//

Batterij iPhone 4S dramatisch slecht, zelfs na locatievoorzieningen uit

Batterij iPhone 4S dramatisch slecht, zelfs na locatievoorzieningen uit discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door twcoolen Ik heb dit probleem zowel op de iPhone 3GS als 4 gehad. Bij de 4S had ik inmiddels een wijze ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 10-11-11, 20:27
Mirabelx Mirabelx is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twcoolen Bekijk bericht
Ik heb dit probleem zowel op de iPhone 3GS als 4 gehad. Bij de 4S had ik inmiddels een wijze les geleerd.

Ik doe nu het volgende: restore de iPhone niet vanaf een backup maar configureer deze als zijnde een nieuwe iPhone. Synchroniseer vervolgens handmatig je foto's, contacten enz. Settings/Mailboxen heb ik handmatig opnieuw ingesteld.

Resultaat: waar ik eerst na 1 uur standby reeds 30% van mij accuduur kwijt was heb ik nu na een hele dag standby/sms/email/apps nog 80% accu over. Dit werkt voor zowel de 3GS, 4 als 4S.
En hoe zet je dan al je apps terug?? Na een halve dag op de lader, even mijn mail checken en hop batterij alweer naar de 98% niet normaal...
Dit is het proberen waard..
Alvast dank je voor het uitleggen..

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 november 2011 om 20:21 ----------

Net update melding gekregen naar 5.0.1.. Hopelijk lost dit ALLES op
is nu bezig met updaten.
__________________
Live life!!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 10-11-11, 22:47
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

Kheb al geupdate via OTA
  #43  
Oud 11-11-11, 00:04
MitchLuijks MitchLuijks is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 29
Standaard

Ik zie nog steeds geen verschil! Velen apps goed afgesloten, locatievoorzieningen+siri compleet uit! En in 15 minuten (in lock stand) al 5% batterij weg..
  #44  
Oud 11-11-11, 02:39
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Momenteel hier ook geen verschil maar moet wel zeggen ik de batterij al beter had gekregen door herstellen-nieuwe iphone-geen reservekopie te hebben gedaan, toen ging m'n batterij langer mee. Nu toch de update gedaan en ik denk dat het hetzelfde is gebleven of mss ietske minder maar kan maar testen als ik eens volledig opnieuw begin.

Ik ben ong op 3min tijd 1% kwijt. Dat wil zeggen toch een goeie 20% kwijt per uur.
Ik meende wel de % ten wel iets minder snel meende ik afgaan als de batterij aan bv 70% ofzo zit (maar ik kan mis zijn). Dusja, dan behaal je de normale 5-6uren dat je batterij meegaat als je aan het surfen bent op Wi-Fi en wat berichtjes en emails verstuurd. (is dan wel intensief gebruik die 5-6uren).
  #45  
Oud 11-11-11, 02:40
Katja66 Katja66 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 5
Standaard

Het enige wat ik nog niet gedaan had was alle instellingen herstellen en alle e-mailaccounts verwijderen en weer terugzetten. That did the trick: mijn batterij is nu prima, bij dagelijks redelijk intensief gebruik moet ik om de twee dagen opladen.
  #46  
Oud 11-11-11, 08:11
Jizzmypants Jizzmypants is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 16
Standaard

20% batterij weg na hele nacht standby
  #47  
Oud 11-11-11, 10:18
hayman hayman is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Veenendaal
Berichten: 12
Standaard

jammer ik heb ook die nieuwe update gedaan 5.0.1....
voor die update accu was perfect ,na die update zegt
usage 42 min
standby 1 hour,51 min
ik kan het niet geloven ,en ik kan zekker niet downgraden...?
jammer jammer jammer
  #48  
Oud 11-11-11, 10:20
feddesman feddesman is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Nootdorp
Berichten: 279
Standaard

waarom blijft bij mijn 4s het gebruik en standby exact gelijk?Moet ik soms push email uitzetten oid?
  #49  
Oud 11-11-11, 10:56
MitchLuijks MitchLuijks is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 29
Standaard

Heb nu IOS 5.0.1 op mijn iPhone4S. Om 06:45 stond mijn iphone aan met 100%. Helderheid op circa 70%. En nu (3 uur later) is mijn batterij al 83%. Opzich best snel of niet? (twijfel)
  #50  
Oud 11-11-11, 10:56
MacZappa MacZappa is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 22
Standaard

De iPhone 4s werd hier ook hersteld met de reservekopie van de 3GS, batterij verbruik is minimaal, twee dagen gedaan met één lading, en ik heb nog 40% over.
Wel hebben de toffe jongens van Mobistar mijn 3G uitgeschakeld, dat zal wel een groot stuk schelen natuurlijk.
  #51  
Oud 11-11-11, 11:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MacZappa Bekijk bericht
De iPhone 4s werd hier ook hersteld met de reservekopie van de 3GS, batterij verbruik is minimaal, twee dagen gedaan met één lading, en ik heb nog 40% over.
Wel hebben de toffe jongens van Mobistar mijn 3G uitgeschakeld, dat zal wel een groot stuk schelen natuurlijk.
Ja, want 3G is de allergrootste energieverbruiker in om het even welke smartphone. Hoe meer bandbreedte, hoe meer energie er verbruikt wordt. Dat is een natuurwet die we tot nader order niet kunnen veranderen ook niet met een iOS update

3G verbruikt tussen de 10 en 2.000 mA afhankelijk van de bandbreedte en de afstand tot het UMTS/HSPDA base station (UTRAN). Als je daar Bluetooth en Wi-Fi met slechts 10 mA mee vergelijkt zijn dat heel zuinige gebruikers.

En, een 3G verbinding verbruikt altijd bandbreedte en energie ook als je niet aan het Joetjoepen bent.
  #52  
Oud 11-11-11, 11:14
WhyNotCallMeRo's schermafbeelding
WhyNotCallMeRo WhyNotCallMeRo is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 245
Standaard

Luitjes,

wat ook helpt is de onderste SIRI option (voor 4S gebruikers dus) uitzetten.
Die face herkenning sensor staat dus constant aan.
Ik gebruik gewoon de home knop.


Voor mij hielp dit enorm
  #53  
Oud 11-11-11, 11:59
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Moet zeggen dat de batterij me ook behoorlijk tegenvalt op mijn nieuwe 4S. Heb mijn ouide 4 in DFU hesteld naar 5.0 en deze is nu in gebruik genomen door mijn vriendin, die haalt eenvoudig 2 dagen op één enkele lading en dan houdt ze nog 40% over. Mijn 4S komt 's morgens van de lading en als ik enkel even het nieuws check staat hij al op 95%.
Had mijn 4S ook ingericht (out of the box) als nieuwe iPhone, ga hem later ook eens in DFU herstellen naar 5.0.1 en inrichten als nieuwe telefoon, kijken of dat helpt.
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #54  
Oud 11-11-11, 12:24
NH2505 NH2505 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 107
Standaard

Gisteren software-update gedaan naar 5.0.1. Volgens mij gaat het beter met de batterij. Na 20 minuten gebruik en zo'n anderhalf uur standby, nog op 99 %. Ik heb wel via berichtgeving verschillende apps afgezet zodat deze niet in het berichtencentrum staan. Want ik denk dat dit ook nogal verbruikt. Zal nu eens in het oog houden hoelang ik het doe met de batterij tot de volgende herlaadbeurt. Toch heb ik de indruk dat het nu beter gaat na de update...
  #55  
Oud 11-11-11, 12:29
orangex orangex is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NH2505 Bekijk bericht
Gisteren software-update gedaan naar 5.0.1. Volgens mij gaat het beter met de batterij. Na 20 minuten gebruik en zo'n anderhalf uur standby, nog op 99 %. Ik heb wel via berichtgeving verschillende apps afgezet zodat deze niet in het berichtencentrum staan. Want ik denk dat dit ook nogal verbruikt. Zal nu eens in het oog houden hoelang ik het doe met de batterij tot de volgende herlaadbeurt. Toch heb ik de indruk dat het nu beter gaat na de update...
Heb hier ook het idee dat het goed werkt nu. Simkaartprobleem lijkt nu ook verholpen te zijn, maar dit dank ik meer aan de nieuwe simkaart nu.

Zal straks en vanavond ook nog eens kijken. Heb ook de Siri tip even gebruikt. Als ik het inderdaad al gebruik doe ik het via de homeknop.
  #56  
Oud 11-11-11, 12:37
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Ik heb gisteren de update gedaan, tot vanochtend half 7 opgeladen en nu om 11.36 uur nog 97%. Ik heb af en toe unlocked, wat mail gelezen (staat op push), mijn wordfeud staat altijd aangemeld. Ook constant op een Wi-Finetwerk. BT staat uit. Locatievoorzieningen staan lang niet allemaal aan. Ben niet ontevreden. Ook niet over de OTA-update.

Laatst gewijzigd door jpwg001; 11-11-11 om 12:55.
  #57  
Oud 11-11-11, 12:57
Wienen Wienen is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 64
Standaard

Volgens mij vreet Wordfeud ook behoorlijk wat batterij aangezien deze polt of er updates beschikbaar zijn (zetten van je tegenstanders) dit wordt naar mijn weten niet gepushed. Oftewel verbruikt ook de nodige accu.

Zelf heb ik sinds eergister ook een 4s en vindt ook dat hij snel leeg trekt. Heb nog niet geupdate ivm toekomstige JB. Ga eens een aantal dagen bijhouden wat mijn verbruik is of er een lijn uit op te maken is.
  #58  
Oud 11-11-11, 14:18
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard batterij iphone 4s mogelijke oorzaak

Wat ik denk is dat de batterij problemen komen door de antenne, als je in een gebied woont waar minder dan vol (5 streepjes) bereik hebt gaan de twee antennes steeds op zoek naar een sterker signaal.

En daarom denk ik dat sommige wel batterij problemen hebben en anderen niet door het bereik wat ze hebben.

Het is maar een vermoeden, ik heb het zelf nog niet kunnen testen, zou iemand het kunnen testen?
  #59  
Oud 11-11-11, 14:35
Pascal717's schermafbeelding
Pascal717 Pascal717 is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Overpelt (België)
Berichten: 582
Stuur een bericht via MSN naar Pascal717
Standaard

Dat zou goed kunnen!!! Op het werk is het bereik slecht en daar gaat het % snel achteruit. Ben zeker op 8u dienst 20 tot 25% kwijt. Bij de iPhone 4 was dat gewoon iets van 8 a 10 %.

5 streepjes ontvangst heb ik nog maar alleen gezien als ik geen edge of 3G verbinding heb. Anders haal ik amper 2 a 3 streepjes.
__________________
iPhone 8 Space Grey - iPad Pro 9,7" - Apple Watch Sport 42mm
  #60  
Oud 11-11-11, 14:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ipeertje Bekijk bericht
Wat ik denk is dat de batterij problemen komen door de antenne, als je in een gebied woont waar minder dan vol (5 streepjes) bereik hebt gaan de twee antennes steeds op zoek naar een sterker signaal.
En ik denk dat één antenne gebruikt wordt om te zenden en de andere om te ontvangen. En omdat er nu niet meer moet omgeschakeld worden tussen zenden en ontvangen zijn de UL en DL hoger dan in de iPhone 4.

Verder denk ik dat de antennes op zich heel weinig met de accu te maken hebben. Om zo meer de radiochips die de UHF-signalen genereren.
Reageren

Labels
batterijduur, ios 5, iphone 4s, locatievoorzieningen, reservekopie



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
batterijduur na 4.1 update dramatisch keegan iPhone algemeen 18 19-11-10 19:28
Video: iPhone video posten op YouTube: kwaliteit dramatisch remco747 Muziek, foto & video 12 16-08-10 14:48
Muziek: slecht geluid, zelfs met oordopjes Deborah Muziek, foto & video 14 05-03-09 13:37
[1.1.2 OTB + Turbosim]= slecht signaal, slchte batterij? Diageo Unlock [archief] 9 08-02-08 21:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:34.