klachten over internet proximus

klachten over internet proximus discussie in Proximus forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo,ik heb een vraagje: mijn vader heeft een iphone 5 met een proximus abonnement om de zoveel tijd valt de internet uit en soms is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Belgi > Proximus
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22 August 2013, 01:31
» iPhone 5s 32GB (Space Grijs) [FW: 8.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 21 August 2013
Berichten: 5
Standaard klachten over internet proximus

hallo,ik heb een vraagje: mijn vader heeft een iphone 5 met een proximus abonnement om de zoveel tijd valt de internet uit en soms is de verbinding weg
bij proximus zeggen ze dat het aan iphone ligt en dat samsung dit niet heeft
zijn er nog mensen met gelijkaardige problemen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23 August 2013, 00:26
» iPhone 7 32GB (Zilver) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Anders
 
Geregistreerd: 21 January 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bj0rn Bekijk bericht
hallo,ik heb een vraagje: mijn vader heeft een iphone 5 met een proximus abonnement om de zoveel tijd valt de internet uit en soms is de verbinding weg
bij proximus zeggen ze dat het aan iphone ligt en dat samsung dit niet heeft
zijn er nog mensen met gelijkaardige problemen?
Bedoel je de Wi-Fi of edge/3G? Of met beiden?

Als je bv een E ziet staan he= daar kan je nauwelijks wat mee aanvangen, hier ook zo ze, dan krijg ik heel wat zaken niet open.

3G= als die niet plat ligt (gebeurt heel weinig bij proximus) dan moet dat altijd goed en snel werken.

Wi-Fi; snelste er is maar dat hangt van je thuis af (of de iPhone heeft een probleem met de Wi-Fi).

Het kan zeker aan uw pa z'n iPhone liggen maar we moeten wel eerst wat meer info krijgen .

Met de verbinding weg? Bedoel je dat je signaal/blokjes volledig weg zijn en er bv geen service ofzo op komt?

En uitvallen?

Het kan altijd zijn ze dat een smartphone (eender welke ze) een slechte Wi-Fi heeft, das gewoon brute pech hebben, dan moet je je toestel binnen steken.
  #3  
Oud 23 August 2013, 00:55
» iPhone 5s 32GB (Space Grijs) [FW: 8.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 21 August 2013
Berichten: 5
Standaard

de Wi-Fi werkt maar de edge/3g
werkt niet dan moet er bij instellingen van het mobiel datanetwerk
internet.proximus.be getypt worden en dan werkt het weer
maar het is vervelend als dat enkele keren per dag gebeurt
  #4  
Oud 23 August 2013, 12:43
» iPhone 7 32GB (Zilver) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Anders
 
Geregistreerd: 21 January 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bj0rn Bekijk bericht
de Wi-Fi werkt maar de edge/3g
werkt niet dan moet er bij instellingen van het mobiel datanetwerk
internet.proximus.be getypt worden en dan werkt het weer
maar het is vervelend als dat enkele keren per dag gebeurt
Achzo, ne kenner ben ik nu ook niet ze, je had je vraag beter gesteld in de topic helemaal bovenaan bij iphone algemeen. Daar gaan ze u sneller helpen.

Ik denk wel je dit kan oplossen door een reset ofzo te doen maar best eens vragen aan de mensen met meer kennis.
  #5  
Oud 23 August 2013, 14:44
» iPhone 5s 32GB (Space Grijs) [FW: 8.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 21 August 2013
Berichten: 5
Standaard

ik weet het niet bij proximus zeiden ze dat het aan iphone lag
  #6  
Oud 23 August 2013, 19:30
» iPhone 7 32GB (Zilver) [FW: 10.2.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Anders
 
Geregistreerd: 21 January 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bj0rn Bekijk bericht
ik weet het niet bij proximus zeiden ze dat het aan iphone lag
Vraagt eens bij iphone algemeen.
Kans is groot een reset ofzo zal helpen.
  #7  
Oud 23 August 2013, 21:57
» iPhone 5s 32GB (Space Grijs) [FW: 8.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 21 August 2013
Berichten: 5
Standaard

ok zal dat doen maar denk niet dat het zal helpen
heb gehoord dat zijn iphone 4 het ook had
  #8  
Oud 23 August 2013, 22:11
» iPhone 8 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bj0rn Bekijk bericht
ok zal dat doen maar denk niet dat het zal helpen
Doe dat niet. Dubbele topics worden meestal gesloten. Klik op het gevarendriehoekje in jouw eerste bericht en vraag om het topic te verplaatsen.
  #9  
Oud 15 September 2013, 13:02
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 6 June 2012
Locatie: Belgi
Berichten: 1.411
Standaard

Ik heb het ook af en toe dat mijn iPhone de APN gegevens vergeet en dat ik ze terug opnieuw moet instellen.

Wat hiervan de oorzaak is heb ik nog altijd niet gevonden. Maar op mijn iPhone 4 en mijn eerste 4s had ik dit probleem niet. Dus het is echt anders voor elke iPhone. Proximus kan dus wel eens gelijk hebben als ze zeggen dat het aan de iPhone ligt.

En het is logisch dat zij zeggen dat Samsung dit probleem niet heeft. (Zij doen goede zaken met Samsung)
  #10  
Oud 15 September 2013, 13:07
» iPhone 8 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Wat hiervan de oorzaak is heb ik nog altijd niet gevonden.
Ik heb dat probleem op geen enkele iPhone met Mobistar, T-Mobile D, SK en NL. Zou het niet kunnen dat Proximus bij het activeren geen carrier bundles verstuurt?

Laatst gewijzigd door timosha; 15 September 2013 om 13:29. Reden: Taelvauten
  #11  
Oud 15 September 2013, 13:12
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 6 June 2012
Locatie: Belgi
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik heb dat probleem op geen enkele iPhone met Mobistar, T-Mobile D, SK en NL. Zou het niet kunnen dat Proximus bij het activeren geen carrier bundles verstuurd?
Het zal idd wel Proximus gebonden zijn. Want mijn vrienden bij Mobistar of Mobile Vikings kampen niet met dit 'probleem'.

Maar ik denk niet dat er een sluitende oplossing voor is. En de iPhone vergeet ok niet alles. Dat is het vreemde.

De meeste gegevens blijven ingevuld staan. Alleen de APN vergeet hij wel is. (Internet.proximus.be en event.Proximus.be)
  #12  
Oud 15 September 2013, 13:16
» iPhone 8 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Alleen de APN vergeet hij wel is. (Internet.proximus.be en event.Proximus.be)
En die staan in de carrier bundle.
  #13  
Oud 15 September 2013, 13:17
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 6 June 2012
Locatie: Belgi
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
En die staan in de carrier bundle.
Ok. Dan ligt het probleem toch bij Proximus.
  #14  
Oud 16 September 2013, 16:12
» iPhone 6 64GB (Space Grijs) [FW: 11.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 25 March 2008
Locatie: Zulte, Belgi
Berichten: 174
Standaard

Ja, bij elke nieuwe SW-update heb ik daar ook van.
Is een Proximus-Apple probleem. Ik vermoed dat komt doordat Mobistar nog altijd een samenwerking heeft met Apple... Net als die verdomde 4G-goedkeuring...

Howow
  #15  
Oud 16 September 2013, 16:27
» iPhone 8 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HowowcanIgo Bekijk bericht
Ik vermoed dat komt doordat Mobistar nog altijd een samenwerking heeft met Apple...
Ik vermoed dat het komt omdat Proximus geen carrier bundles stuurt na de activatie. Waarom Proximus dat niet doet weet ik helaas niet. Tenzij Proximus geen door Apple gecertificeerde carrier is. In Nederland zijn er ook zo een paar.

Dat is makkelijk te testen met een iPhone met een EMEA SIM-lock. In zo'n iPhone zou Proximus dan niet werken en Mobistar of Base wel.
  #16  
Oud 21 September 2013, 13:33
Scooter's schermafbeelding
» iPhone 7 Plus 32GB (Zwart) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» macOS
 
Geregistreerd: 20 January 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.183
Send a message via twitter to Scooter
Standaard

Ik had daar een tijdje geleden ook wat last van maar ik denk dat het eerder bij Proximus lag (Regio Kruishoutem) ik viel constant van 3G naar Edge naar niets meer kunnen maar dat heeft maar een tweetal dagen geduurd hier..

Wat ik wel merk dat de Hello app mee merdere keren in de steek laat maar goed ik maal er niet zo om zolang ik maar niet over mijn bundel ga
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
  #17  
Oud 24 October 2013, 21:30
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 6 June 2012
Locatie: Belgi
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Ok. Dan ligt het probleem toch bij Proximus.
Sinds ik ios 7 gebruik ( vanaf de bta's al) heb ik geen last meer gehad met het vergeten van de APN gegevens.
  #18  
Oud 25 October 2013, 15:09
» iPhone 5s 16GB (Space Grijs) [FW: 8.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi 16GB (Wit) [FW: 8.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 19 December 2012
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Sinds ik ios 7 gebruik ( vanaf de bta's al) heb ik geen last meer gehad met het vergeten van de APN gegevens.
Idem hier. Toen ik er eens voor belde naar Proximus, kreeg ik als eerste vraag:

"Heeft meneer misschien een Iphone?"

"ja"

"Meneer, een Iphone is de enige telefoon die zijn eigen zin doet zonder dat de gebruiker dit wil"

Intussen is dit bij mij ook opgelost.
  #19  
Oud 1 June 2015, 13:09
» Ik heb geen iPhone  
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 14 April 2015
Berichten: 2
Standaard

Hallo,

ik ben klant bij Proximus voor een compleet pack met internet comfort en ik heb recht op internet overal met een simkaartje of met Wi-Fi overal in belgi ;

Maar met mijn ipad kan ik niet surfen via een simkaart, dur moet ik via de Wi-Fi "overal surfen" maar dit werkt bijna nooit ?

weet iemand hoe dit komt ?

Mvg,
  #20  
Oud 1 June 2015, 23:46
» iPhone SE 128GB (Goud) [FW: 10.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi 128GB (Zilver) [FW: 10.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 2 February 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 476
Standaard

Ik heb het probleem zelfs nog nooit gehad en heb nu mijn derde iphone en zaten allemaal op proximus.
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Belgi: Proximus mobile internet CharlieCharlo Overige providers Belgi 1 20 October 2009 09:47
Belgi: Proximus - mobile internet abbo lodevs Overige providers Belgi 40 14 July 2009 19:50
Mobiel internet bij Proximus CharlieCharlo Proximus 2 2 July 2009 01:49
Belgi: mobile internet Proximus reneke Overige providers Belgi 57 6 August 2008 19:06
Internet met proximus crunch Archief 3 17 February 2008 14:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:44.