//

Iphone 8. Ervaringen

Iphone 8. Ervaringen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik ben benieuwd hoe (voor wie hem heeft) de iphone 8/8plus tot nu toe bevalt?? Is het de upgrade waard als je al ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-10-17, 20:47
nickw nickw is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 26
Standaard Iphone 8. Ervaringen

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd hoe (voor wie hem heeft) de iphone 8/8plus tot nu toe bevalt??

Is het de upgrade waard als je al een iphone 7 hebt?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-10-17, 20:53
rweerink's schermafbeelding
rweerink rweerink is offline
• iOS 15.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 60
Standaard

Zeker, kopen dat ding!
  #3  
Oud 09-10-17, 23:48
jevamo jevamo is offline
• iOS 16.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 220
Standaard

Voor doorgaans gebruik niet. Ben je een apple fan dan koop je deze en volgende maand de X. Zit je op de 7 zal de verbetering niet erg veel zijn.
De camera wat beter, wat meer opties. Bluetooth 5.0, iets snelle processor en draadloos laden.

Verder is er niet heel veel meer. Kom je van een 6 of 6s zou het beter zijn om dan de 8/8plus te nemen
  #4  
Oud 10-10-17, 02:32
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickw Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd hoe (voor wie hem heeft) de iphone 8/8plus tot nu toe bevalt??

Is het de upgrade waard als je al een iphone 7 hebt?
Vd 7 naar de 8 is onnozel om te kopen, er is nauwelijks verschil man, geldverspilling.

Of je koopt de 8 plus en dan heb je nog een wat betere camera derbij of je koopt de x of je houdt je 7 of je doet zoals mij en schakelt eens over naar de S8 van samsung .

rweerink; mensen een domme aankoop laten doen is not done man. Er is nauwelijks verschil tussen de 7 en de 8.

Laatst gewijzigd door apotheosis; 10-10-17 om 02:59.
  #5  
Oud 10-10-17, 07:19
rweerink's schermafbeelding
rweerink rweerink is offline
• iOS 15.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Vd 7 naar de 8 is onnozel om te kopen, er is nauwelijks verschil man, geldverspilling.

Of je koopt de 8 plus en dan heb je nog een wat betere camera derbij of je koopt de x of je houdt je 7 of je doet zoals mij en schakelt eens over naar de S8 van samsung .

rweerink; mensen een domme aankoop laten doen is not done man. Er is nauwelijks verschil tussen de 7 en de 8.

😂😂😂 gelukkig is NICKW mijn neef, ik kon voor €825,- een gesealde 8 Plus 256GB kopen die kon ik natuurlijk niet laten liggen. Hoeft er straks niet zo’n dikke klap geld bij de X!👍🏻
  #6  
Oud 10-10-17, 08:11
kokkie44 kokkie44 is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 629
Standaard

Ik had de iPhone 6 16gb en deze 8 is echt een aanwinst qua opslag en snelheid.
  #7  
Oud 10-10-17, 08:16
nickw nickw is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 26
Standaard

Dank voor de reacties!

Idd de apple fans kopen hem gewoon (rweerink) 😂
Persoonlijk vind ik de vernieuwingen van 7 naar 8 ,mits voor NORMAAL gebruik ook te klein. De iphone 8plus en X spreekt me wel aan vind alleen jammer dat de toestellen zo groot worden.

Laatst gewijzigd door nickw; 10-10-17 om 08:18. Reden: Smiley
  #8  
Oud 10-10-17, 09:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickw Bekijk bericht
Is het de upgrade waard als je al een iphone 7 hebt?
Voor oppervlakkige mensen die zich alleen maar met uiterlijkheden bezighouden is er geen verschil tussen de iPhone 6, 6s, 7 en 8. Nogmaals, het is zoals met de Porsche 911. Uiterlijk is er weinig veranderd sinds 1964. Onder de motorkap is er heel veel veranderd maar dat zien oppervlakkige mensen niet.

Alhoewel ik absoluut geen fan ben van die grote belplanken heb ik mijn principes (aka vooroordelen) maar eens opzij gezet en een iPhone 8 gekocht. Ik wil wel eens meemaken wat Apple allemaal gaat uitspoken met die A11 Bionic processor met neural engine.

Of al die nieuwigheden onder de motorkap de moeite waard zijn moet je zelf beslissen.
  #9  
Oud 10-10-17, 10:34
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Voor oppervlakkige mensen die zich alleen maar met uiterlijkheden bezighouden is er geen verschil tussen de iPhone 6, 6s, 7 en 8. Nogmaals, het is zoals met de Porsche 911. Uiterlijk is er weinig veranderd sinds 1964. Onder de motorkap is er heel veel veranderd maar dat zien oppervlakkige mensen niet.

Alhoewel ik absoluut geen fan ben van die grote belplanken heb ik mijn principes (aka vooroordelen) maar eens opzij gezet en een iPhone 8 gekocht. Ik wil wel eens meemaken wat Apple allemaal gaat uitspoken met die A11 Bionic processor met neural engine.

Of al die nieuwigheden onder de motorkap de moeite waard zijn moet je zelf beslissen.
Ondanks dat het inderdaad onder motorkap veel anders is blijft het inderdaad voor het oog bijna hetzelfde toestel. De meeste huis, tuin en keuken gebruikers vernemen het verschil niet

Was het niet beter om je nieuwsgierigheid te bedwingen en de X te kopen?
Maar tja wie ben ik een 34 jarige Manta rijder (helaas geen geld voor een Porsche)

Betreft belplank, ik wil niet meer anders dan een Plus formaat ... 1 woord heerlijk Al moet ie wel weer ff 4 jaar meegaan.
__________________
iPhone 3 R.I.P., iPhone 4,iPad 4, iPhone 5, iPhone 5S, iPhone 6S, iPhone6S Plus, iPhone 7 Plus, iPhone 11 Pro
  #10  
Oud 10-10-17, 10:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starscreamer Bekijk bericht
Was het niet beter om je nieuwsgierigheid te bedwingen en de X te kopen?
Nee, want mijn vrouw gaat een iPhone X kopen. Die zal ik wel eens mogen vasthouden (denk ik).

Citaat:
Ondanks dat het inderdaad onder motorkap veel anders is blijft het inderdaad voor het oog bijna hetzelfde toestel. De meeste huis, tuin en keuken gebruikers vernemen het verschil niet
Daarom zou Apple eens een iPhone in de vorm van een pannenkoek, met de technologie van de iPhone 3G onder de motorkap, moeten uitbrengen. Dat zou pas vernieuwing zijn voor die mensen. En, de buren zien dan meteen dat men een nieuwe foon heeft.
  #11  
Oud 10-10-17, 10:42
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Nee, want mijn vrouw gaat een iPhone X kopen. Die zal ik wel eens mogen vasthouden (denk ik).



Daarom zou Apple eens een iPhone in de vorm van een pannenkoek, met de technologie van de iPhone 3G onder de motorkap, moeten uitbrengen. Dat zou pas vernieuwing zijn voor die mensen. En, de buren zien dan meteen dat men een nieuwe foon heeft.
Je maakt mijn dag weer goed
  #12  
Oud 10-10-17, 10:47
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Ik wissel gewoon elk jaar van iphone door mijn vorig model voor een goede prijs door te verkopen, gemiddeld €200 opleggen en een nieuwe/nieuw model kopen. Zo heb ik een nieuwe iphone, zonder slijtage en dan nog wat extra’s, het ene jaar wat meer dan het andere. Alleen al dat je een nieuw toestel hebt, zonder slijtage aan bijvoorbeeld de batterij, is voor mij de €200 waard per jaar.

Nu, er is inderdaad weinig merkbaar verschil tussen de 7 plus en de 8 plus. Ik heb wel de indruk dat de 8 plus een tikkeltje sneller is. De draadloos opladen functie gebruik ik niet omdat dat te graag laadt. Ik gebruik de 12W lader van de iphone om die sneller op te laden (en dan duurt het nog lang).

Wat mij wel aanspreekt bij de 8 plus: die zou een betere batterij autonomie hebben dan de 7 plus. Dit moet ik nog uittesten.
  #13  
Oud 10-10-17, 17:58
nickw nickw is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Voor oppervlakkige mensen die zich alleen maar met uiterlijkheden bezighouden is er geen verschil tussen de iPhone 6, 6s, 7 en 8. Nogmaals, het is zoals met de Porsche 911. Uiterlijk is er weinig veranderd sinds 1964. Onder de motorkap is er heel veel veranderd maar dat zien oppervlakkige mensen niet.

Alhoewel ik absoluut geen fan ben van die grote belplanken heb ik mijn principes (aka vooroordelen) maar eens opzij gezet en een iPhone 8 gekocht. Ik wil wel eens meemaken wat Apple allemaal gaat uitspoken met die A11 Bionic processor met neural engine.

Of al die nieuwigheden onder de motorkap de moeite waard zijn moet je zelf beslissen.

Ja inderdaad duidelijk verhaal. Zelf ben ik ook geen fan van al die belplanken😂 de 8plus en iphone X zijn mij ook net wat te groot.

Mag ik vragen waarvoor en wat jij allemaal test met de A11 bionic? Ben daar als normale gebruiker wel benieuwd na.

Tx voor reacties!!!
  #14  
Oud 10-10-17, 18:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickw Bekijk bericht
Mag ik vragen waarvoor en wat jij allemaal test met de A11 bionic?
Ben vooral benieuwd wat Apple gaat doen met kunstmatige intelligentie (KI). De neural engine wordt in de iPhone X al gebruikt voor Face ID. Maar wat gaan ze allemaal doen met KI in de iPhone 8/8 Plus?

En kan ik zelf appkes im mekaar prutsen die de neural engine gebruiken? Ben mij nog aan het inlezen welke API en frameworks er beschikbaar zijn.
  #15  
Oud 10-10-17, 19:59
HardFusion HardFusion is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickw Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd hoe (voor wie hem heeft) de iphone 8/8plus tot nu toe bevalt??

Is het de upgrade waard als je al een iphone 7 hebt?
Ik had vroeger de Iphone 6 64GB (was ook mijn eerste iphone). Sinds maart '16 overgeschakeld naar de iphone 7 PLUS 32GB. Ik ben er zeer tevreden over maar als ik heel eerlijk moet zijn, ik had wat meer terugverwacht voor die 849€.

Had ik mijn 6 niet kunnen verkopen voor een mooi bedrag ging ik de PLUS nooit aangeschaft hebben. Ik ben dus van mijn 7+ zeer tevreden qua gebruik en dergelijke, enkel qua prijs had ik wat meer terugverwacht. Bij het sms'en en dergelijke ligt hij ook wel onhandig in de hand. In de broekzak geen enkel probleem maar bij het sms'en is het serieus onhandig... Maar swat, ik heb deze betaald dus zal deze ook nog een jaartje minstens houden dat hij toch wat werk gedaan heeft voor dat geld

Volgende aankoop wordt terug een gewone iphone (geen PLUS versie bedoel ik dan) of wel een Basic android toestel (OnePlus, Google Pixel,...). Dat zal de revolutie uitwijzen wat het wordt. Maar al zeker geen + versie meer, te onhandig bij het sms'en dus ik ga terug een stapje kleiner.

Heb de 8 bekeken en bestudeerd maar vind het z'n geld niet waard om de overstap naar de nieuwe versie te maken... Te weinig verandering. De X daarintegen is wel een super toestel en met grote aanpassingen zeker qua scherm maar de prijs doet mij dan terug afhaken want het stopt ergens voor mij Ik reken mijn beschermglas en hoesje erbij dus lig je altijd aan een hoger bedrag dan enkel en alleen het toestel,...
  #16  
Oud 11-10-17, 02:34
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Timosha jij moet echt wel de grootste Apple fanboy zijn .
Please man; die processor zal sneller zijn bij (zware) games so what en bij gewone sites zou de 7 af en toe zelfs sneller zijn en dan nog, alsof het wat uitmaakt een pagina een fractie sneller laad.
Fotos trekken is ook iets waar veel toestellen gelijkwaardig zijn, de ene beter in low light, de ander beter met flits enz... ook daar zit er nie veel verschil op.
De 8 is dan ook nog duurder dan de 7 , je moet het maar kunnen mensen oude wijn in nieuwe zakken laten kopen.
Ondertussen zit je der nog met dat schermpje en die dikke randen, dat is hetzelfde als ik terug een oude hd tv 2de hands van ene zou kopen, nee, geef mij maar mijn nieuwe 4k tv, speelt beter dan mijn vorige hd tv, mooier afgewerkt, meer functies etc...

En van dus een 7 naar een 8 gaan is puur geldverspilling, maar ieder doet mee zijn geld wat hem wil.
  #17  
Oud 11-10-17, 08:29
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
....
En van dus een 7 naar een 8 gaan is puur geldverspilling, maar ieder doet mee zijn geld wat hem wil.
De meesten doen zo’n mooi ding in een nog mooier hoesje waarmee uiterlijk niet gezien kan worden welk type er gebruikt word.

Het is dus meer een soort persoonlijke geestelijke SM
  #18  
Oud 11-10-17, 08:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Timosha jij moet echt wel de grootste Apple fanboy zijn .
Ja, sinds 1979 met de Apple //e en sinds 1984 met de Macintosh. In die tijd waart gij niet meer dan een lichte schijn in de ogen van uw vader (denk ik).

Citaat:
Please man; die processor zal sneller zijn bij (zware) games so what en bij gewone sites zou de 7 af en toe zelfs sneller zijn en dan nog, alsof het wat uitmaakt een pagina een fractie sneller laad.
Ik speel geen spellekes op computers, ben toch geen kind meer. Als ik spellekes wil spelen ga ik wel in de stamkroeg poker spelen. En wat de A11 Bionic betreft denk ik dat ge het toch niet helemaal begrepen hebt met uw spellekes en sites.

Citaat:
Fotos trekken is ook iets waar veel toestellen gelijkwaardig zijn, de ene beter in low light, de ander beter met flits enz... ook daar zit er nie veel verschil op.
Om fotokes te trekken heb ik spullen van Sony en Olympus. Véél beter dan om het even welke smartphone met een piepklein objectievke.

Oh ja! Wat die ZamZung van u betreft: ik heb tegen mijn vrouw gezegd dat ze mij naar een gesticht mag brengen als ik met een Goegelfoon begin.

Ik krijg zo het gevoel dat ge een kruistocht zijt begonnen tegen Apple. Is er iemand van Apple met uw lief of vrouw gaan lopen?
  #19  
Oud 11-10-17, 12:09
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Even iets anders: is de "upgrade" van een 8 plus naar de X de moeite?

Ik ken de verschillen natuurlijk wel (de X heeft een iets groter scherm in een compactere behuizing, OLED scherm met een iets groter aantal ppi, FaceID maar geen TouchId). Maar de processor en het aantal ramgeheugen, de camera achteraan enz. is hetzelfde als bij de 8 plus. Dus het enige echte verschil tussen de 8 plus en de X is de formfactor. En daarvoor €300 méér betalen... Heel verleidelijk voor mij, maar deze keer twijfel ik echt wel.
  #20  
Oud 11-10-17, 22:38
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ja, sinds 1979 met de Apple //e en sinds 1984 met de Macintosh. In die tijd waart gij niet meer dan een lichte schijn in de ogen van uw vader (denk ik).



Ik speel geen spellekes op computers, ben toch geen kind meer. Als ik spellekes wil spelen ga ik wel in de stamkroeg poker spelen. En wat de A11 Bionic betreft denk ik dat ge het toch niet helemaal begrepen hebt met uw spellekes en sites.



Om fotokes te trekken heb ik spullen van Sony en Olympus. Véél beter dan om het even welke smartphone met een piepklein objectievke.

Oh ja! Wat die ZamZung van u betreft: ik heb tegen mijn vrouw gezegd dat ze mij naar een gesticht mag brengen als ik met een Goegelfoon begin.
-Ik ben gewoon objectiever dan u daar zit het verschil, je bent zo verknocht aan Apple dat al de rest slecht is wat nu net niet het geval is.
- Ik heb ook gezegd android komt er bv niet in maar ondertussen zit ik al aan mijn 7de android toestel+ik heb alle iPhones al gehad, behalve die 8 en x. Moet wel zeggen dat de S8 wel het beste is met android op die ik al gehad heb, is een topphone maar dit terzijde.
-Ik ben nog steeds een Apple fanboy ze, alleen ben ik kritisch en dat is de 1ste keer dat ik zo kritisch ben, ik heb er een klare kijk op en als iemand dan vraagt van hey gasten; moet ik vd 7 naar de 8 gaan dan moede niet (ik zeg niet daarom jij ze) volmondig ja gaan op antwoorden want iemand dat aanpraten is gewoon fout.
-Wat men dan moet doen zijn de zaken opsommen zoals ze zijn; itern zijn er zoals steeds een paar dingetjes veranderd maar dat is altijd zo en jij bent zo'n techneut maar de meerderheid is dit al helemaal niet en dan is vd 7 naar de 8 upgraden gewoon waste of money man omdat Apple er om te beginnen nog meer geld voor vraagt terwijl er nauwelijks wat veranderd is. Voor nog meer van te vragen is het gewoon derover zoals ik al eerder aanhaalde maar nogmaals, ieder moet dat voor zichzelf uitmaken maar ik raad het af, mss als je een 6 hebt ofzo dan kan je naar een 8 gaan, dan merk je wel iets grotere veranderingen zeker in snelheid en de camera.
-Ik heb nog steeds een macbook, mocht ik nog eens een tablet kopen zou het normaal terug een iPad worden en wie weet koop ik mss ooit nog eens een apple tv, de apple tv 4 die ik had gekocht had me teleurgesteld ivm gaming, was gewoon niet goed genoeg voor bv modern combat 5.
-Ik was 1 jaar toen toen jij uw Apple kocht. Maar ge ziet, toch nooit te jong of te oud om ermee te beginnen .
-En dan hebben we nog de iPhone x; ik moest die van 128Gb, meer als voldoende, 64Gb helaas dan weer te weinig. En dan komen ze met een overbodige 256GB af en waar ze effekes 1329 euro voor vragen. Apple fanboy of niet hier, dit is er gewoon los over.
-Over u camera heb je sowieso gelijk ja, je bent beter af met een aparte camera die zijn geld waard is die zal nog steeds 100 keer beter zijn maar mss ben jij een pro ofzo of voor je werk of weet ik veel maar ook hier weer zijn de meesten mensen die het voor hun eigen eens doen, of een selfieke nemen, eens op facebook zetten of via whatsapp doorsturen en dan is die camera's in een smartphone met nog eens een mooi scherm zoals bij de x of S8 ook al zeer goed te noemen en voor velen is dat voldoende en willen ze bv ik zeg maar wat als ze naar de zoo of concert gaan ofzo geen extra camera gaan meezeulen. Moest ik pro zijn of dat als hobby hebben of voor het werk ja dan zou ik niet anders kunnen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen iPhone 5s Emper iPhone algemeen 8 22-09-13 13:51
Ervaringen IOS 5.1 op iPhone MCNO iPhone algemeen 233 27-03-12 11:34
IOS 4.1 op iPhone 3G - ervaringen jap74 iPhone algemeen 13 13-09-10 07:48
Iphone bij Best Buy (VS), ervaringen? mariusmes Koopinformatie USA 9 06-08-09 08:59
Ervaringen met iPhone OS 3.0 Destiny Archief 1439 17-06-09 19:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:00.