//

iPhone kost mij 1500€/maand!!!

iPhone kost mij 1500€/maand!!! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ghost Hallo allemaal, gelieve dit even te lezen, misschien/hopelijk kan iemand mij helpen. ik heb in december vorig jaar een iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 24-09-09, 19:22
woca woca is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ghost Bekijk bericht
Hallo allemaal,
gelieve dit even te lezen, misschien/hopelijk kan iemand mij helpen.

ik heb in december vorig jaar een iPhone 3G 16GB gekocht en die niet veel later gejailbreakt, ik heb een Proximus abonnement (van mijn werk) dat geen data ondersteund.

na de update naar OS3.0 ontdekte ik dat ik geen mms berichten kon versturen en ben dus beginnen zoeken op het net. Op de site van proximus vond ik de instellingen die ik daarvoor moest doen. (APN, ...) Ik heb deze ingegeven en alles werkte perfect, ik merkte dat ik nu ook op dat ik toegang had tot het mobiel netwerk maar was mij er wel van bewust dat dit mij veel geld kon kosten en heb dit dus nog nooit gebruikt. dit was ergens begin juli. begin augustus kreeg ik mijn factuur en die was normaal.

Nog een maand later (nu dus) krijg ik een factuur van Proximus van 1538€ !!!! ik ben NIET op het mobiel datanetwerk geweest, mijn 3G en EDGE zijn uitgeschakeld via SBSettings, e-mails en IPA's download ik altijd over mijn Wi-Fi verbinding en toch heeft mijn iPhone elke dag verschillende keren verbinding gemaakt met het mobiel netwerk. soms 5min soms een uur en dit op alle mogelijke tijdstippen van 's morgens vroeg tot midden in de nacht, op momenten dat ik ONMOGELIJK met mijn toestel bezig kon zijn.
ik heb nu alle instellingen van mijn mms verwijderd en nu kan hij niet meer op het mobiel netwerk. maar dat is ook geen oplossing

zijn er nog mensen die soortgelijke problemen hebben gehad? of zijn er mensen die weten waarom mijn toestel op het datanetwerk is gegaan?
laat mij dan aub iets weten.

als je van mij nog meer info wil ivm instellingen of programma's laat dan maar iets weten,

vriendelijke groeten.
Heb juist hetzelfde meegemaakt. Gelukkig op tijd gezien en was ik "maar" 133 euro kwijt (voor 3 dagen gebruik !!)
Vreemd dat de vorige maanden er geen onverwachte verbinding werd gemaakt met internet en dan plots van de één op de andere dag maakte mijn iphone continu ongevraagd en onbewust internetconnecties !!!
Ik had ook geen dataplan en heb onmiddellijk bij proximus gevraagd om internetaccess te blokkeren (dus ook GPRS, met als gevolg dat je dan geen mms meer kan verzenden).
Iphone+proximus+geen dataplan = foute boel !!

Ze hebben mijn rekening herberekend alsof ik wel een dataplan zou gehad hebben, en nu moet ik maar een fractie betalen van de oorspronkelijke factuur !

Zie ook mijn post onder https://forum.iculture.nl/f18/i...-proximus.html
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 24-09-09, 19:56
woca woca is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kal_el Bekijk bericht
Bij de meeste proximus abonnement staat er in het contract dat je een melding krijgt bij overschrijding van x-aantal euro (meestal 30,40 of 50)

zo heeft m'n vriendin een rekening gehad van +500 euro en ook verwezen naar het contract dat ze die melding niet heeft gekregen, en toen hebben ze rekening teruggebracht tot 30 euro.

Misschien is dit een optie?
Die melding geldt enkel voor gsm verkeer (gesprekskosten) !
Je hebt geen enkele mogelijkheid om tussentijds (tussen 2 facturen) uw data/internetverbruik te controleren als je geen dataplan neemt.
Het is dan iedere keer bang afwachten tot je de factuur krijgt
  #23  
Oud 25-09-09, 07:56
JWVD's schermafbeelding
JWVD JWVD is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Renkum
Berichten: 312
Stuur een bericht via Instant Messenger naar JWVD Stuur een bericht via MSN naar JWVD
Standaard

Een MMS valt toch onder dataverkeer? En heb je dataroaming uitstaan?
  #24  
Oud 30-09-09, 19:48
Mcmichel Mcmichel is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 26
Standaard

Ik heb dit namelijk ook gehad.
Ik had een rekening(ook van proximus) van 1400 euro.
Ik heb ook geen data abo. Gewoon gebeld naar proximus en gereclameerd en ze hebben een kredietnota gemaakt. Ik moest niets betalen van mijn internet. Ze zeiden dat dit 1malig was.
  #25  
Oud 30-09-09, 21:39
Ghost's schermafbeelding
Ghost Ghost is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 41
Standaard

@JWVD: mms is inderdaad data. Het kwam dan ook door deze instelling dat ik data kon doen en moest betalen per 5min.
Dataroming stond uit en ik ben zelfs niet in de buurt van het buitenland geweest.

@Mcmichel: dat zeiden ze tegen mij ook maar ik moest wel mijn abonement laten aanpassen. Ik kan nu 200MB per maand doen.

Het probleem is nu dus "opgelost". Het is blijkbaar wel normaal dat een iPhone verbinding ookal staat de edge uit in SBSettings.
Een goede raad voor iedereen die geen data abonement heeft, blijf van de instellingen voor mms en mobiele data af!!!!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie helpt mij en werkt samen met mij mijn idee uit!! jmulder Ontwikkelen voor iOS 5 22-04-13 20:16
1000 1500 2000 2500 ... berichten gescoord truckdiver Chat en geruchten 312 13-10-11 21:31
iPhone: HELPPP mij icontjes zijn weg van mij iphone vingros Jailbreak 7 22-01-09 15:39
edge uitzetten kpn! help dit kost mij heel veel geld. lers Archief 9 02-05-08 23:33
edge uitzetten kpn! help dit kost mij heel veel geld. lers Archief 5 02-05-08 22:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:43.