//

Hotmail naar Gmail doorsturen (gratis truukje!)

Hotmail naar Gmail doorsturen (gratis truukje!) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door pietjebell Je kan toch ook gewoon bij de instellingen van gmail instellen dat je de mail van hotmail op dat adres ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #341  
Oud 03-10-09, 15:19
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pietjebell Bekijk bericht
Je kan toch ook gewoon bij de instellingen van gmail instellen dat je de mail van hotmail op dat adres binnen wilt halen?
Ja, maar dat doet Gmail dan maar eens per uur.

Met deze truc weet je dus ook vrijwel meteen dat je mail bij Hotmail hebt (en kun je hem inzien) ipv na (hoogstens) 1 uur (of 15 minuten als je ook nog fetch aanzet, maar dat wil ik net niet).
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #342  
Oud 02-12-09, 19:47
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DKKKK Bekijk bericht
Werkt nog steeds! Ideaal nu Gmail push ondersteunt
Sinds 1-Dec-2009 werkt het bij mij niet meer... (op 4 verschillende accounts)

Meer mensen die daar last van hebben?

(de forward staat bij alle accounts opeens uit en ik kan nu geen niet-Microsoft adres meer selecteren)

Als ik me opnieuw probeer aan te melden, krijg ik van Microsoft 2 SMS-jes met de tekst:

"Deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar."

Waar vind ik hier meer informatie over?

Laatst gewijzigd door iScorpio; 02-12-09 om 22:06.
  #343  
Oud 04-12-09, 00:32
DKKKK DKKKK is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 102
Standaard

Ah ik dacht dat de push van Gmail weer eens haperde maar het is dus Hotmail. Hopen dat het tijdelijk is!
  #344  
Oud 05-12-09, 16:16
freekydude freekydude is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 83
Standaard

met dit truukje kan ik wel emails ontvangen op mijn gmail, die zijn doorgestuurd vanaf mijn hotmail. Maar ik kan hoogstwss geen berichten verzenden via mijn hotmail?
  #345  
Oud 05-12-09, 19:04
ASNNetworks's schermafbeelding
ASNNetworks ASNNetworks is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freekydude Bekijk bericht
met dit truukje kan ik wel emails ontvangen op mijn gmail, die zijn doorgestuurd vanaf mijn hotmail. Maar ik kan hoogstwss geen berichten verzenden via mijn hotmail?
Je kan in Gmail ervoor kiezen om te beantwoorden met hetzelfde mail account Dus wanneer iemand naar je hotmail stuurt, en jij replied daarop, dan stuurt ie vanaf je Hotmail...Dit werkt in iedergeval wel zo in Gmail zelf..Of het op de iPhone ook zo werkt weet ik niet...

De meeste mensen sturen nu toch naar mn Gmail omdat ik nu al mn mail via Gmail gelijk stuur en ook via mn Gmail beantwoord...
  #346  
Oud 05-12-09, 20:28
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freekydude Bekijk bericht
met dit truukje kan ik wel emails ontvangen op mijn gmail, die zijn doorgestuurd vanaf mijn hotmail. Maar ik kan hoogstwss geen berichten verzenden via mijn hotmail?
Je kunt hotmail als POP3 account configureren.

Dan kun je berichten verzenden via hotmail.
  #347  
Oud 17-12-09, 21:36
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Sinds 1-Dec-2009 werkt het bij mij niet meer... (op 4 verschillende accounts)
Het werkt weer!

(moest wel voor iedere account de telefoon opnieuw configureren & activeren)
  #348  
Oud 19-12-09, 13:46
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Het is mij gisteren dan ook gelukt, de procedure is echter enigszins gewijzigd, dus hier een nieuwe tut:

Citaat:
1. Als je nog geen Gmail account hebt, maak dan een Gmail account aan
2. In Gmail, ga je nu naar Instellingen
3. Open het tabje Doorsturen en POP/IMAP en controleer of IMAP is ingeschakeld
4. Vervolgens ga je naar het tabje Accounts en import. Bij emailberichten bekijken via POP3 vul je je hotmail/live account in. Een tip is om bij E-mailberichten sturen vanaf, de optie "Beantwoorden vanaf hetzelfde adres waar het bericht naartoe is verzonden" aanvinkt.
5. In je Hotmail/Live inbox moet je nu een mailtje hebben gekregen waarin om een bevestiging hiervan wordt gevraagd. Op de link klikken.
6. Bezoek nu de volgende site: Mobile - Windows Live (hiermee kun je je aanmelden voor de alerts, lees hier de informatie goed door, want ook hier geldt de boodschap:
Let op! Als je iets verkeerd instelt en dus toch "mobile alert" SMS-jes ontvangt, dan maak je kosten!
Let goed op wat je doet. Het is je eigen verantwoordelijkheid dat je de juiste instellingen maakt!
7. Inloggen met je Hotmail/Live account
8. Nu voer je er een mobiel telefoonnummer in (volgens de bedenker van deze truc werkt een T-Mobile nummer niet, en gezien ik dat niet heb kunnen/hoeven testen, gaan we daar maar vanuit. Ik heb er een KPN nummer ingevuld)
9. Je krijgt via SMS een bevestigingscode die je moet invullen (deze SMS is gratis!).
10. Aanmelding afronden
11. Meld je aan op je Hotmail/Live account
12. Ga naar Opties > Meer Opties > Hotmail aanpasen > Mobile Alerts voor nieuwe berichten
13. Vink daar de optie Geen. Stuur mij nooit Mobile Alerts
14. Als laatst ga je nu naar Account Beheren bij Opties en kies je voor E-Mail naar een ander E-mail account doorsturen. Hier vul je je Gmail account in en voilá.
Nogmaals, let goed op met wat je doet, want het is je eigen verantwoordelijkheid. Erg moeilijk is het niet, dus er kan niet zo veel misgaan. Succes !
__________________
Voor vragen, zie allereerst onze handige zoekfunctie!
Wiki:
Begrippen Wiki: Handleidingen
  #349  
Oud 19-12-09, 14:54
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Stappen 2 t/m 5 lijken mij overbodig. Die zijn er om Gmail via een soort fetch door de Google server eens in de zoveel tijd (1/uur?) mail bij Hotmail te laten ophalen, maar je wil met deze procedure net dat Hotmail meteen naar Gmail doorstuurt (forward, soort push).

In stap 8 werkt een T-Mobile nummer wel. Ik heb dat eerder deze week nog succesvol gedaan.
  #350  
Oud 19-12-09, 15:09
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Stappen 2 t/m 5 lijken mij overbodig. Die zijn er om Gmail via een soort fetch door de Google server eens in de zoveel tijd (1/uur?) mail bij Hotmail te laten ophalen, maar je wil met deze procedure net dat Hotmail meteen naar Gmail doorstuurt (forward, soort push).

In stap 8 werkt een T-Mobile nummer wel. Ik heb dat eerder deze week nog succesvol gedaan.
Hmm, ik heb die instellingen destijds wel aangezet. Dacht dat je Gmail account je Hotmail account op die manier moest accepteren. Heb jij dit gedaan zonder die stappen? Als het je gelukt is zonder die stappen dan haal ik ze nl weg..
  #351  
Oud 19-12-09, 15:29
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal Bekijk bericht
Hmm, ik heb die instellingen destijds wel aangezet. Dacht dat je Gmail account je Hotmail account op die manier moest accepteren. Heb jij dit gedaan zonder die stappen? Als het je gelukt is zonder die stappen dan haal ik ze nl weg..
Ik heb die stappen niet gedaan.

Maar ik heb wel in de drie weken dat Mobile Live niet werkte Gmail Hotmail laten fetchen en dus een dergelijke configuratie al eens uitgevoerd...

De beste test is iemand die nog nooit Gmail zelf mail heeft laten ophalen bij Hotmail (want dit deed ik al lang voor ik deze forward truc leerde) het zonder deze stappen te laten proberen.

Vrijwilligers?
  #352  
Oud 20-12-09, 02:17
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Ik heb die stappen niet gedaan.

Maar ik heb wel in de drie weken dat Mobile Live niet werkte Gmail Hotmail laten fetchen en dus een dergelijke configuratie al eens uitgevoerd...

De beste test is iemand die nog nooit Gmail zelf mail heeft laten ophalen bij Hotmail (want dit deed ik al lang voor ik deze forward truc leerde) het zonder deze stappen te laten proberen.

Vrijwilligers?
Dat zou inderdaad moeten werken, omdat Hotmail nu wel POP3 ondersteunt.

Bij het opstellen van mijn handleiding (lang geleden) ondersteunde Hotmail nog helemaal geen POP3, dus forwarden naar Gmail, of een andere account was de enige mogelijkheid om Hotmail in de mail app van de iPhone te krijgen.

Simpel uit te proberen dat fetch idee van je, toch? Dat kan gewoon in de instellingen van Gmail.
  #353  
Oud 20-12-09, 13:52
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Die fetch werkt. Die gebruikte ik immers in de 3 weken dat de Mobile Live dienst niet beschikbaar is.

Wat we willen achterhalen is of het instellen daarvan overbodig is voor de forward (en dat lijkt me wel).
  #354  
Oud 21-12-09, 17:14
vizjuul vizjuul is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Ik heb die stappen niet gedaan.

Maar ik heb wel in de drie weken dat Mobile Live niet werkte Gmail Hotmail laten fetchen en dus een dergelijke configuratie al eens uitgevoerd...

De beste test is iemand die nog nooit Gmail zelf mail heeft laten ophalen bij Hotmail (want dit deed ik al lang voor ik deze forward truc leerde) het zonder deze stappen te laten proberen.

Vrijwilligers?
Ik zal het jullie sterker vertellen. Je hebt alleen nog stap 2 t/m 5 nodig.
Heb zojuist voor het eerst een Gmail account aangemaakt en na het toevoegen van Hotmail als pop3 account worden mijn hotmail emails al doorgestuurd.

In hotmail hoef je dus helemaal niks in te stellen!
  #355  
Oud 21-12-09, 19:04
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vizjuul Bekijk bericht
Ik zal het jullie sterker vertellen. Je hebt alleen nog stap 2 t/m 5 nodig.
Voor fetch vanuit Gmail ja, maar wij hebben het hier over push vanuit Hotmail.

Dat laatste heeft als voordeel dat mail meteen wordt doorgestuurd (en evt. via Push meteen op je iPhone verschijnt), waar Gmail maar eens in de zoveel tijd andere accounts controleert.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vizjuul Bekijk bericht
Heb zojuist voor het eerst een Gmail account aangemaakt en na het toevoegen van Hotmail als pop3 account worden mijn hotmail emails al doorgestuurd.
Nee, er worden dus geen mails doorgestuurd. Ze worden door Gmail opgehaald.

Afgezien van de vertraging is het resultaat ongeveer hetzelfde.

(eventueel extra nadeel: je mag bij Gmail maximaal 5 POP3 accounts laten uitlezen)
  #356  
Oud 21-12-09, 19:25
vizjuul vizjuul is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Voor fetch vanuit Gmail ja, maar wij hebben het hier over push vanuit Hotmail...
Klopt. Dat had ik ff niet door.

Heb een ander vraagje: mijn net aangemaakte Gmail is gekoppeld aan m'n Google account en m'n Google account is gekoppeld aan m'n zakelijke emailadres.

Ik krijg dus nu zonder dat ik dat heb aangegeven heb mijn zakelijke mails op m'n Gmail account binnen en dit is niet te bedoeling.

Ik heb het e-mailadres in mijn Googleaccount al veranderd naar m'n Gmail-adres maar bij m'n Gmail instellingen (account en import) staat nog steeds mijn zakelijk adres dat ik in tegentelling tot die andere adressen niet kan verwijderen.

Iemand een idee?
  #357  
Oud 21-12-09, 19:35
vizjuul vizjuul is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal Bekijk bericht
Het is mij gisteren dan ook gelukt, de procedure is echter enigszins gewijzigd, dus hier een nieuwe tut:

Nogmaals, let goed op met wat je doet, want het is je eigen verantwoordelijkheid. Erg moeilijk is het niet, dus er kan niet zo veel misgaan. Succes !
Ik heb exact gedaan wat in je tut staat maar ik krijg bij de laatste stap een foutmelding:

Je mag alleen e-mail doorsturen naar een Custom Domain of naar een e-mailadres dat eindigt op hotmail.com, msn.com of live.com. Probeer het opnieuw.
  #358  
Oud 21-12-09, 19:37
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vizjuul Bekijk bericht
Ik heb exact gedaan wat in je tut staat maar ik krijg bij de laatste stap een foutmelding:

Je mag alleen e-mail doorsturen naar een Custom Domain of naar een e-mailadres dat eindigt op hotmail.com, msn.com of live.com. Probeer het opnieuw.
En om die reden moet je je dus aanmelden voor die SMS Alerts, zoals in de eerdere stappen. Want hierdoor je je mail forwarden naar een mailadres naar keus. Alle stappen doorlopen?
  #359  
Oud 21-12-09, 19:40
vizjuul vizjuul is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal Bekijk bericht
En om die reden moet je je dus aanmelden voor die SMS Alerts, zoals in de eerdere stappen. Want hierdoor je je mail forwarden naar een mailadres naar keus. Alle stappen doorlopen?
Dat heb ik dus gedaan...
  #360  
Oud 21-12-09, 19:46
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vizjuul Bekijk bericht
Dat heb ik dus gedaan...
Daar heb ik dan geen antwoord op. Bij mij (en alle anderen die het is gelukt, zie het topic verder terug) verandert dit dan in de melding dat je één mailadres naar keuze kunt opgeven, wat niet gelinkt is aan Hotmail.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verschil pushmail Gmail en Hotmail EvertStrack iPhone algemeen 0 18-01-11 18:36
gmail, hotmail en de iphone dagsh iPhone algemeen 0 07-01-11 11:55
Hoe kun je via mail button hotmail of gmail openen? orli iPhone algemeen 15 15-03-09 16:21
Hotmail in mail app zonder doorsturen naar gmail segers909 iPhone Apps 20 23-10-08 08:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:15.