//

Batterij iPhone 4S dramatisch slecht, zelfs na locatievoorzieningen uit

Batterij iPhone 4S dramatisch slecht, zelfs na locatievoorzieningen uit discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Daar wil ik ook wel een antwoord op...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #101  
Oud 15-11-11, 18:42
ItsAdot's schermafbeelding
ItsAdot ItsAdot is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: België
Berichten: 72
Standaard

Daar wil ik ook wel een antwoord op
__________________
Pom Pom Pom
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #102  
Oud 15-11-11, 19:06
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaap777 Bekijk bericht
Ik heb met mijn 4S batterijproblemen gehad. Ik verloor ongeveer 20% batterij per uur.

Voor mij was de oplossing een willekeurige back-up van iemand met een iphone 4 (zonder batterij problemen) terugzetten.

Vervolgens alle inhoud wissen (niet instellingen!) en het probleem was opgelost.

Is dus echt wel een software bug en ligt dus niet aan het toestel
Volgens mij moet je dan wel een back-up terug zetten van een telefoon die al op IOS 5 draait en geen problemen heeft. Het terugzetten van een backup van een telefoon die nog op IOS 4 draait lijkt geen effect te hebben. In ieder geval niet positief.

Ik heb een backup terug gezet van mijn iPhone 4 op 4.2.1 toen ik mijn 4S binnen kreeg en de problemen zijn toen juist begonnen. Misschien incompatible instellingen tussen IOS 4 en 5?
  #103  
Oud 15-11-11, 19:38
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door royhuetink Bekijk bericht
Ik heb nu sinds de lanceringsdatum de 4S. Ook ik heb het probleem dat mijn batterij erg snel leeg gaat. Eerst dacht ik dat het lag aan mijn eigen instellingen, maar ik heb alles op zo'n efficienst mogelijke manier ingesteld. Dwz. Push, fetch, meeste locatievoorzieningen, brightness, bluetooth, automatische Wi-Fi synchronisatie, fotostream, enz. enz. enz. allemaal uit en maakt echt 0,0 verschil met als ik het wel allemaal aan heb staan. De iPhone wordt normaal gebruikt en ben geen gamer.

Gisteren viel mij op voor het slapen gaan dat het gebruik op 8 uur stond en de iPhone 16 uur stand-by was sinds de laatste keer opladen. Dit betekent dus dat ik de helft van mijn dag op mijn iPhone heb gezeten - Dit is dus absoluut niet mogelijk met een full-time baan

Afgelopen nacht de iPhone weer helemaal opgeladen, maar ik haalde hem vanmorgen van de lading en was hij blijven hangen op 96% - daarna weer een kwartier aan de lader gehad en stond op 100% - dit vond ik dus ook al heel raar.

Van het moment dat ik de iPhone van de lader heb gehaald en voor het eerst weer van de lockscreen heb gehaald zat een uur tussen. Alle backgroundapps waren gesloten en de telefoon heeft al die tijd in mijn broekzak gezeten. Zonet haalde ik hem dus van lock en was de standby tijd 1uur en het verbruik 25 minuten....

Er klopt dus geen hol van. Wie heeft er een oplossing?
Hetzelfde hier, ik heb zowat alles uitgeschakeld (locatie, bluetooth, Wi-Fi, push etc) allemaal uitgeschakeld, nog als ik naar verbruik kijk dan blijkt dat hij steeds op de achtergrond met iets bezig is. Ik heb de iphone al hersteld via itunes maar het helpt niet. heb 5.0.1 trouwens.
Ik kan er wel makkelijk 16 uur op een dag mee doen met normaal gebruik (wat ik ongeveer doe op een dag is 1 uur muziek, 1 uur op 3g surfen, 1 uur op Wi-Fi surfen, 30 minuten gamen, ongv 20 whatsappberichten/smsjes.)
  #104  
Oud 16-11-11, 11:03
stony667 stony667 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 69
Standaard

Bij mij lijkt het volgende (wat ik hier en daar al gelezen heb) te helpen (heb een 4s), - Wi-Fi uitschakelen - mobiele data uitschakelen - herstel netwerkinstellingen - daarna mobiele data weer aanzetten - als laatste Wi-Fi weer aanzetten Daarna batterij helemaal naar 0% misbruiken en dan volledig opladen met batterydoctor pro!! Dit een paar keer herhalen! Laat even wat weten als dit werkt.
  #105  
Oud 16-11-11, 18:06
rubbererobbie's schermafbeelding
rubbererobbie rubbererobbie is offline
• iOS 9.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: /private/nl/..
Berichten: 324
Smile

No problemo hierro , 4S van de vrouw


Standby tijd : ruim 18 uur
Gebruik tijd : 2uur en 36 minuten
Batterij percentage : 41%

Wi-Fi & 3G aan
  #106  
Oud 16-11-11, 23:27
lukeiphone lukeiphone is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 68
Standaard

Volgens mij spookt het in mijn iphone 4s?! Mijn gebruiksmeter zegt altijd(op de minuut nauwkeurig) Dat het gebruik in stand-by en gebruik tijd precies het zelfde is. Dus zou mijn iphone 3 uur in gebruik zijn staat er:
Gebruikte tijd 3uur
stand by tijd 3uur
Terwijl ik in die 3 uur helemaal geen programma's open heb staan (zelfs niet in multitasking)
Wat is er hier aan de hand?
  #107  
Oud 16-11-11, 23:42
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Hier is t nu,
Gebruik 6 uur en 40 min
Standby 1 dag en 14 uur
Niet onaardig geloof ik....
  #108  
Oud 17-11-11, 00:24
decx decx is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 Bekijk bericht
Hier is t nu,
Gebruik 6 uur en 40 min
Standby 1 dag en 14 uur
Niet onaardig geloof ik....
en percentage over?

Ik zit op:
Gebruik 4 uur en 59 min.
Standyby 1 dag 8 uur en 14 min.

3% over.
  #109  
Oud 17-11-11, 00:30
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Nog zo n 25%
Nu is er een uur Stanby bij en gebruik is 7 uur en zit ik op 17%.

Eigenlijk wil ik hem leeg aan de lader doen maar dat lukt deze keer niet.
In hoeverre is dat erg dat je hem niet elke keer helemaal ontlaad?
  #110  
Oud 17-11-11, 11:20
rinkel rinkel is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 56
Standaard

Helemaal niet erg, beter zelfs normaal gesproken.
Alleen kan het wel eens handig zijn om de batterij zo af en toe te "calibreren" zodat de batterij weet wanneer ie echt leeg is. Maar echt bijzondere resultaten heb ik daar nooit mee behaald, ik neig te denken dat het een broodje aap verhaal is.
  #111  
Oud 17-11-11, 11:46
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

De eerste paar keer heb ik hem wel helemaal leeg laten lopen maar nu is dat dus niet meer nodig enkel zo nu en dan dat eens doen dus.
  #112  
Oud 17-11-11, 13:35
vincent1981 vincent1981 is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaap777 Bekijk bericht
Draaide de iPhone 4 wel op 5.01?
Kan iemand mij aub vertellen of het wijsheid is om mijn 4s te update naar de nieuwe 5.0.1 firmware? Ik lees namelijk dat meerdere mensen juist na de update problemen ondervinden met de batterij, terwijl voor de update niets aan de hand was.
Het is een mooi toestel, alleen heb ik nu al spijt van deze fabrikant.. en waar eindigt het?

mvg
Vincent
  #113  
Oud 17-11-11, 15:42
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

@Vincent1981

Is jou batterij goed of slecht?? de firmware heeft ook andere problemen die nu verholpen gaan worden, dus het is niet echt waardeloos om te updaten. (dit is overgens mijn mening)
Ik heb de 4S niet maar ik merk zeker dat de batterij zeer flink vooruit is gegaan, met mijn Iphone 4, dus ik heb geen spijt.

Ik heb nu 3 Iphone's gehad en alle 3 hadden ze problemen met de batterij, dit is altijd al een kleine struikel blok geweest van Apple. maar daarom is de Iphone niet minder goed door vindt ik zelf.
  #114  
Oud 17-11-11, 16:03
rinkel rinkel is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vincent1981 Bekijk bericht
Kan iemand mij aub vertellen of het wijsheid is om mijn 4s te update naar de nieuwe 5.0.1 firmware? Ik lees namelijk dat meerdere mensen juist na de update problemen ondervinden met de batterij, terwijl voor de update niets aan de hand was.
Het is een mooi toestel, alleen heb ik nu al spijt van deze fabrikant.. en waar eindigt het?

mvg
Vincent
Niet doen, ik heb met 5.0.1 de problemen gekregen.
  #115  
Oud 17-11-11, 16:38
netje74 netje74 is offline
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 38
Standaard

Net een nieuwe iphone 4s binnen gekregen, omdat mijn 1e 4s last had van batterijprobleem, maar deze heeft dat dus ook. Als nieuwe iphone ingesteld, dus niet eens als reservekopie terug gezet. Weet het nu ook niet meer.
  #116  
Oud 17-11-11, 16:54
vincent1981 vincent1981 is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 36
Standaard

Mijn batterij is in orde, heb nu namelijk geen enkel probleem en om te downgraden bestaat geen mogelijkheid. Vandaar dat ik twijfel of het verstandig is om te doen. Mvg vincent
  #117  
Oud 17-11-11, 17:43
larskov larskov is offline
• iOS 8.3
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 14
Standaard

Naast het feit dat mijn batterij het onder 5.0.1 ook dramatisch doet heb ik tevens last van het 'ongeldige simkaart' probleem. Ik zit bij T-mobile en heb de truc van pincode eraf halen in andere tel al gedaan toen ik hem kocht. Teven sook al meerdere malen netwerk instellingen gereset.

Iedere keer ( dus m.n. 's nachts) als ik mijn tel. enkele uren niet heb gebruikt word ik wakker met deze melding. Het komt voor dat ik soms enkele keren per dag mijn telefoon moet restarten omdat de sim eruit klapt. Simkaart zelf is het probleem niet want dit is al mijn 3e. Hier kom ik het niet echt veel tegen maar op de apple fora wordt er uitgebreid over geklaagd. Zit basicly met een nutteloze iphone, heel frustrerend!!
Gr.
  #118  
Oud 17-11-11, 22:16
vincent1981 vincent1981 is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rinkel Bekijk bericht
Niet doen, ik heb met 5.0.1 de problemen gekregen.
waardeloos dit zeg, zou toch een UPDATE moeten zijn...
  #119  
Oud 17-11-11, 22:23
lukeiphone lukeiphone is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vincent1981 Bekijk bericht
waardeloos dit zeg, zou toch een UPDATE moeten zijn...
Nou de mijne gaat na de update juist veel langer mee! En ik heb een 4s...
Wel is mijn gebruiks meter een beetje vaag, stand-by en gebruik zijn steeds het zelfde..:s
  #120  
Oud 18-11-11, 15:17
rinkel rinkel is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 56
Standaard

Dan blijft er n proces/app hangen.
Had ik ook met tomtom, die stond op multitask ingesteld, bleef dus gewoon op de achtergrond draaien.
Reageren

Labels
batterijduur, ios 5, iphone 4s, locatievoorzieningen, reservekopie



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
batterijduur na 4.1 update dramatisch keegan iPhone algemeen 18 19-11-10 19:28
Video: iPhone video posten op YouTube: kwaliteit dramatisch remco747 Muziek, foto & video 12 16-08-10 14:48
Muziek: slecht geluid, zelfs met oordopjes Deborah Muziek, foto & video 14 05-03-09 13:37
[1.1.2 OTB + Turbosim]= slecht signaal, slchte batterij? Diageo Unlock [archief] 9 08-02-08 21:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:03.