iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: [3G] Quickpwn 2.2.5 voor FW 2.2.1 - Verzameltopic (Windows) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/29451-3g-quickpwn-2-2-5-voor-fw-2-2-1-verzameltopic-windows.html)

King1987 10-02-09 16:04

Nee, eerst back-up en daarna gewoon herstellen. (zonder shift)
(let op, mocht je hem softwarematig hebben geunlockt, ben je dat ook kwijt, maar dat lijkt me logisch he ;) dus dit kan alleen als jij een T-mobile abo + iPhone hebt of een orginele simlock vrije iPhone hebt)

corne67 10-02-09 16:07

oke, maar backup maken is in itunes toch reservekopie [rechtermuisknop op iphone van...]

King1987 10-02-09 16:12

(dat is het zelfde ;) back-up = reserve copie )

corne67 10-02-09 18:48

Zo, alles is goedgegaan. Ook weer gelijk jailbreak toegepast en alles werkt weer naar wens.
Bedankt voor de hulp

RogerDeJonge 11-02-09 19:30

SIM-lock vrij? Probleemlos te jailbreaken zonder verlies van SIMlock vrij?
 
Hallo,

Ik heb lopen zoeken maar kan geen eenduidig antwoord vinden op de volgende situatie.

3G Iphone met 2.2.
Gekocht via 2Call (SIMlock - Vodafone)

Kan ik nu zonder problemen updaten naar 2.2.1 én met quickPWN 2.2.5 jailbreaken?

Ik heb gelezen dat je 'hardwarematige" simlock vrije toestellen hebt en dat je dit via software kan doen. Van de laatste methode heb ik begrepen dat dit nog niet wordt geadviseerd/kan met FW 2.2.1 en je dus op 2.2 moet blijven voorlopig.

Maar heeft mijn Iphone van 2call een hardwarematig simlock vrij? en heb ik dus niet het risico om na de 2.2.1 update via iTunes + jailbreak met quickPWN 2.2.5 het SIMlock vrije deel kwijt te raken? Dus niet meer via Vodafone te kunnen bellen? In pricipe moet hij ook alleen op Vodafone blijven werken.

Sorry als dit al ergens is verteld maar ik kan het niet duidelijk vinden in deze combinatie.

Alvast bedankt voor het antwoord. (of link naar post waar het is uitgelegd)

Michael 11-02-09 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RogerDeJonge (Bericht 255793)
Hallo,

Ik heb lopen zoeken maar kan geen eenduidig antwoord vinden op de volgende situatie.

3G Iphone met 2.2.
Gekocht via 2Call (SIMlock - Vodafone)

Kan ik nu zonder problemen updaten naar 2.2.1 én met quickPWN 2.2.5 jailbreaken?

Ik heb gelezen dat je 'hardwarematige" simlock vrije toestellen hebt en dat je dit via software kan doen. Van de laatste methode heb ik begrepen dat dit nog niet wordt geadviseerd/kan met FW 2.2.1 en je dus op 2.2 moet blijven voorlopig.

Maar heeft mijn Iphone van 2call een hardwarematig simlock vrij? en heb ik dus niet het risico om na de 2.2.1 update via iTunes + jailbreak met quickPWN 2.2.5 het SIMlock vrije deel kwijt te raken? Dus niet meer via Vodafone te kunnen bellen? In pricipe moet hij ook alleen op Vodafone blijven werken.

Sorry als dit al ergens is verteld maar ik kan het niet duidelijk vinden in deze combinatie.

Alvast bedankt voor het antwoord. (of link naar post waar het is uitgelegd)

Misschien handiger om een custom fw 2.2.1 erop te zetten. Kan je yellowsn0w erop zetten en iedere sim gebruiken die je wilt. Met de custom wordt de baseband niet ge update.

King1987 11-02-09 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RogerDeJonge (Bericht 255793)
Gekocht via 2Call (SIMlock - Vodafone)

Simlock bij 2call, mijn ervaring is dat deze simlock vrij zijn. (zeker omdat je aangeeft simlock Vodafone) Probeer eens een ander kaartje voordat je verder gaat, ik weet voor 99% zeker dat hij namelijk simlock vrij is.

Volgens mijn komen die van 2call uit italy....

RogerDeJonge 11-02-09 23:07

OEPS - sorry typefoutje inderdaad.....
 
JA ik bedoel SIMLOCK-VRIJ !!

Maar is dit "hardwarematig" of kan je deze met een jailbreak/update om zeep helpden???? Ik weet nl. niet of daar verschil tussen zit.

@Michael: bedankt voor de tip, maar ik was benieuwd of je ook op de door mij beschreven manier kan jailbreaken...

King1987 11-02-09 23:10

Als hij standaard simlock vrij is, kan jij gewoon updaten in iTunes, mocht je de jailbreak willen hebben dan even Quickpwn 2.2.5 draaien.
(al kan je indd ook gewoon een custom FW pakken)

(dus met hardwarematig bedoel je niet dat je een extra kaartje erbij hebt gestop ;) )

RogerDeJonge 11-02-09 23:23

Nee niets mee gedaan.
Ik dacht dat je sowieso met 2.2.1 en een jailbreak op dit moment een probleem zou krijgen om hem simlock vrij te houden maar dat is blijkbaar alleen met de toestellen die LATER (mbv een tooltje) simlock vrij zijn gemaakt.

Het kon zijn dat 2call dat ook op die manier had gedaan en hem zo geschikt heeft gemaakt voor vodafone.

Dus morgen zonder risico 2.2.1 erop en jailbreaken en gewoon via Vodafone blijven bellen :)

Dank je wel King1987

Wat is het voordeel van een custom FW ipv iTunes update en QuickPWN?

King1987 11-02-09 23:26

Custom FW word het allemaal voor je gedaan maar heb je Installer en Cydia,

Bij Quickpwn doe je het zelf en kan je kiezen voor OF Installer OF Cydia OF allebei.

Michael 11-02-09 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 255911)
Custom FW word het allemaal voor je gedaan maar heb je Installer en Cydia,

Bij Quickpwn doe je het zelf en kan je kiezen voor OF Installer OF Cydia OF allebei.

Ehm bij mijn custom alleen cydia omdat ik niet geloof in installer.

King1987 11-02-09 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 255914)
Ehm bij mijn custom alleen cydia omdat ik niet geloof in installer.

Oh serieus? Sorry, dacht dat Installer er ook in stond, maar dan was dat bij 2.2 :p foutje van mijn kant:o

ButcherJF 12-02-09 07:00

Let op
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RogerDeJonge (Bericht 255908)
Nee niets mee gedaan.
Ik dacht dat je sowieso met 2.2.1 en een jailbreak op dit moment een probleem zou krijgen om hem simlock vrij te houden maar dat is blijkbaar alleen met de toestellen die LATER (mbv een tooltje) simlock vrij zijn gemaakt.

Het kon zijn dat 2call dat ook op die manier had gedaan en hem zo geschikt heeft gemaakt voor vodafone.

Dus morgen zonder risico 2.2.1 erop en jailbreaken en gewoon via Vodafone blijven bellen :)

Dank je wel King1987

Wat is het voordeel van een custom FW ipv iTunes update en QuickPWN?

Nog even voor alle duidelijkheid: als ik je posts lees weet je niet 100% zeker hoe je iPhone momenteel simlockvrij is:
  • standaard (doordat ie bijv. uit Italië of België komt)
  • softwarematig m.b.v. Yellowsn0w
  • hardwarematig d.m.v. een unlocksim.
Alleen in het eerste geval kun je zonder risico updaten in iTunes met de standaard firmware 2.2.1.
Bij de beide andere opties is het het verstandigst de custom firmware te nemen, omdat daarmee de baseband niet wordt geupgrade en de unlock actief blijft.
Een gewaarschuwd mens....

RogerDeJonge 12-02-09 08:55

Citaat:

Nog even voor alle duidelijkheid: als ik je posts lees weet je niet 100% zeker hoe je iPhone momenteel simlockvrij is:
  • standaard (doordat ie bijv. uit Italië of België komt)
  • softwarematig m.b.v. Yellowsn0w
  • hardwarematig d.m.v. een unlocksim.
Alleen in het eerste geval kun je zonder risico updaten in iTunes met de standaard firmware 2.2.1.
Bij de beide andere opties is het het verstandigst de custom firmware te nemen, omdat daarmee de baseband niet wordt geupgrade en de unlock actief blijft.
Een gewaarschuwd mens....
Ik heb hem dus bij 2Call vandaan. Dat is zover ik hier kan nagaan een toestel uit Italie. IK begrijp dat het misschien wat onduidelijk is maar dit bedoel ik dus precies.
M.a.w. zijn de toestellen van 2Call uit Italie of zijn dmv Yellowsn0w of een unlocksim SIMLOCK-VRIJ. Mijn Sim heb ik al jaren in een Nokia toestel dus die is gewoon standaard zover ik weet.

Kan iemand mij hier nog duidelijkheid in geven voordat ik hiermee ga beginnen... Thanks

Michael 12-02-09 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RogerDeJonge (Bericht 255964)
Ik heb hem dus bij 2Call vandaan. Dat is zover ik hier kan nagaan een toestel uit Italie. IK begrijp dat het misschien wat onduidelijk is maar dit bedoel ik dus precies.
M.a.w. zijn de toestellen van 2Call uit Italie of zijn dmv Yellowsn0w of een unlocksim SIMLOCK-VRIJ. Mijn Sim heb ik al jaren in een Nokia toestel dus die is gewoon standaard zover ik weet.

Kan iemand mij hier nog duidelijkheid in geven voordat ik hiermee ga beginnen... Thanks

Zoals King al schreef zijn de 2call iPhones waarschijnlijk simlockvrij. Als je het zeker wilt weten moet je misschien even contact met 2call opnemen.

*geronimo* 12-02-09 12:16

Hallo
Ik heb dus sinds gisteren ook een IPhone 3g 16 gig maar jammergenoeg met de 2.2.1 (5h11)

Nou is mijn vraag kan ik die wel gewoon jailbreaken dan want met QuickPwn geeft ie steeds aan dat ik niet de goede IPSW heb

Ik hoop dat ik de vraag hier gewoon kan stellen anders Sorry

Mvg, Een Leek :P

King1987 12-02-09 12:17

Download quickpwn 2.2.5 en zorg dat je FW 2.2.1 op je pc hebt staan. Daar moet je naar toe "bladeren" in quikcpwn.

*geronimo* 12-02-09 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 256016)
Download quickpwn 2.2.5 en zorg dat je FW 2.2.1 op je pc hebt staan. Daar moet je naar toe "bladeren" in quikcpwn.

Ok die heb ik maar waar haal ik dan de goed FW weg want die geeft steeds aan dat ie niet goed is

Alvast bedankt :)

King1987 12-02-09 12:29

Uit de wiki :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:12.