//

Custom 3.1.2 firmware

Custom 3.1.2 firmware discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iPhone 2G, ik wil updaten naar 3.1.2 maar bij de versie die ik moet hebben staat geen "-unlock". Kan ik deze nu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #461  
Oud 28-10-09, 08:53
DaveyY DaveyY is offline
• iOS 2.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 228
Standaard

Ik heb een iPhone 2G, ik wil updaten naar 3.1.2 maar bij de versie die ik moet hebben staat geen "-unlock". Kan ik deze nu wel gebruiken?
Mijn iPhone is al eens unlocked via Pwnagetool 2.2.1.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #462  
Oud 28-10-09, 13:06
cwsmdb cwsmdb is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 180
Stuur een bericht via MSN naar cwsmdb
Standaard

mijn 3gs met os 3.01 is jailbroken en unlocked baseband 04.26.08
wil graag naar os 3.1.2
heb in het verleden met een 3g fout gedaan en stond toen op 3.1
met baseband 5.11.01
voor dat ik het nu weer verkeerd doe had ik graag jullie hulp
wat kan ik nu het beste doen
heb itunes verie 8 waarmee ik met de shift toets de software zelf kan kiezen, op andere pc heb ik versie 9 waar mee dit niet lukt,
dan dus de custom met activatie gebruiken en voor de rest ben ik het kwijt wat te doen
staat zoveel inmiddels over geschreven dat ik door de bomen het bos niet
meer zie
wie heeft de juiste werkwijze voor me
  #463  
Oud 28-10-09, 13:09
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cwsmdb Bekijk bericht
mijn 3gs met os 3.01 is jailbroken en unlocked baseband 04.26.08
wil graag naar os 3.1.2
heb in het verleden met een 3g fout gedaan en stond toen op 3.1
met baseband 5.11.01
voor dat ik het nu weer verkeerd doe had ik graag jullie hulp
wat kan ik nu het beste doen
heb itunes verie 8 waarmee ik met de shift toets de software zelf kan kiezen, op andere pc heb ik versie 9 waar mee dit niet lukt,
dan dus de custom met activatie gebruiken en voor de rest ben ik het kwijt wat te doen
staat zoveel inmiddels over geschreven dat ik door de bomen het bos niet
meer zie
wie heeft de juiste werkwijze voor me
Ik heb je bericht verplaats van Blackra1n topic naar dit topic.

Jij moet namelijk een custom fimware uit de 1e post hebben met activatie

Je hoeft niet in DFU, dus inpluggen, dan shift+herstel en de gedownloade FW kiezen.

Succes
__________________

  #464  
Oud 28-10-09, 13:24
TAZ1337 TAZ1337 is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 6
Question Usa fw 3.0 --> 3.1.2

Dag iedereen!
Ik heb veel rond gelezen maar wilde toch liever persoonlijk advies. Ben echt nog een iPhone nub! Moet nog even bekend raken met die terminologieën die jullie gebruiken.

Heb vd zomer (juli) een 3GS in Apple store in New York gekocht. Ben toen langs aan winkeltje geweest in Brooklyn en die heeft hem succesvol gejailbreakt en unlocked. Ik heb mijn iPhone 2 maanden in de doos gelaten ivm nieuw abbo afsluiten. Gister dus ff bekeken en best geschrokken van Cydia ksnap nog niet precies waar alles voor dient. Heb verder via dat unlockit.co.nz ff data streaming uitgeschakeld met een valse APN. Dat terzijde..

Ik heb firmware 3.0 en wil natuurlijk upgraden naar 3.1.2 (enige reden is toch dat je gebruik kan maken van iTunes dan toch? Want iphone werkt nu prima). Ben al in bezit van Cydia, dus hij is gejailbreakt. Mijn iPhone is gemaakt in week 28.
Verder is hij ook al unlocked. Cydia heeft ook de apple signature hash ofzo opgeslagen. Moet ik nu naar iTunes, updaten en daarna blackra1n en alle stappen volgen?
Ik wil gewoon probleemloos van mijn iPhone genieten en niet een misstap maken waar ik spijt van krijg. De unlock mogelijkheid moet behouden worden, amerikaans toestel..
Elk ander advies is ook welkom, zoals ik al zei ik ben totaal nog niet bekend met de mogelijkheden, functies.
Alvast bedankt!
  #465  
Oud 28-10-09, 13:27
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

// Bericht naar het juiste topic verplaatst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TAZ1337 Bekijk bericht
Dag iedereen!
Ik heb veel rond gelezen maar wilde toch liever persoonlijk advies. Ben echt nog een iPhone nub! Moet nog even bekend raken met die terminologieën die jullie gebruiken.

Heb vd zomer (juli) een 3GS in Apple store in New York gekocht. Ben toen langs aan winkeltje geweest in Brooklyn en die heeft hem succesvol gejailbreakt en unlocked. Ik heb mijn iPhone 2 maanden in de doos gelaten ivm nieuw abbo afsluiten. Gister dus ff bekeken en best geschrokken van Cydia ksnap nog niet precies waar alles voor dient. Heb verder via dat unlockit.co.nz ff data streaming uitgeschakeld met een valse APN. Dat terzijde..

Ik heb firmware 3.0 en wil natuurlijk upgraden naar 3.1.2 (enige reden is toch dat je gebruik kan maken van iTunes dan toch? Want iphone werkt nu prima). Ben al in bezit van Cydia, dus hij is gejailbreakt. Mijn iPhone is gemaakt in week 28.
Verder is hij ook al unlocked. Cydia heeft ook de apple signature hash ofzo opgeslagen. Moet ik nu naar iTunes, updaten en daarna blackra1n en alle stappen volgen?
Ik wil gewoon probleemloos van mijn iPhone genieten en niet een misstap maken waar ik spijt van krijg. De unlock mogelijkheid moet behouden worden, amerikaans toestel..
Elk ander advies is ook welkom, zoals ik al zei ik ben totaal nog niet bekend met de mogelijkheden, functies.
Alvast bedankt!
Herstel je iPhone met een customfirmware die je hier in post 1 kan vinden. Kies één mét activatie. Dmv shift+herstel kan je die dan op je iPhone installeren.
Vergeet achteraf niet om Ultrasn0w uit Cydia te installeren, dan kan je ook weer bellen (je iPhone is dan unlockt).
  #466  
Oud 28-10-09, 13:36
TAZ1337 TAZ1337 is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 6
Standaard

Bedankt voor je snelle reactie WDS001.

Zoals je aan mijn post kunt zien vroeg ik om wat meer advies dan alleen een forward naar page 1, download dit doe dat. Is het werkelijk zo simpel ?
  #467  
Oud 28-10-09, 13:39
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TAZ1337 Bekijk bericht
Bedankt voor je snelle reactie WDS001.

Zoals je aan mijn post kunt zien vroeg ik om wat meer advies dan alleen een forward naar page 1, download dit doe dat. Is het werkelijk zo simpel ?
Het is inderdaad zo simpel

1. Download de juiste customfirmware, mét activatie.
2. Open iTunes en installeer de customfirmware op je iPhone dmv shift+herstel.
3. Is het herstel voltooid, dan is je iPhone gejailbreakt!
  #468  
Oud 28-10-09, 13:49
TAZ1337 TAZ1337 is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 6
Standaard

Nou ik laat je zeker weten hoe het ging, zit nu nog op school. Alvast bedankt
ultrasn0w via Cydia kan ik wel vinden via 'manage' maar ik weet niet hoe ik het bestand acces. Of is het repo666.ultrasn0w.com t zelfde?
en waar is het hele blackra1n verhaal gebleven nu?
  #469  
Oud 28-10-09, 13:50
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TAZ1337 Bekijk bericht
Nou ik laat je zeker weten hoe het ging, zit nu nog op school. Alvast bedankt
ultrasn0w via Cydia kan ik wel vinden via 'manage' maar ik weet niet hoe ik het bestand acces. Of is het repo666.ultrasn0w.com t zelfde?
en waar is het hele blackra1n verhaal gebleven nu?
Als je nog wil unlocken dan is Blackra1n geen goed idee
  #470  
Oud 28-10-09, 17:57
sweet_cynny sweet_cynny is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 Bekijk bericht
Even iets anders, ik zie dat jij hebt hersteld in iTunes, dus jij zit op de officiële 3.1.2 met de nieuwe baseband, waarom gebruik je dan niet Blackra1n ?

Aangezien jij blijkbaar wel een unlock nodig hebt zul je voorlopig niet kunnen bellen

Enig idee hoelang dat kan duren??
En ik heb geprobeerd om die firmware erop te zette maar weet niet of het is gelukt want ik blijf in de restore mode.. en blackrain heb ik ook geprobeerd maar precies t zelfde probleem hij blijft zegge dat mn simkaart niet goed is..
  #471  
Oud 28-10-09, 18:01
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sweet_cynny Bekijk bericht
Enig idee hoelang dat kan duren??
En ik heb geprobeerd om die firmware erop te zette maar weet niet of het is gelukt want ik blijf in de restore mode.. en blackrain heb ik ook geprobeerd maar precies t zelfde probleem hij blijft zegge dat mn simkaart niet goed is..
De custom firmware moet voor jou activeren, dus vergeet wat ik gezegd heb over Blackra1n.

En dat moet echt met SHIFT+HERSTEL
  #472  
Oud 28-10-09, 18:21
sweet_cynny sweet_cynny is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 Bekijk bericht
De custom firmware moet voor jou activeren, dus vergeet wat ik gezegd heb over Blackra1n.

En dat moet echt met SHIFT+HERSTEL

Oke, ik heb die firmware erop gezet via shift herstel.
Dan zegt ie software instaleren, bij Itunes comtroleren en herstellen.
Vervolgens gaat ie weer herstellen en dan zie ik weer de USB en het Itunes plaatje.
Moet de Iphone voor ik die sortware installeer in DFU mode??
  #473  
Oud 28-10-09, 18:35
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sweet_cynny Bekijk bericht
Oke, ik heb die firmware erop gezet via shift herstel.
Dan zegt ie software instaleren, bij Itunes comtroleren en herstellen.
Vervolgens gaat ie weer herstellen en dan zie ik weer de USB en het Itunes plaatje.
Moet de Iphone voor ik die sortware installeer in DFU mode??
Heb je wel een customfirmware mét activatie gekozen?
  #474  
Oud 28-10-09, 20:38
sweet_cynny sweet_cynny is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iefow Bekijk bericht
Als je dat doet, zal waarschijnlijk het scenario zich voordoen wat gtiturbo en ik ook hebben. Je krijgt dan in het herstel proces een 1600 foutmelding.

Ik heb er nog geen oplossing voor weten te vinden. Mocht het je wel lukken, kun je dan tips posten over wat je precies hebt gedaan?

Ik had inderdaad de verkeerde maar ik heb het zelfde probleem foutmelding 1604
  #475  
Oud 28-10-09, 21:16
Data's schermafbeelding
Data Data is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 65
Standaard

Hier dan verder met mijn vragen omtrent de unlock/jailbreak van de iphone 3Gs met de oude 042608 base band en de 3.0.1 software er op op dit moment.

Ik ben nu de custom met activatie aan het downloaden gezien hij unlocked moet worden.

Deze custom zorgt er neem ik aan voor dat de baseband en dergelijke allemaal niet geupdate worden zodat ook in de toekomst ( bijv via de cydia server ) nog gejailbreakt en unlocked kan worden, of niet?

Ik vraag dit om dat ik pwange ben gewend en ik zeker wist dat als ik m 1 keer had gepwned je dan eigenlijk met alle opvolgers ook goed zat en dat met sommige andere methodes niet zo was.

Maar als ik het een beetje begrijp is het enige verschil met deze custom firmware's en het gebruiken van bijv redsnow dat het hele opbouwen en klaar maken voor toekomstige unlocks en jailbreaks al gebeurd en je nu alleen de laatste stap maar hoeft te doen en dat is het uploaden van de firmware die custom build is.

Ook vroeg mij nog af of ik rechtstreeks van de 3.0.1 fw naar de 3.1.2 met activatie kan gaan zonder dat ie gaat roepen deze frimware kan ik niet uploaden naar uw iPhone en ik dan alleen nog maar de keuze heb om een apple fw terug te zetten en dan het jailbreaken en unlocken helemaal over is.
  #476  
Oud 28-10-09, 21:44
joostje joostje is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 46
Exclamation HELP! jailbreak lukt niet met "Handleiding: iPhone OS 3.1.2 met PwnageTool 3.1.4"

Ik heb de handleiding onder"Handleiding: iPhone OS 3.1.2 met PwnageTool 3.1.4 [jailbreak, Mac OS X]" geheel gevolgd, ... 2 x, maar ondanks dat de jailbreak wel lijkt te lukken, krijg ik mijn telefoon niet meer aan de praat. De sim herkent geen netwerk meer. Ik moet wel de pin invoeren, maar verder gebeurt er niets.

Ik wordt een beetje simpel van de diverse berichten, want ik lees ook hier ergens dat ik blackra1n meot gebruiken ...

Very confusing voor een relatieve leek zoals ik.

Iemand die mij kan helpen?
Wat ik zie van de jailbreak is leuk, en smaakt naar meer, maar ik heb een iphone ook hoofdzakelijk om mee te bellen, en als dat niet kan, is het dus niet goed!
Hulp gewenst. Dank is groot.
  #477  
Oud 28-10-09, 21:55
marcelh marcelh is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 12
Standaard

o wat stom!! ik heb op de 1e pagina de gewone 3.1 fw gedownload en geinstalleerd de telefoon is nu de reservekopie aan het terugzetten(duurt erg lang.Kan ik straks zonder schade de 3.12 er op dezelfde manier overheen zetten en dan weer de res kopie terugzetten?Alvast bedankt.Hoe lang duurt het terugzetten van de reservekopie(3G 16gb bijna vol)
de tel is nu nog aan het syncen maar:in het scherm staat simlock actief.Dit is een iphone uit belgie die simlockvrij is.Ik heb de fw zonder activatie genomen.Is er nu per ongeluk toch een simlock op gekomen of gaat dit weg zodra de reservekopie erop staat?
Niemand???

Laatst gewijzigd door marcelh; 28-10-09 om 23:22. Reden: paniek
  #478  
Oud 28-10-09, 22:03
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Modbreak:
Discussie opgeschoond! Actieve forumgebruikers in dit topic kunnen dus berichten kwijt zijn.

  #479  
Oud 28-10-09, 22:47
Data's schermafbeelding
Data Data is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 65
Standaard

Kan ik nou gewoon van 3.0.1 origineel uit de doos zonder verder iets te doen naar 3.1.2 custom fw zonder dat de bootrom en dergelijke word geupdate via de custom of niet ?

Laatst gewijzigd door Data; 28-10-09 om 23:13.
  #480  
Oud 28-10-09, 23:53
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Data Bekijk bericht
Kan ik nou gewoon van 3.0.1 origineel uit de doos zonder verder iets te doen naar 3.1.2 custom fw zonder dat de bootrom en dergelijke word geupdate via de custom of niet ?
Moet kunnen, bootrom wordt door een custom firmware niet aangepast en de baseband ook niet.

Bootrom wordt sowieso nooit aangepast
Reageren

Labels
help filmware, jailbreak 3.1, jailbreaken



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Custom firmware 4.2 Luka77 Jailbreak 1 04-12-10 14:29
Custom Firmware 3.1.2 mastermark Archief 1 10-10-09 12:22
iPhone: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Jailbreak 1 14-01-09 21:15
iPhone 1e gen.: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Unlock 0 08-12-08 21:29
Custom Firmware 2.1 Jakiie Archief 1 18-09-08 22:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:19.