//

iOS 7.0.4 batterij zeer slecht

iOS 7.0.4 batterij zeer slecht discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hmm, maar ScubaBart geeft nu toch ook aan de de batterij een stuk sneller leegloopt.. Waarom zou dit niet door de carrier updates kunnen komen? ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #181  
Oud 12-12-13, 10:48
jordy94 jordy94 is offline
• iOS 9.0.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 58
Standaard

Hmm, maar ScubaBart geeft nu toch ook aan de de batterij een stuk sneller leegloopt.. Waarom zou dit niet door de carrier updates kunnen komen? Ik heb T-Mobile btw..
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #182  
Oud 12-12-13, 10:50
kimiferrari kimiferrari is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 19
Standaard

Ik heb Vodafone gehad en KPN (Hi) heb ik nu in gebruik met me iPhone 5S. Heb bij beide geen verschil gemerkt. Is het niet gewoon de dekking van Vodafone?
  #183  
Oud 12-12-13, 10:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jordy94 Bekijk bericht
Waarom zou dit niet door de carrier updates kunnen komen? Ik heb T-Mobile btw..
Waarom zou dat wel door de carrier updates komen? Ik heb T-Mobile D, SK en NL btw... Succes verder.
  #184  
Oud 12-12-13, 11:30
ScubaBart ScubaBart is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Lieshout
Berichten: 5
Standaard

Bedankt voor de reacties.

We hebben hier in Eindhoven zo goed als geen 4G op onze werkplekken. Misschien wordt er langer gezocht naar 4G met de nieuwe aanbiederinstellingen. We hebben nu 4G uitgeschakeld, en kijken of dat wat uit maakt.

Wordt vervolgd!
  #185  
Oud 13-12-13, 12:28
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jordy94 Bekijk bericht
Hmm, maar ScubaBart geeft nu toch ook aan de de batterij een stuk sneller leegloopt.. Waarom zou dit niet door de carrier updates kunnen komen? Ik heb T-Mobile btw..

Als Timosha er geen last van heeft, dan is het onmogelijk dat iemand anders dat wel heeft, dat heb je ondertussen toch al begrepen?
  #186  
Oud 13-12-13, 12:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
Als Timosha er geen last van heeft, dan is het onmogelijk dat iemand anders dat wel heeft, dat heb je ondertussen toch al begrepen?
Dat heb ik nooit geschreven. Als jij van mening bent dat de carrier updates de "batterij" laten leeglopen dan onderbouw dat. Dus, waarom laat een carrier update de "batterij" leeglopen?

Ik kan alleen maar over mijn eigen ervaringen schrijven met 4 of 5 iPhones met verschillende binnen- en buitenlandse providers. Niet over wat ik heb gehoord van het achterneefje van de overbuurvrouw van nonkel Jules.
  #187  
Oud 13-12-13, 12:36
ScubaBart ScubaBart is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Lieshout
Berichten: 5
Standaard

De 4G schakelaar bleek de oorzaak te zijn.
Met de schakelaar op uit werkt de telefoon gewoon naar behoren.

De schakelaar stond voor de update van aanbiederinstellingen ook gewoon aan, waardoor het volgens mij waarschijnlijk is dat er met de update blijkbaar wat aan de 4G instellingen is veranderd.
  #188  
Oud 13-12-13, 12:52
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ScubaBart Bekijk bericht
De 4G schakelaar bleek de oorzaak te zijn.
Met de schakelaar op uit werkt de telefoon gewoon naar behoren.
Als dat zo is dan is er iets fundamenteel mis met iOS 7.0.4 (niet met de carrier updates).

Als er geen 4G base cell beschikbaar is of als de veldsterkte van een zo'n base cell te laag is mag de iPhone (modem firmware) niet verder gaan zoeken naar een 4G verbinding. In zo'n geval moet de iPhone terugvallen naar 3G.

Idem dito met 3G -> EDGE -> GPRS.
  #189  
Oud 13-12-13, 13:29
Mert1234 Mert1234 is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als dat zo is dan is er iets fundamenteel mis met iOS 7.0.4 (niet met de carrier updates).

Als er geen 4G base cell beschikbaar is of als de veldsterkte van een zo'n base cell te laag is mag de iPhone (modem firmware) niet verder gaan zoeken naar een 4G verbinding. In zo'n geval moet de iPhone terugvallen naar 3G.

Idem dito met 3G -> EDGE -> GPRS.
Sowieso merk ik dat het terugschakelen naar bijvoorbeeld 3G nooit echt goed gaat. Als er geen 4G beschikbaar is pakt ie eerst GPRS. Als je dan een tijdje je mobiel gaat gebruiken vindt ie ineens 3G. Soms weetje ook dat er 3G beschikbaar is, en moet je eerst je mobiel internet resetten voor ie 3G vindt. Misschien ligt dit wel aan mijn iPhone of aan Vodafone(net overgestapt) maar het bevalt mij niet echt.
  #190  
Oud 13-12-13, 22:37
jevamo jevamo is offline
• iOS 16.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ScubaBart Bekijk bericht
De 4G schakelaar bleek de oorzaak te zijn.
Met de schakelaar op uit werkt de telefoon gewoon naar behoren.

De schakelaar stond voor de update van aanbiederinstellingen ook gewoon aan, waardoor het volgens mij waarschijnlijk is dat er met de update blijkbaar wat aan de 4G instellingen is veranderd.
Als 4G aan staat, maar er is geen 4G dekking dan denk ik ook dat ie op 3G staat te "zoeken" naar 4G.

Maar ook dat vergt maar een beetje extra van de batterij. Zou niet zo kunen zijn dat het je batterij leeg slurpt
  #191  
Oud 16-12-13, 17:55
jonas1 jonas1 is offline
• iOS 11.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 19
Standaard

Je kan 4g uitzetten! maar kan je 3g uitzetten buiten dat je mobiele data uitzet want anders blijft hij op 3g en gaat heel snel leeg

mvg jona
  #192  
Oud 17-12-13, 06:27
Robpie83 Robpie83 is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 52
Standaard

Ik heb ook Vodafone met een 5s en een snel leeglopende batterij. Vannacht nog 40% en toen ik net wakker werd was hij leeg. Ik heb ook het probleem sinds de carrier update. Heb al m'n apps al bekeken en daar ligt het niet aan.

Heb webcare even gevraagd, ben benieuwd wat zij zeggen. Ik laat het hier wel horen.

Woon trouwens ook in Eindhoven. Heb ook 4g uitgezet nu. Heb hier in het centrum soms wel en soms niet 4g. Misschien is hij wel continu aan het zoeken na de carrier update. Afwachten nu.

- Update 11:26: Contact gehad met Vodafone. Ze geven aan dat het na een carrier update anders kan zijn en dat ik mijn 4g schakelaar uit moest zetten, omdat hij waarschijnlijk continu aan het zoeken is na 4g. En warempel, gedaan en mijn batterij slurpt absoluut niet meer en doet het weer als voorheen. Op zich wel vreemd dat dit door een carrier update ineens heel anders kan zijn.

Laatst gewijzigd door Robpie83; 17-12-13 om 11:26.
  #193  
Oud 17-12-13, 14:17
jonas1 jonas1 is offline
• iOS 11.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 19
Standaard

Ik heb ook Vodafone met een 5s en een snel leeglopende batterij. Vannacht nog 40% en toen ik net wakker werd was hij leeg. Ik heb ook het probleem sinds de carrier update. Heb al m'n apps al bekeken en daar ligt het niet aan.

Heb webcare even gevraagd, ben benieuwd wat zij zeggen. Ik laat het hier wel horen.

Woon trouwens ook in Eindhoven. Heb ook 4g uitgezet nu. Heb hier in het centrum soms wel en soms niet 4g. Misschien is hij wel continu aan het zoeken na de carrier update. Afwachten nu.

- Update 11:26: Contact gehad met Vodafone. Ze geven aan dat het na een carrier update anders kan zijn en dat ik mijn 4g schakelaar uit moest zetten, omdat hij waarschijnlijk continu aan het zoeken is na 4g. En warempel, gedaan en mijn batterij slurpt absoluut niet meer en doet het weer als voorheen. Op zich wel vreemd dat dit door een carrier update ineens heel anders kan zijn.
Laatst gewijzigd door Robpie83; 17 december 2013 om 11:26.



maar als je 4g uit zet gaat hij toch constant zoeken op 3g allee met mij toch en die kanik niet uitzetten
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voice Over werkt zeer slecht na installatie IOS 6 HenkRensink iPhone algemeen 2 03-10-12 07:01
geen / zeer slecht bereik thijsotjuh iPhone algemeen 3 13-05-11 06:40
T-mobile zeer slecht bereik iphoneden Archief 3 24-12-09 19:42
zeer slecht geluid bij bellen binabik iPhone algemeen 20 25-02-09 16:11
1.1.3 naar 1.1.4 via Ziphone ---> zeer slecht belsignaal KSH Unlock [archief] 36 08-06-08 13:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:47.