//

Custom 3.1.2 firmware

Custom 3.1.2 firmware discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Wanneer een FW pakken met activatie: als je een iPhone hebt, die niet simlockvrij is en waarbij je afhankelijk bent ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #261  
Oud 15-10-09, 20:49
Richard_AFC Richard_AFC is offline
• iOS 11.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 94
Stuur een bericht via MSN naar Richard_AFC
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Wanneer een FW pakken met activatie: als je een iPhone hebt, die niet simlockvrij is en waarbij je afhankelijk bent van een sofwarematige oplossing voor het simlockvrij maken. (Ultrasnow).
Ik heb hier een vraag over,

Ik heb een Iphone 3Gs 3.0 jailbroken met dev teams vorige jailbreak Redsn0w 0.8 en wil nu naar 3.1.4.
Hij is niet unlocked (heb T-mobile abbo) maar ik zou wel graag de mogelijkheid willen behouden om via Cydia (Ultrasn0w) te gebruiken.

Moet ik dan de custom firmware kiezen MET of ZONDER aangevinkte activate?

Groetjes.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #262  
Oud 15-10-09, 20:51
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richard_AFC Bekijk bericht
Ik heb hier een vraag over,

Ik heb een Iphone 3Gs 3.0 jailbroken met dev teams vorige jailbreak Redsn0w 0.8 en wil nu naar 3.1.4.
Hij is niet unlocked (heb T-mobile abbo) maar ik zou wel graag de mogelijkheid willen behouden om via Cydia (Ultrasn0w) te gebruiken.

Moet ik dan de custom firmware kiezen MET of ZONDER aangevinkte activate?

Groetjes.
Je baseband wordt sowieso niet geüpdate dus het maakt eigenlijk niet zoveel uit als je toch kan activeren met je T-Mobile simkaart.
  #263  
Oud 15-10-09, 20:57
Richard_AFC Richard_AFC is offline
• iOS 11.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 94
Stuur een bericht via MSN naar Richard_AFC
Standaard

Maar moet ik het dan wel of niet aanvinken? Ik begrijp je conclusie niet zo, sorry
  #264  
Oud 15-10-09, 20:59
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richard_AFC Bekijk bericht
Maar moet ik het dan wel of niet aanvinken? Ik begrijp je conclusie niet zo, sorry
Je hoeft het niet aan te vinken, het kan perfect zonder activatie.
  #265  
Oud 15-10-09, 21:04
Richard_AFC Richard_AFC is offline
• iOS 11.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 94
Stuur een bericht via MSN naar Richard_AFC
Standaard

Oke bedankt Dus ik kan mijn met activatie custom firmware van TS downen en dan ?

Sorry dat ik zo veel vraag maar wil het graag meteen goed doen..
  #266  
Oud 15-10-09, 21:12
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richard_AFC Bekijk bericht
Oke bedankt Dus ik kan mijn met activatie custom firmware van TS downen en dan ?

Sorry dat ik zo veel vraag maar wil het graag meteen goed doen..
Aangezien dat je kan activeren met je T-Mobile simkaart, download je deze customfirmware. Deze zet je op je iPhone dmv shift+herstel.
  #267  
Oud 15-10-09, 21:16
Richard_AFC Richard_AFC is offline
• iOS 11.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 94
Stuur een bericht via MSN naar Richard_AFC
Standaard

Deze had ik al gevonden. Bedankt voor de zekerheid en hulp Kzal nog even laten weten of het gelukt is!
  #268  
Oud 15-10-09, 21:30
Vsteegman Vsteegman is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 156
Standaard

Ik begrijp niet waarom 3gs gebruikers problemen hebben met fouten tijdens DFU en recoverymodus. Ik heb namelijk gewoon terwijl men iphone aanstond (geen modus) mijne herstelt en alles verliep zonder problemen. Misschien is die herstelmodus wel gewoon jullie probleem.

Gr Victor
  #269  
Oud 15-10-09, 22:25
MD71 MD71 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 11
Standaard

Het begon met een vastloper... helaas heb ik op een vaag moment (toen de moed me al aardig in de schoenen begon te zakken) op herstel naar 3.1.2 in iTunes gedrukt. Ik heb een Vodafone 3G + jail + unlock waar ik dolgelukkig mee was (ben). Nu krijg ik hem met geen mogelijkheid meer aan de praat. Heb al diverse restores geprobeerd, maar het wil echt niet lukken. Krijg alleen de icoontjes itunes en USB kabel in beeld, that's all Is de enige optie nu nog wachten op de 3.1.2 unlock of kan ik nog iets anders proberen?? Wie weet het?

Enne: iMario, je hebt gelijk hoor ;-) opruimen hoort er nu eenmaal bij..

Laatst gewijzigd door MD71; 15-10-09 om 22:33.
  #270  
Oud 15-10-09, 22:36
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MD71 Bekijk bericht
Het begon met een vastloper... helaas heb ik op een vaag moment (toen de moed me al aardig in de schoenen begon te zakken) op herstel naar 3.1.2 in iTunes gedrukt. Ik heb een Vodafone 3G + jail + unlock waar ik dolgelukkig mee was (ben). Nu krijg ik hem met geen mogelijkheid meer aan de praat. Heb al diverse restores geprobeerd, maar het wil echt niet lukken. Krijg alleen de icoontjes itunes en USB kabel in beeld, that's all Is de enige optie nu nog wachten op de 3.1.2 unlock of kan ik nog iets anders proberen?? Wie weet het?

Enne: iMario, je hebt gelijk hoor ;-) opruimen hoort er nu eenmaal bij..
Je kan een customfirmware met activatie downloaden en daarmee herstellen, maar je unlock ben je kwijt..
  #271  
Oud 15-10-09, 23:00
fr3nklin fr3nklin is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 1
Standaard

ey,

ik heb een Iphone 3gs 16 gb versie (3.1.2) net 2 weken oud kan ik em jailbreaken? zoja ? hoe

Gr.
  #272  
Oud 15-10-09, 23:09
Goostert Goostert is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 15
Standaard

[quote=MD71;368066]Het begon met een vastloper... helaas heb ik op een vaag moment (toen de moed me al aardig in de schoenen begon te zakken) op herstel naar 3.1.2 in iTunes gedrukt. Ik heb een Vodafone 3G + jail + unlock waar ik dolgelukkig mee was (ben). Nu krijg ik hem met geen mogelijkheid meer aan de praat. Heb al diverse restores geprobeerd, maar het wil echt niet lukken. Krijg alleen de icoontjes itunes en USB kabel in beeld, that's all Is de enige optie nu nog wachten op de 3.1.2 unlock of kan ik nog iets anders proberen?? Wie weet het?

Houd de Home en power buttom ingedrukt, beeld wordt eerst zwart en daarna verschijnt het appeltje.....en loslaten maar
  #273  
Oud 15-10-09, 23:20
jgcruizer jgcruizer is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1
Standaard

Hallo,

Ik heb een 3GS FW 3.0.1
Jailbreak (Cydia en Icy staan erop)
Waarschijnlijk ook ge-unlocked (hoe kan ik dit zien, zodat ik zeker weet dat het geen origineel SIM-lockvrij toestel is). Ik zie via Cydia geen UltraSn0w. Via Icy wel, maar dat is niet geinstalleerd. Dus vandaar???
SIM kaart van Vodafone.

Ik wil nu upgraden naar FW 3.1.2.

Ik heb het bestand iPhone2_1_3.1.2_7D11.ipsw (van dit forum) gedownload.
Dit is voor 3GS met activatie.

Ook heb ik nu echt een hele tijd dit forum doorgenomen om er zeker van te zijn dat alles goed gaat. Ik ben een stuk wijzer, maar heb toch wat vraagjes c.q. onzekerheden.

1. Ik sluit mijn iPhone aan via iTunes (zonder Recovery-mode of DFU).
2. Ik houdt SHIFT ingedrukt en klik op HERSTEL.
3. Ik klik op mijn Custom FW (zie hierboven).
4. Hierna is mijn toestel FW 3.1.2 Jailbroken (en SIM lockvrij?)
5. Indien niet SIM lockvrij, via Cydia UltraSn0w erop zetten.
6. Nu is de iPhone klaar...?

Als ik nu een backup terugzet via Itunes, wat heb ik dan allemaal terug?

Dit is mijn eerste iPhone, dus nog redelijk weinig ervaring.

Kan iemand mij a.u.b. laten weten of dit de juiste stappen zijn. En zoniet, wat ik verkeerd heb.

Alvast bedankt!!!
  #274  
Oud 15-10-09, 23:42
michielvzz michielvzz is offline
• iOS 4.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 14
Standaard

Ik had mijn iphone 3.0 geunlocked en gejailbreaked met purplerain. Vanmiddag een custom firmware met activatie eroverheen gehaald. Hij is geunlocked maar ik kan nu niet meer bellen, "geen service". Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb toch niet de baseband verpest?


p.s. wat is een carrier naam?
  #275  
Oud 15-10-09, 23:44
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michielvzz Bekijk bericht
Ik had mijn iphone 3.0 geunlocked en gejailbreaked met purplerain. Vanmiddag een custom firmware met activatie eroverheen gehaald. Hij is geunlocked maar ik kan nu niet meer bellen, "geen service". Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb toch niet de baseband verpest?


p.s. wat is een carrier naam?
ultransnow geïnstalleerd ?

als je baseband 04.26.08 is, is het goed voor ultransnow
__________________

  #276  
Oud 16-10-09, 09:11
GFire GFire is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 17
Standaard

Ik heb deze hele post nu een paar keer doorgenomen, maar ben er nog niet achter wat ik precies moet doen. Dus bij deze even een check in Jip en Janneke taal.

Ik heb: 3GS 3.0.1 met jailbreak en unlock (via ultrasn0w). Unlock heb ik nodig tot 1jan. dan gaat mijn TM in. Ik werk met Windows.
Ik wil mijn iPhone upgraden naar 3.1.2, dus ik doe het volgende:
download de cFW met activatie voor de 3GS en zet deze via restore mode op mijn iPhone.
Dan verandert er niks anders dan dat mijn telefoon de nieuwste firmware heeft, maar ik heb nog wel cydia en al die apps en ik kan nellen met m'n KPN abbo.

Laatst gewijzigd door GFire; 16-10-09 om 09:21.
  #277  
Oud 16-10-09, 09:43
coolhva coolhva is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Kippenhok van NL
Berichten: 27
Stuur een bericht via ICQ naar coolhva Stuur een bericht via Instant Messenger naar coolhva Stuur een bericht via MSN naar coolhva Stuur een bericht via Yahoo naar coolhva
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richard_AFC Bekijk bericht
Feedback: Alles ging perfect ! Bedankt. 1 probleempje wat ik meer lees, men carrier naam is weg. Hoe los ik dit op ? (zonder MIM ofzo te gebruiken..)
Zolang je carrier geen signed carrier bestand uitbrengt ben je genoodzaakt MIM te gebruiken. Apple heeft encryptie toegevoegd aan de carrier bestanden. Hierdoor verschijnen ze niet meer in beeld als ze geen signed bestand hebben.

Laatst gewijzigd door coolhva; 16-10-09 om 09:58.
  #278  
Oud 16-10-09, 10:18
Tahtah Tahtah is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 22
Standaard

In deze custom ipsw zitten toch wel de standaard bootlogo's hoop ik.
En als ik een abbonement van T-mobile heb dan is hij standaard toch al simlock vrij of juist niet??
  #279  
Oud 16-10-09, 10:25
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GFire Bekijk bericht
Ik heb deze hele post nu een paar keer doorgenomen, maar ben er nog niet achter wat ik precies moet doen. Dus bij deze even een check in Jip en Janneke taal.

Ik heb: 3GS 3.0.1 met jailbreak en unlock (via ultrasn0w). Unlock heb ik nodig tot 1jan. dan gaat mijn TM in. Ik werk met Windows.
Ik wil mijn iPhone upgraden naar 3.1.2, dus ik doe het volgende:
download de cFW met activatie voor de 3GS en zet deze via restore mode op mijn iPhone.
Dan verandert er niks anders dan dat mijn telefoon de nieuwste firmware heeft, maar ik heb nog wel cydia en al die apps en ik kan nellen met m'n KPN abbo.
Ik begrijp dat je nog een extra bevestiging wilt en je hebt het helemaal begrepen.

Als je het zo doet zit je straks op 3.1.2. Succes

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jgcruizer Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb een 3GS FW 3.0.1
Jailbreak (Cydia en Icy staan erop)
Waarschijnlijk ook ge-unlocked (hoe kan ik dit zien, zodat ik zeker weet dat het geen origineel SIM-lockvrij toestel is). Ik zie via Cydia geen UltraSn0w. Via Icy wel, maar dat is niet geinstalleerd. Dus vandaar???
SIM kaart van Vodafone.

Ik wil nu upgraden naar FW 3.1.2.

Ik heb het bestand iPhone2_1_3.1.2_7D11.ipsw (van dit forum) gedownload.
Dit is voor 3GS met activatie.

Ook heb ik nu echt een hele tijd dit forum doorgenomen om er zeker van te zijn dat alles goed gaat. Ik ben een stuk wijzer, maar heb toch wat vraagjes c.q. onzekerheden.

1. Ik sluit mijn iPhone aan via iTunes (zonder Recovery-mode of DFU).
2. Ik houdt SHIFT ingedrukt en klik op HERSTEL.
3. Ik klik op mijn Custom FW (zie hierboven).
4. Hierna is mijn toestel FW 3.1.2 Jailbroken (en SIM lockvrij?)
5. Indien niet SIM lockvrij, via Cydia UltraSn0w erop zetten.
6. Nu is de iPhone klaar...?

Als ik nu een backup terugzet via Itunes, wat heb ik dan allemaal terug?

Dit is mijn eerste iPhone, dus nog redelijk weinig ervaring.

Kan iemand mij a.u.b. laten weten of dit de juiste stappen zijn. En zoniet, wat ik verkeerd heb.

Alvast bedankt!!!

Je hebt het forum goed doorgelezen, als jij bovenstaande stappen volgt komt het helemaal goed. Waarschijnlijk moet je bij stap 5 inderdaad Ultransow erop zetten. Als je nu kijkt moet deze bij cydia/manage/packages staan. Want je iPhone is nu ook softwarematig unlocked vermoed ik.

Laatst gewijzigd door iMario; 19-10-09 om 14:46. Reden: Gebruik voortaan de MQuote-knop.
  #280  
Oud 16-10-09, 11:06
Tahtah Tahtah is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 22
Standaard

In de custom ipsw van versie 3.1.2 zitten toch wel de standaard bootlogo's hoop ik??

En als ik een abbonement van Nederlandse T-mobile heb dan moet ik toch gewoon die met activatie nemen?
Reageren

Labels
help filmware, jailbreak 3.1, jailbreaken



Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Custom firmware 4.2 Luka77 Jailbreak 1 04-12-10 15:29
Custom Firmware 3.1.2 mastermark Archief 1 10-10-09 13:22
iPhone: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Jailbreak 1 14-01-09 22:15
iPhone 1e gen.: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Unlock 0 08-12-08 22:29
Custom Firmware 2.1 Jakiie Archief 1 18-09-08 23:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:19.