//

Blackra1n RC3 voor FW 3.1.2 - Verzameltopic

Blackra1n RC3 voor FW 3.1.2 - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Mkanon Ik zit min of meer met de zelfde vraag, ik heb gisteren een 3GS gekocht bij t-mobile, maar met nog ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 06-11-09, 17:22
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mkanon Bekijk bericht
Ik zit min of meer met de zelfde vraag, ik heb gisteren een 3GS gekocht bij t-mobile, maar met nog 4 maanden te gaan bij vodafone, maw, mijn t-mobile kaart zit er nog niet in! Nu wil ik deze 4 maanden wel al genieten van mijn 3gs dus ik heb hem in iedergeval met het niet geactiveerde kaartje van t-mobile aan itunes gekoppeld, ik kreeg de hele registratie procedure en toen kreeg ik netjes het home screen op mijn iphone te zien.. echter geeft hij nu bij het opstarten "wachten op activering, dit kan even duren" ..maar dit verdwijnt vanzelf weer.. vervolgens "geen service" omdat t-mobile pas over 4 maanden in gaat!

Ik heb wel Wi-Fi etc...

Vraag :

1. Welke stappen moet ik nu ondernemen... hij moet gejailbreakt worden en geunlocked lijkt mij?

2. Mocht het verkeerd gaan, kan een 3gs gebricked raken of kan ik hem ALTIJD herstellen in itunes?

3. behoud ik al mijn "t-mobile" functies, zoals voicemail meldingen etc...

iphone white 3GS
3.1.2 (7D11)
05.11.07
MC140DN

Alvast bedankt!
Om te jailbreaken moet je Blackra1n downloaden en vervolgens de stappen volgen zoals ze in de eerste post staan uitgelegd. Vervolgens Blacksn0w draaien en dan is iPhone ge-unlocked. Je kunt je iPhone altijd herstellen.. Je behoudt verder bijna altijd je functies, het kan wel eens dat deze dan niet werken maar daar komen bijna altijd oplossingen voor (zoals Push fix voor de Wi-Fi nu bijv.). Ik zou zeggen, gebruik de zoekfunctie en zoek op de problemen waar je tegen aanloopt en lees je zo in op het hele gebeuren .
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 06-11-09, 17:46
Maradona10 Maradona10 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Dat is een twijfelgeval, dus: give it a try
Give it a try Dan zoek ik liever nog ff verder. Maar staat fabr. datum ook op de doos dan?
  #63  
Oud 06-11-09, 17:47
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
Give it a try Dan zoek ik liever nog ff verder. Maar staat fabr. datum ook op de doos dan?
Met Blackra1n jailbreaken duurt (bij mij) 1min27sec. Als het niet gaat zie je het dus zéér snel Give it a try!
  #64  
Oud 06-11-09, 17:56
Maradona10 Maradona10 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Met Blackra1n jailbreaken duurt (bij mij) 1min27sec. Als het niet gaat zie je het dus zéér snel Give it a try!
Maar ik moet er nog 1 kopen. Dan heb ik liever eentje die het meteen goed doet. Maar mijn vraag staat de datum (week nr) op de doos? Dan kan ik dat vragen bij gesealde Iphones.
  #65  
Oud 06-11-09, 17:59
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
Maar ik moet er nog 1 kopen. Dan heb ik liever eentje die het meteen goed doet. Maar mijn vraag staat de datum (week nr) op de doos? Dan kan ik dat vragen bij gesealde Iphones.
Aha, op die manier Als het 4e en 5e cijfer in het serienummer lager is dan 40 dan zit je zeker goed!
  #66  
Oud 06-11-09, 18:53
Qyx Qyx is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Lelystad
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Raptor Bekijk bericht
Nee heb helaas geen T-Mobile kaart liggen. Wist niet dat ik die nodig had als ik het forum bestudeerde. Maar het enige wat ik nu kan doen is een custom firmware pakken en daarna blackra1n draaien via cydia?
Het is mij nog niet duidelijk of je nou kan unlocken zonder een simkaart te hebben die er origineel in de iPhone zat. Kan dit, of heb je die nodig om bij blacksn0w te komen en te unlocken?

Ik ga morgen namelijk kijken bij iemand die een iPhone uit Amerika heeft gehaald. Ik weet niet of hier een simkaart bij zou kunnen zitten, want deze zou simlockvrij zijn. Maar dit kon niet fabriekssimlockvrij zijn, las ik in een ander topic.
  #67  
Oud 06-11-09, 19:13
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Qyx Bekijk bericht
Het is mij nog niet duidelijk of je nou kan unlocken zonder een simkaart te hebben die er origineel in de iPhone zat. Kan dit, of heb je die nodig om bij blacksn0w te komen en te unlocken?

Ik ga morgen namelijk kijken bij iemand die een iPhone uit Amerika heeft gehaald. Ik weet niet of hier een simkaart bij zou kunnen zitten, want deze zou simlockvrij zijn. Maar dit kon niet fabriekssimlockvrij zijn, las ik in een ander topic.
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Wanneer de iPhone simlockvrij is, hoef je deze niet te unlocken. Jij bedoelt denk ik jailbreaken?
  #68  
Oud 06-11-09, 19:15
Qyx Qyx is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Lelystad
Berichten: 5
Standaard

hij is als het goed is simlockvrij, maar ik had in een ander topic hier een vraag over gesteld. Daar zei iemand dat simlockvrije iPhones niet te koop zijn in Amerika.

Dus stel dat hij niet simlockvrij is en er 3.1.2 op staat. Kan ik hem dan wel unlocken en jailbreaken zonder een originele simkaart?
  #69  
Oud 06-11-09, 19:21
Maradona10 Maradona10 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Aha, op die manier Als het 4e en 5e cijfer in het serienummer lager is dan 40 dan zit je zeker goed!
Behalve het serienummer dus geen specifieke fabr. datum? Vraag dit omdat de verkoper zei dat hij uit week 40 kwam terwijl het een gesealde Iphone was. het serienummer daarentegen had hij even niet bij de hand.
  #70  
Oud 06-11-09, 19:24
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
Behalve het serienummer dus geen specifieke fabr. datum? Vraag dit omdat de verkoper zei dat hij uit week 40 kwam terwijl het een gesealde Iphone was. het serienummer daarentegen had hij even niet bij de hand.
Dan concludeert hij dit wel heel makkelijk (kan ook gewoon dat dit natuurlijk op de factuur van hun staat), maar uit het serienummer is op te leiden of de iPhone de nieuwe bootroom heeft of niet. Zoals gezegd zit je goed met een iPhone voor week 39/40. De kans dat je deze echter nog gaat tegen komen, is aardig klein.
  #71  
Oud 06-11-09, 20:24
The Raptor The Raptor is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 195
Standaard

Sinds ik geupdate heb naar de officiele firmware kan ik niet meer updaten naar de custom firmware zonder activatie. Ik krijg in iTunes een foutcode 1604. Ik kan hem nu niet meer gebruiken. Wat moet ik nu doen?
  #72  
Oud 07-11-09, 00:52
Econz's schermafbeelding
Econz Econz is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 261
Standaard

Werkt perfect met die Blackra1n!

Alleen opende i-tunes bij mij toen ik blackrain starte,terwijl ik de optie: "automatische synchronisatie van ipods en iphones voorkomen" had aangevinkt.

Ook nog een paar keer getest dmv het aansluiten op de pc,waarna i-tunes dus niet ge-opend werd.

Toch opende i-tunes zich dus toen ik blackrain draaide nadat ik de iphone aansloot.
Ik heb wel direct i-tunes afgesloten,maar toch kreeg ik het " i-tunes usb aansluitstekkertje"op me iphone.
Toen heb ik de iphone unplugged van me pc,daarna weer blackrain aangeklikt en mijn iphone weer aangesloten.
Nu kreeg ik direct de krullebol op mijn iphone te zien ,maar i-tunes kwam weer tevoorschijn op me pc.
Die heb ik gelijk weer afgesloten.

Na een aantal seconden ging mijn iphone in de recovery mode en na een tijdje kwam inderdaad een reboot en hup gejailbreakt wassie.

Het zwarte druppeltje stond op mijn springboard.
Deze aangeklikt en en daar kwam Cydia,Rock en sn0w als optie.
Hier heb ik voor Cydia en Rock gekozen,omdat ik toch nieuwgierig ben.

Sn0w heb ik niet nodig,ik heb een gelockte t-mobile iphone met offcourse een t-mobile abbo en dat is genoeg voor mij.

Rock nog niet echt doorgespit,maar er staan volgens mij veel dezelfde dingen in als dat je bij Cydia kan krijgen.
Ook zag ik dat je bij Rock een account aan moet maken??
Misschien heeft iemand ervaring ermee,kheb dit nog niet gedaan.

In ieder geval heb ik winterboard geinstalleerd en natuurlijk openSSH (daarna direct wachtwoord veranderd met putty,want je weet maar nooit,alpine is namelijk zo te vinden ).

Nu winSCP gedraaid en dit gaat allemaal prima!
Netjes de custom themes terug kunnen zetten op de iphone.
Ook helemaal geen problemen met ontvangst en Wi-Fi o.i.d.

Ik zeg btw wel de hele tijd mijn iphone,maar het gaat dus om de iphone van mijn vrouw en dat is een iphone 3g uit week 42.
  #73  
Oud 07-11-09, 12:26
Shanneke's schermafbeelding
Shanneke Shanneke is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Uden
Berichten: 19
Standaard

Ik heb vannacht mijn iphone gejailbreaked, echter bij het installeren van intelliscreen bleef hij hangen waardoor ik hem moest restoren. Daardoor ben ik dus cydia ook weer kwijtgeraakt. Dus weer opnieuw gejailbreaked met Blackra1n, echter, ik dacht ik wil die installicoon op mijn telefoon ook weg hebben, dus per ongeluk bij het installeren van cydia ook op delete blackra1n dedrukt, sindsdien lukt het me niet meer om hem opnieuw te jailbreaken, iedere keer blijft hij hangen bij done, zegt dat hij bezig is met rebooten, maar gebeurt niks. Iemand die mij misschien kan helpen of dezelfde probleem heeft?

Alvast bedankt
  #74  
Oud 07-11-09, 12:28
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Even een paar vraagjes...

Na het lezen van jailbreaken anno 3.x:waarom eigenlijk? dacht ik why not? En ben aan de slag gegaan met mijn ipod touch, omdat dat ding toch alleen in de auto zwerft...

Nu is mijn vraag. Ik heb een Italiaanse 3G (simlockvrij dus) als ik deze jailbreak moet ik dan nog unlocken? Of kan ik gewoon blackra1n gebruiken in feite zoals bij mijn touch? Of zit ik dan met het probleem dat ik mijn instellingen enzo van Vodafone weer opnieuw moet gaan zoeken e.d.?

alvast vriendelijk bedankt... Kon uit de zoekresultaten niet echt een antwoord vinden tussen de vele hits..
  #75  
Oud 07-11-09, 12:29
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackoutzz Bekijk bericht
Even een paar vraagje...

Na het lezen van jailbreaken anno 3.x:waarom eigenlijk? dacht ik why not? En ben aan de slag gegaan met mijn ipod touch, omdat dat ding toch alleen in de auto zwerft...

Nu is mijn vraag. Ik heb een Italiaanse 3G (simlockvrij dus) als ik deze jailbreak moet ik dan nog unlocken? Of kan ik gewoon blackra1n gebruiken in feite zoals bij mijn touch? Of zit ik dan met het probleem dat ik mijn instellingen enzo van Vodafone weer opnieuw moet gaan zoeken e.d.?
Inderdaad, je hoeft niet te unlocken.
  #76  
Oud 07-11-09, 14:54
Shanneke's schermafbeelding
Shanneke Shanneke is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Uden
Berichten: 19
Thumbs up Opgelost

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shanneke Bekijk bericht
Ik heb vannacht mijn iphone gejailbreaked, echter bij het installeren van intelliscreen bleef hij hangen waardoor ik hem moest restoren. Daardoor ben ik dus cydia ook weer kwijtgeraakt. Dus weer opnieuw gejailbreaked met Blackra1n, echter, ik dacht ik wil die installicoon op mijn telefoon ook weg hebben, dus per ongeluk bij het installeren van cydia ook op delete blackra1n dedrukt, sindsdien lukt het me niet meer om hem opnieuw te jailbreaken, iedere keer blijft hij hangen bij done, zegt dat hij bezig is met rebooten, maar gebeurt niks. Iemand die mij misschien kan helpen of dezelfde probleem heeft?

Alvast bedankt

Ik heb van alles geprobeerd, inmiddels opgelost door mijn Iphone weer te restoren, dan los te koppelen zonder eerst mijn backup terug te zetten, BlackRa1n uit te voeren (dan doet hij het dus wel) en pas daarna mijn restore terug te zetten, dit is gelukt nu.!!!

P.s. Let op bij installeren van Intelliscreen, want dat was blijkbaar mn probleem, hij gaat automatisch ook Rockyou of zo installeren en blijft dan hangen.
  #77  
Oud 07-11-09, 21:05
Moehaha Moehaha is offline
• iOS 5.1.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Thuis
Berichten: 25
Standaard

Hey peeps .. heb zelf een belgische GS geBlackra1ned en dat werkt als een dolle ... no need voor sn0w ..
Maar nu komt me neef met 3G aan (locked tmobile), en om die te unlocken (en JB) begrijp ik het dan goed en moet ik met onderstaande config eerst naar 3.12 en dan Blackrain en vervolgens sn0w ?


Config :

Versie 2.2.1 (5H11)
Serie 8790852****
Model MB497DN
Aanbieder T-Mobile 2.9
Modem firmware 02.30.03
  #78  
Oud 07-11-09, 21:07
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moehaha Bekijk bericht
Hey peeps .. heb zelf een belgische GS geBlackra1ned en dat werkt als een dolle ... no need voor sn0w ..
Maar nu komt me neef met 3G aan (locked tmobile), en om die te unlocken (en JB) begrijp ik het dan goed en moet ik met onderstaande config eerst naar 3.12 en dan Blackrain en vervolgens sn0w ?


Config :

Versie 2.2.1 (5H11)
Serie 8790852****
Model MB497DN
Aanbieder T-Mobile 2.9
Modem firmware 02.30.03
Dat heb je helemaal goed begrepen
  #79  
Oud 08-11-09, 11:08
Uiligheid Uiligheid is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 33
Standaard

Ik heb alles doorgelezen, maar nog 1 vraag:

Afhankelijk van je bootrom heb je met blackra1n een untethered of een tethered JB.

Ik heb nu versie 3.0.1 en wil graag naar 3.1.2. Als ik deze update uitvoer via iTunes, installeert ie dan ook meteen de laatste bootrom? Want dat zou betekenen dat ik alleen maar een tethered JB kan krijgen en dat is voor mij eigenlijk niet wenselijk.

Alvast bedankt voor de wijsheden!
  #80  
Oud 08-11-09, 11:30
Kwiq Kwiq is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 31
Standaard

Als ik mn iphone haal is het wss tetheret jb.
Maar bij winterboard moet je iphone gereboot worden toch nadat je die hebt geiostalleerd?
En ook bij SBsettings toch?

Of heb ik het fout?

Deze kun je dus niet instaleren aangezien je jb weg is na een reboot?
Reageren

Labels
3.1.2, 3gs, blackra1n, doet het niet, geohot, iphone, jailbreak, rc3



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Blackra1n RC2 voor FW 3.1(.*) - Verzameltopic iScorpio Jailbreak 159 03-11-09 18:01
Blackra1n 1.0 voor FW 3.1(.*) - Verzameltopic (+handleiding) nanana Jailbreak 756 25-10-09 20:53
Alle iDevices: Pwnage 3.0 voor FW 3.0 - Verzameltopic oetkaa Jailbreak 725 03-10-09 21:03
iPhone 1e gen.: Volledige vastloper na gebruik QuickPWN RC3 Pjotr-C Unlock 7 27-05-09 15:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:27.