieuw zonder haarscheuren en een zwarte
  #809  
Oud 05-11-09, 18:35
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starscreamer Bekijk bericht
Vandaag opgehaald.
Een gerefurberd maar tja zo goed als nieuw zonder haarscheuren en een zwarte
Goede service lijkt me zo. Hopen dat deze lang haarscheurvrij blijft.
  #810  
Oud 07-11-09, 12:07
vinniedj vinniedj is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vinniedj Bekijk bericht
Erg bedankt voor jullie informatie! Ik ben benieuwd wat het word. Ik hoop het binnen een week terug te kunnen koppelen.
Nog net binnen de voorgehouden 10dagen ontving ik een iPhone terug. Deze refurbished ziet er erg goed uit, nieuwer dan de mijne, dus ben vooralsnog helemaal tevreden.

Offtopic: Een groot nadeel is dat ik gisteren windows 7 heb geprobeerd te installeren met in totaal 2 formats. Slim als ik was vergat ik de backup van de iphone veilig te stellen. Met een data recovery tool heb ik nu nog wel wat (o.a. .pst files en soort van mappen die de backupfiles moeten bevatten) maar beide zaken krijg ik niet aan de praat. Hoe kon ik zo stom zijn...
  #811  
Oud 14-11-09, 16:23
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard Sheur in iphone! Wat nu?

Hallo,

Ik heb sinds bijna 8/9 maanden een Iphone 3G (8GB zwart).
Deze heb ik bij T-Mobile gekocht en is dus nog redelijk nieuw.

Afgelopen week was ik weer zoals gewoonlijk met mijn Iphone bezig, ik zat een beetje te kijken en ik zag een scheur in de achterkant van de Iphone.
Meteen moest ik aan het programma kassa denken op tv.
Een jongen in kassa had precies dezelfde scheur als ik nu in mijn iphone.

Foto 1:



Dat is dus de foto van de Iphone van die jongen.
De scheur loopt vanaf het oplaad gedeelte recht naar boven.
Bij mij is dit precies hetzelfde.

Ik snap alleen niet hoe deze er in is gekomen.
'De iphone is als een juweel voor mij' zij die jongen op kassa nou voor mij ook!
Ik heb hem niet laten vallen ik heb altijd een hoesje erom en laat hem nooit maar dan ook nooit ergens alleen liggen ook ligt hij altijd op mijn hoesje of erin dus nooit los op een tafel ofzo.

Nu is mijn vraag wat moet ik doen.
En word dit GRATIS vergoed.
  #812  
Oud 14-11-09, 16:26
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Arrow

// Samengevoegd

Laatst gewijzigd door De Generaal; 14-11-09 om 16:36.
  #813  
Oud 14-11-09, 18:15
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Of dit gratis wordt vergoed weten wij natuurlijk nooit zeker. Wij zijn geen T-Mobile of Solid Vision. Ik denk dat je in eerste instantie geen garantie zult krijgen. Je zult echt moeten aandringen wil je garantie krijgen (Bijvoorbeeld met Kassa).
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #814  
Oud 17-11-09, 16:52
newzstar newzstar is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1
Standaard

Ik heb inderdaad scheurtjes in mijn iphone gehad na zes maanden. Ik ben heel zuinig op de iphone, hij zag er verder nog als nieuw uit. Tevens ontstond bij mijn iphone een donkere plek op het beeldscherm. Ik ben naar T-mobile shop gegaan (met originele aankoopbon) en binnen een week had ik een nieuwe iphone thuis gestuurd gekregen.

T-mobile Chapeau!!
  #815  
Oud 18-11-09, 11:13
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dreissen Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb sinds bijna 8/9 maanden een Iphone 3G (8GB zwart).
Deze heb ik bij T-Mobile gekocht en is dus nog redelijk nieuw.

Afgelopen week was ik weer zoals gewoonlijk met mijn Iphone bezig, ik zat een beetje te kijken en ik zag een scheur in de achterkant van de Iphone.
Meteen moest ik aan het programma kassa denken op tv.
Een jongen in kassa had precies dezelfde scheur als ik nu in mijn iphone.

Foto 1:



Dat is dus de foto van de Iphone van die jongen.
De scheur loopt vanaf het oplaad gedeelte recht naar boven.
Bij mij is dit precies hetzelfde.

Ik snap alleen niet hoe deze er in is gekomen.
'De iphone is als een juweel voor mij' zij die jongen op kassa nou voor mij ook!
Ik heb hem niet laten vallen ik heb altijd een hoesje erom en laat hem nooit maar dan ook nooit ergens alleen liggen ook ligt hij altijd op mijn hoesje of erin dus nooit los op een tafel ofzo.

Nu is mijn vraag wat moet ik doen.
En word dit GRATIS vergoed.
Ik had precies hetzelfde en per direct een nieuwe (refurbisched) gekregen
  #816  
Oud 19-11-09, 16:22
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starscreamer Bekijk bericht
Ik had precies hetzelfde en per direct een nieuwe (refurbisched) gekregen
Oke, stel ik zou nu geen garantie krijgen zou ik dan eventueel je email adres mogen dit heb ik ook afgesproken met die jongen van kassa zo heb ik al 2 mensen die om dezelfde reden een nieuw (vervangend) toestel hebben gekregen.
Zo komen ze er bijna niet onderuit mij een nieuwe te geven.
Maar ik wacht nog even af.

En had je ook een scheur in de lengte zoals op dat plaatje of wat het een "kleine haarscheur" en kon je de scheur voelen?

Bedankt!
  #817  
Oud 19-11-09, 22:17
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Exact hetzelfde alleen had ik de witte Iphone.
Mijne was ook voelbaar en exact dezelfde lengte als ik naar jou foto kijk
Toen ik beter keek zag ik meer scheuren(mute en oordopjes ingang).
Mijn toestel heb ik simlock vrij gekocht bij iPhone Service Point
Daarbij gaan garanties net iets anders dan bij T-Mobile.
Direct ruilen ipv 10 werkdagen (zakelijke telefoon )maar het mag geen probleem zijn wat je bent niet de enige in deze topic die precies daar een scheur heeft. Waarschijnlijk krijg je binnen 10 werkdagen een gerefurbisched exemplaar terug.

Laatst gewijzigd door Starscreamer; 19-11-09 om 22:21.
  #818  
Oud 26-11-09, 16:02
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Totaal tegen mijn verwachtingen in kom ik aan bij de T-Mobile winkel en daar ligt een hagel nieuwe iphone voor mij klaar!
Goed geregeld dus van T-Mobile!

Bedankt! En ik ga snel weer aan de slag met alles terug zetten.
  #819  
Oud 27-11-09, 08:21
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Een nieuwe of een gerefurbisched type ?
Welke serienummer heeft je telefoon nu?
  #820  
Oud 27-11-09, 13:13
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starscreamer Bekijk bericht
Een nieuwe of een gerefurbisched type ?
Welke serienummer heeft je telefoon nu?
Ik zou het niet weten.
Reageren

Labels
behuizing, haarscheurtjes, iphone scheur, scheur



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Witte Iphone 3gs haarscheurtjes en verkleuring? moosterhof iPhone algemeen 1 18-10-09 21:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:23.