//

Ervaring Pro-assist

Ervaring Pro-assist discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door fluutekruud Meer dan een maand geleden is mijn iphone opgehaald door pro assist. Er zaten scheuren en deukjes in en waar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #221  
Oud 17-04-10, 02:21
joeblack2k joeblack2k is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fluutekruud Bekijk bericht
Meer dan een maand geleden is mijn iphone opgehaald door pro assist. Er zaten scheuren en deukjes in en waar mijn oordoppen in gaan is ook kapot. Ik kreeg eerst een nokia aangeboden maar die moest al de dag erna weer opgehaald worden omdat de knoppen het niet deden. ik kreeg toen een htc die het goed deed. Nu een maand later, krijg ik mijn kapote iphone terug! er is niks gerepareerd. ze konden niet in mijn toestel komen omdat ze mijn toetsenblokering niet wisten. Ik had dit al 4 keer gemeld bij hun!! dit is toch niet normaal? waarom moeten ze sowieso in mijn telefoon? de buitenkant is toch kapot?! Ik weer opgebeld, zijn ze al mijn gegevens kwijt in hun bestand... u wordt terug gebeld meneer.. tot nu toe ben ik nog niet opgebeld. ik wacht met spanning af. hele slechte zaak die pro assist!
beetje dom van je dat je hem eerst niet restored + backup

dat is wel zo fijn/netjes
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #222  
Oud 17-04-10, 14:14
tita14 tita14 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 8
Standaard

Ik krijg maandag eindelijk een nieuwe Iphone... het heeft maar liefst 8 weken mogen duren...
  #223  
Oud 17-04-10, 17:53
Fstieger99 Fstieger99 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 18
Standaard

dat is de grootste ergernis, het lange wachten op iets.
__________________
PCBAAS Tilburg
  #224  
Oud 19-04-10, 15:21
ivolangeslag ivolangeslag is offline
• iOS 2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 5
Standaard

Ik wordt hier nou niet echt blij van, heb mn iPhone vorige op laten halen, maar begrijp nu dat het toch wel eens langer kan gaan duren dan de verwachtte 2 weken.. Ik begrijp dat er vooral mensen met een vervelende ervaring hier hun gal spuwen, maar dat brengt helaas niet meer zekerheid.

Heeft er iemand zicht op of het aan te raden is om contact te houden met pro-assist, dus gewoon elke week even bellen..?
  #225  
Oud 19-04-10, 16:17
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Nou zit ik niet echt te popelen om m'n iPhone in te leveren (want ik ben er dol op) maar ik ben benieuwd of ik 'm nou moet inleveren of niet (zodat ik later geen problemen krijg met m'n toestel, bijvoorbeeld in juni of juli want dan zijn er altijd meer schadegevallen door de nieuwe iPhone).

Aan de achter kant vlak bij de camera zijn er drie kleine stukjes weg (voelbaar en zichtbaar, maar niet opvallend).

Verder zit er op de voorkant 2 kleine krassen (linksonderin) die je alleen ziet vanuit een bepaalde hoek. Niet zo heel erg dus, echter zit er wel ongeveer 2 a 3 cm boven de homeknop een heel klein krasje maar wel voelbaar (terwijl de andere 2 dat niet zijn). Daar erger ik me soms nog wel aan.

Bij de voorkant is het dus alleen zichtbaar vanuit een bepaalde hoek maar je voelt het wel bij dat eene krasje en bij de achterkant zie je het zoiezo wel (kleur is een beetje anders) en voel je het ook altijd.

Nou vroeg ik me af wat ik het beste kan doen. Ik vind het namelijk best wel zonde van die paar krasjes en de achterkant, en ik wil niet dat bijvoorbeeld dat bij de achterkant doorscheurt.

Ik ben verzekerd via ProAssist T-Mobile gegarandeerd (plus). Zit volgens mij ook waterschade bij, dus als de sensors rood (wat het als het goed is niet is, maar je hoort vaak verhalen dat die sensoren valse resultaten geven) zijn is het volgens mij nog steeds in orde.

Nu vroeg ik me dus af wat ik het beste kan doen, en hoe je 'm terugkrijgt. Krijg ik dan een volledig nieuwe achterkant + scherm en wordt die chromen rand eromheen dan ook vervangen? Worden er verder nog andere dingen vervangen zoals de batterij? Nog iets wat ik verder moet weten?

Groetjes,
Simon
  #226  
Oud 07-05-10, 19:03
-Paul- -Paul- is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 2
Standaard

Twee maanden geleden was mijn telefoon stuk. Ik had geen bereik meer en kon dus niet meer bellen en internetten. De telefoon werd netjes opgehaald door ProAssist en ik kreeg een Nokia E71 te leen. Wat een ontzettend kuttoestel is dit. Echt geen vervanging voor de iPhone. Na 2 weken heb ik af en toe gebeld met ProAssist, maar ze konden niet meer vertellen dan dat de reparatie 2-6 weken zou duren.

Pas toen de 6 weken verstreken waren, was ProAssist een mail te sturen naar het reparatiebedrijf om de status op te vragen. Ik zou daar die dag of de volgende dag over worden teruggebeld. Dit was niet gebeurd. Twee dagen later heb ik zelf maar weer gebeld en toen zeiden ze dat ze geen registratie van het telefoongesprek hadden, maar ze opnieuw de status zou opvragen. Toen werd ik na een paar uur teruggebeld. ProAssist vertelde dat mijn telefoon niet meer te repareren was en dat ik een nieuwe zou krijgen. Dit kon echter nog twee weken duren.

In de loop van de week daarop kreeg ik eindelijk het verlossende telefoontje: de nieuwe telefoon was binnen en we konden een afspraak maken om hem te laten bezorgen.

Toen ik de nieuwe (waarschijnlijk gereviseerde) iPhone had bleek al snel dat het touch-screen af en toe niet meer reageerde. Dit was te verhelpen door het scherm te locken en te unlocken. Maar na enige tijd viel het dan weer uit. Na een uur dus weer ProAssist gebeld, die dezelfde avond de telefoon weer hebben opgehaald. Dit keer kreeg ik een HTC S710 ter vervanging. Deze telefoon is zo mogelijk nog kutter dan de Nokia E71.

ProAssist geeft aan dat dit een nieuwe reparatie betreft en dat dus weer de reparatietermijn van 2-6 weken geldt. Pas na twee weken kunnen ze de status opvragen. Wat mij betreft is dit nog steeds dezelfde case, dus zitten we inmiddels op 8 weken, maar ProAssist gaat hier niet in mee. Dus nu zit ik nog eens twee maanden zonder iPhone.
  #227  
Oud 07-05-10, 22:58
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Paul- Bekijk bericht
Twee maanden geleden was mijn telefoon stuk. Ik had geen bereik meer en kon dus niet meer bellen en internetten. De telefoon werd netjes opgehaald door ProAssist en ik kreeg een Nokia E71 te leen. Wat een ontzettend kuttoestel is dit. Echt geen vervanging voor de iPhone. Na 2 weken heb ik af en toe gebeld met ProAssist, maar ze konden niet meer vertellen dan dat de reparatie 2-6 weken zou duren.

Pas toen de 6 weken verstreken waren, was ProAssist een mail te sturen naar het reparatiebedrijf om de status op te vragen. Ik zou daar die dag of de volgende dag over worden teruggebeld. Dit was niet gebeurd. Twee dagen later heb ik zelf maar weer gebeld en toen zeiden ze dat ze geen registratie van het telefoongesprek hadden, maar ze opnieuw de status zou opvragen. Toen werd ik na een paar uur teruggebeld. ProAssist vertelde dat mijn telefoon niet meer te repareren was en dat ik een nieuwe zou krijgen. Dit kon echter nog twee weken duren.

In de loop van de week daarop kreeg ik eindelijk het verlossende telefoontje: de nieuwe telefoon was binnen en we konden een afspraak maken om hem te laten bezorgen.

Toen ik de nieuwe (waarschijnlijk gereviseerde) iPhone had bleek al snel dat het touch-screen af en toe niet meer reageerde. Dit was te verhelpen door het scherm te locken en te unlocken. Maar na enige tijd viel het dan weer uit. Na een uur dus weer ProAssist gebeld, die dezelfde avond de telefoon weer hebben opgehaald. Dit keer kreeg ik een HTC S710 ter vervanging. Deze telefoon is zo mogelijk nog kutter dan de Nokia E71.

ProAssist geeft aan dat dit een nieuwe reparatie betreft en dat dus weer de reparatietermijn van 2-6 weken geldt. Pas na twee weken kunnen ze de status opvragen. Wat mij betreft is dit nog steeds dezelfde case, dus zitten we inmiddels op 8 weken, maar ProAssist gaat hier niet in mee. Dus nu zit ik nog eens twee maanden zonder iPhone.
Zoiezo al even het geld terug eisen dat je wel hebt moeten doorbetalen voor je abonnement. En misschien even ConsuWijzer.nl raadplegen.
  #228  
Oud 09-05-10, 15:15
Fiat 500 Fiat 500 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 7
Standaard

op 22 maart (!!!) is mijn geliefde I-phone opgehaald door proassist... Ik had te kampen met de bekende haarscheurtjes. Daarbij gooide mijn I-phone me steeds uit verschillende App's.... Dus de verzekering gebeld.... Diezelfde avond werd hij al opgehaald.. Ik kreeg een verschrikkelijk oude Nokia terug... Als er een beetje zon op het scherm stond kon ik niets lezen.. Maar de man die mijn eigen telefoon kwam ophalen had niets anders meer in zijn auto liggen... Jammer dus.. Gelukkig had ik zelf nog een oude telefoon, maar daarme kan ik niet internetten, geen navigatie.. Dus ik wilde een tegemoetkoming in mijn abbonementskosten. Meerdere klachten heeft het me gekost... Maar proassist geeft geen cm toe... Ik moet het maar regelen met T-mobile...

Inmiddels zijn we bijna 2 maanden verder. En wat weet ik al? Dat mijn I-phone onherstelbaar beschadigd is en dat er een nieuwe is besteld voor mij.. Wanneer deze geleverd gaat worden kan helaas niemand mij vertellen.. Ze zijn namelijk afhankelijk van de leverancier en de levertijd van de I-phones is de laatste tijd erg lang.... Als iemand dan toezegt, ik ga het uitzoeken en ik bel je terug... Kan je lang wachten... Want ik ontvang geen telefoontje van hun... Ook hierover heb ik een klacht gestuurd naar het management... Maar ook hierin geven zij geen cm toe... Die had dit nooit mogen zeggen en de ander dat weer niet.. Kortom.. Heb nog maar even geduld mw...

Ik begin eerlijk gezegd te twijfelen OF ik ooit wel een i-phone terug krijg....

Oh.... En je hoort zelf ook niets van die gasten hoor... Ze bellen je niet dat er een besteld wordt voor je.....

Nog een ontevreden "klant" dus...

Ik wil gewoon zsm mijn i-phone terug...
  #229  
Oud 09-05-10, 16:10
samantha19 samantha19 is offline
• iOS 1.0.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 4
Standaard

ik ben me iphone al 5 weken kwijt, is opgehaald door pro assist en heb een blackberry te leen gekregen. elke week als ik bel word er gezegd dat ze op onderdeel wachten en dat reparatie tijd 4 tot 7 wkn kan duren of misschien wel langer! iphone heeft alleen maar hardware fout gaf foutmelding 28 aan toen ik m nog had! Weet iemand hoe lang het nog gaat duren?
  #230  
Oud 10-05-10, 15:36
Olijf Olijf is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 1
Standaard

Uit frustratie van het lange wachten ook maar een beetje gaan googelen en meelezen op het forum.

Nu na 5.5 week wachten heb ik eindelijk een nieuwe iphone gekregen. En ja.. het is i.p.v een 3G een hele nieuwe 3GS waar ik erg blij mee ben. Het doosje met boekjes, de adapter en de oortjes zaten er zelfs bij.

Dat vind ik dan wel weer heel netjes.

Hoewel ik me blijf verbazen dat ze er 4 weken over deden om te constateren dat mijn iphone niet meer gemaakt kon worden. Dat zag ik in 4 seconden...
  #231  
Oud 10-05-10, 15:50
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

Mensen vergeten vaak dat, de iphone die ter reperatie wordt aangeboden eerst op een grote stapel wordt gegooit, en eerst de bovenste van de stapel wordt gemaakt en wordt afgehandeld, het is natuurlijk niet het geval dat jou iphone wordt opgehaald en gelijk wordt na gekeken en wordt afgehandeld, zo snel kunnen hun ook niet toveren. Ik ben echter er wel mee eens dat ze de iphone bezitter(ster) op de hoogte moeten blijven houden.
  #232  
Oud 10-05-10, 19:38
Fiat 500 Fiat 500 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iphone3Gs Bekijk bericht
Mensen vergeten vaak dat, de iphone die ter reperatie wordt aangeboden eerst op een grote stapel wordt gegooit, en eerst de bovenste van de stapel wordt gemaakt en wordt afgehandeld, het is natuurlijk niet het geval dat jou iphone wordt opgehaald en gelijk wordt na gekeken en wordt afgehandeld, zo snel kunnen hun ook niet toveren. Ik ben echter er wel mee eens dat ze de iphone bezitter(ster) op de hoogte moeten blijven houden.
De telefoniste heeft mij kunnen vertellen dat er op 7 april een nieuwe in bestelling is gegaan.. Dat is inmiddels dus ruim een maand verder...
  #233  
Oud 12-05-10, 11:28
-Paul- -Paul- is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iphone3Gs Bekijk bericht
Mensen vergeten vaak dat, de iphone die ter reperatie wordt aangeboden eerst op een grote stapel wordt gegooit, en eerst de bovenste van de stapel wordt gemaakt en wordt afgehandeld, het is natuurlijk niet het geval dat jou iphone wordt opgehaald en gelijk wordt na gekeken en wordt afgehandeld, zo snel kunnen hun ook niet toveren. Ik ben echter er wel mee eens dat ze de iphone bezitter(ster) op de hoogte moeten blijven houden.
Ja, maar ik kreeg dus een defecte telefoon geleverd als vervanging van mijn niet te repareren iPhone. Dan kunnen ze mijn case toch wel even bovenop leggen?
  #234  
Oud 13-05-10, 17:51
redtein redtein is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 2
Standaard

mijn ervaring: incasso werkte niet, ze konde dus het geld niet incasseren ben dus gelijk afgesloten door ze! ik vind dit geen service!!!
  #235  
Oud 17-05-10, 14:11
Thomas18K Thomas18K is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 1
Standaard

Hallo,

Momenteel ligt mijn iPhone 3GS 16GB Zwart al een anderhalf week bij Pro Assist. Ik sprak onlangs een vriend die na 2 maand tijd en ontelbaar veel bellen NOG STEEDS zijn iPhone niet terug heeft van Pro Assist. Dit heeft absoluut mijn aandacht getrokken. Ik heb zelf de algemene voorwaarden niet gelezen dus ik weet niet precies aan welke verplichtingen Pro Assist moet voldoen.

Ik heb gisteren voor het eerst gebeld en het werd mij verteld dat ik waarschijnlijk de volgende dag terug zou worden gebeld met de reparatiestatus van mijn toestel. Tot nu toe nog geen telefoontje gehad (heb er niet veel vertrouwen in).

Iemand hier wat over te zeggen/aan toe te voegen?
  #236  
Oud 21-05-10, 11:28
Fiat 500 Fiat 500 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 7
Standaard

Nou vandaag dus echt 2 maanden verder.. 2 weken geleden heb ik mijn broer laten bellen naar Pro assist.. Ze vertelde hem dat de de leverancier van de Iphones vervelend doet en dat die leverancier Tmobile zelf is.. In mijn dossier laten opnemen dat ik nog 2 weken afwacht... Hoor ik in die 2 weken niets zou ik terugbellen en in onderhandeling gaan om dan de eerste leverbare hogere versie van de Iphone... (sorry voor de rare zinsopbouw.. Kom net uit de nachtdienst)
Nou vandaag even gebeld met het verhaal... Mw de telefoniste zou even gaan overleggen met de gene die daarover ging...

Nog geen 10 minuten later werd ik terug gebeld... Mw, u krijgt een 3GS 16 GB.. En er is op dit moment een witte op vooraad die we aan u kunnen leveren... Prima dus... Wordt straks terug gebeld over de levering van het toestel... Maar na 2 maanden wachten en frustratie wordt ik beloond met een beter toestel!
  #237  
Oud 28-05-10, 09:58
ukkie86 ukkie86 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiat 500 Bekijk bericht
Nou vandaag dus echt 2 maanden verder.. 2 weken geleden heb ik mijn broer laten bellen naar Pro assist.. Ze vertelde hem dat de de leverancier van de Iphones vervelend doet en dat die leverancier Tmobile zelf is.. In mijn dossier laten opnemen dat ik nog 2 weken afwacht... Hoor ik in die 2 weken niets zou ik terugbellen en in onderhandeling gaan om dan de eerste leverbare hogere versie van de Iphone... (sorry voor de rare zinsopbouw.. Kom net uit de nachtdienst)
Nou vandaag even gebeld met het verhaal... Mw de telefoniste zou even gaan overleggen met de gene die daarover ging...

Nog geen 10 minuten later werd ik terug gebeld... Mw, u krijgt een 3GS 16 GB.. En er is op dit moment een witte op vooraad die we aan u kunnen leveren... Prima dus... Wordt straks terug gebeld over de levering van het toestel... Maar na 2 maanden wachten en frustratie wordt ik beloond met een beter toestel!
hmm ik ben mijn toestel inmiddels ook bijna 2 maanden kwijt en baal echt ontzettend van het feit dat je zo makkelijk afgescheept wordt met het argument: Wij zijn afhankelijk van de leverancier. Ik vind het dan ook zeer bewonderenswaardig dat het je broer is gelukt om een andere telefoon voor je te regelen. Heb je enige tips waarmee je broer dit gelukt is? Ik weet nooit goed wat ik als argumentatie moet gebruiken om dit voor elkaar te krijgen!

alvast bedankt!
  #238  
Oud 28-05-10, 13:40
Nowa's schermafbeelding
Nowa Nowa is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 41
Standaard

Goed om te zien dat ik niet alleen ben.. Mijn 3G is nu al zo een 10 weken weg. Ook ik krijg te horen dat ze niet kunnen leveren omdat T-Mobile eerst hun eigen winkels leverd en wat over blijft naar Pro-Assist gaat. Ik ben wel van mening dat beide partijen naar een oplossing moeten kijken en het niet alleen proassist of tmobile aangerekend kan worden. Ik ga t-mobile maar eens mailen hoe dit zit en wat ik als vergoeding kan verwachten voor de weken waarin ik mijn iphone niet heb kunnen gebruiken.

Overigens 2 weken geleden wel de leen Nokia om kunnen ruilen voor een leen 3G bij Pro assist. Heb ik toch nog wat.

Leuk/belachelijk detail is dat ik Hyves op deze Iphone heb geinstalleerd en ik tot mijn verbazing in de Hyves van de vorrige eigenaar/lener zat. Blijkbaar wissen ze de toestellen niet goed en liggen zo al je gegevens op straat. Houd hier dus rekening mee en doe zelf een wipe alvorens deze door Pro assist worden opgehaald. Niet echt "Pro" wat mij betreft.
  #239  
Oud 29-05-10, 10:18
Dr. P. Hiel Dr. P. Hiel is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik heb hetzelfde met mijn leentelefoon, Nowa. Alle contacten zaten er nog in, alle smsjes, inclusief de seksueel getinte. Heb de telefoon meteen een gereset (Het is trouwens een E71).

Maar mensen die lang moeten wachten/problemen hebben, ligt dat aan het model? Want ik ben die van mezelf nu net twee weken kwijt, maar het was wel een 3GS.
  #240  
Oud 30-05-10, 08:41
jael jael is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Almere
Berichten: 7
Standaard Pro Assist

Mijn eerste Iphone 3G gekocht bij Icentre net als mijn huidige 3GS.
De eerste had las van de bekende haarscheurtjes dus ingeleverd bij Icentre en 2 weken later weer terug. Niets van doen met Pro Assist werd verzorgd door Icentre.
Trouwens als je een Iphone hebt gekocht bij T-Mobile zijn zij verantwoordelijk voor reparatie. Als zij daarbij Pro Assist inschakelen is hun probleem. Je hebt immers een aankoop gedaan bij T-Mobile en niet bij Pro Assist.
Icentre kent de regels goed en past haar service hierop aan, kan T-Mobile wat van leren.
Reageren

Labels
iphone, proassist, t-mobile



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Pro Assist Bestellijst? Ritskeee iPhone algemeen 0 16-09-10 17:00
Alle iDevices: Jailbreak + Pro-assist en garantie Vuurvoske Jailbreak 4 24-03-10 18:17
2de iPhone Pro Assist?? david007 iPhone algemeen 2 22-09-09 10:08
Pro Assist shopaholic iPhone algemeen 0 17-06-09 15:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:28.