//

3G sim unlock tabel, wat werkt wel en wat werkt niet?

3G sim unlock tabel, wat werkt wel en wat werkt niet? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb gisteravond de stoute schoenen maar aangetrokken: mijn TMobile sim geschuurd, klein hoekje eruit geknipt en de Y3G licht geschuurd en afgerond. Hij lijkt allemaal ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #261  
Oud 16-09-08, 14:59
tomson tomson is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 11
Standaard

Heb gisteravond de stoute schoenen maar aangetrokken: mijn TMobile sim geschuurd, klein hoekje eruit geknipt en de Y3G licht geschuurd en afgerond. Hij lijkt allemaal goed te werken (incl locate me) op mijn 3G uit Zwitserland (MMC-MNC 00101, Boost Mode, Patch count 1).

Toen ik toch bezig was ben ik zelfs overgegaan op de nieuwe FW (2.1). Alles lijkt stabiel te draaien. Moest op een gegeven moment de 3G wel aan en uitzetten (flight modus gaf geen goed resultaat) om de Sim te vinden.

Conclusie: bij de huidige versie van de 3YG moet je zelf nog klussen.

Edit: Mijn inkomende gesprekken komen naar een tijdje niet meer binnen :-( Hebben andere dit ook gehad en weet iemand een oplossing? Zat vanavond zelf natuurlijk ook ff speuren.

ps heb ook een nette reactie van yes-sim.nl ontvangen. De platte y3g komen binnenkort binnen. Niet meer voor mij dus.

Edit2: bovenstaande settings lijken het meest stabiel. Indien ik 3g uitzet komen binnenkomende gesprekken/sms wel aan. Ook op gsmhackers ervaart men dit met fw2.1.

Laatst gewijzigd door tomson; 16-09-08 om 22:53.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #262  
Oud 20-09-08, 10:47
rvgulik rvgulik is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 28
Standaard Tabel

He iSP wat mij betreft kan de tabel geupdate worden want mijn yessim i.c.m. KPN (iPhone 3G PT) FW 2.1,werkt nu alweer ruim 3 weken zonder problemen.

Effe een vraagje: Waarom staat de ifoneguide sim er niet bij?
__________________
iPhone US 16GB FW2.2
iPhone 3G 16GB FW2.2 Yellowsn0w KPN

Laatst gewijzigd door rvgulik; 20-09-08 om 10:49.
  #263  
Oud 20-09-08, 10:52
iSP iSP is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 77
Standaard

Updaten we dan
Die sim komt er niet bij vanwege de reclame die hij hier probeerde te maken, zijn gedrag, en daarbij is het 99% zeker dat het en clone is van een andere sim.
Daarbij blijven ze beweren dat je niet hoeft te schuren of knippen, wat niet waar is, en er is ook een kans dat ie vast komt te zitten.
Ik heb me dus voorgenomen die sim niet meer in de lijst op te nemen, helaas pindakaas voor hun.

J-Sim is er overigens uit, dat was gewoon een yessim met speciale firmware voor Japanse toestellen, over enkele andere nog geen besluit genomen.
  #264  
Oud 20-09-08, 14:49
SkunkfireJoe SkunkfireJoe is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 42
Standaard

Zojuist met mijn AT&T iPhone 3G (firmware 2.1) naar Duitsland gegaan en ik had gewoon ontvangst met T-Mobile D in combinatie met mijn ifoneguide SIM. Dit had ik niet met de YesSim, die verloor namelijk signaal.

Volgendeweek staat Frankrijk op het programma, mocht ik daar signaal hebben dan laat ik het zondag avond weten! In Duitsland werkt de ifoneguide sim in iedergeval!
  #265  
Oud 20-09-08, 15:44
Dien's schermafbeelding
Dien Dien is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iSP Bekijk bericht
Updaten we dan
Die sim komt er niet bij vanwege de reclame die hij hier probeerde te maken, zijn gedrag, en daarbij is het 99% zeker dat het en clone is van een andere sim.
Daarbij blijven ze beweren dat je niet hoeft te schuren of knippen, wat niet waar is, en er is ook een kans dat ie vast komt te zitten.
Ik heb me dus voorgenomen die sim niet meer in de lijst op te nemen, helaas pindakaas voor hun.

J-Sim is er overigens uit, dat was gewoon een yessim met speciale firmware voor Japanse toestellen, over enkele andere nog geen besluit genomen.
Heb jij hier of in het hardware-unlock topic iets gelezen over dat iemand moest schuren met onze sim??

Wat ben jij een raar ventje zeg hahaha

Ik ga geen eens meer in op je, laat de mensen zelf maar beslissen...
__________________
Hulp nodig bij je iPhone en geen tijd? Check iFoneguide.nl

Laatst gewijzigd door Dien; 22-09-08 om 02:46.
  #266  
Oud 20-09-08, 15:52
Komma45 Komma45 is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 9
Standaard

Net of yes-sim heiligmakend is.
Ze hebben mij beloofd 2 nieuwe sims op te sturen omdat ze bij yessim een verkeerde en te dikke sim hebben gemaakt. Nou das nu bijna een week geleden en niets weer gehoord, en dat ik in mijn 3 G nog eentje heb zitten die er met geen mogelijkheid weer uit kan word niet over geluld!!!!!!!!
  #267  
Oud 20-09-08, 15:54
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Modbreak:

We gaan de 'strijd' tussen de verschillende unlock kaarten hier niet uitvechten! Graag alleen commentaar wat er wel en niet werkt per unlock kaart zoals de topic naam aangeeft.

__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #268  
Oud 20-09-08, 15:57
Komma45 Komma45 is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 9
Standaard

Je hebt gelijk maar een gewaarschuwd mens telt toch voor 2 niet???
En dit is inderdaad het laatste wat ik hier te melden heb.
  #269  
Oud 20-09-08, 16:00
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

Modbreak:

Als aanvulling op de voorgaande modbreak geldt dat vanaf nu alle off topic posts zullen worden verwijderd. En ..... tsja ....een "strijd" mag er al helemaal niet ontstaan natuurlijk!

  #270  
Oud 20-09-08, 16:54
flipjevandejam flipjevandejam is offline
• iOS 3.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 41
Standaard

Misschien goed om een apart topic aan te maken voor de werking van de hardware unlock i.c.m. software 2.1, helemaal nu QuickPwn voor de iPhone 2.1 software uit is.
  #271  
Oud 20-09-08, 18:04
Arne2606 Arne2606 is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 96
Standaard

Hoe kan het dat ik hier overal lees dat die yessim werkt op 2.0.2 en 2.1. Ik had met mijn iPhone 3g geprobeerd werkend te krijgen maar lukte totaal niet. Modem firmware 2.nogwat. En firmware 2.0.2!

Ik kon alleen maar bellen, maar niet gebeld worden!

Wat moet je dan voor speciaals doen om het te laten werken? Of zijn dit mensen met iphones waarvan hij oorspronkelijk op 2.0.1 stond met oude modem firmware?

Greetz
  #272  
Oud 23-09-08, 16:57
iSP iSP is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 77
Standaard

Ik heb eerder al omschreven met welke instellingen enz ik het werkend heb gekregen, dat was oorspronkelijk een 2.0.0 toestel van t-mobile nl.
Dit proces incl. updaten heb ik nu bij talloze iphones (dit doe ik gratis) gedaan met hetzelfde resultaat: volledige werking.
Gelijk KPN/Vodafone/Orange/Tefort maar ook Belgische providers, ze werken 100.
Ook met AT&T toestellen gedaan met hetzelfde resultaat.
Als het dus met die instellingen niet werkt, moet je even de stapen herhalen.
Voor de volledigheid mijn toestel heeft modem firmware 02.11.07, ik zal vanaf nu ook elke andere iphone die ik hier krijg de modem firmware van noteren.
  #273  
Oud 23-09-08, 23:54
Greggy Greggy is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 19
Standaard

My 2 cents:
T-Mobile 3G, FW2.1 met jailbreak. Toen maar de iFoneguide sim besteld gezien alle verhalen. Een simkaart schuren gaat mij alleen te ver (schuren meten passen schuren meten.....). Het is een business telefoon simkaart en geen Ravensburger hobbyproject. IF SIM paar dagen later binnen per post. Twee knipjes met nagelschaar (15 sec. werk) om ruimte te maken voor de chip. IF SIM is echt mega-plat! Geen problemen gehad met in/uithalen (totaal geen wrikken etc. nodig!!). Ofwel goed ontworpen product!

SIM in de 3G gedaan en werken. Dus 3G, SMS, bellen/gebeld worden, GPS, Wi-Fi,Bluetooth, etc.etc.

Met 50 euri aan de hoge kant maar het werkt gewoon en het werkt goed. Complimenten!

Beter dan wachten... toch?

Greg (zakelijke veelbeller, IF SIM week in bezit)

Laatst gewijzigd door Greggy; 23-09-08 om 23:57.
  #274  
Oud 29-09-08, 15:17
edegroot edegroot is offline
• iOS 4.3.3
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 10
Standaard

Ik heb al 6 weken zonder problemen gebruik gemaakt van een Yessim. Alles werkte: Bellen, gebeld worden, SMS, GPRS, 3G, GPS.

Nu ben ik overgestapt naar Firmware 2.1 en daar werkt ineens mijn GPS, GPRS en 3G niet meer. Heeft iemand dezelfde ervaring? Moet ik instellingen van mijn Yessim veranderen?

Ik heb het al geprobeerd met resetten van de netwerkinstellingen, maar zonder resultaat.

Als iemand een oplossing heeft, hoor ik het graag. Op dit moment heeft mijn Iphone dezelfde functionaliteit als mijn oude Nokia 6230i .

Groeten, Eric
  #275  
Oud 29-09-08, 15:27
flipjevandejam flipjevandejam is offline
• iOS 3.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flipjevandejam Bekijk bericht
Om dan maar meteen aan te vullen, ik heb nu 4 weken een yessim in gebruik, welke perfect werkt. Dit was met 2.02 en modem firware 1.45. Ik heb de sim afgeschuurd en er een plakbandje overheen gedaan, daardoor totaal geen problemen met in- en uitschuiven.

Zojuist ook geupdate naar 2.1 met Quickpwn en heb nu modem firmware 2.11.07 (uit m'n hoofd) en daarmee werkt yessim ook zeer goed (vol bereik)

Ik maak gebruik van een Vodafone simkaart. Alles werkt ook, bellen, sms, 3G, GPS.

Als laatste, ik heb data roaming aan, 3G uit en wat loze gegevens bij cellular network ingevuld.

Doe er je voordeel mee.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  #276  
Oud 30-09-08, 22:16
Ronny49 Ronny49 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 2
Question iPhone 3G Canada

Ik heb voor die iPhone een unlock kaartje gekocht: XSIM X Turbo.
Waar moet ik dit mee vergelijken in de tabel? Is Canada hetzelfde van US?
  #277  
Oud 01-10-08, 09:42
rikfrombelgium rikfrombelgium is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 200
Standaard

mmh, X-sim is een beetje onbetrouwbaar.

Ter info, mijn yessim is nu zowat een maand al perfect aan het werken. Alles werkt nog steeds zeer goed.
  #278  
Oud 01-10-08, 13:04
Ronny49 Ronny49 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 2
Smile Yessim kaart

is het mogelijk om eens via email of telefoon met mij contact op te nemen?
Ik ben echt een leek in die materie en zou graag wat hulp krijgen.
Ronny49
  #279  
Oud 01-10-08, 16:22
Ditta Ditta is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 79
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikfrombelgium Bekijk bericht
mmh, X-sim is een beetje onbetrouwbaar.

Ter info, mijn yessim is nu zowat een maand al perfect aan het werken. Alles werkt nog steeds zeer goed.
En je draait firmware 2.1?
  #280  
Oud 01-10-08, 16:51
rikfrombelgium rikfrombelgium is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 200
Standaard

jeps. Geen problemen ondervonden so far.
Niks airplane mode voor syncen ofzo, alles werkt zoals het hoort.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
CleanStatus: wat werkt bij jou (niet)? XIII Jailbreak apps en thema's 1 01-02-11 00:50
iPhone 3GS: Duitse Sim werkt wel Nederlandse niet happylinks Unlock 2 15-11-10 21:49
Dual Sim, wat werkt wel en wat niet? wouter2190 iPhone algemeen 3 11-07-10 19:52
iPhone: iPhone 2G op 3.1 maar werkt niet, wat te doen? iPhone911 Jailbreak 2 01-10-09 22:53
Wat wel en wat niet. Ar__jen Jailbreak apps en thema's 1 27-07-08 03:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:51.