//

LTE schakelaar Proximus(BE)/Vodafone(NL) iPhone 5

LTE schakelaar Proximus(BE)/Vodafone(NL) iPhone 5 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door jooskieffer ik hoop dat iScorpio nog wat voor ons kan betekenen? Heb in de tussentijd al wel wat pogingen ondernomen om ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 12-08-13, 13:48
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jooskieffer Bekijk bericht
ik hoop dat iScorpio nog wat voor ons kan betekenen?
Heb in de tussentijd al wel wat pogingen ondernomen om het weer aan de praat te krijgen maar tot op heden is het nog niet gelukt. Maar we gaven het niet op en mocht het weer lukken, dan laat ik dat hier direct weten
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 12-08-13, 16:39
jooskieffer jooskieffer is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iScorpio Bekijk bericht
Heb in de tussentijd al wel wat pogingen ondernomen om het weer aan de praat te krijgen maar tot op heden is het nog niet gelukt. Maar we gaven het niet op en mocht het weer lukken, dan laat ik dat hier direct weten
Ik ben er zeer benieuwd naar! Hopen dat het lukt. Als ik vanavond thuis ben ga ik ook wel weer even uitzoeken.

Laatst gewijzigd door jooskieffer; 12-08-13 om 17:13.
  #63  
Oud 12-08-13, 16:59
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sandro95 Bekijk bericht
Dat is afhankelijk van de dekking van 3G op die locatie. Als je de schakelaar uitzet zal de iPhone in eerste instantie naar 3G schakelen. Maar mocht er op die plek géén 3G dekking zijn, zal de iPhone dus overschakelen naar 2G (EDGE of GPRS)

Er is dus een (veelbesproken) nadeel bij het actief worden van 4G en dat is dat je niet zelf 3G meer kan uitzetten.
Bedankt! Dit was precies waar ik benieuwd naar was!

Je zou dus kunnen zeggen dat als de LTE schakelaar op 'Off' staat, de iPhone standaard terugvalt naar 3G. En dat die dus altijd aan staat. En mocht er dan geen 3G dekking zijn, dan inderdaad natuurlijk 2G.

Voor mij persoonlijk gelukkig (?) nog geen issue. Ik zit nog bij Vodafone met een oud (maar goedkoop + FUP internet) abonnement met 3,6MB op 3G. Ik ga als ik het goed gelezen / begrepen heb nu gratis naar 3G met 7,2MB
  #64  
Oud 12-08-13, 17:12
Purneau Purneau is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 5
Standaard

Lang leve de jailbreak...

  #65  
Oud 12-08-13, 17:14
jooskieffer jooskieffer is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Purneau Bekijk bericht
Lang leve de jailbreak...

Nice! Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?
Zou je de ipcc kunnen uploaden?
  #66  
Oud 12-08-13, 17:20
Purneau Purneau is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 5
Standaard

Met behulp van de Backspace Repos (backspace.jp Cydia Repository) in Cydia heb ik CommCenter* patch geinstalleerd. Daarna in iFile het bestand /System/Library/Carrier Bundles/iPhone/Vodafone_nl.bundle/carrier.plist geopend met Property List Viewer, plusje rechtsonder, 'Show4GSwitch' (boolean) toegevoegd en aangezet. Vervolgens alles opslaan en vodafone bellen om je 4g te activeren.

Een ipcc heb ik dus helaas niet....
  #67  
Oud 12-08-13, 17:21
Sandro95 Sandro95 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 25
Standaard

@jooskieffer: dat is waarschijnlijk omdat hij via de jailbreak de commcenter gepatcht heeft.
Dan kan je onsigneerde IPCC's in je telefoon laden..

Desalniettemin zou ik ook graag willen vragen of hij die IPCC zou kunnen uploaden

Het blijft het proberen waard.

@Purneau: Je kan echter wél met iFile jouw aangepaste carrier bundle exporteren en hier uploaden.
Echter lopen we dan nog steeds aan het probleem dat wij onze commcenter niet kunnen patchen, aangezien we geen jailbreak hebben.
  #68  
Oud 12-08-13, 17:23
Purneau Purneau is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 5
Standaard

@Sandro95 als je me uitlegt hoe, dan regel ik dat!
  #69  
Oud 12-08-13, 17:28
jooskieffer jooskieffer is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Purneau Bekijk bericht
Met behulp van de Backspace Repos (backspace.jp Cydia Repository) in Cydia heb ik CommCenter* patch geinstalleerd. Daarna in iFile het bestand /System/Library/Carrier Bundles/iPhone/Vodafone_nl.bundle/carrier.plist geopend met Property List Viewer, plusje rechtsonder, 'Show4GSwitch' (boolean) toegevoegd en aangezet. Vervolgens alles opslaan en vodafone bellen om je 4g te activeren.

Een ipcc heb ik dus helaas niet....
Je kan zelf t omzetten naar een ipcc file. Dat gaat alsvolgt:

1. Pak de bundle's van Vodafone_nl & Unknown.
2. Stuur ze naar je pc.
3. Zet ze in een zelf aangemaakte map met de naam Payload.
4. Maak er een zip van.
5. Verander het bestand van .zip naar .ipcc.
6. Nu heb je een .ipcc bestand die je kan uploaden!

Succes!
  #70  
Oud 12-08-13, 17:43
Purneau Purneau is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 5
Standaard

Dan zouden dit ze moeten zijn...
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip IPCCs.ipcc.zip‎ (41,3 KB, 18x gelezen)

Laatst gewijzigd door Purneau; 12-08-13 om 17:45. Reden: Bijlage aangepast
  #71  
Oud 12-08-13, 17:53
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Purneau Bekijk bericht
Dan zouden dit ze moeten zijn...
ik krijg de volgende melding.
"Ongeldig(e) Bijlage opgegeven. Neem contact op met de beheerder als je een geldige link hebt aangeklikt."
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #72  
Oud 12-08-13, 17:56
Purneau Purneau is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 5
Standaard

Ik heb de bijlage net nog veranderd. Probeer anders deze https://www.dropbox.com/s/ca9axnl395vzsta/IPCCs.ipcc
  #73  
Oud 12-08-13, 18:04
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Ik heb hem binnen, maar heeft ie de goede naam?
  #74  
Oud 12-08-13, 19:00
ziecko ziecko is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 4
Standaard

T zou toch moeten werken?

Voor proximus is er ook een configuratiefile die zonder jailbreak werkt?
Kan iemand mij vertellen waarom die dan wel zou werken?
  #75  
Oud 12-08-13, 19:07
Sandro95 Sandro95 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 25
Standaard

Oké het is me nu helemaal duidelijk en ik weet nu wel bijna zeker dat het niet gaat werken zonder jailbreak.

Het zit namelijk zo: In een carrier bundle zitten verschillende bestanden.
Het belangrijkste bestand, de carrier.plist, huisvest alle instellingen, waaronder de LTE mogelijkheid.

Het probleem zit hem in het feit dat dit het enige bestand is wat NIET zonder jailbreak aan te passen is, vanwege het feit dat het bestand digitaal ondertekend wordt door Vodafone.
Enige aanpassing dan ook resulteert in het corrupt worden van deze signering, waardoor de iPhone deze niet accepteert.

De enige manier om te zorgen dat deze wél geaccepteerd zal worden is met een jailbreak, waarmee je zorgt dat de iPhone niet meer naar de signering kijkt. Patchen van de commcenter heet het ookwel.

De situatie bij Proximus ligt totaal anders.
Daar gebruiken ze namelijk geen aangepaste IPCC, maar simpelweg de default ipcc voor de iPad en iPad mini, welke wél op het 4G netwerk mogen van Apple.
Hierdoor blijft dus de signering intact.

Het is dus bijna wel zeker dat wij, iedereen met iOS 6.1.4 of 7.0, moeten wachten totdat Apple de carrier update naar de gebruikers pusht.
Wanneer dat zal zijn rest nog de vraag.
  #76  
Oud 12-08-13, 19:14
jooskieffer jooskieffer is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sandro95 Bekijk bericht
Oké het is me nu helemaal duidelijk en ik weet nu wel bijna zeker dat het niet gaat werken zonder jailbreak.

Het zit namelijk zo: In een carrier bundle zitten verschillende bestanden.
Het belangrijkste bestand, de carrier.plist, huisvest alle instellingen, waaronder de LTE mogelijkheid.

Het probleem zit hem in het feit dat dit het enige bestand is wat NIET zonder jailbreak aan te passen is, vanwege het feit dat het bestand digitaal ondertekend wordt door Vodafone.
Enige aanpassing dan ook resulteert in het corrupt worden van deze signering, waardoor de iPhone deze niet accepteert.

De enige manier om te zorgen dat deze wél geaccepteerd zal worden is met een jailbreak, waarmee je zorgt dat de iPhone niet meer naar de signering kijkt. Patchen van de commcenter heet het ookwel.

De situatie bij Proximus ligt totaal anders.
Daar gebruiken ze namelijk geen aangepaste IPCC, maar simpelweg de default ipcc voor de iPad en iPad mini, welke wél op het 4G netwerk mogen van Apple.
Hierdoor blijft dus de signering intact.

Het is dus bijna wel zeker dat wij, iedereen met iOS 6.1.4 of 7.0, moeten wachten totdat Apple de carrier update naar de gebruikers pusht.
Wanneer dat zal zijn rest nog de vraag.
Het is zeker ook niet te zien of de iPad mini wel wordt toegelaten door Apple? Ik heb er hier namelijk een liggen. Dan zal ik daar m'n kaartje in moeten stoppen en even naar A'dam moeten gaan om te kijken of het werkt.
  #77  
Oud 12-08-13, 20:08
ziecko ziecko is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jooskieffer Bekijk bericht
Het is zeker ook niet te zien of de iPad mini wel wordt toegelaten door Apple? Ik heb er hier namelijk een liggen. Dan zal ik daar m'n kaartje in moeten stoppen en even naar A'dam moeten gaan om te kijken of het werkt.
VOlgens mij kan je de LTE switch al krijgen zonder dat je daadwerkelijk een 4g verbinding hebt. dus als de knop er is zou het al moeten werken
  #78  
Oud 12-08-13, 23:10
apache4u apache4u is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 43
Standaard

Volgens mij is het zo dat Apple die ipcc moet signen? Als vodafone zou moeten signen zou er denk ik niet zo'n lange tijd overheen gaan?
  #79  
Oud 12-08-13, 23:17
joost1234 joost1234 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ziecko Bekijk bericht
VOlgens mij kan je de LTE switch al krijgen zonder dat je daadwerkelijk een 4g verbinding hebt. dus als de knop er is zou het al moeten werken
Dat klopt. Als ik een AldiTalk DE kaartje in de iPad Mini steek krijg ik de LTE switch wel en bij een Vodafone NL kaartje niet.
  #80  
Oud 13-08-13, 00:40
Sandro95 Sandro95 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joost1234 Bekijk bericht
Dat klopt. Als ik een AldiTalk DE kaartje in de iPad Mini steek krijg ik de LTE switch wel en bij een Vodafone NL kaartje niet.
Hmm dat is wel apart.
Ik ben niet zo verdiept in hoe dat zit op iPads, aangezien mijn iPad alleen 3G heeft.

Volgensmij is dat zo omdat Aldi talk geen eigen IPCC heeft en dus de 'unkown bundle, gebruikt.
Op de iPhone biedt die standaard géén toegang tot LTE, maar op de iPad dus waarschijnlijk wel.

Dit heeft ook te maken met de reden dat in België die iPad wel werkt. Apple heeft geen partner agreements met carriers voor de iPad. Ook is de iPad standaard simlock vrij.

Het is namelijk in België puur alleen commercieel en financie belang, dat de iPhone 5 nog niet toegelaten is op het netwerk van Proximus. Apple heeft in België alleen een partner agreement met Mobistar.
Wanneer Proximus dus graag (officieel) LTE wilt ondersteunen op de iPhone moeten ze eerst partner worden met Apple, wat echt veel geld kost.

Voor zover ik het begrijp is dit in Nederland niet het geval, alle drie de providers zijn partner met Apple. (Waar in het begin, tot begin 2010, dit alleen T-Mobile was).

Dit wil dus naar alle waarschijnlijk zeggen dat de enige reden is dat Vodafone Nederland nog geen ondersteuning biedt voor de iPhone is omdat Apple het wilt aankondigen op een speciaal event bijvoorbeeld.
Het lijkt me sterk dat in dit geval T-Mobile en KPN invloed hebben op het contact tussen Vodafone en Apple.
Maar zeg nooit nooit.
Er zal altijd wel een commercieel belang achter zitten.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: Proximus - Vodafone live stibi Overige providers België 2 22-05-10 20:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:53.