//

batterij is na een paar uur al leeg

batterij is na een paar uur al leeg discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) k houd t ook ongeveer 3 a 4 dagen uit ma k zet snachts alles uit, overdag als k er mee bezig ben sta afp ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 20-01-08, 13:54
croiman's schermafbeelding
croiman croiman is offline
Psycho iPhone Case Modder
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twilight zone with Psycho's
Berichten: 3.370
Stuur een bericht via MSN naar croiman
Standaard

k houd t ook ongeveer 3 a 4 dagen uit ma k zet snachts alles uit, overdag als k er mee bezig ben sta afp file server, samba server , ssh en Wi-Fi aan.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 28-01-08, 13:06
HerbyGunther HerbyGunther is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 6
Standaard

Bij mij gaat de batterij ook snel leeg, na 1 dag gebruiken.
Zelfs na een nacht slapen op standbij gaat hij de helft leeg nadat hij voor het slapen nog vol was.
  #23  
Oud 28-01-08, 13:22
tescione's schermafbeelding
tescione tescione is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 175
Standaard

Ik haal met redelijk veel bellen, regelmatig internetten en alles aan (ssh, bluetooth, Wi-Fi en gprs) maximaal 1.5 dag. Als ik ssh uitzet dan red ik de 2 dagen.
Dus 3 uur is echt te weinig, alleen als je misschien alles aan hebt en een film kijkt van 3 uur.
Er zijn trouwens vervangingsmogelijkheden voor je batterij volgens mij kan je het bestellen op ebay en door fixsupport.nl laten inbouwen.
  #24  
Oud 03-02-08, 10:36
cyberchase cyberchase is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Leeuwarden
Berichten: 42
Standaard

Mijn accu was na 5 uur leeg, maar dan ook helemaal leeg.

Vervolgens heb ik de Iphone helemaal opgeladen, Wi-Fi uitgezet
en de bluetooth uitgezet.
Nu na 2 dagen is de batterij nog helemaal vol
  #25  
Oud 03-02-08, 10:53
croiman's schermafbeelding
croiman croiman is offline
Psycho iPhone Case Modder
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twilight zone with Psycho's
Berichten: 3.370
Stuur een bericht via MSN naar croiman
Standaard

je kunt ook een geheime optie in de iphone activeren, en da is screen dimmer, dat je scherm na 10sec dimt voor stroom besparing, screenlock ga pas aan na 1min dus....
  #26  
Oud 05-02-08, 09:25
iPodder iPodder is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Ik vraag me af, als je een app verwijdert door gewoon de desbetreffende map uit "Applications" te verwijderen, hoe clean is zo'n delete dan. Ik ben benieuwd of je geen verwijzingen achter laat of zo (denk van niet)
Ik wil ook de OpenSSH die geinstalleerd is bij de jailbreak verwijderen. De applicatie staat niet in de uninstall van de installer, dus moet ik dan het mapje verwijderen. Is dit de beste oplossing om OpenSSH te verwijderen?
  #27  
Oud 05-02-08, 09:49
tescione's schermafbeelding
tescione tescione is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPodder Bekijk bericht
Ik wil ook de OpenSSH die geinstalleerd is bij de jailbreak verwijderen. De applicatie staat niet in de uninstall van de installer, dus moet ik dan het mapje verwijderen. Is dit de beste oplossing om OpenSSH te verwijderen?
ssh kan nog wel eens handig zijn als je iets op de iphone wilt zetten of verwijderen, dus ssh verwijderen is echt niet nodig.

Gewoon uitzetten met services....
  #28  
Oud 05-02-08, 10:09
croiman's schermafbeelding
croiman croiman is offline
Psycho iPhone Case Modder
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twilight zone with Psycho's
Berichten: 3.370
Stuur een bericht via MSN naar croiman
Standaard

t mapje kun je verwijderen, maar ga dan ook kijken in system/library/leanhDeamons/com.apple.openSSH da is de sleutel dat t altijd opstaat
  #29  
Oud 05-02-08, 10:26
iPodder iPodder is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 43
Standaard

@tescione: Ik wil OpenSSH verwijderen, omdat ik ook Services heb draaien. Twee apps die hetzelfde doen vind ik jammer van de ruimte. Het handigste zou zijn als de Edge en SSH opties van Services in het standaard Settings-menu zouden zitten.

Wat Croiman zegt, begrijp ik niet. Dus ook al zet je SSH uit in services, toch loopt SSH? Waarvoor is dat bestand?
  #30  
Oud 05-02-08, 10:32
tescione's schermafbeelding
tescione tescione is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 175
Standaard

@ipodder, Services is een applicatie waarmee je bluetooth, Wi-Fi, edge en ssh aan of uit kan zetten. Als jij dus ssh verwijdert dan zal het in services niet meer mogelijk zijn om dit te activeren. Je hebt ssh er dus niet 2 x op staan!

wat Croiman bedoelt is dat een programma bij installatie altijd register-sleutels aanmaakt en die staan op een andere locatie.
Om volledig te uninstallen moet je die dus ook weg halen.

Laatst gewijzigd door tescione; 05-02-08 om 10:39.
  #31  
Oud 05-02-08, 11:08
iPodder iPodder is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 43
Standaard

Je hebt gelijk, ik ben wat onduidelijk geweest.
Ik wil niet SSH weghalen, maar alleen het icoon (applicatie) SSH die bij de jailbreak geinstalleerd wordt.
Ik gebruik Services om SSH aan te zetten en het icoon (app) SSH heb ik dus niet meer nodig.

Als ik de map van deze app verwijder, verwijder ik toch niet de functionaliteit SSH, maar alleen het icoontje van mijn springboard?
  #32  
Oud 05-02-08, 11:43
tescione's schermafbeelding
tescione tescione is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 175
Standaard

dat weet ik niet precies, volgens mij haal je dan Ssh weg.
Wat ik dan zou proberen is ssh de-installeren (ff googelen of dit forum bekijken hoe dit precies moet) en vervolgens opnieuw installeren via de installer. Die installatie geeft namelijk geen icoontje op het springboard. De jailbreak van 1.1.2 (incl. automatische ssh installatie) doet dit wel.
  #33  
Oud 05-02-08, 12:19
croiman's schermafbeelding
croiman croiman is offline
Psycho iPhone Case Modder
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twilight zone with Psycho's
Berichten: 3.370
Stuur een bericht via MSN naar croiman
Standaard

je wilt alleen t icoontje van je springboard af hebben, maar toch t programma behouden? verschillende manieren:
met customize hide doen, dan is t er nog, maar verborgen.
ofwel ga je naar de map Applications/SSH.app/ en daarin verwijder je gewoon het bestandje icon.png.
En dan is het ook van je springboard weg. Maar kun je het nog aan/uit zetten met services,iToggle of Netservices.
Na het verwijderen van icon.png in betreffende map, iphone herstarten en het is verdwenen van je springboard.
Nadeel hiervan is, wil je het trug op je springboard hebben, zul je copy van het icon.png trug erin moeten copieren met ibrickr, Winscp of iphonebrowser.
Is dit antwoord voldoende voor jou iPotter ?
  #34  
Oud 05-02-08, 12:34
iPodder iPodder is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
...ofwel ga je naar de map Applications/SSH.app/ en daarin verwijder je gewoon het bestandje icon.png.
En dan is het ook van je springboard weg. Maar kun je het nog aan/uit zetten met services,iToggle of Netservices.
Hoi Croiman! Bedankt voor de uitleg.
Even concluderend: als ik de map SSH.app verwijder, dan verwijder ik de functionaliteit SSH en kan ik niet meer met bijv. WinSCP mijn iPhone benaderen, ook al heb ik Services.app geinstalleerd. Klopt dit.

Zo ja, dan zal ik inderdaad de naam van icon.png moeten wijzigen zodat deze niet meer op mijn springboard staat.
Zo nee, dan verwijder ik de hele map SSH.app, zodat ik meer ruimte op mijn partitie heb voor applicaties.
  #35  
Oud 05-02-08, 13:48
croiman's schermafbeelding
croiman croiman is offline
Psycho iPhone Case Modder
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twilight zone with Psycho's
Berichten: 3.370
Stuur een bericht via MSN naar croiman
Standaard

idd, haal je de app ervan vanaf dan werkt het niet meer, ofwel hernoem je icon.png naar andere naam, of je haalt die eruit, maar heb net nog iets anders gevonden voor u.

verwijder uw openSSH.app uit de apps lijst in applications/
en installeer u vanuit installer : openSSH server & client van de source : STE Packaging.

heb t net geprobeerd en t werkt, staat niks meer op je springboard, met netservices (gebruik ik wegens meeste controls) kun je t mooi aan/uit zetten en kan via Winscp in de iphone.

Meer plaats voor applicaties? hoeveel heb je er dan opstaan? ik heb er rond de 74apps staan en heb nog 114Mb vrij op de OS schijf. (Bosstool relocate: ringtones, fonts and apps)
  #36  
Oud 05-02-08, 14:07
iPodder iPodder is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 43
Standaard

Klinkt goed Croiman! Ik denk dat ik dat ook ga proberen! Bedankt!

En over de ruimte:
Dat is 'm juist. Ik gebruik geen Bosstool. Ik wilde het handmatig in de console van WinSCP doen, maar deze kwam toen met allerlei foutmeldingen.
Na de herstart van mijn telefoon belandde hij in de Restore Mode. Ja inderdaad, ik heb mijn iPhone weer helemaal moeten jailbreaken, unlocken en inrichten met apps, contacten, agenda en muziek...

Ik heb mijn lesje geleerd en wil dus niet te veel apps installeren, om de handelingen met Bosstool o.i.d. te voorkomen. Deze louche handelingen vergroten de kans op mankementen in de toekomst omdat je iets aanpast aan de mappenstructuur.
Neem bijvoorbeeld de symlink. Je moet wel weten hoe je die eventueel weer ongedaan maakt, enzovoorts.

Ik houd mijn iPhone toch liever (zo veel mogelijk) in de originele staat.

Laatst gewijzigd door iPodder; 05-02-08 om 14:11.
  #37  
Oud 05-02-08, 18:48
iPodder iPodder is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 43
Standaard

Croiman, ik heb gedaan wat je hebt beschreven. Inderdaad het werkt perfect (...tot nu toe. Ja, altijd voorzichtig zijn)!
  #38  
Oud 05-02-08, 18:58
croiman's schermafbeelding
croiman croiman is offline
Psycho iPhone Case Modder
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twilight zone with Psycho's
Berichten: 3.370
Stuur een bericht via MSN naar croiman
Standaard

dat zou geen probleem mogen zijn, ik deed t vroeger altijd zo, nu maakt t mij gewoon nie uit hoeveel iconen erop staan, over iconen gesproken met customize kun je ze ook verbergen, ik ben nu bezig met extra optie in customize te steken mits mijn advanced Prefferences klaar zijn, heb nu geen zin om Advanced Preffs voor 1.1.3 te maken
  #39  
Oud 16-04-08, 20:46
pe2mc pe2mc is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 12
Standaard

Hoi


Zet de standby timer eens op 1 of 2min ik heb hem op 1min daarna gaat hij in de standby mode.. 3 dagen met Wi-Fi aan bluetooth aan en gaat echt prima.. ik bel er redelijk veel mee op de dag voor me werk en nog makkelijk 3 dagen zonder problemen..

Marco

Firmware versie 1.14 btw
  #40  
Oud 17-04-08, 11:15
RoelG RoelG is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: limburg belgië
Berichten: 108
Standaard

ik heb gisteren de "Ask to join network" onder Wi-Fi uitgezet en merk echt dat dit energiebesparend is, ZELFS als Wi-Fi zelf UITSTAAT.

Zit niet echt een logica in, ik weet het, maar het lijkt te helpen. Batterij gaat nu al 28 uur mee, en zit volgens het balkje nog helemaal vol.

Grts,

Roel
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone batterij binnen 4 uur helemaal leeg HELP !! SaraVictoria iPhone algemeen 11 25-03-11 13:43
iPhone: Batterij na 3-4 uur leeg bularax Jailbreak 16 01-12-10 22:12
GPS aan Batterij in 1 uur leeg :( geertver iPhone algemeen 0 12-09-09 22:11
iPhone: 2G met 3.0 nu heel slechte Wi-Fi en Batterij binnen 3 uur leeg Data Jailbreak 7 25-06-09 22:26
Batterij in een paar uur leeg - Bluetooth? iToggle? Greatwhitexxl iPhone algemeen 1 16-12-07 18:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:10.