//

Update software - geen internet meer met G3

Update software - geen internet meer met G3 discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door bvanthiel Heb dus ook het probleem, dat 'mobiel datanetwerk' niet meer te selecteren is.. Gewoon verdwenen uit het menu..!! Geen internet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 29-11-10, 19:43
hansrr hansrr is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bvanthiel Bekijk bericht
Heb dus ook het probleem, dat 'mobiel datanetwerk' niet meer te selecteren is.. Gewoon verdwenen uit het menu..!! Geen internet meer buiten de deur..

Dit is dus gebeurt na de update naar 4.2.1

Iemand al een oplossing voorhanden? Heb abb. bij KPN

Zijn er ook mensen met dit probleem die niet bij KPN zitten?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 29-11-10, 21:54
puccini puccini is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: -
Berichten: 134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bvanthiel Bekijk bericht
Heb dus ook het probleem, dat 'mobiel datanetwerk' niet meer te selecteren is.. Gewoon verdwenen uit het menu..!! Geen internet meer buiten de deur..

Dit is dus gebeurt na de update naar 4.2.1

Iemand al een oplossing voorhanden? Heb abb. bij KPN
Hier kan ik het mobiele datanetwerk ook niet meer handmatig instellen, maar kan gewoon gebruik maken van 3G, totaal geen probleem !
  #43  
Oud 01-12-10, 21:00
hansrr hansrr is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 11
Standaard

Vandaag nog naar primafoon geweest met probleem, echt zonde van de tijd!
Prettig, een dure simlock vrije Iphone 4 en een KPN abo en geen internet via 3G en geen oplossing in zicht
  #44  
Oud 01-12-10, 21:07
hjm1 hjm1 is offline
• iOS 4.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 11
Standaard

Je kunt proberen om een kaartje van een andere provider te gebruiken dan kun je de APN van KPN erin zetten en daarna werkt internet op je KPN sim of gewoon terug naar 4.1. Ik heb dat gedaan en werkt weer zoals voor de upgrade.
  #45  
Oud 01-12-10, 21:15
puccini puccini is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: -
Berichten: 134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hansrr Bekijk bericht
Vandaag nog naar primafoon geweest met probleem, echt zonde van de tijd!
Prettig, een dure simlock vrije Iphone 4 en een KPN abo en geen internet via 3G en geen oplossing in zicht
Hoezo zonde van de tijd?
Konden ze je niet helpen dan?
  #46  
Oud 02-12-10, 07:10
wessie17070 wessie17070 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Dedemsvaart
Berichten: 45
Standaard

Hier nog een Hi gebruiker met hetzelfde probleem.

Mijn internet werkt ook voor geen meter. Kan ook niet meer bij mobiel datanetwerk iets invullen want het is nu veranderd in Mobiele data, dat je alleen aan en uit kunt zetten.

Twitteren lijkt het wel te doen, maar zodra ik in safari een pagina bezoek zegt het naamloos en opent er geen pagina.

Inmiddels al mensen een oplossing gevonden?

Voor de duidelijkheid, heb een iPhone 4 16GB officieel simlock vrij.

Mijn vriendin heeft helemaal geen datanetwerk, die heeft ook een simlock vrij toestel (3GS) met Hi Prepaid incl eindeloos online maar ook geen internet,

Gr. Rik
  #47  
Oud 02-12-10, 08:33
maunema maunema is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 4
Standaard

Ik had precies hetzelfde probleem. Op de site Unlockit - APN Changer for your iPhone van APN unlockit kun je de APN instellingen wijzigen. Daarna werkte het bij mij. Suc6 ermee.
  #48  
Oud 02-12-10, 11:44
puccini puccini is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: -
Berichten: 134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maunema Bekijk bericht
Ik had precies hetzelfde probleem. Op de site Unlockit - APN Changer for your iPhone van APN unlockit kun je de APN instellingen wijzigen. Daarna werkte het bij mij. Suc6 ermee.
Bij mij werkte dat in het geheel niet !
Overigens met de verborgen APN instelling werkt alles (zoals eerder hier gemeld) als een zonnetje !
  #49  
Oud 02-12-10, 21:17
wessie17070 wessie17070 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Dedemsvaart
Berichten: 45
Standaard

Maar dat unlockit is dat niet voor gejailbreakte iphones??

En zo niet, jailbreak je hem niet alsnog als je deze pagina bezoekt met de iphone?
  #50  
Oud 04-12-10, 09:48
worrel worrel is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Siddeburen
Berichten: 11
Standaard

ik heb 4.2.1 opnieuw geïnstalleerd, en vervolgens de aanbieder instellingen niet geaccepteerd. nu werkt mijn internet weer prima.
  #51  
Oud 04-12-10, 22:25
hansrr hansrr is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 11
Standaard

Iwil terug naar vorige release, zie voorlopig geen oplossing.. Zit nu op 4.2.1. Hoe kan ik nu weer terug naar vorige versie?
  #52  
Oud 04-12-10, 22:36
hjm1 hjm1 is offline
• iOS 4.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 11
Standaard

Ik ben al een paar dagen terug op 4.1 en dat werkt prima. Even de 4.1.ipsw opzoeken en deze met herstel inladen en je bent weer terug waar het allemaal wel werkt.
  #53  
Oud 05-12-10, 11:10
puccini puccini is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: -
Berichten: 134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hjm1 Bekijk bericht
Ik ben al een paar dagen terug op 4.1 en dat werkt prima. Even de 4.1.ipsw opzoeken en deze met herstel inladen en je bent weer terug waar het allemaal wel werkt.
Ik begrijp totaal niet waarom 4.2.1 het bij de een wel en de ander niet goed functioneert ?
IK heb 2 iPhones een 3G en een iPhone 4 en ik hoef helemaal niets in te stellen (heb geen zichtbare/instelbare APN en beide met KPN) er het werkt gewoon goed !
Er moet dan toch echt iets ander aan de hand zijn !

Laatst gewijzigd door puccini; 05-12-10 om 11:15.
  #54  
Oud 05-12-10, 11:46
FunnyMan FunnyMan is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 4
Stuur een bericht via MSN naar FunnyMan Stuur een bericht via Yahoo naar FunnyMan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puccini Bekijk bericht
Ik begrijp totaal niet waarom 4.2.1 het bij de een wel en de ander niet goed functioneert ?
IK heb 2 iPhones een 3G en een iPhone 4 en ik hoef helemaal niets in te stellen (heb geen zichtbare/instelbare APN en beide met KPN) er het werkt gewoon goed !
Er moet dan toch echt iets ander aan de hand zijn !
Het is wel duidelijk dat het aan de KPN Carrier update ligt.
Ben al een week bezig met simwissels en telefoontjes met KPN en T-mobile en allemaal zeggen ze dat het aan de jaireak ligt . . . . (!?)

Het beste dat werkt is update herstellen en dan de carrier update niet accepteren daarna werkt het weer inclusief tethering instellen.
In de carier update plist mist namelijk een regeltje waardoor je niet zelf de apn intellingen meer kunt regelen
  #55  
Oud 05-12-10, 14:13
puccini puccini is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: -
Berichten: 134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunnyMan Bekijk bericht
Het is wel duidelijk dat het aan de KPN Carrier update ligt.
Ben al een week bezig met simwissels en telefoontjes met KPN en T-mobile en allemaal zeggen ze dat het aan de jaireak ligt . . . . (!?)

Het beste dat werkt is update herstellen en dan de carrier update niet accepteren daarna werkt het weer inclusief tethering instellen.
In de carier update plist mist namelijk een regeltje waardoor je niet zelf de apn intellingen meer kunt regelen
Neen, ik probeer juist aan te tonen dat het niet aan die carrier update ligt, maar aan iets anders.
Waarom heeft de meerderheid van de mensen welke de KPN als provider hebben er geen last van, en dan heb ik het over de verbinding en de mogelijkheid van tethering en niet het niet aanwezig zijn van die APN instelling, want als het werkt zonder APN instelling dan heb je die niet nodig.
Het is mijn inziens dan ook gewoon een beveiliging van de provider's zodat niet iedereen zit te klooien en er niet uitkomt!

En als je denkt dat het aan dat ene regeltje ligt zou ik zeggen, plaats dat regeltje er gewoon even tussen/bij, dan is dat probleem verholpen !

Laatst gewijzigd door puccini; 05-12-10 om 14:24.
  #56  
Oud 05-12-10, 20:37
hansrr hansrr is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hjm1 Bekijk bericht
Ik ben al een paar dagen terug op 4.1 en dat werkt prima. Even de 4.1.ipsw opzoeken en deze met herstel inladen en je bent weer terug waar het allemaal wel werkt.

TOP dat wil ik ook. Maar hoe moet ik dat doen?
Ben ik dan ook instellingen, foto's ed kwijt?

Alvast bedankt,
  #57  
Oud 07-12-10, 07:03
hansrr hansrr is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hansrr Bekijk bericht
TOP dat wil ik ook. Maar hoe moet ik dat doen?
Ben ik dan ook instellingen, foto's ed kwijt?

Alvast bedankt,

Opgelost! Contact met KPN gehad;
Iphone herstelt en vervolgens de nieuwe aanbiedersinstellingen (continue) weigeren en alles werkt asl vanouds.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Geen verbinding met Iphone-software-update-server matias1989 iTunes 5 03-05-11 21:18
internet (geen Wi-Fi) werkt niet meer naar update 4.0 ray36 Odido (T-Mobile) 11 13-03-11 18:26
geen mobiel internet meer na update 4.0 dettie Orange 2 25-06-10 22:51
Geen GRPRS en 3G Internet meer na 3.0 update pdcrom iPhone algemeen 9 30-06-09 09:46
Geen internet verbinding meer na update 3.0 Ronalje iPhone algemeen 7 23-06-09 18:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:54.