iPhone 5 gekocht van iemand die hem geleast heeft discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door xbored Is een hele grote aanname van je....!!!!!! Hoera lekker door gaan met aanmoedigen van strafbare feiten..... ---------- Bericht automatisch samengevoegd ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Citaat:
Als de verkoper aangifte doet van diefstal, en jij hebt kopie advertentie en de bon kunnen ze niets doen. Een vriend van me had twee jaar terug een laptop gekocht ze een business modem van dell, bleek gestolen, er zat een trace systeem in. Vriend an me had zowiezo een kopie van de advertentie, en de gegevens van de persoon serrienummer van de laptop op a4 gezet liet de persoon teken onder zijn gegevsn. De politie had eerste instantie beslag gelegd, na uitvechten had hij de laptop, en de kosten nvoor de tijd dat hij de laptop niet kon gebruiken. |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Maar de TS van dit topic weet dat het een lease toestel was en wist ook dat de verkoopster deze eigenlijk niet kan verkopen omdat het niet haar eigendom is en dus strafbaar bezig is.... Dit betekend dus automatisch dat de koper NIET TE GOEDE TROUW heeft gekocht en dus ook strafbaar is.... Jij vergelijkt dus appels met peren...... Lees nu gewoon eens dit hele topic... Daarin staat de uitleg nog beter verwoord dan dat ik het nu doet.... Tja als als als ze aangifte doet .....hij moet gewoon verstandig doen en de koop afbreken... |
|
||||
|
||||
Blog op Ius Mentis van Arnoud Engelfriet over dit onderwerp
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Daaruit zou nl direct blijken dat de iPhone op moment van aankoop niet gestolen of verduisterd was maar gewoon is doorverkocht. Dit word pas een probleem als de verkopende partij niet voldoet aan de verplichting de iPhone in te leveren (kan niet want verkocht) of het resterende bedrag te betalen. Wat wel zou gebeuren is dat de verkoper zich snel geconfronteerd ziet met een "valse aangifte", en (poging) verzekeringsfraude. Dan pas heeft die echt een probleem. Ik ben wel met je eens dat het een hoop gezeur (een politieverhoor hierover voor duidelijkheid etc.) kan opleveren en dan mag het wel een erg voordelige iPhone zijn als dat het waard is.
|
||||
|
||||
Misschien moeten jullie eens klikken op de eerder door mij geplaatste link en dat gewoon eens lezen.
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Toen hij bij de verkoper hierachter kwam had hij dus alsnog moeten afhaken want hij is vanaf dat punt wel strafbaar kennelijk. Blijf me afvragen of dat in een rechtszaak ook echt zou gebeuren. Immers, de contractvoorwaarden voor verkoper zijn duidelijk, nl. teruggeven of afkopen. Als hij zich aan die voorwaarden houd zal er nooit een probleem zijn. Het probleem ontstaat pas als de verkopende partij valse aangifte gaat doen van diefstal/verduistering. Het lijkt mij dat je als koper (zodra de politie je op IMEI heeft getraceerd) wel wat uit te leggen hebt (dus dagje koffie op staatskosten) maar dat een veroordeling voor diefstal (dat is te weerleggen) of verduistering (niet op moment van aankoop, pas na de valse aangifte) niet aan de orde zal zijn. Zodra verkopende partij inziet dat zijn/haar problemen alleen maar groter worden na valse aangifte zal die wel wat anders regelen, geen aangifte maar afkopen, en zal er dus geen enkel probleem zijn voor TS. Zou anders wel de 2e domme zet zijn van verkoper. |
|
||||
|
||||
we weten het onderhande wel en waar we niets meer van horen is ts
dus die zal het verder worst wezen wand je hoort niets meer van hem gr amske |
|
||||
|
||||
Dat maakt niet uit. De discussie dient als referentiepunt voor iedereen met interesse. Als er nieuwe informatie (recente jurisprudentie) verschijnt, zou ik dat wel willen weten.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
En inderdaad, zolang de verkoopster aan het eind van de termijn netjes het toestel afkoopt is er niets aan de hand. Alleen voorzie ik wel problemen (misschien is dat wel beroepsdeformatie van een veiligheidskundige/incidentenonderzoeker ).
|
||||
|
||||
Citaat:
Ik geef toe dat aan de basis de tweakers discussie staat maar Arnoud omschrijft netjes de diverse mogelijkheden en gaat daarom niet sec over de tweakers discussie Als de verkoopster hem aan het eind van de contract periode afkoopt zal het inderdaad onontdekt blijven maar dat betekent niet dat het juist is. Zoals ik al eerder in deze draad melde, ligt het niet in de lijn van de verwachtingen dat de verkoopster van het toestel dit zal doen. |
|
||||
|
||||
dat moet je dan maar afwachten
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 februari 2013 om 15:33 ---------- maar het zal zo een vaart niet lopen gr |
|
|||
|
|||
Citaat:
Dat heb ik al eerder ook gepost. Wat Arnoud niet belicht is het geval waarbij de koper wel weet op het moment van de koop dat het om een lease-toestel gaat. Het geval dat hier speelt. Dat is een andere zaak met andere gevolgen dan de mogelijkheden die Arnoud schetst |
|
||||
|
||||
hoi is nu weg gr
Laatst gewijzigd door anske12345; 26-02-13 om 20:45. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Genoeg mensen maken zich daar druk om maar volgens mij heeft dat geen ENE MALLE MOER met een iPhone of ander Apple device te maken...., dus hoort die discussie niet thuis op dit forum... |
|
||||
|
||||
dan haal je ze er toch af gr
|
|
|||
|
|||
Laten we het gewoon over dit onderwerp hebben op dit forum dat is waar iedereen van kan leren of wijzer van worden
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
Kennelijk vind die het wel best met al deze berichten en rest ons nog alleen een welles-nietus tussen de forummers |
|
||||
|
||||
goed zo dat bedoel ik nou van ts hoor je niets meer
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone 3GS Gekocht, kan ik hem terugbrengen? | Azamato | Orange | 4 | 27-07-12 22:32 |
EyeTV Mobile voor ipad 2, heeft iemand die al? | zaxxon | iPad algemeen | 4 | 17-06-12 13:46 |
Across Age stuck on Now Loading! iemand die dit ook heeft of oplossing?! | SeFix | iPhone Apps | 0 | 13-04-11 21:17 |
|
|