//

Vodafone BloX Internet

Vodafone BloX Internet discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik gebruik nu al een tijdje met heel veel plezier mijn iPhone, maar vind het toch jammer dat EDGE uit moet wegens de hooge ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-09-07, 12:38
profit42 profit42 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 23
Standaard Vodafone BloX Internet

Hoi,

Ik gebruik nu al een tijdje met heel veel plezier mijn iPhone, maar vind het toch jammer dat EDGE uit moet wegens de hooge kosten....

Nu zag ik dat Vodafone een BloX abbbo heeft voor 9.50E per maand, wat onbeperkt internet geeft. Heeft iemand hier ervaringen mee? Werkt alles dan op de iPhone (youtube, safari etc.) en hoe snel?

Alvast bedankt voor je reactie!
Jan.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-09-07, 12:47
Joshua Joshua is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 14
Standaard

Ja. Ik gebruik dat nu sinds een paar dagen. Alles werkt. Maar niet snel natuurlijk, GPRS he . Dus mailtjes, klein beetje surfen. Daar houdt het wel mee op, youtube kan wel, maar duurt erg lang en laat een lagere resolutie zien dan normaliter via Wi-Fi.

Bovendien werd mij gisteren verteld dat dat 'onbeperkt' eigenlijk niet echt onbeperkt is . Staat ergens stiekem in de voorwaarden dat er (ik geloof) een limiet van 50mb p/maand op staat. Maar 9,50 is natuurlijk geen geld. Ik ga het ff een maandje uitproberen en dan kijken hoe de factuur eruit gaat zien op het eind.
  #3  
Oud 30-09-07, 14:39
Jeroen Jeroen is offline
• iOS 7.0 beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 57
Standaard

Ik zou zeker die van t-Mobile nemen van 10 euro per maand. Ik zat in 7dagen al op 25 MB via GPRS dus over een hele maand is 50 MB misschien te weinig. T-mobile is 100% onbeperkt en je kan dus ook gewoon youtube gaan kijken als je de tijd neemt om het te laden.
  #4  
Oud 01-10-07, 09:49
Greatwhitexxl Greatwhitexxl is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 13
Standaard

Ik heb Vodafone en een Blox-abonnement genomen maar ik heb nog geen bit kunnen downloaden. Waar moet ik dat instellen dan? Ik zou denken bij General / Network. Maar daar vind ik het niet...
  #5  
Oud 01-10-07, 12:36
Pixxa Pixxa is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 104
Standaard

Ook tmobile is niet 'onbeprekt' hoor! Gaat op basis van een FUP (fair use policy). Maar je moet aardig wat verbruiken wil je in de problemen komen, dus wees gerust.
  #6  
Oud 01-10-07, 12:58
vanilla vanilla is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 158
Stuur een bericht via MSN naar vanilla
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pixxa Bekijk bericht
Ook tmobile is niet 'onbeprekt' hoor! Gaat op basis van een FUP (fair use policy). Maar je moet aardig wat verbruiken wil je in de problemen komen, dus wees gerust.
Ik ben nog nooit tegen gekomen dat Web 'n Walk een FUP heeft!
  #7  
Oud 01-10-07, 21:59
Jeroen Jeroen is offline
• iOS 7.0 beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 57
Lightbulb

Ik heb t-mobile gebeld en die vrouw verzekerde mij er van dat als ik zoveel kon downloaden als ik wou. Er was echt geen beperking.

Dus in theorie kan je in 1 jaar (6(kB)*60(seconden)*60(minuten)*24(uur)*365(dagen)=(189216000KB/1024/1000)=184,75GB Downloaden.
  #8  
Oud 02-10-07, 19:54
profit42 profit42 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Greatwhitexxl Bekijk bericht
Ik heb Vodafone en een Blox-abonnement genomen maar ik heb nog geen bit kunnen downloaden. Waar moet ik dat instellen dan? Ik zou denken bij General / Network. Maar daar vind ik het niet...

heb het nu ook genomen, ben benieuwd hoe ver ik over die 50MB heen ga.....

Je kan BloX instellen bij: settings > general > network > edge:

APN: live.vodafone.com <<< dus niet .nl!!!
user: vodafone
pass: vodafone
  #9  
Oud 02-10-07, 20:21
Greatwhitexxl Greatwhitexxl is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 13
Standaard

Werkt! Dank voor de tip.

En voor het geval je het niet wist: je gebruik kan je checken onder settings / usage
  #10  
Oud 03-10-07, 20:06
whitehouse whitehouse is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
Ja. Ik gebruik dat nu sinds een paar dagen. Alles werkt. Maar niet snel natuurlijk, GPRS he . Dus mailtjes, klein beetje surfen. Daar houdt het wel mee op, youtube kan wel, maar duurt erg lang en laat een lagere resolutie zien dan normaliter via Wi-Fi.

Bovendien werd mij gisteren verteld dat dat 'onbeperkt' eigenlijk niet echt onbeperkt is . Staat ergens stiekem in de voorwaarden dat er (ik geloof) een limiet van 50mb p/maand op staat. Maar 9,50 is natuurlijk geen geld. Ik ga het ff een maandje uitproberen en dan kijken hoe de factuur eruit gaat zien op het eind.
Ik heb sinds donderdag avond blocks.
Vrijdag avond heb ik de instellingen voor GPRS goed ingesteld, dus ik kon sindsdien browsen, mailen, youtuben, msn' nen op mijn iPhone.
Ik heb NU een verbruik van 7.6MB IN, en 51MB uit. Ben nu dus al over mijn limiet heen

Vanmorgen ben ik bij Vodafone langs geweest om even te vragen hoe het zit met ' FUP' . De medewerker daar vertelde me dat er bij zijn weten bij overschrijding nog geen acties zijn ondernomen. Er staat verder niets over kosten die je maakt bij overschrijving in hun regelementen. Je zal daarom dus eerst ALS je er uit wordt gefilterd een belletje krijgen, waarbij je gewoon opgeeft dat hun slogan zegt: "onbezorgd internetten" . Mochten ze er dan een prijsje aan gaan hangen (dat na de volgende overschrijding er kosten mee zijn gemoeid) kun je ervoor kiezen over te gaan naar een andere provider (zou ik doen).
Nogmaals: er is nergens informatie te vinden over kosten bij overschrijding.

Ik stelde de vraag ook naar aanleiding van meldingen over GPRS in buitenland en de hoge tarieven daarbij. De medewerker antwoorde me dat dit te maken had met het feit dat blocks alleen voor het binnenland is, en niet voor het buitenland.

Wilde ook nog ff vertellen dat de medewerker heel erg onder de indruk was van de iPhone die ik hem toonde, en dat ik hem enthousiast heb kunnen maken voor de iPhone.

Dit alles gebeurde bij Vodafone Apeldoorn.
  #11  
Oud 08-10-07, 19:14
Tallguy020's schermafbeelding
Tallguy020 Tallguy020 is offline
• iOS 15.0.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 9
Standaard

@whitehouse

Ja, ook ik heb gebeld met Vodafone over de 'zorgeloos internet' blox en kreeg hetzelfde antwoord... hahahaha Vodafone zal wel schrikken als er straks een fiks aantal Mb verslindende iPhones op hun netwerk opduiken; mij benieuwe hoe lang men die 50Mb limiet erin houdt...
  #12  
Oud 08-10-07, 21:36
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Lees om je goed te informeren ook deze posts van een collega-forum even door:
Vodafone HSDPA voor E9,50 p.mnd / Vodafone moet reclame mobiel internet aanpassen - Pocketinfo forum
Vodafone HSDPA voor E9,50 p.mnd / Vodafone moet reclame mobiel internet aanpassen - Page 7 - Pocketinfo forum

(of de hele discussie: Vodafone HSDPA voor E9,50 p.mnd / Vodafone moet reclame mobiel internet aanpassen - Pocketinfo forum)
__________________
- Mijn naam is Jean-Paul, mijn forumnaam is iCulture
  #13  
Oud 11-10-07, 12:07
malibuman malibuman is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3
Standaard

Beste mensen,
Ik heb nu de instellingen van vodafone er ingezet alleen geeft deze nu aan:
could not activate edge dpd authentication failed.....

Weet iemand wat dit betekend?

Groeten

Lars
  #14  
Oud 15-10-07, 23:48
sausje sausje is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 68
Standaard

Sorry, geen idee. Heb nog niet met mijn iPhone kunnen spelen.
De reden dat het verbruik zo snel op loopt is dat de iPhone webpagina's volledig laadt. Toestellen met Vodafone software zullen webpagina's in een aangepast formaat weergeven waardoor je in principe zorgeloos kunt internetten. Ik weet ook niet precies wat de reactie van Vodafone zal zijn, maar ben wel benieuwd...
__________________
...
  #15  
Oud 16-10-07, 15:39
Michel Michel is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 45
Standaard

Ik heb net ook Blox genomen. Heeft iemand al een maand afrekening gehad met extra kosten?

Wel tergend langzaam trouwens GPRS...
Groet, Michel
  #16  
Oud 23-10-07, 12:44
ferryboers ferryboers is offline
• iOS 1.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 9
Standaard Vodafone internet op mobiel instellen

Goedenmorgen,

Ik heb zojuist mijn blox aangezet via vodafone online.

Ik heb de instellingen opgezocht hier op de site en die bij network- edge settings live.vodafone.com etc ingevuld...

Ik heb echter nog niks ontvangen van vodafone, moet ik hierop wachten of kan ik nu al aan de slag en doe ik iets fout?

Hij kan nu iig nog niks geen pagina's openen.

Vriendelijk dank

edit:mag slotje op, probleem inmiddels verholpen

Laatst gewijzigd door ferryboers; 23-10-07 om 15:52.
  #17  
Oud 29-10-07, 10:52
partyfart partyfart is offline
• iOS 8.0 beta
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: NL
Berichten: 87
Stuur een bericht via Instant Messenger naar partyfart
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferryboers Bekijk bericht
Goedenmorgen,

Ik heb zojuist mijn blox aangezet via vodafone online.

Ik heb de instellingen opgezocht hier op de site en die bij network- edge settings live.vodafone.com etc ingevuld...

Ik heb echter nog niks ontvangen van vodafone, moet ik hierop wachten of kan ik nu al aan de slag en doe ik iets fout?

Hij kan nu iig nog niks geen pagina's openen.

Vriendelijk dank

edit:mag slotje op, probleem inmiddels verholpen
Graag even je oplossing plaatsen!
  #18  
Oud 29-10-07, 23:31
RRed RRed is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 14
Standaard

Ik heb ook blox, maar kan alleen maar mailtjes ontvangen en niet verzenden. Is dit normaal of ligt dat probleem bij mij? Zelfs mijn met mijn .mac account kan ik geen mail verzenden dan....
  #19  
Oud 29-10-07, 23:33
RRed RRed is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 14
Standaard

de oplossing was waarschijnlijk: gegevens invullen
APN:live.vodafone.com
username:vodafone
password: vodafone

en dan ff 2-5 minuten je telefoon uitzetten en dan moet hij het doen.
Mits je natuurlijk van te voren je blox hebt aangezet (waar je waarschijnlijk geen bericht van krijgt, ik in ieder geval niet) .
  #20  
Oud 30-10-07, 23:30
lakes lakes is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 46
Standaard

Hmmm apart. Net aangezet, kreeg 5 min later een sms van vodafone NL met allemaal rare tekentjes. Staat het nu aan of uit? Op de myvodafone site kan ik er niks over terug vinden.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vodafone blox minifreakje Vodafone 1 27-02-11 07:44
Vodafone zorgeloos internet blox probleem Cynt76 Vodafone 4 18-09-10 00:00
Vodafone blox,zorgeloos internet cesaf Vodafone 4 01-01-10 14:03
vodafone blox traag nobody79 Vodafone 14 01-05-08 01:31
EDGE Probleem Vodafone BloX Onbeperkt Internet hma Archief 9 23-04-08 19:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:56.