//

iPhone 5 gekocht van iemand die hem geleast heeft

iPhone 5 gekocht van iemand die hem geleast heeft discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door xbored Is een hele grote aanname van je....!!!!!! Hoera lekker door gaan met aanmoedigen van strafbare feiten..... ---------- Bericht automatisch samengevoegd ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 24-02-13, 17:38
Original Original is offline
• iOS 6.1.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xbored Bekijk bericht
Is een hele grote aanname van je....!!!!!!
Hoera lekker door gaan met aanmoedigen van strafbare feiten.....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 februari 2013 om 10:58 ----------



Lezen in jou geval is zeker heel moeilijk????????
Als je nu eerst eens alles leest in dit topic voordat je überhaupt 1 letter plaatst in dit topic, dan had je nu kunnen weten dat jou antwoord kant nog wal raakt!!!!

OFTWEL OOK KOPER IS STRAFBAAR!!!!!!!
Koper strafbaar? Dat is volgens mij alleen als je zeker weet dat je een gestolen product koopt.

Als de verkoper aangifte doet van diefstal, en jij hebt kopie advertentie en de bon kunnen ze niets doen.

Een vriend van me had twee jaar terug een laptop gekocht ze een business modem van dell, bleek gestolen, er zat een trace systeem in.

Vriend an me had zowiezo een kopie van de advertentie, en de gegevens van de persoon serrienummer van de laptop op a4 gezet liet de persoon teken onder zijn gegevsn. De politie had eerste instantie beslag gelegd, na uitvechten had hij de laptop, en de kosten nvoor de tijd dat hij de laptop niet kon gebruiken.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 24-02-13, 19:17
xbored xbored is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Original Bekijk bericht
Koper strafbaar? Dat is volgens mij alleen als je zeker weet dat je een gestolen product koopt.

Als de verkoper aangifte doet van diefstal, en jij hebt kopie advertentie en de bon kunnen ze niets doen.

Een vriend van me had twee jaar terug een laptop gekocht ze een business modem van dell, bleek gestolen, er zat een trace systeem in.

Vriend an me had zowiezo een kopie van de advertentie, en de gegevens van de persoon serrienummer van de laptop op a4 gezet liet de persoon teken onder zijn gegevsn. De politie had eerste instantie beslag gelegd, na uitvechten had hij de laptop, en de kosten nvoor de tijd dat hij de laptop niet kon gebruiken.
Ja dat kan idd maar jou vriend wist niet dat hij van diefstal afkomstig was dus is hij te goede trouw gekocht... Hij had een bon, betaalde een " normale" prijs voor een 2de hands product enz...
Maar de TS van dit topic weet dat het een lease toestel was en wist ook dat de verkoopster deze eigenlijk niet kan verkopen omdat het niet haar eigendom is en dus strafbaar bezig is.... Dit betekend dus automatisch dat de koper NIET TE GOEDE TROUW heeft gekocht en dus ook strafbaar is....
Jij vergelijkt dus appels met peren......
Lees nu gewoon eens dit hele topic... Daarin staat de uitleg nog beter verwoord dan dat ik het nu doet....
Tja als als als ze aangifte doet .....hij moet gewoon verstandig doen en de koop afbreken...
  #63  
Oud 25-02-13, 10:58
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Blog op Ius Mentis van Arnoud Engelfriet over dit onderwerp
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #64  
Oud 25-02-13, 11:46
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilles111 Bekijk bericht
Volgens de belkostenwijzer zou de marktwaarde van een toestel na 2 jaar ongeveer 15% en na 1 jaar 30% van de nieuwwaarde zijn. Voor een iPhone 5 met 16GB (waarde volgens Apple €676,-) zou dat dus €101,- na 2 jaar zijn of €202,- na 1 jaar abo.

Telfort stelt echter dat de telefoon kan worden overgenomen tegen de op het moment van eindigen van het contract geldende 2e handsprijs voor dat type toestel. Dat zou dan zomaar eens €250,-/€350,- kunnen zijn (even afgaande op de prijzen die nu op Marktplaats voor een iPhone 4 worden betaald).

Ik vind €101,- tot €350,- betalen wel een iets ander bedrag dan de €40/€60,- die ik hier eerder heb gelezen

Diegene die haar telefoon heeft verkocht gaat daar dus een leuke verrassing voor krijgen... Lease betalen a €40,- * 24 maanden = €960,- + nabetaling = €1061,- tot €1310,-. En dan je telefoon voor €500,- verkocht hebben... Behalve crimineel was de verkoopster ook nog eens dom

Wat ik wel verwacht is dat de kans groot is dat de verkoopster aan het eind van het contract schrikt van het bedrag dat ze moet bijbetalen (inleveren gaat niet want iPhone illegaal verkocht) en dan besluit om aangifte van diefstal te doen bij de politie. Grote kans dat Telfort dat soort dingen wel vaker meemaakt (toestel "opeens" gestolen aan het eind van het contract) en een onderzoek instelt waar die telefoon heen is. Zal me niets verbazen als vervolgens Telfort aangifte doet tegen de verkoopster wegens verduisteren van de telefoon en haar minimaal de nieuwwaarde laat betalen en de koper een verzoek krijgt om op het politiebureau te komen uitleggen waarom hij heeft meegeholpen aan de verduistering van een telefoon...

Ik waarschuw niet voor niets al het hele topic door dat de koper de "koop" ongedaan moet maken en anderen er niet aan moeten beginnen
Dat bedoelde ik dus ook te zeggen met mijn text op pagina 3 van dit topic
  #65  
Oud 25-02-13, 14:46
Onyx Onyx is offline
• iOS 13.1.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 326
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilles111 Bekijk bericht
...

Wat ik wel verwacht is dat de kans groot is dat de verkoopster aan het eind van het contract schrikt van het bedrag dat ze moet bijbetalen (inleveren gaat niet want iPhone illegaal verkocht) en dan besluit om aangifte van diefstal te doen bij de politie. Grote kans dat Telfort dat soort dingen wel vaker meemaakt (toestel "opeens" gestolen aan het eind van het contract) en een onderzoek instelt waar die telefoon heen is. Zal me niets verbazen als vervolgens Telfort aangifte doet tegen de verkoopster wegens verduisteren van de telefoon en haar minimaal de nieuwwaarde laat betalen en de koper een verzoek krijgt om op het politiebureau te komen uitleggen waarom hij heeft meegeholpen aan de verduistering van een telefoon...

Ik waarschuw niet voor niets al het hele topic door dat de koper de "koop" ongedaan moet maken en anderen er niet aan moeten beginnen
Dat zal wel meevallen als koper de mailwisseling kan laten zien.
Daaruit zou nl direct blijken dat de iPhone op moment van aankoop niet gestolen of verduisterd was maar gewoon is doorverkocht.
Dit word pas een probleem als de verkopende partij niet voldoet aan de verplichting de iPhone in te leveren (kan niet want verkocht) of het resterende bedrag te betalen.
Wat wel zou gebeuren is dat de verkoper zich snel geconfronteerd ziet met een "valse aangifte", en (poging) verzekeringsfraude.
Dan pas heeft die echt een probleem.

Ik ben wel met je eens dat het een hoop gezeur (een politieverhoor hierover voor duidelijkheid etc.) kan opleveren en dan mag het wel een erg voordelige iPhone zijn als dat het waard is.
__________________
iPhone XI RED 128GB FW13.1.1 || iPad 2017 32GB Wi-Fi FW13.1.1
  #66  
Oud 25-02-13, 15:05
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Misschien moeten jullie eens klikken op de eerder door mij geplaatste link en dat gewoon eens lezen.
  #67  
Oud 25-02-13, 15:07
rubbererobbie's schermafbeelding
rubbererobbie rubbererobbie is offline
• iOS 9.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: /private/nl/..
Berichten: 324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL Bekijk bericht
Misschien moeten jullie eens klikken op de eerder door mij geplaatste link en dat gewoon eens lezen.
idd

de soep wordt niet zo heet gegeten , zoals hij wordt opgediend
  #68  
Oud 25-02-13, 15:44
Onyx Onyx is offline
• iOS 13.1.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 326
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL Bekijk bericht
Misschien moeten jullie eens klikken op de eerder door mij geplaatste link en dat gewoon eens lezen.
Uitgaande van dat artikel zou alles in orde zijn voor de TS als hij maar niet wist dat het toestellease betrof.
Toen hij bij de verkoper hierachter kwam had hij dus alsnog moeten afhaken want hij is vanaf dat punt wel strafbaar kennelijk.

Blijf me afvragen of dat in een rechtszaak ook echt zou gebeuren.
Immers, de contractvoorwaarden voor verkoper zijn duidelijk, nl. teruggeven of afkopen.
Als hij zich aan die voorwaarden houd zal er nooit een probleem zijn.
Het probleem ontstaat pas als de verkopende partij valse aangifte gaat doen van diefstal/verduistering.
Het lijkt mij dat je als koper (zodra de politie je op IMEI heeft getraceerd) wel wat uit te leggen hebt (dus dagje koffie op staatskosten) maar dat een veroordeling voor diefstal (dat is te weerleggen) of verduistering (niet op moment van aankoop, pas na de valse aangifte) niet aan de orde zal zijn.

Zodra verkopende partij inziet dat zijn/haar problemen alleen maar groter worden na valse aangifte zal die wel wat anders regelen, geen aangifte maar afkopen, en zal er dus geen enkel probleem zijn voor TS.
Zou anders wel de 2e domme zet zijn van verkoper.
  #69  
Oud 25-02-13, 16:53
anske12345's schermafbeelding
anske12345 anske12345 is offline
• iOS 7.0.4
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: maastricht
Berichten: 161
Standaard

we weten het onderhande wel en waar we niets meer van horen is ts
dus die zal het verder worst wezen wand je hoort niets meer van hem
gr amske
  #70  
Oud 25-02-13, 17:38
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Dat maakt niet uit. De discussie dient als referentiepunt voor iedereen met interesse. Als er nieuwe informatie (recente jurisprudentie) verschijnt, zou ik dat wel willen weten.
  #71  
Oud 25-02-13, 22:38
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL Bekijk bericht
Blog op Ius Mentis van Arnoud Engelfriet over dit onderwerp
Dit artikel gaat over een koper die niet wist dat het een lease-product betrof. Dan ben je als koper onder bepaalde omstandigheden ook niet strafbaar (zie ook het stuk dat ik enkele pagina's terug heb geplaatst). De koper in dit verhaal, de TS, wist wel dat het om een toestel ging dat niet het eigendom van de verkoper was. Dat is een ander verhaal en daarmee is de koper wel degelijk strafbaar (zie dat zelfde artikel van enkele pagina's terug).

En inderdaad, zolang de verkoopster aan het eind van de termijn netjes het toestel afkoopt is er niets aan de hand. Alleen voorzie ik wel problemen (misschien is dat wel beroepsdeformatie van een veiligheidskundige/incidentenonderzoeker ).
__________________
Het is niet de vraag of iets een keer gebeurt maar wanneer...
  #72  
Oud 26-02-13, 01:17
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilles111 Bekijk bericht
Dit artikel gaat over een koper die niet wist dat het een lease-product betrof. Dan ben je als koper onder bepaalde omstandigheden ook niet strafbaar (zie ook het stuk dat ik enkele pagina's terug heb geplaatst). De koper in dit verhaal, de TS, wist wel dat het om een toestel ging dat niet het eigendom van de verkoper was. Dat is een ander verhaal en daarmee is de koper wel degelijk strafbaar (zie dat zelfde artikel van enkele pagina's terug).
Je leest het artikel wel goed?
Ik geef toe dat aan de basis de tweakers discussie staat maar Arnoud omschrijft netjes de diverse mogelijkheden en gaat daarom niet sec over de tweakers discussie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilles111 Bekijk bericht
En inderdaad, zolang de verkoopster aan het eind van de termijn netjes het toestel afkoopt is er niets aan de hand. Alleen voorzie ik wel problemen.
Als de verkoopster hem aan het eind van de contract periode afkoopt zal het inderdaad onontdekt blijven maar dat betekent niet dat het juist is. Zoals ik al eerder in deze draad melde, ligt het niet in de lijn van de verwachtingen dat de verkoopster van het toestel dit zal doen.
  #73  
Oud 26-02-13, 15:32
anske12345's schermafbeelding
anske12345 anske12345 is offline
• iOS 7.0.4
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: maastricht
Berichten: 161
Standaard

dat moet je dan maar afwachten

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 februari 2013 om 15:33 ----------

maar het zal zo een vaart niet lopen gr
  #74  
Oud 26-02-13, 18:29
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL Bekijk bericht
Je leest het artikel wel goed?
Ik geef toe dat aan de basis de tweakers discussie staat maar Arnoud omschrijft netjes de diverse mogelijkheden en gaat daarom niet sec over de tweakers discussie
Ik heb het artikel heel goed gelezen. Arnoud stelt inderdaad dat je onder bepaalde omstandigheden als koper niets te verwijten valt (als je niet wist dat het om een lease-toestel gaat). En dat het geen heling is omdat de verkoper het toestel niet via diefstal of een ander misdrijf heeft verkregen.

Dat heb ik al eerder ook gepost. Wat Arnoud niet belicht is het geval waarbij de koper wel weet op het moment van de koop dat het om een lease-toestel gaat. Het geval dat hier speelt. Dat is een andere zaak met andere gevolgen dan de mogelijkheden die Arnoud schetst
  #75  
Oud 26-02-13, 19:18
anske12345's schermafbeelding
anske12345 anske12345 is offline
• iOS 7.0.4
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: maastricht
Berichten: 161
Standaard

hoi is nu weg gr

Laatst gewijzigd door anske12345; 26-02-13 om 20:45.
  #76  
Oud 26-02-13, 20:42
xbored xbored is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anske12345 Bekijk bericht
waar maken we ons druk om we worden bestolen door de regeering
we worden bestolen door de banken we worden bestolen door de pensioenfonsen
en daar
maken we ons niet druk om .gr anske
Nou vind dit maar een vreemde opmerking in deze casus....,
Genoeg mensen maken zich daar druk om maar volgens mij heeft dat geen ENE MALLE MOER met een iPhone of ander Apple device te maken...., dus hoort die discussie niet thuis op dit forum...
  #77  
Oud 26-02-13, 20:43
anske12345's schermafbeelding
anske12345 anske12345 is offline
• iOS 7.0.4
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: maastricht
Berichten: 161
Standaard

dan haal je ze er toch af gr
  #78  
Oud 26-02-13, 20:49
xbored xbored is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 228
Standaard

Laten we het gewoon over dit onderwerp hebben op dit forum dat is waar iedereen van kan leren of wijzer van worden
  #79  
Oud 27-02-13, 15:24
Onyx Onyx is offline
• iOS 13.1.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 326
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anske12345 Bekijk bericht
waar maken we ons druk om we worden bestolen door de regeering
we worden bestolen door de banken we worden bestolen door de pensioenfonsen
en daar
maken we ons niet druk om .gr anske
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anske12345 Bekijk bericht
dan haal je ze er toch af gr
Het woord "offtopic" is hier niet toereikend vrees ik..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xbored Bekijk bericht
Laten we het gewoon over dit onderwerp hebben op dit forum dat is waar iedereen van kan leren of wijzer van worden
Zou idd helpen als TS eens een reactie gaf.
Kennelijk vind die het wel best met al deze berichten en rest ons nog alleen een welles-nietus tussen de forummers
  #80  
Oud 27-02-13, 15:35
anske12345's schermafbeelding
anske12345 anske12345 is offline
• iOS 7.0.4
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: maastricht
Berichten: 161
Standaard

goed zo dat bedoel ik nou van ts hoor je niets meer
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS Gekocht, kan ik hem terugbrengen? Azamato Orange 4 27-07-12 22:32
EyeTV Mobile voor ipad 2, heeft iemand die al? zaxxon iPad algemeen 4 17-06-12 13:46
Across Age stuck on Now Loading! iemand die dit ook heeft of oplossing?! SeFix iPhone Apps 0 13-04-11 21:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:13.