Hotmail naar Gmail doorsturen (gratis truukje!) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door pietjebell Je kan toch ook gewoon bij de instellingen van gmail instellen dat je de mail van hotmail op dat adres ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Citaat:
Met deze truc weet je dus ook vrijwel meteen dat je mail bij Hotmail hebt (en kun je hem inzien) ipv na (hoogstens) 1 uur (of 15 minuten als je ook nog fetch aanzet, maar dat wil ik net niet).
|
|
|
||||
|
||||
Sinds 1-Dec-2009 werkt het bij mij niet meer... (op 4 verschillende accounts)
Meer mensen die daar last van hebben? (de forward staat bij alle accounts opeens uit en ik kan nu geen niet-Microsoft adres meer selecteren) Als ik me opnieuw probeer aan te melden, krijg ik van Microsoft 2 SMS-jes met de tekst: "Deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar." Waar vind ik hier meer informatie over? Laatst gewijzigd door iScorpio; 02-12-09 om 23:06. |
|
|||
|
|||
Ah ik dacht dat de push van Gmail weer eens haperde maar het is dus Hotmail. Hopen dat het tijdelijk is!
|
|
|||
|
|||
met dit truukje kan ik wel emails ontvangen op mijn gmail, die zijn doorgestuurd vanaf mijn hotmail. Maar ik kan hoogstwss geen berichten verzenden via mijn hotmail?
|
|
||||
|
||||
Citaat:
De meeste mensen sturen nu toch naar mn Gmail omdat ik nu al mn mail via Gmail gelijk stuur en ook via mn Gmail beantwoord... |
|
||||
|
||||
Citaat:
Dan kun je berichten verzenden via hotmail. |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Het is mij gisteren dan ook gelukt, de procedure is echter enigszins gewijzigd, dus hier een nieuwe tut:
Citaat:
|
||||
|
||||
Stappen 2 t/m 5 lijken mij overbodig. Die zijn er om Gmail via een soort fetch door de Google server eens in de zoveel tijd (1/uur?) mail bij Hotmail te laten ophalen, maar je wil met deze procedure net dat Hotmail meteen naar Gmail doorstuurt (forward, soort push).
In stap 8 werkt een T-Mobile nummer wel. Ik heb dat eerder deze week nog succesvol gedaan. |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Maar ik heb wel in de drie weken dat Mobile Live niet werkte Gmail Hotmail laten fetchen en dus een dergelijke configuratie al eens uitgevoerd... De beste test is iemand die nog nooit Gmail zelf mail heeft laten ophalen bij Hotmail (want dit deed ik al lang voor ik deze forward truc leerde) het zonder deze stappen te laten proberen. Vrijwilligers? |
|
|||
|
|||
Citaat:
Bij het opstellen van mijn handleiding (lang geleden) ondersteunde Hotmail nog helemaal geen POP3, dus forwarden naar Gmail, of een andere account was de enige mogelijkheid om Hotmail in de mail app van de iPhone te krijgen. Simpel uit te proberen dat fetch idee van je, toch? Dat kan gewoon in de instellingen van Gmail. |
|
||||
|
||||
Die fetch werkt. Die gebruikte ik immers in de 3 weken dat de Mobile Live dienst niet beschikbaar is.
Wat we willen achterhalen is of het instellen daarvan overbodig is voor de forward (en dat lijkt me wel). |
|
|||
|
|||
Citaat:
Heb zojuist voor het eerst een Gmail account aangemaakt en na het toevoegen van Hotmail als pop3 account worden mijn hotmail emails al doorgestuurd. In hotmail hoef je dus helemaal niks in te stellen! |
|
||||
|
||||
Citaat:
Dat laatste heeft als voordeel dat mail meteen wordt doorgestuurd (en evt. via Push meteen op je iPhone verschijnt), waar Gmail maar eens in de zoveel tijd andere accounts controleert. Citaat:
Afgezien van de vertraging is het resultaat ongeveer hetzelfde. (eventueel extra nadeel: je mag bij Gmail maximaal 5 POP3 accounts laten uitlezen) |
|
|||
|
|||
Citaat:
Heb een ander vraagje: mijn net aangemaakte Gmail is gekoppeld aan m'n Google account en m'n Google account is gekoppeld aan m'n zakelijke emailadres. Ik krijg dus nu zonder dat ik dat heb aangegeven heb mijn zakelijke mails op m'n Gmail account binnen en dit is niet te bedoeling. Ik heb het e-mailadres in mijn Googleaccount al veranderd naar m'n Gmail-adres maar bij m'n Gmail instellingen (account en import) staat nog steeds mijn zakelijk adres dat ik in tegentelling tot die andere adressen niet kan verwijderen. Iemand een idee? |
|
|||
|
|||
Citaat:
Je mag alleen e-mail doorsturen naar een Custom Domain of naar een e-mailadres dat eindigt op hotmail.com, msn.com of live.com. Probeer het opnieuw. |
|
||||
|
||||
En om die reden moet je je dus aanmelden voor die SMS Alerts, zoals in de eerdere stappen. Want hierdoor je je mail forwarden naar een mailadres naar keus. Alle stappen doorlopen?
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Verschil pushmail Gmail en Hotmail | EvertStrack | iPhone algemeen | 0 | 18-01-11 19:36 |
gmail, hotmail en de iphone | dagsh | iPhone algemeen | 0 | 07-01-11 12:55 |
Hoe kun je via mail button hotmail of gmail openen? | orli | iPhone algemeen | 15 | 15-03-09 17:21 |
Hotmail in mail app zonder doorsturen naar gmail | segers909 | iPhone Apps | 20 | 23-10-08 09:54 |
|
|