//

Navigon

Navigon discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds gisteren nav 1.4 en hij werkt als een treintje Het enige probleem is dat de kaarten out of date zijn maar voor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #801  
Oud 09-02-10, 15:37
Vallinny's schermafbeelding
Vallinny Vallinny is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 35
Stuur een bericht via Yahoo naar Vallinny
Standaard

Ik heb sinds gisteren nav 1.4 en hij werkt als een treintje Het enige probleem is dat de kaarten out of date zijn maar voor de rest beter dan tt werkt. Hopelijk is 1.5 straks met nieuwere kaarten aanwezig. Voor de rest nog geen commentaar met verkeerde info qua rijden. Dagelijkse route is Rotterdam - Zwolle. Filetraffic kan iets beter
__________________
I hate the walkers
So i keep the Talkers .

Laatst gewijzigd door Timmeh_; 09-02-10 om 15:48. Reden: Illegale content, eenmalige waarschuwing!!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #802  
Oud 09-02-10, 16:24
martwout martwout is offline
• iOS 13.2.3
• 12.4.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Culemborg
Berichten: 61
Standaard Re:

Hoever lopen de kaarten gemiddeld achter? Ik overweeg namelijk Navigon te nemen.
  #803  
Oud 09-02-10, 16:54
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martwout Bekijk bericht
Hoever lopen de kaarten gemiddeld achter? Ik overweeg namelijk Navigon te nemen.
Mijn ervaringen met bijv. de hele verbouwingen aan de A2, is dat Navigon 1 a 2 kwartalen achterloopt, waar bijv. Sygic compleet up-to-date is. Dus die zou ik zeker niet vergeten in je afweging. TomTom loopt het verst achter qua kaarten. Van andere pakketten (iGo, etc.) kan ik het niet zeggen, niet meer bijgehouden.
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!
  #804  
Oud 10-02-10, 15:03
martwout martwout is offline
• iOS 13.2.3
• 12.4.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Culemborg
Berichten: 61
Standaard Re:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Mijn ervaringen met bijv. de hele verbouwingen aan de A2, is dat Navigon 1 a 2 kwartalen achterloopt, waar bijv. Sygic compleet up-to-date is. Dus die zou ik zeker niet vergeten in je afweging. TomTom loopt het verst achter qua kaarten. Van andere pakketten (iGo, etc.) kan ik het niet zeggen, niet meer bijgehouden.
Sygic heb ik wel bekeken, maar vind ik grafisch niet mooi.
  #805  
Oud 10-02-10, 16:35
Wilbie Wilbie is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Grijpskerk
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martwout Bekijk bericht
Sygic heb ik wel bekeken, maar vind ik grafisch niet mooi.
Sygic krijgt binnenkort een update, misschien vind je hem dan wel mooi (ik nog steeds niet overigens..)
  #806  
Oud 11-02-10, 17:02
martwout martwout is offline
• iOS 13.2.3
• 12.4.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Culemborg
Berichten: 61
Standaard Re:

Ik heb de eerste screenshots gezien, maar dat heeft mijn gevoel niet gewijzigd. Ik neig naar Navigon na afweging van alle aspecten en lezen van veel reviews.
  #807  
Oud 15-02-10, 13:41
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik ben met Navigon naar Frankrijk op en neer gereden laatst. Wat me opviel, is dat Navigon geen GPS signaal ontvangt als je iPhone in vliegtuigmodus staat. (locatievoorziening stond wel aan en Google Maps deed het ook)
Ik wilde niet bereikbaar zijn tijdens het rijden in het buitenland, maar gek genoeg hielp het ook als ik de simlock niet ontgrendelde, zodat er 'sim-lock' in het hoekje stond. Ik was dus niet verbonden met GSM masten, maar dat bleek afdoende... Raar he?
Navigon werkte prima op mijn 3G, helaas is het scherm van de iPhone wel net te klein voor een goede afleesbaarheid. Dat turen naar het schermpje is erg gevaarlijk, heb ik gemerkt.
Wat me ook opviel, is dat wanneer je de iPod functie gebruikt, alles wel heel traag werkt, je hebt dan echt last van een 'lag' in de besturing. Het geluid heeft dan ook last van hick-ups. Erg storend.
Tenslotte zegt dat mens steeds: 'Let op, gevaarlijk punt', en dat 2 x per geval! Dat is echt om de haverklap! Dan staat er in 1 op de 50 gevallen een flitspaal, maar meestal is het gewoon een knooppunt van wegen.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 15-02-10 om 13:56.
  #808  
Oud 15-02-10, 13:46
Sandroo Sandroo is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik ben laatst ook naar Frankrijk gereden en Navigon (1.4) gebruikt. Werkt allemaal prima, maar 1 erg irritant punt. In sommige gevallen denkt navigon dat hij ineens op een andere weg zit, vooral bij parallelweggetjes tov de rijbaan waar je op zit. In NL is dat een enkele keer gebeurt, maar in frankrijk erg vaak. Hebben jullie hier ook last van?
  #809  
Oud 15-02-10, 15:55
hbieshe hbieshe is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Ik ben met Navigon naar Frankrijk op en neer gereden laatst. Wat me opviel, is dat Navigon geen GPS signaal ontvangt als je iPhone in vliegtuigmodus staat. (locatievoorziening stond wel aan en Google Maps deed het ook)

In vliegtuigmodus zijn alle signalen uit zover ik weet (ook nog even nagezocht op internet). Er is wel een manier om alleen de GPS aan te krijgen overigens. Het lijkt me sterk dat je wel Google maps had terwijl je geen inkomende signalen had??

Laatst gewijzigd door hbieshe; 15-02-10 om 16:47.
  #810  
Oud 15-02-10, 20:27
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Het lijkt me nuttig dat iPhone gebruikers ook eens de officiële gebruikershandleiding downloaden. Hierin kun je inderdaad ook lezen dat o.a. GPS is uitgeschakeld in vliegtuigmodus. Heel veel van dit soort vragen zijn opgelost als je eens in die handleiding kijkt!
  #811  
Oud 15-02-10, 21:04
ragga1 ragga1 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 3
Standaard

Hoi,

Je kan ook gewoonweg de simkaart eruit halen dan kan je niet gebeld worden maar wel navigeren want GPS blijft aan.Ik ben onlangs naar Tjechie geweest met Navigon en hij deed het perfect.Dat is mijn ervaring en dat wou ik graag met jullie delen.

Gr.
  #812  
Oud 15-02-10, 22:44
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Red face

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huibregt Bekijk bericht
Het lijkt me nuttig dat iPhone gebruikers ook eens de officiële gebruikershandleiding downloaden. Hierin kun je inderdaad ook lezen dat o.a. GPS is uitgeschakeld in vliegtuigmodus. Heel veel van dit soort vragen zijn opgelost als je eens in die handleiding kijkt!
Dank je voor je tip. Echter daar was ik zelf ook al op gekomen. Ik heb een kwartier gezocht op de site van Navigon, kon geen informatie hierover vinden (noch een handleiding) Heb je een link voor me?
  #813  
Oud 15-02-10, 22:56
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Dank je voor je tip. Echter daar was ik zelf ook al op gekomen. Ik heb een kwartier gezocht op de site van Navigon, kon geen informatie hierover vinden (noch een handleiding) Heb je een link voor me?
Een iPhone handleiding zul je ook niet vinden op de Navigon site.
Die zit ingebouwd in MobileSafari onder je Bladwijzers, genaamd iPhone-gebruikershandleiding. Ga dan naar het hoofdstuk Instellingen en dan Vliegtuigmodus...
Als je het liever op je computer leest: hoofdstuk 19 van dit pdf-bestand. Dat is namelijk wat je ook opent op je iPhone (alleen laat je iPhone het anders zien).

/edit:
Overigens, als jij een jailbreak hebt (zoals je profiel zegt), dan zul je ook wel SBSettings geïnstalleerd hebben? Daarmee kun je enkel de Phone-functie uitzetten, dus dan blijft de rest van je uitgaande en inkomende verbindingsmogelijkheden (Wi-Fi, gps, 3G, etc.) bestaan. Vliegtuigmodus gooit alles in 1x uit of aan, met SBSettings kun je zelf kiezen wat wel en wat niet.

Laatst gewijzigd door Buur; 15-02-10 om 23:03.
  #814  
Oud 16-02-10, 12:39
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Een iPhone handleiding zul je ook niet vinden op de Navigon site.
Die zit ingebouwd in MobileSafari onder je Bladwijzers, genaamd iPhone-gebruikershandleiding. Ga dan naar het hoofdstuk Instellingen en dan Vliegtuigmodus...
Als je het liever op je computer leest: hoofdstuk 19 van dit pdf-bestand. Dat is namelijk wat je ook opent op je iPhone (alleen laat je iPhone het anders zien).

/edit:
Overigens, als jij een jailbreak hebt (zoals je profiel zegt), dan zul je ook wel SBSettings geïnstalleerd hebben? Daarmee kun je enkel de Phone-functie uitzetten, dus dan blijft de rest van je uitgaande en inkomende verbindingsmogelijkheden (Wi-Fi, gps, 3G, etc.) bestaan. Vliegtuigmodus gooit alles in 1x uit of aan, met SBSettings kun je zelf kiezen wat wel en wat niet.
Ik had dan ook gehoopt dat Navigon een iPhone handleiding voor bij hun software hadden...
In ieder geval, ik heb SBSettings, ja. Maar als ik 'phone' uit zet in SBSettings, verschijnt dus het vliegtuigmodus icoontje.
Wat ik dacht is dat 'locatie voorziening aan' (in het menu instellingen) de switch voor GPS was. Blijkbaar is dat niet zo. Ik ga eens verder uitzoeken hoe ik wel vliegtuigmodus kan gebruiken, met GPS..

He, nog een leuke tip (die hier vast al eens besproken is) het is me gelukt om na de uiterst magere uitleg van het artikel over Navigon een kopje kleiner maken mijn Navigon app kleiner te maken. Ik heb nu alleen de kaarten van BeNeLux, Duitsland en Frankrijk laten staan. Als ik weer eens een ander land nodig heb, download en installeer ik de app wel weer opnieuw (en/of pas de landenlijst weer aan)
Ik heb nu nog 870MB over van de 1,9GB, dat scheelt enorm op mijn iPhone 3G 8GB
Ik zat eerst te *****n met de .ipa naar .zip veranderen etc. en de .ipa in Betterzip te openen, maar dat moet helemaal niet: je moet alleen de 'payload' naar Betterzip slepen.
Ik heb het gedaan met behulp van deze post (de 'stemmen' waar hij het over heeft, zijn de .sar bestanden van ong. 19MB, die ken je ook weggooien):
Met betterzip gaat het erg eenvoudig. Ik heb alle landen buiten benlx Dtsl en Fr weggegooid en tevens de files met de uitgebreide stemmen. Scheelt meteen 1.2Gb. Mijn versie is nog 670 Mb groot.
File in Finder laten zien, kopiëren naar bureaublad en openen met Betterzip. Dan Payloadmap naar bureaublad slepen, unzipt meteen en dan met rechtermuis inhoud pakket tonen. Gooi dan de map-bestanden weg en sluiten en terugs;epen nar Betterzip. vervangen en sluiten. Dubbelklikken opent weer in iTunes en klaar is Kees. Duurt ongeveer 10 minuten.

bron: http://forum.onemorething.nl/viewtop...bf713a#2206232

Laatst gewijzigd door iScorpio; 16-02-10 om 17:54.
  #815  
Oud 16-02-10, 14:41
paasman paasman is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 1
Standaard

Hi,
Net een iphone 3g gekocht en wil 'm in mijn bmw320i cabrio 2007 gebruiken. Maar als ik mijn iphone in de standaardhouder plaats krijg ik melding dat het accessoire niet oplaadt en alleen op de vliegtuigmodus kan.
Wat kan ik doen zodat deze wel oplaad?
alvast dank,
mvg
Banier
  #816  
Oud 16-02-10, 15:28
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

@paasman, welke betrekking heeft jouw vraag op de applicatie of gebruik met Navigon?
iig, je kunt denk ik gewoon op 'nee' klikken, tijdens de pop-up? Of krijg je die keus niet?
  #817  
Oud 16-02-10, 16:38
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
In ieder geval, ik heb SBSettings, ja. Maar als ik 'phone' uit zet in SBSettings, verschijnt dus het vliegtuigmodus icoontje.
Dat klopt, je iPhone kan het enkel op die manier laten zien, maar eigenlijk klopt dat op dat moment niet meer. SBSettings heeft dan enkel de telefoonfunctie uitgegooid, maar Wi-Fi, GPRS, 3G en GPS werken dan nog wel (in tegenstelling tot Vliegtuigmodus kiezen in je iPhone Instellingen app).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Wat ik dacht is dat 'locatie voorziening aan' (in het menu instellingen) de switch voor GPS was. Blijkbaar is dat niet zo.
Jawel, dat is wel zo! Maar nogmaals: als je Vliegtuigmodus in diezelfde Instellingen app gekozen hebt, dan werkt er geen een inkomende of uitgaande verbinding meer, dus ook GPS niet... Daarom is SBSettings juist zo handig, die laat je tenminste zelf kiezen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Ik ga eens verder uitzoeken hoe ik wel vliegtuigmodus kan gebruiken, met GPS..
Zoals ik dus al zei: via dat Phone-icoontje in SBSettings zet je puur en alleen de telefoonfunctie uit. En zo zijn er ook knoppen voor GPS, Wi-Fi, etc. Wat valt daar nog aan uit te zoeken?

Off-topic
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paasman Bekijk bericht
Hi,
Net een iphone 3g gekocht en wil 'm in mijn bmw320i cabrio 2007 gebruiken. Maar als ik mijn iphone in de standaardhouder plaats krijg ik melding dat het accessoire niet oplaadt en alleen op de vliegtuigmodus kan.
Dan is die accessoire in je BMW enkel gemaakt voor een iPod, niet voor een iPhone. Je zou kunnen uittesten of ie toch wil laden, ondanks de melding. En anders heeft de BMWdealer misschien wel een vervanging die wel werkt met de iPhone... Als je toch al een BMW Cabrio rijdt, kun je dat ook wel betalen.
Maar euh, post zoiets voortaan in een eigen posting, alsjeblieft?... Wel zo duidelijk voor het overzichtelijk houden van het forum! Het heeft nl. niks te maken met Navigon.



Laatst gewijzigd door iScorpio; 16-02-10 om 17:54.
  #818  
Oud 17-02-10, 15:53
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Dat klopt, je iPhone kan het enkel op die manier laten zien, maar eigenlijk klopt dat op dat moment niet meer. SBSettings heeft dan enkel de telefoonfunctie uitgegooid, maar Wi-Fi, GPRS, 3G en GPS werken dan nog wel (in tegenstelling tot Vliegtuigmodus kiezen in je iPhone Instellingen app).
(...)
Jawel, dat is wel zo! Maar nogmaals: als je Vliegtuigmodus in diezelfde Instellingen app gekozen hebt, dan werkt er geen een inkomende of uitgaande verbinding meer, dus ook GPS niet... Daarom is SBSettings juist zo handig, die laat je tenminste zelf kiezen.
(...)
Zoals ik dus al zei: via dat Phone-icoontje in SBSettings zet je puur en alleen de telefoonfunctie uit. En zo zijn er ook knoppen voor GPS, Wi-Fi, etc. Wat valt daar nog aan uit te zoeken?
Als het klopt wat jij zegt, en ik zet 'Phone' uit via SBSettings, dan zou ik dus nog wel GPS ontvangst moeten krijgen. En zou Navigon het gewoon moeten doen. Echter, dat is bij mij ook niet het geval. Ik heb het een paar keer getest: ik moét de telefoon-functie aanlaten of de simlock niet ontgrendelen, wil ik GPS ontvangs in Navigon krijgen!
  #819  
Oud 17-02-10, 16:12
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Als het klopt wat jij zegt, en ik zet 'Phone' uit via SBSettings, dan zou ik dus nog wel GPS ontvangst moeten krijgen. En zou Navigon het gewoon moeten doen. Echter, dat is bij mij ook niet het geval. Ik heb het een paar keer getest: ik moét de telefoon-functie aanlaten of de simlock niet ontgrendelen, wil ik GPS ontvangs in Navigon krijgen!
Heb je dan wel ook de Location-switch in SBSettings op AAN gezet?

/edit:
Kan overigens zijn dat je die eerst moet activeren (in de SBSettings instellingen) om te laten tonen en dan pas kun je hem (natuurlijk) pas op AAN zetten. Bij mij werkt het zo iig perfect op de manier zoals jij zou willen (geen GSM-ontvangst maar wel GPS): in SBSettings zet ik Phone uit (oranje vliegtuigje linksboven verschijnt) en Location zet ik in SBSettings aan. Voila: navigeren zonder gebeld te kunnen worden.

/edit2:
Ik denk al te weten wat er bij jou verkeerd gaat: jij stelt het ene in via SBSettings en het andere via de iPhone Instellingen... Dat wil niet altijd even goed werken samen (het blijft natuurlijk een hack). Hou je daarom puur bij SBSettings in dit geval en laat de iPhone Instellingen.app voor wat ie is...

/edit3:
Of het zou eraan moeten liggen dat ik nog 3.1.2+JB gebruik en jij inmiddels 3.1.3+JB... Maar dat kan ik me haast niet voorstellen dat dat op dit punt aangepast zou zijn. Hoe dan ook, dit is zoals ik het doe. Hopelijk gaat het voor jou zo ook werken! (en anders heb je zelf al 2 workarounds gevonden, voor hetzelfde eindresultaat.)

Laatst gewijzigd door Buur; 17-02-10 om 16:34.
  #820  
Oud 17-02-10, 19:42
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Heb je dan wel ook de Location-switch in SBSettings op AAN gezet?

....
Yep. Ik zag dat die Location-switch hetzelfde doet als 'Locatie voorziening' uitzetten in de instellingen.app, maar ik gebruik ook gewoon de SBSettings switch.
Maar: misschien heb je gelijk, ik ga het nogmaals testen voor de zekerheid...
Edit: getest, maar Navigon blijft geen GPS vinden, zolang ik de telefoonfunctie via SBSettings uit heb (en Location 'aan') Ook als ik Location uit en daarna aan zet, blijft de balk knalrood, die weer zwart wordt, zodrá ik 'Phone' weer aan zet...
Ik weet het ook niet, en wil niet eigenwijs doen, maar Navigon wil gewoonweg geen GPS signaal opvangen/verwerken zolang 'Phone' uit staat..
Ik weet trouwens niet of je wel gelijk hebt, hoor, dat SBSettings niet per-se goed samen werkt met de instellingen.app. Het is idd wel een hack, maar het zijn toch exact dezelfde knopjes uit de instellingen.app die SBSettings voor je 'bedient'.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 17-02-10 om 19:53.
Reageren

Labels
navigation, navigon



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:43.